Onko sinusta lappilainen ihminen kylmä ja outo?
Äänestä peukku ylös tai alas.
Valitettavasti oma kokemukseni on tämä, että on. Itse olen muualta ja luonteeltani kamalan puhelias, itseäni näkyvästi ulospäin tuova eli siis seksuaalinen ja tykkään pukeutua näyttävästi (kaikki ei tykkää.), rohkea, voimakastahtoinenkin... Mutta myös hyvin herkkä, eli pahoitan mieleni herkästi jos joku sanoo vähänkin väärällä äänensävyllä minulle jonkun asian tai antaa pahaa tekstiä tulla hirmu suoraan esim. jostain tekemisistäni. :(
Kommentit (53)
Taitaa kertoa enemmän kysymyksen asettajasta tämä, kuin vastaajasta. On joo varmaan, jos niin sanot :D Enpä edes viitsi kysyä, mistä on kysyjä kotoisin :D
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 22:31"]Tunnen vain yhden ja häntä voin kuvailla oudoksi. "Lapin lisää" lisää joka asiaan, ei hänen sanomisiaan voi todesta ottaa. On tietävinään kaikesta aina kaiken. Välillä katoilee viikkokausiksi. Yrittää pokata jokaista naista, ketä tielleen sattuu jne.
[/quote]
No höh, sehän lähti vain kipaseen paikallisessa.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 20:21"]
Musta lappilaiset on sosiaalisia, lämpimiä ja mukavia, mutta... savolaistakin kierompia.
[/quote] savolaista kiarompaa ei ookkaan,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,.........................................
[/quote]
Onpas. Karjalaiset. Mutta me ollaanki eri tavalla kieroja.
Aika kateellisia ja kostonhimoista sakkia. Tääl nyt lappilaiset kilvan kehuu ittiään ja muutamalla hassulla turistilla on kivoja kokemuksia joltain parin päivän laskettelureissulta. Mutta asuppa lapissa ympärivuotisesti ni saattaa ääni muuttua kellossa. Juoruilla lapissa eletään ja vahingonilolla.
Kyllä mie olen Lapissa viihtyny. Lappilainen makkaa tuossa vieressä. Ottaa herkästi itteensä ja on vähän ylpeä. Ainaki siinä mielessä, että ite pittää pärjätä. Eipä se paljoa suutansa aukase, paitsi jos on asiaa. Aika suora kun suunsa avaa, mutta osaapa tuo vähän kieroki olla. Ihana se silti on. En toiseen vaihtas. Vähemmän naamion takana piilottelijoihin täällä on törmänny.
Tuntemani lappilainen heittää todella rankkaa läppää tilanteessa kuin tilanteessa eivätkä kaikki aina tajua sitä. Luulevat ihan tosissaan että noitarummunhakkaajalla on maagisia kykyjä.
Siis tää nyt on aika yleistävää mutta mitä ite heitä tunnen niin: Naiset pukeutuu aika näyttävästi, puheliaita, iloisia ja kohteliaita halutessaan, tosin osaavat näyttää sitten kiukunkin että sillä tavalla suorasukaisia. Miehet sitten taas osaa small talkin hyvin, mutta henk.koht asioista vähän vaikea puhua paitsi humalassa. =) Sukuni asuu lapissa. Ja tosiaan joskus huumori menee ehkä vähän yli, että jotkut saattais loukkaantua :D
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 22:40"]
Haluttuja työntekijöitä Etelässäkin. Lappilaisiin voi luottaa ja heillä on luja työmoraali, varsinkin duunareilla. Ovat valmiita reissaamaan työn perässä useita satoja km, vaikka pääasiallinen koti olisikin siellä Utsjoella.
Ovat varmasti hitaasti lämpeneviä ja mielellään omissa oloissa jos ei ole rauhassa tutustunut ihmiseen.
[/quote]
Tunnen tasan kaksi lappilaista, mutta molemmilla on työmoraali ihan nolla. Pahempia turhasta saikuttajia ei voi olla. Molemmat akateemisen koulutuksen hankkineita, muuten ihan fiksuja naisia, joita en kuitenkaan voisi tuon saikuttelutaipumuksen vuoksi suositella kenellekään töihin.
Ei välttämättä kylmä ja outo, mutta tyly, korskea ja nepotistinen kyllä. Meille tuli firmaan esimieheksi yksi lappilainen ja alkoi sen jälkeen kutsua kavereitaan töihin ja nostaa myöhemmin heitäkin pikkupomon virkoihin. Tämä ensiksi tullut on tyly ja arrogantti alaisiaan kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 10:36"]
Haluttuja työntekijöitä Etelässäkin. Lappilaisiin voi luottaa ja heillä on luja työmoraali, varsinkin duunareilla. Ovat valmiita reissaamaan työn perässä useita satoja km, vaikka pääasiallinen koti olisikin siellä Utsjoella.
Ovat varmasti hitaasti lämpeneviä ja mielellään omissa oloissa jos ei ole rauhassa tutustunut ihmiseen.
[/quote]
Tunnen tasan kaksi lappilaista, mutta molemmilla on työmoraali ihan nolla. Pahempia turhasta saikuttajia ei voi olla. Molemmat akateemisen koulutuksen hankkineita, muuten ihan fiksuja naisia, joita en kuitenkaan voisi tuon saikuttelutaipumuksen vuoksi suositella kenellekään töihin.
[/quote]
Minä puhuinkin pääsääntöisesti duunareista.
Olen tullut siihen käsitykseen että ympäri suomen akateemiset on työttömiä tai saikuttajia. Lappilaiset duunarit menee työn perässä sinne missä sitä on tarjolla jos työttömyys uhkaa.
Musta lappilaiset on sosiaalisia, lämpimiä ja mukavia, mutta... savolaistakin kierompia.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 20:21"]
[/quote] Millä tavalla kierompia? Mutta totta, olen pistänyt kyllä merkille.
Minä ainakin olen kylmä ja outo. Melko hitaastilämpiävä, mutta hyvin lojaali ja lämmin kun tunnen ihmisen kunnolla. Lisäksi minulla on kiero ja musta huumorintaju eikä minua juurikaan kiinnosta mitä ihmiset minusta ajattelevat.
T. lappilainen
Ei ne pohjoisen asukit mitään kylmiä ole. Alkoholia kiskovat keskivertoa suomalaistakin runsaammin, ja joko puhelahjat tai käytöstavat hukassa (mistäpä niitä oppisi jos on yksi ihminen 10 km säteellä!
Mitä mieltä ootte uusmaalaisista?
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 11:19"]
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 10:36"]
[/quote]
[/quote]
Minä puhuinkin pääsääntöisesti duunareista.
Olen tullut siihen käsitykseen että ympäri suomen akateemiset on työttömiä tai saikuttajia. Lappilaiset duunarit menee työn perässä sinne missä sitä on tarjolla jos työttömyys uhkaa.
[/quote]
Jos ei mentäisi tuohon mölinään?
- Akateemisten työttömyys on yhä vähäisempää kuin muilla.
- Akateemiset ovat nähneet duunaria enemmän vaivaa työllistymisen ja uran eteen.
- Akateemiset ovat yleensä rahoittaneet opiskelunsa niillä duunarin töillä.
Olen työskennellyt sekä duunarina että akateemisena, enkä todellakaan sanoisi, että akateemiset saikutavat turhaan enemmän. Ehkä päinvastoin, akateemiset tulevat helposti pää kainalossa töihin ja tekevät päivää kellon ympäri, sillä välin kun duunari seuraa tarkkaan kellon kanssa, etteivät kahvitauot jää välistä eikä vahingossa lipsu ylityön puolelle.
Miten tässä nyt pitää äänestää? Peukku ylös, jos on sun kanssa sitä mieltä, että ovat tylsää porukkaa ja alas, jos eri mieltä?
Mä tykkään lappilaisista erittäin paljon. Mukavaa porukkaa.
On lappilaiset outoja. Ja kylmiä!!
Ei kyllä ole samanlaisia kokemuksia lappilaisista kuin ap:lla.
Sen sijaan ap:n kaltaisista "räiskyvistä" herkkiksistä on kokemusta ja pyrin olemaan mahdollisimman vähän tekemisissä.