Jennifer Aniston: Lapsettomuus ei tarkoita itsekkyyttä!
http://m.iltasanomat.fi/viihde/art-1418629673463.html
Kumpi nyt sitten on itsekkämpää: hankkia lapsia vai olla hankkimatta? Puhuuko Jennifer asiaa?
Kommentit (111)
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 16:26"]
Voi ei. Velat saivat nyt idolin, oho meinasin kirjoittaa idiootin, jonka taakse kätkeytyä.
Katkeruus paistaa aika kauas tuostakin naisesta. Katsokaa nyt sen kuvaakin, miten ruma.
Tyypillinen vela. Ei saanut Pittiä, nyt vouhkaa tuolla. Heh heh. Ei voi muuta kun nauraa.
[/quote]
Teen jälleen trolli tunnustuksen. Kiitos miinuspeukuista. Olen vela jolla on nyt tällä hetkellä aika tylsää ja muutenkin vaan haluan tutkia tätä palstaa ilmiönä.
[/quote]
Mitä luonnonoikkuja ne äidit sitten ovat, jotka jättävät lapsensa heitteille? Jotka valitsevat päihteet ennen lasta? Jotka tappavat lapsens tai jättävät vastasyntyneen roskikseen? Pahoinpitelevät lastaan miesystävänsä kanssa? Lähtevät toiselle puolelle maapalloa uuden rakkauden perässä eivätkä halua enää kuulla lapsistaan?
[/quote]
No niitä luonnonoikkuja nimenomaan. Et sä nyt tosissas voi kaikkia omaa lastaan rakastavia äiti-ihmisiä niputtaa narkkari-psykoosi-tyyppeihin, jotka ovat marginaali-ilmiö.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:37"]
[/quote] Mitä luonnonoikkuja ne äidit sitten ovat, jotka jättävät lapsensa heitteille? Jotka valitsevat päihteet ennen lasta? Jotka tappavat lapsens tai jättävät vastasyntyneen roskikseen? Pahoinpitelevät lastaan miesystävänsä kanssa? Lähtevät toiselle puolelle maapalloa uuden rakkauden perässä eivätkä halua enää kuulla lapsistaan? [/quote] No niitä luonnonoikkuja nimenomaan. Et sä nyt tosissas voi kaikkia omaa lastaan rakastavia äiti-ihmisiä niputtaa narkkari-psykoosi-tyyppeihin, jotka ovat marginaali-ilmiö.
[/quote]
Ei edes tarvitse olla narkkari. Mun mielestäni äitimyytti on potaskaa. Ihan samalla tavalla äidit ja isät tuntevat lapsistaan; toisia ei kiinnosta ja toiset rakastavat.
Jos ihminen valitsee lapsettomuuden, niin fine. Nyt en siis kommentoi sitä. Ehkä nyt tulee vähän ohis: kukaan, ei vela eikä sellainen joka haluaa lapsia nyt tai joskus, kukaan, ei yksikään nainen voi ennalta tietää/sanoa minkälainen äiti olisi/tulisi olemaan. Raskaus ja hormonit muuttavat ihmistä. Toisia muuttaa enemmän, toisia vähemmän, mutta muutosta tulee, niin ajatteluun kuin tunne-elämään. Uskon että aika moni toistaa pitkälti oman äitinsä kaavaa tavassa olla, ajatella, toimia ja rakastaa.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:41"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:37"]
[/quote] Mitä luonnonoikkuja ne äidit sitten ovat, jotka jättävät lapsensa heitteille? Jotka valitsevat päihteet ennen lasta? Jotka tappavat lapsens tai jättävät vastasyntyneen roskikseen? Pahoinpitelevät lastaan miesystävänsä kanssa? Lähtevät toiselle puolelle maapalloa uuden rakkauden perässä eivätkä halua enää kuulla lapsistaan? [/quote] No niitä luonnonoikkuja nimenomaan. Et sä nyt tosissas voi kaikkia omaa lastaan rakastavia äiti-ihmisiä niputtaa narkkari-psykoosi-tyyppeihin, jotka ovat marginaali-ilmiö.
[/quote]
Ei edes tarvitse olla narkkari. Mun mielestäni äitimyytti on potaskaa. Ihan samalla tavalla äidit ja isät tuntevat lapsistaan; toisia ei kiinnosta ja toiset rakastavat.
[/quote]
Hanki se lapsi ja tuu sitte kertomaan ajatuksistas.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:46"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:41"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:37"] [/quote] Mitä luonnonoikkuja ne äidit sitten ovat, jotka jättävät lapsensa heitteille? Jotka valitsevat päihteet ennen lasta? Jotka tappavat lapsens tai jättävät vastasyntyneen roskikseen? Pahoinpitelevät lastaan miesystävänsä kanssa? Lähtevät toiselle puolelle maapalloa uuden rakkauden perässä eivätkä halua enää kuulla lapsistaan? [/quote] No niitä luonnonoikkuja nimenomaan. Et sä nyt tosissas voi kaikkia omaa lastaan rakastavia äiti-ihmisiä niputtaa narkkari-psykoosi-tyyppeihin, jotka ovat marginaali-ilmiö. [/quote] Ei edes tarvitse olla narkkari. Mun mielestäni äitimyytti on potaskaa. Ihan samalla tavalla äidit ja isät tuntevat lapsistaan; toisia ei kiinnosta ja toiset rakastavat. [/quote] Hanki se lapsi ja tuu sitte kertomaan ajatuksistas.
[/quote]
Minä rakastaisin lastani, jos sellaisen joskus tekisin. En voi vetää siitä sellaista johtopäätöstä, että kaikki muutkin rakastaisivat.
Mä kyllä rakastan miestäni ja lastani yhtä paljon. Erilaista, mutta yhtä paljon.
Itsekkyydestä. Kumpikin on itsekästä tavallaan. Mutta ihminen on itsekäs olento. Turha tästä kiistellä.
Mun ystävät on suurimmaksi osaksi lapsettomia ja se on ihanaa. En halua jauhaa ystävien kanssa lapsista, vaan kaikesta muusta. Siksi en jaksa käydä missään mammaryhmissäkään. Lapset nyt vaan ei ole aihe, josta jaksan puhua.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:46"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:41"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:37"] [/quote] Mitä luonnonoikkuja ne äidit sitten ovat, jotka jättävät lapsensa heitteille? Jotka valitsevat päihteet ennen lasta? Jotka tappavat lapsens tai jättävät vastasyntyneen roskikseen? Pahoinpitelevät lastaan miesystävänsä kanssa? Lähtevät toiselle puolelle maapalloa uuden rakkauden perässä eivätkä halua enää kuulla lapsistaan? [/quote] No niitä luonnonoikkuja nimenomaan. Et sä nyt tosissas voi kaikkia omaa lastaan rakastavia äiti-ihmisiä niputtaa narkkari-psykoosi-tyyppeihin, jotka ovat marginaali-ilmiö. [/quote] Ei edes tarvitse olla narkkari. Mun mielestäni äitimyytti on potaskaa. Ihan samalla tavalla äidit ja isät tuntevat lapsistaan; toisia ei kiinnosta ja toiset rakastavat. [/quote] Hanki se lapsi ja tuu sitte kertomaan ajatuksistas.
[/quote]
Minä rakastaisin lastani, jos sellaisen joskus tekisin. En voi vetää siitä sellaista johtopäätöstä, että kaikki muutkin rakastaisivat.
[/quote]
No aika moni kuitenkin rakastaa. Väitän että suurin osa. Siksi ihmettelen että miksi olet täällä äidinrakkautta vähättelemässä kun et edes tiedä mitä se on.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:21"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:18"]
Mikä on vela?
[/quote]
vela = vapaaehtoisesti lapseton. Tässä ketjussa Äiti = Ääliö itserakas typerää inttämistä
[/quote]
Ääliö, itserakas typerä(stä) inttäjä
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:45"]Jos ihminen valitsee lapsettomuuden, niin fine. Nyt en siis kommentoi sitä. Ehkä nyt tulee vähän ohis: kukaan, ei vela eikä sellainen joka haluaa lapsia nyt tai joskus, kukaan, ei yksikään nainen voi ennalta tietää/sanoa minkälainen äiti olisi/tulisi olemaan. Raskaus ja hormonit muuttavat ihmistä. Toisia muuttaa enemmän, toisia vähemmän, mutta muutosta tulee, niin ajatteluun kuin tunne-elämään. Uskon että aika moni toistaa pitkälti oman äitinsä kaavaa tavassa olla, ajatella, toimia ja rakastaa.
[/quote]
Mä olen vähän eri mieltä.
Mulla on ajoittain niin pahoja mielenterveysongelmia etten kykene huolehtimaan itsestänikään. Toisinaan psykooseja, ja olisi isot riskit saada mm. synnytyksen jälkeinen psykoosi.
Lisäksi olen suurimman osan ajasta todella ahdistunut, nukuin vain vahvoilla lääkkeillä ja pää pysyy jotenkuten kasassa nykyisellä lääkityksellä, jota ei raskauden aikana saisi käyttää. En uskalla edes ajatella millainen olisin ilman lääkkeitä, luultavasti ainakin harhainen, irti todellisuudesta, ahdistunut, masentunut, uneton.. enkä usko että tuota hormoneilla korjataan, muuten kai lääkäri kirjoittaisi mulle hormonihoidon noiden myrkkyjen tilalle.
Eli päätökseni on olla lapseton, koska olisin aivan kauhea äiti. Enkä sanoisi itsekkyydeksi tätä.
Siis kertokaa nyt joku, mikä lapsenteossa muka ei ole itsekästä? Siis miksi tähän maailmaa pitäisi tehdä yhtään enempää ihmisiä?
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:51"]Mä kyllä rakastan miestäni ja lastani yhtä paljon. Erilaista, mutta yhtä paljon.
Itsekkyydestä. Kumpikin on itsekästä tavallaan. Mutta ihminen on itsekäs olento. Turha tästä kiistellä.
Mun ystävät on suurimmaksi osaksi lapsettomia ja se on ihanaa. En halua jauhaa ystävien kanssa lapsista, vaan kaikesta muusta. Siksi en jaksa käydä missään mammaryhmissäkään. Lapset nyt vaan ei ole aihe, josta jaksan puhua.
[/quote]
Mulla ihan sama. Vaikka mulla oma lapsi onkin, niin silti en jaksa kiinnostua kokoajan toisten äitien vauva sitä vauva tätä-jutuista. Muistakin asioista haluan jutella.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:45"]
Jos ihminen valitsee lapsettomuuden, niin fine. Nyt en siis kommentoi sitä. Ehkä nyt tulee vähän ohis: kukaan, ei vela eikä sellainen joka haluaa lapsia nyt tai joskus, kukaan, ei yksikään nainen voi ennalta tietää/sanoa minkälainen äiti olisi/tulisi olemaan.
[/quote]
Entä sitten? Miksi pitäisi ennakolta tietää, minkälainen äiti olisi, jos ei kerran halua lapsia? En minäkään tiedä, minkälainen poliisi tai hoitaja olisin. Riittää, kun tiedän, etten missään tapauksessa haluaisi kouluttautua noihin ammatteihin tai tehdä niiden mukaista työtä.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 16:20"]
http://m.iltasanomat.fi/viihde/art-1418629673463.html Kumpi nyt sitten on itsekkämpää: hankkia lapsia vai olla hankkimatta? Puhuuko Jennifer asiaa?
[/quote]
En myöskään ymmärrä, miksi olisi itsekästä olla hankkimatta lapsia. Lapsia yleensä hankitaan omasta itsekkäästä tarpeesta, vaikka kirkuvien lapsien keskellä voikin ottaa sen epäitsekkään marttyyrin roolin.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 19:04"]
Siis kertokaa nyt joku, mikä lapsenteossa muka ei ole itsekästä? Siis miksi tähän maailmaa pitäisi tehdä yhtään enempää ihmisiä?
[/quote]
Totta. Lasten tekemiseen ei ole olemassa kuin itsekkäitä syitä, varsinkaan nykyisenä väestönräjähdyksen aikana.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 19:10"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:45"]
Jos ihminen valitsee lapsettomuuden, niin fine. Nyt en siis kommentoi sitä. Ehkä nyt tulee vähän ohis: kukaan, ei vela eikä sellainen joka haluaa lapsia nyt tai joskus, kukaan, ei yksikään nainen voi ennalta tietää/sanoa minkälainen äiti olisi/tulisi olemaan.
[/quote]
Entä sitten? Miksi pitäisi ennakolta tietää, minkälainen äiti olisi, jos ei kerran halua lapsia? En minäkään tiedä, minkälainen poliisi tai hoitaja olisin. Riittää, kun tiedän, etten missään tapauksessa haluaisi kouluttautua noihin ammatteihin tai tehdä niiden mukaista työtä.
[/quote]
Naulan kantaan. Mutta jollain tavalla tää lapsi/lapsettomuus/äitiysasia kuitenkin poikkeaa sairaanhoitajasta ja poliisista, koska täällä päivittäin tästä jauhetaan. Tuskin kukaan vapaaehtoisesti ei-poliisi on täällä päivittäin haukkumassa poliiseja ja mainostamassa miten epäitsekäs on kun ei hankkiudu tuohon arvostettuun ammattiin.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 19:13"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 16:20"]
http://m.iltasanomat.fi/viihde/art-1418629673463.html Kumpi nyt sitten on itsekkämpää: hankkia lapsia vai olla hankkimatta? Puhuuko Jennifer asiaa?
[/quote]
En myöskään ymmärrä, miksi olisi itsekästä olla hankkimatta lapsia. Lapsia yleensä hankitaan omasta itsekkäästä tarpeesta, vaikka kirkuvien lapsien keskellä voikin ottaa sen epäitsekkään marttyyrin roolin.
[/quote]
Niin puoliso tai kumppanikin hankitaan omasta itsekkäästä tarpeesta, mutta ei se teitä veloja näytä estävän huutamasta äitien itsekkyydestä - eikös epäitsekkäästä rakkaudesta pitäisi jakaa tasapuolisesti kaikille?
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:23"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:43"] Minulla on yksi vela kaveri. Aina kun puhun omista lapsistani, hän alkaa oikein korostetusti puhumaan kissastaan, tekee ikäänkuin selväksi että kissa on hänelle yhtä tärkeä kuin lapset minulle ja että kissa olisi täysin rinnastettavissa lapsiin. Vaan kun ei ole! [/quote] Onpas. Samalla tavalla elävä olento on, joka tuntee kipua ja muitakin tuntemuksia. Ihminen ei ole arvokkaampi edes simpukkaa. Ystäväsi kissarakkaus on paljon pyyteettömämpää kuin omasi. Se yltää yli lajirajojen. Sinun oman geeniperimäsi jatkeeseesi kohdistunut itserakkaus, kun tiedostat oman rajallisuutesi, ei ole mitään jumalaisen erityistä. [/quote] Se, että hoitaa ja rakastaa kissaa, on kulttuurisidonnaista. Se, että rakastaa OMAA lastaan, on dna:ssa, biologian ohjaamaa. Äidinrakkaudelle pitäisi olla ihan oma sanana. Sitä ei pitäisi rinnastaa rakkauteen puolisoa/eläimiä yms kohtaan. Ja lapsettomat ihmiset eivät voi tätä asiaa mitenkään ymmärtää. Ei lapsikaan voi tietää/ymmärtää miltä aikuisuus tuntuu ennenkuin itse vanhenee. Vähän saman tapainen asia.
[/quote]
Mitä luonnonoikkuja ne äidit sitten ovat, jotka jättävät lapsensa heitteille? Jotka valitsevat päihteet ennen lasta? Jotka tappavat lapsens tai jättävät vastasyntyneen roskikseen? Pahoinpitelevät lastaan miesystävänsä kanssa? Lähtevät toiselle puolelle maapalloa uuden rakkauden perässä eivätkä halua enää kuulla lapsistaan?