Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jennifer Aniston: Lapsettomuus ei tarkoita itsekkyyttä!

Vierailija
16.12.2014 |

http://m.iltasanomat.fi/viihde/art-1418629673463.html

Kumpi nyt sitten on itsekkämpää: hankkia lapsia vai olla hankkimatta? Puhuuko Jennifer asiaa?

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:34"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:15"]Itse olen 41-vuotias, eikä ole ikinä käynyt edes mielessä että tekisin lapsen. Ei vain voisi vähempää kiinnostaa. Haluan elää rauhallista ja mukavaa elämää. Illalla vain olen. Luen hyvää kirjaa, katson tv:tä ja olen netissä. En jaksaisi lapsesta huolehtia. Myönnän, olen itsekkäästi itsekäs. [/quote] Minusta lapsettomuus ei ole itsekästä. Lapsettomilta jää kokematta se pyyteetön ehdoton rakkaus. Joo joo, puolisoa voi rakastaa, lemmikkejä voi rakastaa, noita yhtään vähättelemättä, mutta äidinrakkaus on jotain sellaista jota lapseton ihminen ei koskaan tule kokemaan. Ei se muilta pois ole, jokainen tavallaan, minä myös ihmettelen miksi tästä asiasta jaksetaan vouhottaa.

[/quote]

Minusta on melkeinpä vaarallista nostaa lapsi palvonnan kohteeksi ja äidinrakkaus rakkauden ylevimmäksi muodoksi. Kaikki äidit eivät rakasta lapsiaan, johan sen näkee tämän maan lastensuojelutilastoista, syntyvien fas-lasten määrästä jne. - sillä mitä tekee kauniilla sanoilla, jos teot puhuvat aivan muuta? Täällä palstalla on myös tolkuttoman pitkä ketju 70- ja 80-lukujen äideistä ja siitä, mitä he ovat "rakkaudellisella" toiminnallaan tyttärilleen aiheuttaneet. Sitä paitsi onko mielestäsi myös niin, että miehet eivät koskaan voi päästä osalliseksi täysin pyytettömästä rakkaudesta, kun eivät satu olemaan äitejä?

Kuten joku tuossa edellä sanoikin, äidinrakkaus kohdistuu useimmiten siihen omien kupeiden hedelmään, siis OMIIN (ja puolison) geeneihin ja OMIIN (ja puolison) piirteisiin. Hienoa se varmasti on, mutta enpä sanoisi, että se olisi jotenkin erityisen epäitsekästä rakkautta. Epäitsekkääksi rakkaudeksi nimittäisin ehkä jotakin sellaista, mitä Äiti Teresa teki muiden ihmisten eteen.

Vierailija
2/111 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en aio hankkia lapsia koska olisin täydellisen paska äiti. Kaipa se on sitten itsekästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi lapsen jättämättä hankkiminen on epäitsekästä.

Vierailija
4/111 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan ei ole pelkkää itsekkyyttä, molemmissa kuitenkin myös voi olla itsekkyyttä.

Vierailija
5/111 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Velat saivat nyt idolin, oho meinasin kirjoittaa idiootin, jonka taakse kätkeytyä.

Katkeruus paistaa aika kauas tuostakin naisesta. Katsokaa nyt sen kuvaakin, miten ruma.

Tyypillinen vela. Ei saanut Pittiä, nyt vouhkaa tuolla. Heh heh. Ei voi muuta kun nauraa.

Vierailija
6/111 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla 'murricassa saa vähän enemmän tylytystä tuollaisesta ratkaisusta kuin täällä Suomessa. Ei kukaan edes ajattelisi täällä tuosta mitään ihmeellistä, jos Aniston ei olisi päättänyt avautua aiheesta ja uutisotsikko ei olisi tänne asti päätynyt.

Vierailija
7/111 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevintähän olisi pienestä pitäen toitottaa , että lapsia ei kannata missään tapauksessa hankkia. sitten yläasteella keskusteltaisiin vanhemmuuden ongelmista.  Vain ne jotka jostain kumman syystä hankkivat lapsen hankkikoot.

Vierailija
8/111 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mitä ihminen tekee on enemmän tai vähemmän itsekästä. Minä vain en halua sekoittaa muita ihmisiä omaan itsekkyyteeni.

Vierailija
9/111 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 16:31"]

Järkevintähän olisi pienestä pitäen toitottaa , että lapsia ei kannata missään tapauksessa hankkia. sitten yläasteella keskusteltaisiin vanhemmuuden ongelmista.  Vain ne jotka jostain kumman syystä hankkivat lapsen hankkikoot.

[/quote]

Loistavaa. Silloin vain asiaa pitkään pohtineet ja harkinneet ottavat vastuun kantaakseen. Ja itsekkäät voivat olla itsekkäitä ilman että muut kärsivät siitä.

Vierailija
10/111 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että ihmiset jaksavat väitellä tästä aiheesta. Jokainen ajatteleva ihminen tietää, että ihminen on aina pohjimmiltaan itsekäs. Totta kai ihmiset tekevät lapsia omaksi ilokseen, biologian pakottamina jne. Kukaan ei ajattele esim. veronmaksajien tekemistä, naurattaa pelkka ajatuskin siitä, että pariskunta miettisi iltapuhteilla, että pitäisikö tehdä lapsi, jotta tulisi uusia veronmaksajia. 

Miksi ihmiset käyvät tätä keskustelua? Miksei vain jokainen elä omaa elämäänsä miten haluaa? Faktahan on, että lapsia syntyy maailmaan aivan varmasti paljon, vaikka vielä paljon useampi jättäisi lapset tekemättä. Mutta lapset ovat ihania, se on selvä. Jokainen senkin tunnustaa. 

Oma selitykseni tälla keskustelulle on jotenkin sellainen, että perinteisesti naisen tehtävä on ollut tehdä lapsia. Nyt sitten, kun lasten tekeminen tai edes parisuhde ei ole kaikkien naisten elämässä aivan välttämätöntä, niin jotenkin se kaivertaa useiden mieltä. Naisen pitäisi heidän mielestään täyttää tämä ikiaikainen tehtävä, vaikka se ei ole enää ollenkaan tarpeellista. 

Btw. Ajatelkaa mikä tungos maapallolla jo on? Käytettävissä oleva elintila tulee varmasti supistumaan seuraavien vuosikymmenten/satojen kuluessa. 

Mutta joka tapauksessa lapset ovat suloisia! 

Vierailija
11/111 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 16:26"]

Voi ei. Velat saivat nyt idolin, oho meinasin kirjoittaa idiootin, jonka taakse kätkeytyä.

Katkeruus paistaa aika kauas tuostakin naisesta. Katsokaa nyt sen kuvaakin, miten ruma.

Tyypillinen vela. Ei saanut Pittiä, nyt vouhkaa tuolla. Heh heh. Ei voi muuta kun nauraa.

[/quote]

Kenestäköhän se katkeruus mahtaa paistaa...

Vierailija
12/111 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Naiset itse painostavat toisiaan pitämään tuota vanhaa kuviota yllä. Sama se on ympärileikkaustenkin kanssa. Afrikassa nimenomaan naiset ja mummelit ovat niitä jotka haluavat että tyttö silvotaan.

Vierailija
13/111 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 41-vuotias, eikä ole ikinä käynyt edes mielessä että tekisin lapsen. Ei vain voisi vähempää kiinnostaa. Haluan elää rauhallista ja mukavaa elämää. Illalla vain olen. Luen hyvää kirjaa, katson tv:tä ja olen netissä. En jaksaisi lapsesta huolehtia.
Myönnän, olen itsekkäästi itsekäs.

Vierailija
14/111 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:15"]Itse olen 41-vuotias, eikä ole ikinä käynyt edes mielessä että tekisin lapsen. Ei vain voisi vähempää kiinnostaa. Haluan elää rauhallista ja mukavaa elämää. Illalla vain olen. Luen hyvää kirjaa, katson tv:tä ja olen netissä. En jaksaisi lapsesta huolehtia.
Myönnän, olen itsekkäästi itsekäs.
[/quote]

Minusta lapsettomuus ei ole itsekästä. Lapsettomilta jää kokematta se pyyteetön ehdoton rakkaus. Joo joo, puolisoa voi rakastaa, lemmikkejä voi rakastaa, noita yhtään vähättelemättä, mutta äidinrakkaus on jotain sellaista jota lapseton ihminen ei koskaan tule kokemaan. Ei se muilta pois ole, jokainen tavallaan, minä myös ihmettelen miksi tästä asiasta jaksetaan vouhottaa.

Vierailija
15/111 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi vela kaveri. Aina kun puhun omista lapsistani, hän alkaa oikein korostetusti puhumaan kissastaan, tekee ikäänkuin selväksi että kissa on hänelle yhtä tärkeä kuin lapset minulle ja että kissa olisi täysin rinnastettavissa lapsiin. Vaan kun ei ole!

Vierailija
16/111 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. En koskaan hankkinut lapsia, vaikka lapsia tahdoinkin. Olisin kyllä tahtonut olla äiti, mutta ei minusta olisi ollut siihen.
Olisin vain tuhonnut pienen ja viattoman lapsen elämän.
Pitäisin huomattavasti itsekkäämpänä, jos olisin hankkkinut lapsen kanssakärsimään. En ole katkera, ja olen täysin sinut lapsettomuuteni kanssa, ehkä siksi että tämä on oma valinta kuitenkin.

Vierailija
17/111 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla että Jennifer ei edes saa. Ei sen takia pidä lasta hankkia että pitää olla lapsi/lapsia vaan syystä että haluaa todella lapsen. Paljon olisi jäänyt kokematta ja näkemättä ellei olisi lasta. Lapsi antaa elämälle merkityksen. 

Vierailija
18/111 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:15"]Itse olen 41-vuotias, eikä ole ikinä käynyt edes mielessä että tekisin lapsen. Ei vain voisi vähempää kiinnostaa. Haluan elää rauhallista ja mukavaa elämää. Illalla vain olen. Luen hyvää kirjaa, katson tv:tä ja olen netissä. En jaksaisi lapsesta huolehtia. Myönnän, olen itsekkäästi itsekäs. [/quote] Minusta lapsettomuus ei ole itsekästä. Lapsettomilta jää kokematta se pyyteetön ehdoton rakkaus. Joo joo, puolisoa voi rakastaa, lemmikkejä voi rakastaa, noita yhtään vähättelemättä, mutta äidinrakkaus on jotain sellaista jota lapseton ihminen ei koskaan tule kokemaan. Ei se muilta pois ole, jokainen tavallaan, minä myös ihmettelen miksi tästä asiasta jaksetaan vouhottaa.

[/quote]

Tämä minua ällöttää kun puhutaan pyyteettömästä rakkaudesta. Voi hyvä luoja kun tajuaisitte että se että rakastatte sitä OMAA lastanne vaikka se olisi millainen mulkku tahansa, ei tarkoita pyyteetöntä rakkautta.

Silloin voidaan puhua jollain tasolla pyyteettömästä rakkaudesta kun se ei kohdistu OMAAN lapseen.

Äidit luulevat olevansa jotain jumalia kun rakastavat omaa perillistään, kun itse ovat hänet luoneet.

Ei vittu!!!

Vierailija
19/111 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Olen samanlainen rauhaa ja mukavuutta srvostava vela kuin ylläolevakin :)

Tuohon äidinrakkaus asiaan sanon vain, että ei se ole sen arvoista että lähtisin penskoja vääntämään... Ei kaikkea saa tässä elämässä ja hyvä niin.

Vierailija
20/111 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:43"]

Minulla on yksi vela kaveri. Aina kun puhun omista lapsistani, hän alkaa oikein korostetusti puhumaan kissastaan, tekee ikäänkuin selväksi että kissa on hänelle yhtä tärkeä kuin lapset minulle ja että kissa olisi täysin rinnastettavissa lapsiin. Vaan kun ei ole!

[/quote]

Onpas. Samalla tavalla elävä olento on, joka tuntee kipua ja muitakin tuntemuksia.

Ihminen ei ole arvokkaampi edes simpukkaa.

Ystäväsi kissarakkaus on paljon pyyteettömämpää kuin omasi. Se yltää yli lajirajojen. Sinun oman geeniperimäsi jatkeeseesi kohdistunut itserakkaus, kun tiedostat oman rajallisuutesi, ei ole mitään jumalaisen erityistä.