Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos Jumala puhuu sinulle, miten aistit sen?

Vierailija
16.12.2014 |

Mietin vaan, että kun ihmiset puhuvat Jumalan sanoneen heille asioita, niin miten se tieto välittyy heille. Miten sen erottaa esim. omasta ajatuksesta tai unesta.
(Mietin sitäkin, että kaverini kuuli kaikenlaista Jumalan sanomana, mutta sitten olikin skitsofrenia. 2Kertaa osastollakin.)

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon kysymys on ihan hölmö. Miten helvetissä sen aistimisen voi tietää, kun se jumala ei vielä ole puhunut?

Vierailija
62/87 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä rukoilen, en itse puhu mitään, vaan päinvastoin hiljennän omat ajatukseni ja odotan. Odotan, kunnes saan tunteen yhteydestä Jumalaan. Toisinaan kaikki mitä koen on se tunne, tunne että "minä ja Isäni olemme yhtä", mutta toisinaan saan kyllä myös neuvoja ja kehotuksia ja opetusta. 

Se tapa jolla ne tulevat, on vaikeahko selittää sitä kokemattomalle. Kommunikaatio ei nimittäin minusta ole ollenkaan sanallinen tai ajatuksellinen, vaan sanaton oivallus, havainto että tietoisuudessani on jotain mitä ei ennen ollut. Tällaisen saamisen jälkeen kyllä mieli sitten muokkaa sen sisäistä puhetta muistuttavaksi ajatukseksi tai ajatusten ketjuksi, mutta se on viestin kääntämistä hengen kieleltä oman ihmismielen kielelle eli suomeksi. Ei Jumalan tarvitse puhua ranskalaiselle ranskaa ja suomalaiselle suomea, tai vaikka kissalle kissojen kieltä - hengen kieli on universaali.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala puhuu minulle, jos puhuu, unissani. Pari kertaa on ollut sellainen uni, jossa jonkun korkeamman läsnäolo on ollut havaittavissa. Rauhallinen ääni on sitten sanonut jotakin. Ovat liittyneet pelkoihini jne.

Jumalan läsnäolo näkyy arkisissa tilanteissa. Kun yritän parhaani ja teen asioita asioiden eteen, elämä luistaa ja usein koen Jumalan ns. auttavan minua matkanvarrella. Sanon usein, että minulla kävi tuuri. Muut sanovat sen johtuvan osaamisestani, mutta voisi osoittaa ettei se ole ihan niin. Kun teen hyvää saan hyvää. Joskus joku asia ei onnistu tai joku on hyvin ilkeä minulle, mutta silläkin on tarkoituksensa.

Joskus ihmisten kanssa on haasteita. Joku on todella veemäinen tai jotakin vastaavaa. Silloin olen hiljaa ja tarkkailen tilannetta ja joskus sanon jotakin. Kerran kävi niin, kun olin oikein rauhallinen tilanteessa, jossa toinen vittuili, niin yhtäkkiä tyyppi meni ihan sekaisin sanoissaan ja nolasi enemmän itseään.. Mietin hiljaa mielessäni "Kiitos.". Koin Jumalan auttavan minua. On hän monessa muussakin auttanu minua.

Vierailija
64/87 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vaisto, vaikka siitä kun haluaa tavata jonkun, pohdin 5 vuotta sitten 6 vuoden päästä tapaan, nytkin uskon tähän. 

Dan 4:32

Vierailija
65/87 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ajattelen sen puhumisen niin että kun sulla on tunne että juuri tämä on oikein ja juuri tätä tässä haetaan, sellainen täydellinen sisäinen rauha ja vilpittömyys jossain asiassa. 

Vierailija
66/87 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ääni huutaa päässä ja sanoo minun olevan Napoleon.

Vierailija
67/87 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos jälleen vastauksista. Kiitos, kun joku nosti ketjuni. Kertokaa vain lisää.
Ap

Vierailija
68/87 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala :D... Sallikaa minun nauraa.

Vierailija
69/87 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala ei puhu, mutta Jumala on lähettänyt enkeliensä kautta uuden sanoman maailmaan. Newmessage.org/fi
Ihmisen sisimmässä on osa, joka on Jumalaan yhteydessä ja tämän ihmiset usein tulkitsevat Jumalan puheeksi, vaikka se on heidän todellinen itsensä. Ei universumien Jumala häärää yhden ihmisen elämän parissa.

Vierailija
70/87 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aistimisesta en tiedä. Mutta jos alkaisin kuulla jumalan puhetta hakeutuisin kiireesti hoitoon.

Vierailija
71/87 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sanaton oivallus" oli kiinnostava esimerkki. Olen itse miettinyt, oliko eräs "sisäinen ymmärrys" Jumalan puhetta. Outoa siinä oli juuri se, että se ei ollut oikeastaan ajatus, vaan enemmän kuin jokin tunne, jonka sisällön ymmärsin. Se kuulostaa vähän samalta kuin tuo sanaton oivallus. Muutoin Jumala on puhunut minulle aika konkreettisin tavoin, erikoisin "sattumin" ja toisilta tulleiden profetioiden tai tiedon sanojen kautta.

Vierailija
72/87 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta joku sanoi, että olemme kaikki Jumalia. Itse sanoisin mieluummin, että olemme kaikki Jumalaa (osana ja kokonaisuutena).

Käytän myös Jumalasta/Kaiken lähteestä mieluiten pronominia Se (isolla alkukirjamella) kuin Hän, koska 'hän' on ihmisen kokoinen, mutta Se on jotain käsittämättömän suurta.

Vierailija
73/87 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala :D... Sallikaa minun nauraa.

Naura toki jos naurattaa :-)

Vierailija
74/87 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppendal

Vierailija
75/87 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pikku selon teko kahteen aikaisempaan, tosiaan oo tehny niin ikäviä asioita elämässä, ja tiedän että ne on hyvitettävä maanpäällä, muussa tapauksessa ikuisuus helvetissä.

On sanottu sekä taivaassa ja helvetissä ollaan sitten ikuisuus, ja kuulemma se miten tunnemme on ihan eriluokkaa siinä elämässä.

Siksi pienikin omasta mielestään vähä pätöinen synti vie helvettiin, koska siellä missä JUMALA, pieni synti on erittäin paha asia koska he tuntevat pelkää puhtautta ja totuutta jota ei maan päällä osaa edes kuvitella. Sama pätee helvettiin koet super isosti kaiken monin kertaisesti, ja ikuisesti siellä on pahinta kauhua tuskaa paholaisia ja kuumaa.

Tämän takia tulin uskoon kukaan ei mua voinu pelastaa maailmassa mutta JEESUS voi ja pelastaa myös sinut.

Vierailija
76/87 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän, älä naura, se nauru on saatannasta ja helvettiin on ikuinen ja todellinen, tuskin naurat jos sinne joudut, ei auta itku ei auta nauru vaan Jeesus auttaa jos otat koko sydämestä hänet vastaan. Älä naura älä halveksi, kaikki joutuu tilille sitten on myöhäistä. Rakas JEESUS rukoilen itseni ja kaikkien puolesta pelastusta kadotukselta, AAMEN.

Vierailija
77/87 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aisti, vaan kuulen. Tai siis, onhan kuulokin aisti, mutta ymmätänet varmaan mitä tarkoitin. Jumala siis puhuu minulle,ja minä kuulen sen.

Vierailija
78/87 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala puhuu ihmisten kautta. Sen vuoksi he tänne tulevat sanaa levittämään.

Vierailija
79/87 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun omakohtaisia kokemuksia jumalan voimasta. Olen menneisyydessäni tuominnut toisia jotka ovat minua vastaan tehneet väärin, vaikkakin asiat aina pian saatu sovintoon olen silti sydämmessäni heidät tuominnut ja paaduttanut sydämmeni sen tähden. Olen käyttänyt alkoholia koska hoidin sillä huonoa tunne-elämääni ja täytin tyhjää aukkoa sisälläni, ruokin lihallisia himojani. Olin riippuvainen siitä. Harrastin haureutta, kerskailua, pilkkasin jumalaa monin tavoin, vihasin lähimmäistäni sydämmessäni ja elin omasta mielestäni hyvää normaalia elämää.

Aloin rukoilla jumalalta apua. Luin raamattua ja rukoilin paljon. Sitten se alkoi tapahtua. En enään janonnut maallisia himoja, aloin karttamaan kaikkea pahaa etten asettaisi itseäni millekkään synnille alttiiksi ja rukoilin voimaa selvitä kaikista tilanteista ja ymmärrystä oikean erottamiseen väärästä.

Kerran rukoillessani ajatuksiini tuli sanat "niinkuin sinä mittaat toisia, mittaan minä sinua" "niinkuin sinä tuomiset muita, minä tuomitsen sinut".. tunsin todella syvän piston sydämmessäni ja itkin katkerasti sillä tajusin kasanneeni itseni ylle ison taakan ja omalla kohdallani nämä asiat tulivat konkreettisiksi, juuri niin olin syntiä tehnyt muita kohtaan kun olin muita tuominnut. Kaikki mitä raamatussa on sanottu on totuus, raamattu itsessään on todistuksena ja johdatuksena meille.

Rukoilen meidän kaikkien puolesta että he jotka eivät ole kääntyneet sen tekisivät ja niille jotka jo uskossa ovat pitäisivät siitä kiinni rukouksillaan, nöyryydellään, katumuksellaan ja pyhän hengen voimalla eivätkä antaisi minkään synnin saastuttaa itseään sillä me kaikki joudumme kantamaan kaikesta synneistämme vastuun. Vahvistakaamme toisiamme uskossa. Jeesus on tie totuus ja elämä, usko häneen pelastaa ja pyhän hengen voima on se joka meitä kannattaa. Kiitos Jumalalle pitkämielisyydestään ja armostaan meitä kohtaan, meille on annettu mahdollisuus parannukseen ja iankaikkiseen elämään Jeesuksen Kristuksen kautta!

Vierailija
80/87 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh ja hihhah voi..

Ei Jumala puhu. ihmiset keksii omassa päässään.

Sekoporukkaa kierrä kaukaa.