Jos Jumala puhuu sinulle, miten aistit sen?
Mietin vaan, että kun ihmiset puhuvat Jumalan sanoneen heille asioita, niin miten se tieto välittyy heille. Miten sen erottaa esim. omasta ajatuksesta tai unesta.
(Mietin sitäkin, että kaverini kuuli kaikenlaista Jumalan sanomana, mutta sitten olikin skitsofrenia. 2Kertaa osastollakin.)
Kommentit (87)
Voisihan se olla ihan jees jos sellainen osuisi omalle kohdalle, mutta luulen että tällaisiin sisäinen ääni-tyyppisiin ilmiöihin keskittyminen on uskossa epäolennaista ja voi johtaa harhaan. Vaikka kuinka haluan kunnioittaa toisen uskoa, niin mielessä kuuluva "jumalan puhe" kuulostaa minusta melko huolestuttavalta.
Jos unohdetaan mielikuva sisäisesti äänestä tai läsnäolosta, joka olisi vähän kuin jokin persoona jonka voisi tunnistaa Jumalaksi, niin jäljelle jäävät Raamattu, luomakunta=luonto ja omatunto. Nuo kaikki ovat puhutelleet minua tavalla tai toisella siten, että oma usko on vahvistunut. :)
Minulle Jumalan ääni tarkoittaa omantunnon ääntä. Kun on huono omatunto jostain asiasta, niin tiedän, että se on Jumalan tapa ilmoittaa minulle, että olen tehnyt jotain väärin ja minun on korjattava tapani.
Kaikki juopot, kaikki ihan muutkin "vammaiset" olemme jumalia. En ole kristinuskossa joten en kasitä sanaa jumala. Se on Lähde.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:37"]
Pidätkö siis AP kylähullua työtöntä äpärä puuseppää tuon jumalasi poikana? Siis sitä joka veti aasilla päivät pitkät pillurallia ja luuli viinihuuruissaan kävelevänsä vetten päällä? Se joka spurgu kavereidensa kanssa kännissä söi leipää ja kaloja ja luuli niillä koko maailman ruokkivansa? Älä usko kaikkea mitä vanhemmat sinulle valehtelevat.
Itse uskon, että sivistynyt ja kohtelias käytös keskustelussa tuottaa toivotumman tuloksen, oli toimijan hanke mikä hyvänsä
[/quote]
Psykiatrian luennolla muistutettiin, että psyykkisen oireilun raja on melko häilyvä ja käytti tässä jumaluskoa esimerkkinä. "Täälläkin on varmasti ihmisiä, jotka uskovat asioihin, joita eivät voi nähdä, kuten Jumalaan. Silti teitä ei pidetä hulluina".
Silloin kun Jumala puhuu minulle tajuan, että tais unohtua ottaa lääkkeet.
36 on oikeassa siinä, että usko yliluonnolliseen on omituista paitsi silloin, kun kyse on uskonnosta.
http://www.onewaymission.fi/index.php/opetusta/luettavaa/389-jumalan-aanen-kuuleminen
Ap tässä sulle sivusto missä hyvin kerrottu miten Jumala puhuu! Vietä aikaa rukouksessa ja Jumalan sanan tutkimisessa...Saat vastauksia!
Maria
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:37"]
Pidätkö siis AP kylähullua työtöntä äpärä puuseppää tuon jumalasi poikana? Siis sitä joka veti aasilla päivät pitkät pillurallia ja luuli viinihuuruissaan kävelevänsä vetten päällä? Se joka spurgu kavereidensa kanssa kännissä söi leipää ja kaloja ja luuli niillä koko maailman ruokkivansa? Älä usko kaikkea mitä vanhemmat sinulle valehtelevat.
[/quote]
Kiitos vuosisadan nauruista :D
Alkaa ihan hirveästi pierettämään kun pyhähenki pyrkii esille.
U