Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riita rahan ansaintsemistavasta.

Vierailija
16.12.2014 |

Mulla on sellainen hyvä tilanne, että omistan itse kolme perimääni velatonta kaksiota ja yhden aiemmin ostamai yksiön pk-seudulla ja niissä on hyvät vuokralaiset eikä remppoja tulossa. Sen lisäksi miehen kanssa yhteinen asunto josta vielä vähän velkaa. En ole palkkatöissä vaan saan kaikki tuloni vuokrista. Rahoitan niistä tuloista perhettämme ja asuntoamme kutakuinkin tasaveroisesti mieheni kanssa.

Tämä ei kuitenkaan kelpaa miehelle, jonka mielestä mun pitäisi lisäksi olla palkkatyössä ja kustantaa kaikenlaista ylellisyyttä. Mun mielestä mun ei tarvitse. Jaksan paljon paremmin harrastuttaa lapsia ja hoitaa kotia ja ylipäätään kaikki menee jouhevammin näin. Tulemme aivan mainiosti toimeen tosin aivan tavallisella elintasolla. Hädän tullessa (teoreettisessa tapauksessa) voidaan yksi asunto myydä.

Mitä mieltä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe tuossa mitään ongelmaa.

Vierailija
2/17 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kanssasi. Työtä se on omistaminenkin, tosin osa-aikaista kun ei tuon enempää varallisuutta, mutta teillähän onkin lapset vielä kotona. Sinuna aloittelisin myös osakesijoittamista enkä edes harkitsisi työhön lähtöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma onkin, että mies näksee asiassa ongelman. Vaikka kääntää keskustelun mahdollisuuteen tienata enemmän, luulen että kadehtii sitä, ettei mun tarvitse raataa palkkaorjana ja olla kenenkään käskytettävänä.

Vierailija
4/17 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 on siis ap

Vierailija
5/17 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minustakaan mitään vikaa. Mietin vain, että miten kerrytät eläkettä? Jos joskus tuleekin tilanne, että menetät kaikki asuntosi, niin sitten sitä voi olla vähän tyhjän päällä... Muuten en valittaisi ollenkaan.

Vierailija
6/17 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en seurustelisi koroillaeläjän kanssa.

Vierailija
7/17 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mun pitäisi kerryttää eläkettä? Saan kansaneläkkeen joka tapauksessa ja siihen vielä vuokrat päälle. Itse asiassa elintasoni paranee kun pääsen eläkkeelle. En näe mitään mahdollisuutta, että yhtäkkiä menettäisin kämpät. Omistus kokonaan mun, ei lainaa ja avioehto on. En käytä päihteitä enkä pelaa.

ap

Vierailija
8/17 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 15:05"]

[/quote]

Mikset? Onko sulta jotain pois? Ja sitä paitsi olemme aviossa.

ap

Vierailija
9/17 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 15:08"]

[/quote]

ap

[/quote]

Aivan sama, oletteko aviossa vai ette. 

Vierailija
10/17 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 15:10"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 15:08"]

[/quote]

ap

[/quote]

Aivan sama, oletteko aviossa vai ette. 

[/quote]

Oma viestisi koskien seurustelua koroillaeläjän kanssa ei siis liittynyt aiheeseen mitenkään. Miksi edes kirjoitit sen?

ohis

Vierailija
11/17 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vähän sama tilanne, joskin mieheni palkkatuloilla on iso merkitys minun elintasossa. Meillä mies on tyytyväinen, että en ole palkkatöissä vaan siivoan, hoidan kotityöt, lasten harrastukset jne. Koskaan ei tarvitse riidellä siivouksesta tms. Eläkkeeni tulee olemaan pieni, mutta uskon pärjääväni.

Vierailija
12/17 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on vain kateellinen, sun ei tarvi käydä töissä muttet kuitenkaan ole "miehen elätti." Sulla on hyvä tilanne, älä anna miehen kiukuttelun sitä pilata!

Vierailija
13/17 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 15:07"]

Miksi mun pitäisi kerryttää eläkettä? Saan kansaneläkkeen joka tapauksessa ja siihen vielä vuokrat päälle. Itse asiassa elintasoni paranee kun pääsen eläkkeelle. En näe mitään mahdollisuutta, että yhtäkkiä menettäisin kämpät. Omistus kokonaan mun, ei lainaa ja avioehto on. En käytä päihteitä enkä pelaa.

ap

[/quote]

Voi tulla sota ja kämpät pommitetaan maan tasalle. Ainakin niin täällä aaveella uskotaan.

Vierailija
14/17 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henk.koht. en kyllä kävisi töissä, jos saisin saman rahan jostain muualta. Nyt ainakin, kun lapset on pieniä saisin aikani kulumaan ihan kotonakin. Siksi mielestäni tavassasi elää ei ole moitittavaa.

Toinen näkökohta on kuitenkin myös se, että palkan lisäksi työ antaa elämään muutakin sisältöä. Mitä sitten, kun kotona kukaan ei enää kaipaakaan kuskaamista ja hoitamista. On kiva olla osa työyhteisöä.

Joten summa summarum, jos minun ei pitäisi käydä töissä elääkseni niin hommaisin esim. osa-aikatyötä, josta todella pitäisin. Voisi tehdä huonostikin palkattua työtä, kun raha ei olisi motivaattori.

Vierailija
15/17 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 15:15"]

ap

[/quote]

Voi tulla sota ja kämpät pommitetaan maan tasalle. Ainakin niin täällä aaveella uskotaan.

[/quote]

Voipi olla, että silloin ei makseta juuri eläkkeitäkään tai että mikään omistus olisi koskematonta. KAiken ylimäärän vie joko vihollinen tai oma valtio.

Vierailija
16/17 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 15:17"]

ap

[/quote]

[/quote]

Voipi olla, että silloin ei makseta juuri eläkkeitäkään tai että mikään omistus olisi koskematonta. KAiken ylimäärän vie joko vihollinen tai oma valtio.

[/quote]

Tai sitten maksetaan ja aapee saa vaan niukan eläkkeen koska kämpät on muuttunut tiilikasoiksi. 

Vierailija
17/17 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 15:20"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 15:17"]

ap

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tai sitten maksetaan ja aapee saa vaan niukan eläkkeen koska kämpät on muuttunut tiilikasoiksi. 

[/quote]

Siinä tapauksessa varmaan vakuutusyhtiötkin toimivat ja talot rakennetaan uudestaan. Vai ajattelitko ettei ihmisten tarvitse enää asua missään?