IL: Nyt puhuu tehohoitolääkäri: ”Emme jaksa enää” Tehohoitolääkärin mukaan hoitohenkilökunta on aivan loppu.
Ottakaa nyt ihan oikeasti niitä rokotteita.
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/35a746af-e1df-4212-8680-2a26e463…
Kommentit (1190)
Kannattaa ottaa piikki ettei päädy loppuunpalaneiden hoitajien armoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän sen tilanteen tekee niin kauheaksi? Muutama tehohoidossa oleva ja ollaan ihan loppu??
Kysy tätä uudelleen siinä kohtaa, kun joudut (tai joku läheisesi joutuu) vaativaan leikkaukseen, joka perutaan sen takia, että rokottamaton koronapotilas on vienyt viimeisen tehohoitopaikan.
Mutta enemmistö on rokotettu, he eivät tarvitse tehohoitoa, joten antavat sairaille tilaa sairaaloissa! Ei niin pahaa, ettei hyvääkin.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän sen tilanteen tekee niin kauheaksi? Muutama tehohoidossa oleva ja ollaan ihan loppu??
En ole töissä teholla, mutta sairaalassa tilanne on kaikilla ammattiryhmillä sama. Aivan liikaa töitä käytettävissä olevaan aikaan ja käsipareihin nähden. Vuorosta ei ehdi palautua, kun seuraava jo alkaa. Stressin kestää, jos se on lyhytaikaista, mutta kun jokainen päivä on äärimmilleen venymistä ja jatkuvaa riittämättömyyttä, eikä loppua näy, tulevat inhimillisen jaksamisen rajat vastaan.
Resursseja ei ole - ei rahaa palkata lisäväkeä, ei vakanssien täyttölupia, eikä tilannetta paranna yhtään se, että ne, jotka ovat vielä töissä, tekevät (ja ovat jo vuosia tehneet) niiden työt, jotka ovat jääneet eläkkeelle, ovat sairaslomalla tai vuosilomalla. Ei ole tulijoita, sanovat ylihoitajat, ja lähiesimies kysyy taas kerran, teetkö kaksi vuoroa peräkkäin, kun ketään ei saada. (Sanoi se myös kyllä usein, että "jätä tekemättä", koska yhdellä ihmisellä on vain 2 kättä ja jalkaa, eikä mahdollisuutta olla 2 paikassa yhtä aikaa.)
Minä en tehnyt, henkilökohtaisesti minulle on aivan sama saivatko potilaat ruokansa vai eivät sen jälkeen, kun vuoroni päättyi. Hoitajilla ei tätä olankohautuksen mahdollisuutta ymmärtääkseni ole.
Vierailija kirjoitti:
Rokotevastaisten pitäisi sitten loogisesti olla myös tehohoitovastaisia. Jääkää kotiinne kuolemaan, jos rokote niin paljon pelottaa.
Näin on . Korona tehohoidossa käytetään kokeellisiaja hyvin nopeasti kehittettyjä lääkeitä joilla ei ole vielä myyntilupaa kuten Regenerion ym. Joten nyt rokotetta epäilevin tuleee kirjoittaa hoitotahtoons että ei ehdollisen mmyyntiluvan kokellisia lääkkeitä saa käyttää. Lisäksi itse tehohoidolla on hyvin paljon sivuvaikutuksia joista saattaa kärsiä loppuikönsö kuten rokotehaitoista.
Minä olen aivan helvetin vihainen näillä koronakieltäjille. He ajattelevat vain sitä, etteivät juuri HE sairastu, ja juuri HEILLÄ ei ole riskiryhmässä olevia läheisiä. Ei ollut minullakaan, mutta kun äitini sai sairaskohtauksen, lääkäri sanoi suoraan, että koronan vuoksi ennuste on huono, koska vaikka tehdään kaikki mitä voidaan, se kaikki on paljon vähemmän, kun tehohoidon kapasiteetti on vähissä. Elän lopun elämääni sen tiedon varassa, että äitini annettiin kuolla, että joku rokotusvastainen sikapossu sai mahdollisuuden elää.
Kuinka monta kantasuomalaista on teholla? Minkäs teet, jos idän raksamiehet ja muut erikieliset ei suostu ottamaan rokotteita eikä muutenkaan suojaamaan itseään tai muita.
Vierailija kirjoitti:
Eilenhän tästä oli puhetta et tuo tehohoidon kipuraja HUSin alueella on 13potilasta :DD ei oo kyllä tasan mun vika jos siinä on suomen hoitokapasiteetti!
Se on ihan sun vikasi jos et ota rokotetta. Portugalissa tehohoitokapasiteetti on paljon pienempi, kansantalous paljon köyhempi ja silti ihmiset tajuavat ottaa rokotteet niin että kantavuus yli 90%. Se on vain Venäjän propagandassa kärvistelevät ex-neukkulat kuten Suomi jotka eivät rokotusta itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy tätä uudelleen siinä kohtaa, kun joudut (tai joku läheisesi joutuu) vaativaan leikkaukseen, joka perutaan sen takia, että rokottamaton koronapotilas on vienyt viimeisen tehohoitopaikan.
Kaksi vuotta aikaa ollut lisätä tehohoito paikkoja eli hoitohuoneita ja koneita sekä tukea keuhkotauti erikoistumista . Tehostaa siivousta ja keittää astioita. Hammashoidossa samoin ollut aikaa desinfioida välineet tuplasti . Potilaan suuhun kaadetaan myrkkyliuoksia kun pitäisi desinfioida ne metalli välineet mitä suuhun laitetaan . Antibiootteja lääkärit ei kirjoita reseptejä ja nyt on tullut vielä huijaukset ja piraattilääkkeet . Samoin kaikki välineet mitä käytetään hoitamiseen pitää desinfioida ja astiat sekä ne letkut ja putket . Kovat lämpötilat tuhoaa virukset bakteerit joten ihan kodeissa voi kiehauttaa kattilassa nopeasti. Saunassa ne täitkin kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä vidun takia ne rokotetut ei sitten ole turvassa? Mitä he pelkäävät?
Esimerkiksi iäkkäille tai muillekaan riskiryhmille ei rokotuksesta huolimatta aina nouse vasta-aineet tarpeeksi. Me jotkut katsos välitämme omaisistamme.
Välittävänä omaisena varmasti huolehdit siitä, etteivät iäkkäät ja muihin riskiryhmiin kuuluvat omaisesi altistukaan koronavirukselle?
No eivät hekään voi täysin kotiin jäädä. Siksi muiden rokottamattomuus on paska valinta.
Äitini esimerkiksi joutui leikkaukseen ja joutuu käymään kuntoutuksessa, kontrolleissa jne. vielä monta kertaa.
Jos perustaisi 4 koronasairaalaa ympäri suomea, niin koronapotilaat eivät veisi potilaspaikkoja muilta sairastuneilta. Tehohoidossa olisi noin 10 koronapotilasta per sairaala. Varmaan voisivat hoitaa myös influenssa potilaitakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielummin itsekäs kuin kuollut kokeelliseen rokotteeseen, suomalaisiin uppoaa mikä p""ka tahansa, seuraavaksi rokotetuille varmaan annetaan tehtäväksi etsiä rokottamattomat ja t""paa meidät, ei muistuta yhtään ntsi saksaa ei.... Tai sitten sanotaan että juokaa kloriittia suoraan pullosta niin korona ei tartu 😂
Muissa pohjoismaissa on parempi rokotekattavuus. Suomessa nimenomaan uppoaa salaliittoteoriat, kuunnellaan ja totellaan jotain ”tietäjää”. Bäääää🐑🐑🐑
Mikä hitto siinä on että kaiken maailman ufohörhöjutut uppoavat suomalaisiin kuin nyrkki silmään. Omassakin tuttavapiirissäni on yksi ”guruna” pidetty henkilö jolle kumarretaan kuin jumalalle. Yhtenä päivänä sain vahingossa osan tästä sädekehästä kun satuin esiintymään hänen seurassaan. Nämä tietäjägurut tietävät sitten kertoa, että rokotetta ei kannata ottaa. Kuulijat kiittävät onneaan siitä, että kohdalle osui sellainen viisas mies. Tämän jälkeen he kertovat ottaneensa itse selvää asioista. Niinhän se gurukin sanoi.
Näinhän se menee. Kun joku nigerialainen miljonääripastori sanoo, että korona on huijausta ja rokotteet paha, niin pakkohan sen on olla totta.
Kuinka suuri todennäköisyys että törmäät rikottamattomaan ja kuinka suuri todennäköisyys että tällä rokottamattomalla on korona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan normaali tilanne että kiireettömiä leikkauksia perutaan jonkun trauman tai akuutin tilanteen vuoksi esim. Ei mikään uusi tilanne.
Sen mittakaava on uusi.
Lisää liksaa hoitajille, ettei ne pimahda!
Olen ottanut asioista itse selvää = Olen katsonut youtubevideoita ja lukenut magneettimediaa
Elän omassa voimassani enkä pelossa = Olen hitusen yksinkertainen enkä suostu näkemään tilanteen valtavaa vakavuutta koska pääni ei kestä sitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä vidun takia ne rokotetut ei sitten ole turvassa? Mitä he pelkäävät?
Esimerkiksi iäkkäille tai muillekaan riskiryhmille ei rokotuksesta huolimatta aina nouse vasta-aineet tarpeeksi. Me jotkut katsos välitämme omaisistamme.
Välittävänä omaisena varmasti huolehdit siitä, etteivät iäkkäät ja muihin riskiryhmiin kuuluvat omaisesi altistukaan koronavirukselle?
Kuinka moneksi vuodeksi ajattelit lukita 70-vuotiaat kotiensa vangeiksi? Moni näistä eli ennen koronaa ihan samanlaista elämää kuin jotkut viiskymppiset. Kävivät kahvilla, kuntosalilla, konserteissa, tapaamassa ystäviään, matkustelivat, muissa harrastuksissa...
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aivan helvetin vihainen näillä koronakieltäjille. He ajattelevat vain sitä, etteivät juuri HE sairastu, ja juuri HEILLÄ ei ole riskiryhmässä olevia läheisiä. Ei ollut minullakaan, mutta kun äitini sai sairaskohtauksen, lääkäri sanoi suoraan, että koronan vuoksi ennuste on huono, koska vaikka tehdään kaikki mitä voidaan, se kaikki on paljon vähemmän, kun tehohoidon kapasiteetti on vähissä. Elän lopun elämääni sen tiedon varassa, että äitini annettiin kuolla, että joku rokotusvastainen sikapossu sai mahdollisuuden elää.
Sinä olet hyvin katkera ihminen, huomaatko. Kannat kaunaa ja katkeruutta sisälläsi ja se on haitaksi vain sinulle itselleen. En usko että asia on noin mustavalkoista. Yleensä se sama energia tulee sinulle takaisin, mitä itse luot.
Vierailija kirjoitti:
Rokottamattomat, luuletteko oikeasti, että yhteiskunta auttaa kun joudutte teholle? Kyllä tässä jutussa oli ihan rivien välistä luettavissa, että te olette häntäpäässä apua saavien listassa. Ei sitä kaikkea voi ihan ääneen sanoa, se nyt on selvää, mutta kyllä teidän siirto esim. tehohoidon aikana menee prioriteeteissa alemmaksi kuin muiden. Ihan vaan tiedoksi, että ei siitä tehohoidosta todellakaan herää jos teitä tulee osastolle yhtään enempää.
Hei, olen kohta 2 vuotta antanut itsestäni yhteiskunnalle niin paljon estääkseni koronan leviävän omalta kohdaltani yhtään kehenkään. Valinnoilla, mitkä olen tehnyt yhteiskunnan hyväksi, olen välttänyt taudin, välttänyt sen levittämistä, luopunut itselleni tärkeistä asioista jne.
Joten miksi oi miksi meidän täytyy aina myydä sielumme yhteiskunnalle, mutta jos kerran 5 vuoden aikana tarvitsisimme yhteiskunnalta jotain, meidät käännytetään ovella?
Vierailija kirjoitti:
Olen ottanut asioista itse selvää = Olen katsonut youtubevideoita ja lukenut magneettimediaa
Elän omassa voimassani enkä pelossa = Olen hitusen yksinkertainen enkä suostu näkemään tilanteen valtavaa vakavuutta koska pääni ei kestä sitä
Tai sitten minulla on vahva oikeudenmukaisuuden tunto. Se kertoo että kaikki ei ole oikein.
Tuo on ihan normaali tilanne että kiireettömiä leikkauksia perutaan jonkun trauman tai akuutin tilanteen vuoksi esim. Ei mikään uusi tilanne.