Ruusufinnistä kokemuksia?
Itsellä poskissa punoittava hieman söheröä, jossa pieniä valkopäitä. Tulee ja menee. Hieman myös rintakehällä. Kutisee ja polttaa. Myös kasvojen lehahtelua.
Lääkäriin ei nykyään pääse kuin hengenhädässä.
Onko kokemuksia? Miten hoidettiin? Vai menikö itsestään ohi?
Kommentit (41)
Naama on kuin perunapelto. Pitäisi varmaan ainakin tarkistaa ruokavaliota.
Mulla alkoi muutama vuosi sitten ja kävin ihotautilääkärissä, sain antibioottivoidetta, auttoi jonkin verran, mutta ryöpsähteli kyllä edelleen. Työkaveri suositteli hopeavoidetta siihen. Muutaman viikon käytön jälkeen koko ruusufinni parani. Käytän voidetta edelleen.
Mulla on ollut ruusufinni nyt vähän yli 5 vuotta. Olen käyttäynyt Skinorenia ja Soolantraa, jälkimmäisestä ei ole ollut apua. Ruusufinnin pahimmat vaiheet tulevat ja menevät miten sattuu. Punoitus on ikuista ainakin pienissä määrin.
Mulla auttoi kun vaihtoi kaiken, siis ihan kaikki tuotteet sulfaattittomiin eli silmämeikinpuhdistus, kasvojen pesuvoide, ihonpesuaine, käsienpesuaine, hammastahna, shampoo. Kaikki mekaaninen hieronta pois, kuorinnassa vain happoja, ei vanulappuja, tyynyliina vain silkkiä, paidoissa lähinnä luonnonkuitua. Myös maitotuotteiden ja viljatuotteiden välttäminen. Suoraa auringonpaistetta vältän ja käytän mekaanista ja kemiallista aurinkosuoja. Silmät varsinkin suosittelen suojaamaan, mulla aurinko aiheuttaa todella pahaa ärsytystä silmiin ja ihoon.
Antibiootteja en suostunut enää yhtään työntämään ihooni ja lääkäri tietää sen joten ei edes tarjonnut. Antibiootit auttavat vain sen aikaa kun käytät sitä.
Vaikka on sanottu, että tämä on vanhempien ihmisten tauti niin mulla laukaisi mieletön stressi 24 vuotiaana tämän. Nyt 30 vuotiaana olen saanut hallittua ja hillittyä aikaisemmin mainitsemillani neuvoilla. Jos yhtään muutan niin saman tien on posket täynnä isoja märkäpäitä, kainalot ja rinnat kuin tulessa, ja kasvot todella punaiset ja märkärupiset.
Kannattaa laittaa 50sk aurinkorasva naamaan päivittäin. No ehkä pienempikin suojakerroin alkaa riittää talvea kohti.
Minä kokeilin sulfaatittomuutta, ei auttanut. Tosin en kantanut omia saippuoita mukanani töissä, julkisilla paikoilla, kavereilla ym. Olisko sitten johtunut siitä.
Mullakin alkoi 24-vuotiaana, eli ei ole pelkästään keski-ikäisten ongelma, vaikka siitä sellaisena puhutaankin.
Stressit epäilen laukaisseen tämän itsellänikin.
Onko muilla oireillut myös rintakehällä? -ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla alkoi muutama vuosi sitten ja kävin ihotautilääkärissä, sain antibioottivoidetta, auttoi jonkin verran, mutta ryöpsähteli kyllä edelleen. Työkaveri suositteli hopeavoidetta siihen. Muutaman viikon käytön jälkeen koko ruusufinni parani. Käytän voidetta edelleen.
Miksi alapeukku, jos olen löytänyt avun?
Sympatiat täältä!
Itse olen taistellut ruusufinniä vastaan jo 4 vuotta eikä loppua näy! Välillä on jo aivan henkisesti loppu, kun näppylää nousee, punoittaa, kirvelee ja kiristää naamaa. Tämän lisäksi T-alueelle tulee vielä normaalia finnejä, että oikein geeni jackpot osunut kohdalle. Ihotautilääkirillä rampattu ja sieltä saa voiteet ja antibioottikuurin, mutta jo viikon jälkeen antibiootin lopetuksesta oireet alkavat palata.
Testasin viimeksi antibioottikuurin jälkeen kehuttua Bion-sarjaa, mutta oli aivan hirveä ainakin minun kasvoille ja todella kallis! Yritin sinnillä käyttää, kun kovasti sanottiin, että aluksi voi iho kuivua ja epäpuhtaudet nousta pintaan. Mutta, kun naama oli kuin paloauto eikä suuta saanut kunnolla auki, kun iho niin kuiva, niin oli pakko lopettaa.
Tällä hetkellä vajaan viikon olen nyt käyttänyt Olivia Kleinin tuotteita, jotka eivät ainakaa kuivata samalla tavalla, mutta nähtäväksi jää, onko näistäkään mitään hyötyä. Ainakaan sulfaatteja tuotteissa ei ole ja sisältävät aloe veraa sekä ruusuvettä, joiden PITÄISI olla hyväksi ruusufinni iholle, mutta...
Samoin etsinnässä olisi myös hyvä meikkivoide, joka peittää, mutta kosteuttaa eikä tuki ihohuokosia. Kovasti toivoin hyvää it sarjan meikkivoiteelta, mutta oli niin rasvainen ja korkea aurinkosuoja, että sitten alkoi nostaa finnejä...huoh...
Seuraan mielenkiinnolla muiden kokemuksia.
Tsemppiä ap:lle!
Silmien kuivuus ja naaman punaisuus ja näppyläisyys kulkevat käsi kädessä. Silmiin bebanthen.silmätippoja. Naamaan medium-otsonoitua oliiviöljyä. Ei paranna mutta ainakin lievittää. Lääkäriin en ole uskaltanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukku, jos olen löytänyt avun?
Se on tuo taikasana HOPEAvoide. Moni on lukenut täältä jankkausta ja pilkkaa hopeavettä kohtaan. Näin siinä sitten käy.
Up