Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Nyt puhuu teho­hoito­lääkäri: ”Emme jaksa enää” Tehohoitolääkärin mukaan hoitohenkilökunta on aivan loppu.

Vierailija
17.10.2021 |

Kommentit (1190)

Vierailija
201/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja rokotetut riskiryhmäläiset kuolee, ne, jotka oli vaarassa jo ennen rokotteitakin! Herran haltuun.

Vierailija
202/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin tietää montako normaalipainoista, terveellisesti elävää, perustervettä, alle 40-vuotiasta naista on joutunut teho- tai sairaalahoitoon.

Lukumääristä en tiedä, mutta tuttu oli hoikka, hyväkuntoinen 41v, kun sairastui. Puoli vuotta oli huonossa kunnossa, mutta ei joutunut sairaalaan, nyt vuoden päästäkään kunto ei ole lähelläkään samaa, mutta osa-aikaisesti palaa töihin, tosin kevyemmälle(itse liikkuvien) osastolle töihin.

Kysymys: Montako alle 40-vuotiasta on joutunut sairaalaan?

Vastaus: 41-vuotias tuttuni ei joutunut sairaalaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin tietää montako normaalipainoista, terveellisesti elävää, perustervettä, alle 40-vuotiasta naista on joutunut teho- tai sairaalahoitoon.

Miksi haluat? Koska itse olet tällainen, ja haluat naiivisti uskoa, että sairaalaan joutuminen ei koskaan voisi olla sinun kohtalosi?

Kysyjä on just sen tasoinen pälli, että se ongelma voi iskeä häneenkin sitä kautta, että kun rokottamattomia on tarpeeksi tukkimassa tehohoidon, niin jos hän tai hänen läheisensä joutuukin onnettomuuteen tai sairastuu äkisti, niin hoitoa ei saa, kun kaltaisensa ovat siellä viemässä hoitopaikat.

Kunpa rokottamattomat koronapotilaat voitaisiin jollain lailla koko ajan siirtää muiden potilaiden tieltä pois, ja jos jonkun on kuoltava, niin se on rokottamaton, eikä joku muu.

Eli ennemmin kuolkoot terve työssä käyvä veroja maksava lakia noudattava rokottamaton kuin sairas itse valinnoillaan terveytensä tuhonnut rikostaustan omaava verovaroilla elätettävä rokotettu?

Molempia näitä ihmistyyppejä on erittäin paljon Suomessa.

Joo, mieluummin kuolkoot rokottamattomat koronaan, ja niinhän heitä kuoleekin. Oma valinta.

Tajuatko kuinka vähän suomalaisia on? Miksi toivot oman maalaistesi kuolemaa? Oletko kenties anti-suomihullu? 

Tajuatko kuinka psykopaatilta kuulostat? 

Kyllä se osa kansasta joutaa mennä, joka ei välitä muiden terveydestä.

Eihän muiden terveydestä välitä rattijuopotkaan, baaritappelijat, alaikäisille viinaa tai pilveä välittäjät, vaimonsa hakkaajat, eläintenhakkaajat, lapsiaan huonosti kohtelevat, lapsista ylipainoisia tekevät vanhemmat, jne jne.

Ja näistäkin ihmisistä suuri osa on kahdesti rokotettuja.

Ja suuri osa rokottamattomia.

Miten nuo silti vertautuu tarttuvan vaarallisen taudin levittämiseen, yhteiskunnan rajoitustoimien aiheuttamiseen ja terveydenhoidon lamaannuttamiseen?

Kyllähän nuokin kuormittavat terveydenhoitoa ja kuormitus saattaa kestää vuosia tai loppuelämän. Työkyvyttömyys lisääntyy, lapsia traumatisoidaan ja heidän elämä tuhotaan, virkavaltaa työllistetään, vankila maksaa paljon yhdeltäkin vuorokaudelta, kuka tahansa saattaa ta p p aa kenet tahansa milloin tahansa. Onhan se uutisistakin nähty.

Mutta te horisette vain lakia noudattavien rokottamattomien te urastu ksesta.

Mutta noihin on laskennallisesti varauduttu ja normaalioloissa kapasiteetti riittää. Ei riitä, kun rokottamattomat piittaamattomuuttaan rasittavat terveydenhoitoa aivan ylenmäärin ja turhaan. Tämä olisi estettävissä mutku mun valinta ja mun valinta. Valitkaa nyt perkele se, että sairaalaan ette sitten mene, kun valitsette taudinkin.

Vierailija
204/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ma muja käännytetty baareista pois, kun eivät olleet kuulleetkaan rokotepassista. Onko tämä oikein? Kysynpähän vaan!

Oikein olisi ollut käännyttää ne jo rajalla. Ei niillä passeja ollut sielläkään.

No ei olleet kuulleet passeista. Joku Sipilän talo oli tarjolla.

Vierailija
205/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole rokotteita, ei hoitoon.

Hoito kannattaa, koska olen veronmaksaja, jonka rahoilla tätä maata ja mielisairaitakin elätetään.

T. Rokottamaton tunnollinen työntekijä, kansalainen ja veronmaksaja

Vierailija
206/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä hoitotyössä varsinaisesti rasittaa? Eikös hengityskonekin toimi melko lailla automaattisesti eikä hoitajan tarvitse esim. käsipumpulla pumpata sitä hengitysilmaa potilaaseen?

Luitko juttua yhtään? Siinä otettiin esiin juuri ylimääräiset potilaiden siirrot kun tehopaikat ovat loppuneet, minkä aikana osasto jää ilman kunnollista henkilökuntaa.

Vierailija
207/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika helevetin monta.

Toi ylipainosta hokeminen on niin väsynyttä läppää. Yhtälailla koronan takia on ollut tehohoidossa ja kuollut urheilullisia ja hoikkia. Liekö sydämessä silloin ongelmaa. Rokottamattomat ovat nyt ihan v...un itsekästä porukkaa, jotka pitkittävät tätä pandemiaa. Joku rangaistus olisi paikallaan.

Mä olen tuosta toiseksi viimeisestä lauseesta hieman eri mieltä. Omassa lähipiirissäni on rokottamattomia, joista suurin osa uskoo tosissaan ja kaikenmaailman huuhaafoliohattuteorioihin tulevista mullistuksista ja uudesta maailmanjärjestyksistä. Tämä taas saa heissä aikaan järkyttävää pelkoa.

Itse olen kohta täysin rokotettu, ja olen itse saanut näiltä (suurin osa korkeasti koulutettuja ihmisiä) viestiä, etteivät valitettavasti voi olla kanssani tekemisissä koska rokotteesta saamani myrkyt vaikuttavat heihinkin aiheuttaen heissä vuotohäiriöitä ja pahimmillaan veritulppia.

Ymmärrän täysin, että jonkun terveydentila voi olla sellainen että mikään rokotteista ei ehkä tule kysymykseen, mutta muuten jotenkin tosi surullista. Että aikuiset ihmiset uskovat moisiin asioihin ja levittävät tuota propagandaa kirkkaassa päivänvalossa kaikille, halusipa sitä kuunnella tai ei.

En voi tätä ymmärtää, mutta en puhuisi itsekkyydestä, vaan disinformaation kavalista vaikutuksista. Taitaa kuitenkin olla niin, että sen leviämistä on vaikea estää - muuten kai siihen olisi keksitty jo keino.

Itse taas en tunne yhtäkään ihmistä, joka uskoisi mihinkään foliohattuteorioihin. Emme vain ota rokotteita sen takia, että haluamme ensin nähdä tuleeko siitä pitkällä aikavälillä haittavaikutuksia ja annamme henkemme kohtalon käsiin, kuten joka päivä muutenkin.

Edelleen mahdollisuuksia kuolla yllättäen on miljoonia joka päiväisessä elämässämme. Jos niin on tarkoitettu, sitten on.

Tämä logiikka ei nyt vaan aukea. Annat henkesi kohtalon käsiin kaikessa muussa, paitsi tässä yhdessä rokotteessa? Ihan totta tosiaan, että mihin vaan voi kuka tahansa kuolla milloin vain ja jokainen kuolee joskus, mutta eihän se mitenkään loogisesti johda siihen, että ei kannata ottaa rokotusta, koska sen teoreettiset riskit pelottaa - mutta jostain syystä itse taudin teoreettiset riskit ei pelota?? 

Ei rokote mua varsinaisesti pelota. Ja olen jo meinannut sen ottaakin, mutta tämä jatkuva painostus ja syyllistäminen on ajanut ainakin itseni siihen pisteeseen, että ei edes kiinnosta.

Nyt haluan oikeastaan vain nähdä, kuinka pitkälle rokotetut ovat valmiita menemään päästäkseen eroon meistä rokottamattomista.

Voi hellanlettas mitä uhriutumista. Ketään ei oikeesti kiinnosta mikään muu kuin se, että oma mummo ei kuolis teidän itsekkyyden takia tai koko maan terveydenhuolto romahtais sen seurauksena et kasa ihmisiä haluaa olla uniikkeja lumihiutaleita. Kenellekään ei ole mitään kiinnostusta vainota sinua tai muita rokottamattomia. Kunhan koitetaan takoa teille järkeä.

En treffaile teidän mummoja, joten ei tarvitse pelätä, että hän saisi taudin minulta.

Asutko siis keskellä siperiaa? No sit toki. By all means. Ole rauhassa.

Ai et? No sit se koskettaa kaikkia muitakin.

En asu, mutta mummosi ei asu kotonani eikä ole työkaverini. Kaupassa käytän maskia, mummosikin olisi syytä käyttää mikäli haluat hänet elossa pitää vielä vuosikausiakin. En edes pidä mummoista, joten olen vältellyt heidän lähellä oloaan jo viimeiset 10 vuotta.

Vierailija
208/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vidun takia ne rokotetut ei sitten ole turvassa? Mitä he pelkäävät?

Vierailija
209/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt rokotteen ottamatta ihan vaan kiusakseni. Ärsyttää sairaiden hyysääminen tässä maassa niin paljon. Toivottavasti saisin koronan ja joutuisin tehohoitoon kuluttamaan resursseja.

Vierailija
210/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman oudolta kuulostaa, että ihmiset, jotka ovat terveydenhoitoalalle kouluttautuneet, uhriutuvat ja valittavat jatkuvasti omasta työstään. Kyllä muillakin aloilla tehdään töitä koko ajan eikä valiteta jatkuvasti omasta työstä ja työoloista. Koulutkin ovat joutuneet sopeutumaan ja venymään todella nopeilla aikatauluilla monenlaisiin etäjärjestelyihin. Se ei ole sormia näpäyttämällä tapahtunut, vaan on vaatinut paljon ylimääräistä työtä. Miten Suomen terveydenhoito selviäisi jostakin suuronnettomuudesta? Miksi bilepääministerillä on ollut niin kova kiire purkaa kaikki rajoitukset yhtäaikaa, vaikka koronatilanne pahenee? Suurin ihmisoikeus tuntuu Suomessa olevan se, että voi bilettää yökerhoissa aamuneljään asti.

Suomen terveydenhoito ei kestä tällähetkellä suuronnetomuutta. Edes kunnon kolaria jossa vaikka 5 vaikeasti loukkaantuntutta niin osa kuolee.Bilepääministeri poisti rajoitukset EKn ja MAran painostuksesta. Pitäähän ravintolat avata, ja rokotuksia saatvavilla niin miksi ei. Josjoku ei halua ottaa vaarasllista rokotetta niin ok ,mutta ei niitä pidä sairaalaan ottaa jos tauti iskee koska itse tekivät päätöksensä.

Vierailija
211/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen rokottamaton ja käyn normaalisti töissä, kaupassa, kuntosalilla jne. Kukaan tutuistani ei todennäköisesti edes tiedä, että olen rokottamaton. Töissä ei ainakaan. Pesen käsiä, pidän turvaväliä ja käytän maskia ihmisjoukoissa. Olen kiltti ihminen ja tiedän, että ainakin nettitrollit toivovat ku ole maani. Enpä olisi ikinä tämän päivän koittavan. Meillä taitaa olla edessä valtava mielenterveyden hoito tämän taudin jälkipyykkinä.

Kuule enemmän nettitrollit toivovat meidän rokotettujen kuolemaa. Ensin meidän piti kuolla vuosi rokotteesta. Ja kun niin ei käynytkään, niin sitten kahden tai varmuuden vuoksi kolmen vuoden päästä.

Vierailija
212/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuommoiset loppuinpalaneet sairaita hoitaa, samalla, kun mielenterveyspalveluista leikataan. Pelottavaa.

Vierailija
213/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän sen tilanteen tekee niin kauheaksi? Muutama tehohoidossa oleva ja ollaan ihan loppu??

Vierailija
214/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat? Koska itse olet tällainen, ja haluat naiivisti uskoa, että sairaalaan joutuminen ei koskaan voisi olla sinun kohtalosi?

Kysyjä on just sen tasoinen pälli, että se ongelma voi iskeä häneenkin sitä kautta, että kun rokottamattomia on tarpeeksi tukkimassa tehohoidon, niin jos hän tai hänen läheisensä joutuukin onnettomuuteen tai sairastuu äkisti, niin hoitoa ei saa, kun kaltaisensa ovat siellä viemässä hoitopaikat.

Kunpa rokottamattomat koronapotilaat voitaisiin jollain lailla koko ajan siirtää muiden potilaiden tieltä pois, ja jos jonkun on kuoltava, niin se on rokottamaton, eikä joku muu.

Eli ennemmin kuolkoot terve työssä käyvä veroja maksava lakia noudattava rokottamaton kuin sairas itse valinnoillaan terveytensä tuhonnut rikostaustan omaava verovaroilla elätettävä rokotettu?

Molempia näitä ihmistyyppejä on erittäin paljon Suomessa.

Joo, mieluummin kuolkoot rokottamattomat koronaan, ja niinhän heitä kuoleekin. Oma valinta.

Tajuatko kuinka vähän suomalaisia on? Miksi toivot oman maalaistesi kuolemaa? Oletko kenties anti-suomihullu? 

Tajuatko kuinka psykopaatilta kuulostat? 

Kyllä se osa kansasta joutaa mennä, joka ei välitä muiden terveydestä.

Eihän muiden terveydestä välitä rattijuopotkaan, baaritappelijat, alaikäisille viinaa tai pilveä välittäjät, vaimonsa hakkaajat, eläintenhakkaajat, lapsiaan huonosti kohtelevat, lapsista ylipainoisia tekevät vanhemmat, jne jne.

Ja näistäkin ihmisistä suuri osa on kahdesti rokotettuja.

Ja suuri osa rokottamattomia.

Miten nuo silti vertautuu tarttuvan vaarallisen taudin levittämiseen, yhteiskunnan rajoitustoimien aiheuttamiseen ja terveydenhoidon lamaannuttamiseen?

Kyllähän nuokin kuormittavat terveydenhoitoa ja kuormitus saattaa kestää vuosia tai loppuelämän. Työkyvyttömyys lisääntyy, lapsia traumatisoidaan ja heidän elämä tuhotaan, virkavaltaa työllistetään, vankila maksaa paljon yhdeltäkin vuorokaudelta, kuka tahansa saattaa ta p p aa kenet tahansa milloin tahansa. Onhan se uutisistakin nähty.

Mutta te horisette vain lakia noudattavien rokottamattomien te urastu ksesta.

Mutta noihin on laskennallisesti varauduttu ja normaalioloissa kapasiteetti riittää. Ei riitä, kun rokottamattomat piittaamattomuuttaan rasittavat terveydenhoitoa aivan ylenmäärin ja turhaan. Tämä olisi estettävissä mutku mun valinta ja mun valinta. Valitkaa nyt perkele se, että sairaalaan ette sitten mene, kun valitsette taudinkin.

Jos tuohon ollaan kerta laskennallisesti varauduttu ja kapasiteetti riittää, niin MIKSI on niin vaikea saada apua mielenterveysongelmiin tässä maassa??? Jonot ovat pitkät tai apua ei saa ja seuraamuksista luetaan uutisista. Mutta niin kauan kun se oma mummo ei joudu uhriksi niin asia ei kosketa meitä, eikös niin.

Ja tähän ongelmaan ei liity rokottamattomat millään tavalla.

Vierailija
215/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoliso katsoo illat pitkät rokotevastaisia propagandavideoita silmät kiiluen ja hokee jatkuvasti: ”avaisit nyt silmät sinäkin senkin pönttö”. Häneen ei ole enää aikoihin saanut kontaktia, hän on suunnattoman ylpeä ”valaistumisestaan” ja siitä ettei ole ”valemedian vietävissä oleva lammas”. Tuntuu että se on tätä nykyä tärkein osa hänen identiteettiään.

Itsekin sairaala-alalla olleena tunnen tuskaa hoitohenkilökunnan puolesta. On surullista että ihmisten välinpitämättömyys, sokeus ja tosiasioiden kiistäminen johtavat tällaiseen.

Totta toki sekin että rahaa on tässä maassa syydetty turhuuksiin ja ilman sitä tilanne olisi parempi. Sokeaan kiihkoon perustuva vastarinta ei kuitenkaan vie eteenpäin.

Foliohattuilijoita on tuttavapiirissä muutenkin valitettavan paljon.

Ei tässä sen kummempaa kun oikeus otta ottamatta kehoonsa semmoista mitä ei halua. Verrattavissa raiskaukseen. Toivottavasti et painosta häntä johonkin mihin hän ei halua.

Sä oot sairas ihminen. Vertaat rokotusta raiskaukseen ja holokaustiin. Kukaan ei Suomessa pakota ottamaan rokotetta ja ketään ei haeta kotoa leireille.

Vierailija
216/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole rokotteita, ei hoitoon.

Hoito kannattaa, koska olen veronmaksaja, jonka rahoilla tätä maata ja mielisairaitakin elätetään.

T. Rokottamaton tunnollinen työntekijä, kansalainen ja veronmaksaja

Ei muuten kannata. Olet riski yhteiskunnalle, sillä järkeesi ei voi luottaa.

Vierailija
218/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehohoitolääkäri vois olla yhteydessä yliopistoihin ja lääkäriliittoon, että lisäävät aloittavien lääketieteen opiskelijoiden paikkoja. Mutta se kestää liian kauan, jos edes onnistuu, ja onhan se nyt aina kansalaisten syy, että on liikaa potilaita. Jos siellä teholla on niin hankalaa, niin lisätkää triagea, eli päätätte keitä ei hoideta.

Vierailija
219/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa sairaaloissa on eristys huoneet mutta ei keuhko koneita ja lääkärit mutta ei kirurgeja . Vaikea opettaa laitoshuoltajalle mitään jos Suomen kieli ei yhtään suju. Desinfiointi on tärkeää . Uskontohullut paranee Jordan joella siitä pitaalitaudista mikä niissä on. Osa ui Intian Ganges joella .

Vierailija
220/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen rokottamaton ja käyn normaalisti töissä, kaupassa, kuntosalilla jne. Kukaan tutuistani ei todennäköisesti edes tiedä, että olen rokottamaton. Töissä ei ainakaan. Pesen käsiä, pidän turvaväliä ja käytän maskia ihmisjoukoissa. Olen kiltti ihminen ja tiedän, että ainakin nettitrollit toivovat ku ole maani. Enpä olisi ikinä tämän päivän koittavan. Meillä taitaa olla edessä valtava mielenterveyden hoito tämän taudin jälkipyykkinä.

Toimit aivan vastuullisesti oikein ja me  rokotetut toivovat sinulle vain hyvää:). 

Ihan kaikkiei noin toimi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme