Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lihottaako/turvottaako kortisoni vai ei?

Vierailija
16.12.2014 |

prednisolonia syön 40mg/pv.

googlella löytyy ristiriitaista tietoa.... naama turpoaa palloksi tms...  onko jollain täällä omakohtaista kokemusta?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kortisoni maksasairauteen ja muutamassa viikossa kasvoi niskaan "painijan niska". eli valtava rasvakerrostuma, joka vaikuttaa jo ryhtiin. Pallea todella paksu rengas ja kasvot niin pyöreät, että tututkaan eivät ole tuntea.

Läheiset väittää, että eivät huomaa mitään, mutta kyllä se sattui, kun sisar tuli vastaan kaupungilla ja katsoi pitkään, että tuossa naisessa on jotain tuttua, ennenkuin tunnisti minut. :(

Vierailija
22/36 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Olen aikoinani syönyt samaan vaivaan kortisonia montakin kuuria,eikä minulle tullut yhtään turvotusta tai painoa lisää. En ole enää vuosiin syönyt kortisonia,koska minulle löydettiin sopiva lääkitys. Toivottavasti jatkuu näin hyvin. :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä turvottaa.

Vierailija
24/36 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukasvot tulee ainakin. Kuuluu asiaan.

Vierailija
25/36 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi aiheittaa myös raskausarpia jos turvottaa kovasti. Tutulle kävi näin. :(

Vierailija
26/36 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kuuri ei lihottanut, mutta sitten kun olin syönyt neljä kuuria vuoden sisällä niin alkoi kiloja tulla.

Vierailija
27/36 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin turvottaa ja myös lihottaa kun ruokahalu kasvaa.

Vierailija
28/36 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 11:37"]

[/quote]

olen kyllä huomannut, että suu on märkänä koko ajan, kun on nälkä, mutta kai tätä pystyy hillitsemään, ellei vaan sitten anna itselleen lupaa syödä hurjasti.?  nyt vasta viikko mennyt, mutta kamalaahan tämä on tällaisen näläntunteen kanssa elää:(

ap

Vierailija
29/36 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 11:37"]

[/quote]

Ei se ruokahalu lihota vaan se kun tunkee sitä ruokaa naamaansa. Vaikka ruokahalu kasvaa niin ei sen mukaan tarvitse mennä.

Vierailija
30/36 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se mua turvotti

Vierailija
31/36 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvottaa ihan hitosti. Lihomisesta en tiedä, kun en ole joutunut, luojan kiitos, kuukausia käyttämään.
Näytin joka tapauksessa siltä, että olisin joku kännikala eikä kengätkään mahtuneet kunnolla jalkaan. Välillä silmätkin näyttivät siltä ettei ulos kehdannut mennä.

Vierailija
32/36 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari kuukautta pitäisi syödä tätä.  voi hitto. 

olen juuri laihtunut kivasti, ja nyt sitten muutun pyöreäksi pusukalaksi....

ap

Vierailija
33/36 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 11:37"]

[/quote]

Ei se ruokahalu lihota vaan se kun tunkee sitä ruokaa naamaansa. Vaikka ruokahalu kasvaa niin ei sen mukaan tarvitse mennä.
[/quote]Se myös hidastaa aineenvaihduntaa eli vaikka söisi kuten ennen, voi paino nousta.

Vierailija
34/36 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lihottaa vaikka ei söisikään yhtään enempää koska muuttaa kehon rasva-aineenvaihduntaa.

Myös tekee sen että kylläisyyttä ei tajua.

Vierailija
35/36 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden kortisoni kuurilla paino nousi 6kg. Söin niinkuin ennen, nesteitä kertynyt mm kasvoihin. Olisi kiva tietää miten tämä turvotus lähtee pois? Voiko sitä edesauttaa jotenkin?

Vierailija
36/36 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukauden kortisoni kuurilla paino nousi 6kg. Söin niinkuin ennen, nesteitä kertynyt mm kasvoihin. Olisi kiva tietää miten tämä turvotus lähtee pois? Voiko sitä edesauttaa jotenkin?

Poistuu ne turvotukset kun lopetat kortisonin. Järjetöntä nykyään tuo kortisonin käyttö.