Minulle ei pillerit sovi mikä avuksi ?
Olen 24-vuotias synnyttämätön nainen ja näyttäisi ettei mikään hormoniehkäisy sovi. Kortsu ei tule kysymykseenkään sillä menee itelläkin fiilikset seksiin kokonaan miehestä puhumattakaan. Sitä kai pidetään sitten miestä kädestä vaan jos ei muuta apua löydy
Kommentit (55)
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 21:54"]
Mulle ei myöskään sovi mikään hormonaalinen ehkäisy, kaikki kokeiltu. Kuparikierukka oli 2 vuotta hyvä kunnes se aiheutti kohdunulkoisen raskauden. Nyt normaalisti raskaana enkä tiedä mitä synnytyksen jälkeen.
[/quote]
Kuparikierukka ei AIHEUTA kohdunulkoisia raskauksia, ongelma on se, ettei se suojaa niiltä. Kuoarikierukka estää hedelmöittyneen alkion kiinnittymisen kohtuun, mutta ei muualle. Esim. E-pilleri taas estää munasolun irtoamisen ja suojaa siksi myös kohdunulkoisilta raskauksilta. Kuparikierukkaa ei siis sovi naisille, joilla on kohdunulkoisen raskauden riskitekijöitä kuten aikaisemmin sairastettu klamydia.
Minäkin olen 24-vuotias. Kokeillut useita ye-pillereitä, mutta migreenini takia en niitä voi käyttää. Minipillerit ja ehkäisykapseli testattu. Viimeisimpien sivuoireiden vuoksi päätin että nyt saa riittää vuosien hormonipelleily ja käytämme kondomia kiltisti. En aio enää sekoittaa millään pillereillä kehoani ja päätäni. Mulla oli 24-vuotiaana samanlaiset vaivat kuin vaihdevuosien aikaan. Jes. Että kondomia vaan sinnekin, ei siinä juuri muukaan auta jollei lapsia tahdo. Ei okkein kiinnosta kuparikierukkakaan hirvittävien menkkojen takia. Steriili tulehdustilakaan kohdussa kuparikierukan kanssa ei oikein kuulosta houkuttelevalta. Puuh. Joku jo sanoikim, että jos miehet joutuisivat popsimaan pillereitä ym. mitkä vaikuttaisi heihin, eivät he niihin koskisi. En minäkään katsoisi kyllä hormonipäissään olevaa miestä joka sekoilisi mielialojensa kanssa, kärsisi haluttomuudesta ja olisi aina turvonneena :D miettikää nyt...
kiitos että sain avautua, eniten vituttaa hormoniehkäisy.
No ei se kierukkakaan kaikille sovi miulla oli 3 viikkoa ja ne viikot oli tuskaa.. Koski niin hitokseen ja tuntui. Riippuu ihan kohdun asennosta ja kohdusta.
Minipillerit taas sopii vallan hyvin.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 22:09"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 21:54"]
Mulle ei myöskään sovi mikään hormonaalinen ehkäisy, kaikki kokeiltu. Kuparikierukka oli 2 vuotta hyvä kunnes se aiheutti kohdunulkoisen raskauden. Nyt normaalisti raskaana enkä tiedä mitä synnytyksen jälkeen.
[/quote]
Kuparikierukka ei AIHEUTA kohdunulkoisia raskauksia, ongelma on se, ettei se suojaa niiltä. Kuoarikierukka estää hedelmöittyneen alkion kiinnittymisen kohtuun, mutta ei muualle. Esim. E-pilleri taas estää munasolun irtoamisen ja suojaa siksi myös kohdunulkoisilta raskauksilta. Kuparikierukkaa ei siis sovi naisille, joilla on kohdunulkoisen raskauden riskitekijöitä kuten aikaisemmin sairastettu klamydia.
[/quote]
Minua hieman kylmäisi tuollainen ehkäisykeino. Pillerit tai kondomi suojaisi kohdunulkoisiltakin.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 10:06"]
Mulle ei kans mitkää pillerit sopinut, mutta nuvaring ehkäisyrengas sopii. Siinä on vähemmän hormoneja kun pilsuissa ja ne vapautuu tasaisemmin. Kannattaa kokeilla !
[/quote]
Mä taas olen kuullut, että sen kanssa voi muuttua ihan yhtä äkäiseksi hormonihirviöksi kuin pillereidenkin kanssa. Hormonit ei vaan yksinkertaisesti kaikille sovi. Onneksi mulla on mies, joka ei ole allerginen kondomeille fyysisesti eikä varsinkaan henkisesti.
Mulle ei sovi mikään hormonaalinen ehkäisy. 15 v mentiin kondomilla ja synnytyksen jälkeen käytössä kuparikierukka (kuukautiset kestää 2 vko). Sterilisaatiota harkitsen, ikä 41. Eli kyllä sen kondomin kanssa pärjää jos haluaa.
Nuvaringin puolesta liputan minäkin! :) Se vaikuttaa paikallisesti sinne minne kuuluukin eikä tarvii popsia pillereitä.
Minulla on vähän samanlainen ongelma... Pillerit joudun lopettamaan koska ne ei vaan kertakaikkiaan sovi, 10 vuotta olen niiden kanssa sitkutellut ja nyt piisaa... Ainoat vaihtoehdot mitä annettiin oli joko NuvaRing tai kuparikierukka. Kierukka ei ainakaan omien googlailujen mukaan tunnu mitenkään varmalta vaihtoehdolta, mutta miten sitten tuo rengas kun siinäkin niitä hormoneja on... :/
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 22:26"]
Nuvaringin puolesta liputan minäkin! :) Se vaikuttaa paikallisesti sinne minne kuuluukin eikä tarvii popsia pillereitä.
[/quote]
Mä en oikein ymmärrä tätä paikallisesti vaikuttamista. Kun hormonimuutoksella on tarkoitus estää ovulaatio? Ja siihen kai vaaditaan aivojenkin osallisuutta.
Anaaliseksi jos kortsu on kerran niin kamala. Saatat tosin saada aikaiseksi lakimiehen...
Ei mullekaan sopinut mikään hormonaalinen ehkäisy. Ja sille ehkäisylaastarin liimalle tulin minäki allergiseksi, jopa aika pian - tosin olen sitä ennen jo allergisoitunut laastarien liimalle. Käytettiin kondomia, kunnes päätettiin, että lapsi saa tulla. Meni kaksi vuotta, ennen kuin tulin raskaaksi. Mitään kierukoita tai muita ehkäisyjä en aio enää kokeilla, niin monta vuotta meni noiden erilaisten hormonaalisten ehkäisymuotojen kanssa pelleillessä ja niistä kärsiessä. Oli ihanaa lopulta luopua niistä, kun elimistö alkoi toimia, kuten sen kuuluu! Jos miehelle ei kortsu kelpaa, niin käyköön sitten itse sterilisaatiossa tai keksiköön jonkin muun ehkäisymenetelmän.
Oikeasti, jos miehille olisi tarjolla hormonaalisia ehkäisymenetelmiä ja niistä aiheutuisi miehille niin paljon kaikkea inhottavaa kuin naisille, niin miehet ei koskisi niihin pitkällä tikullakaan.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 11:44"]
No on siinä ongelmat. Ärsyttää huomattavasti nämä "kortsun kanssa ei tunnu miltään". Ohitan jokaisen vastaantulevan miehen, jolla on noin juntti mielipide.
En minäkään syö pillereitä, koska en halua sekoittaa elimistöäni hormoneilla, kun kerran nyt kaikki kehossa on ihan kunnossa. Ehkäisynä kondomi + jokseenkin varmat päivät.
[/quote]
Melkein jo yläpeukutin, muuta sitten luin tuon viimeisen virkeen.
No voivoi, sitten et vaan harrasta seksiä.
Kuparikierukka. Oletko oikeasti kokeillut joka pillerimerkkiä yhdistelmät ja minipillerit, jokaista väh 3kk että hormonit tasaantuvat?
Siis eihän minipillereissä ole sitä veritulppariskiä? Oonko ihan hakoteillä?