Minulle ei pillerit sovi mikä avuksi ?
Olen 24-vuotias synnyttämätön nainen ja näyttäisi ettei mikään hormoniehkäisy sovi. Kortsu ei tule kysymykseenkään sillä menee itelläkin fiilikset seksiin kokonaan miehestä puhumattakaan. Sitä kai pidetään sitten miestä kädestä vaan jos ei muuta apua löydy
Kommentit (55)
En luottaisi kuparikierukkaan vaan koettaisin argumentoida sterilisaatiota tuossa tilanteessa.
Mulle ei kans mitkää pillerit sopinut, mutta nuvaring ehkäisyrengas sopii. Siinä on vähemmän hormoneja kun pilsuissa ja ne vapautuu tasaisemmin. Kannattaa kokeilla !
mulla sama tilanne. yhdistelmäehkäisyssä olen kokeillut 5 eri keltarauhashormonin merkkiä, mutta saan kauhean kivuliaan hiivakierteen. epäilen syyksi estrogeeniä. en luota minipillereihin. kuparikierukkaa en ole vielä kokeillut, mutta sehän ei monille sovi joten pelkään että sen jälkeen ei ole vaihtoehtoja. olen lisäksi vielä todella raskauspelkoinen, ja luulen etten aio lapsia hankkia vaikka niistä pidänkin. ja juu,on käyty lääkärissä mutta ei ne siellä hormonittomaksi ehkäisyksi muutu! olen vasta 20, onneksi kondomi toistaiseksi käy (en ole suhteessa)
No sitten yritätte opetella sen kondomin käyttämistä! Kyllä siihen tottuu, ja jos ei totu niin sit harrastatte suu-ja käsiseksiä ilman yhdyntää. Tai eroatte ja otat miehen, joka osaa käyttää kortsua.
.
Me harrastetaan seksiä vähintään kerran päivässä kortsulla, eikä meidän halut siinä mihinkään häviä.
gynen mukaan kierukan voi laittaa myös synnyttämättömälle mutta operaatio on melko kivulias
Kuinka moni käyttää pitemmässä suhteessa jotain kortsua ? Ei tulis mulla kyllä mieleenkään.. ne on tarkoitettu yhen illan onnelapanoille
Turha sulle on mistään vaihtoehdoista kertoa, kun mikään ei kuitenkaan kelpaa. Sitten ratkaiset asian olemalla käyttämättä mitään ehkäisyä ja tulet tänne itkemään, kun olet raskaana.
Juu minä jouduin migreenin takia vaihtamaan ainoaan minulle sopivaan ehkäisyyn (kierukkaa en ehtinyt vielä koittaa) eli minipillereihin. Paskat ne mitään sopinu. Kärsin vaikka mistä oireista ja lääkäri sanoi että höpö höpö ei voi mitää. Ja tässä sitä ollaan, raskaana. Yhtään pilleriä en unohtanut, täysin samaan aikaan otin aina ja silti olen raskaana. En kokeile enää koskaan! Kierukka saa kelvata sitten synnytyksen jälkeen :)
No jos ei mikään käy niin ei käy. Meillä käytetään kortsua, hyvin toimii. Harrastetaan myös paljon suuseksiä puolin ja toisin. Naimisissa ollaan. Mä en halua pillereitä enkä ole synnyttänyt niin ei kiitos kierukkaa. Mies hankkisin itselleen sterilisaation mutta se ei juuri nyt onnistu syöpähoitojen vuoksi. Kortsu käy kuitenkin molemmille niin ei ongelmaa siinä.
Miksikähän pillerit ei sovi? Tarkoittaako se samalla myös kaikkea muuta hormonaalista ehkäisyä? Jos ei, niin suosittelen kokeilemaan ehkäisylaastaria! Olin todella tyytyväinen käyttäjän useiden vuosien ajan, kunnes allergisoiduin laastarin liimalle. Olen tosin monelle muullekin allerginen, joten se ei liene kaikien käyttäjien kohtalo! Laastarissa tasainen hormonin eritys, joten ei monia pillereiden haittoja!
Onko muita samanlaisessa tilanteessa olevia paikalla -ap ?
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 10:06"]
Mulle ei kans mitkää pillerit sopinut, mutta nuvaring ehkäisyrengas sopii. Siinä on vähemmän hormoneja kun pilsuissa ja ne vapautuu tasaisemmin. Kannattaa kokeilla !
[/quote]
Tuohan kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta. Testeissä ollaan molemmat käyty kun joku sitä kyseli
No on siinä ongelmat. Ärsyttää huomattavasti nämä "kortsun kanssa ei tunnu miltään". Ohitan jokaisen vastaantulevan miehen, jolla on noin juntti mielipide.
En minäkään syö pillereitä, koska en halua sekoittaa elimistöäni hormoneilla, kun kerran nyt kaikki kehossa on ihan kunnossa. Ehkäisynä kondomi + jokseenkin varmat päivät.
Ei hormonaalinen ehkäisy sovi kenellekään. Mutta kuparikierukka varmaan olisi se vaihtoehto. Minulle ainakin ollut hyvä vaihtoehto, en ole synnyttänyt.
Kannattaa jutella gynen kanssa, mutta tuo kuparikierukka on vaihtoehto. Ja käykää testeissä, jos ette kondomia aio käyttää.