Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko tikit poistaa itse?

Vierailija
16.10.2021 |

Terveyskeskuksen puhelinvaraus ruuhkautunut ja netissä ei voi varata aikaa

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ja vain hampailla raivoisasti repien.

Vierailija
2/15 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ja vain hampailla raivoisasti repien.

Ihan saksilla ajattelin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, jos haava on parantunut. Varo ettet haavoita itseä terällä. Ja laita desinfiointiainetta.

Vierailija
4/15 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voit todellakin. Terävät sakset, pinsetit ja sitä desifiointiainetta. Ois optimaalista että ihon päällä olevat osat langasta eivät enää sukeltaisi ihon sisään eli siihen malliin napsit niitä pois. Ja laske että kaikki todella tulee otettua pois.

Vierailija
5/15 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä poistin joskus lapsen haavasta tikit, kun terveyskeskukseen ei päässyt. Youtubesta löysin videon, jossa näytettiin miten se oikeasoppisesti tehdään. Oli jonkun oppilaitoksen video muistaakseni. Desinfioin sakset ja pinsetit ja nappasin solmusta kiinni, napsasin tikin poikki silmukohdan tyvestä ja vedin solmupäästä niin, että lanka tuli ulos. Sama muille. Siisti oli ja homma hoitui näppärästi.

Vierailija
6/15 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varoa, ettei osa tikistä jää kudokseen. Välineiksi ei kannata varata likaisia kynsisaksia.

Vierailija
7/15 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi, tilaa aika TK.hon

Vierailija
8/15 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, olen itsekin poistanut.

Vierailija
9/15 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän missä paikassa ne on, eli pääsetkö niihin itse käsiksi. Jos haava näyttää parantuneen hyvin (ei punoita eikä ole tulehduksen merkkejä) niin aivan hyvin voi ottaa itse pois. Tarvitset pienet terävät sakset ja pinsetit, sekä desinfiointiainetta. Muista nykäistä tikki solmun puolelta pois! Ja desinfioi ennen käyttöä myös ne sakset ja pinsetit haava-alueen lisäksi.

Vierailija
10/15 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä poistin osan, piti olla sulavia mutta ei ollut sulanut osa. Pyysin kaverin töistä (sairaala) terävän "instumentintin".

Vierailija
11/15 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne soittaa, jos merkkaat itsesi sinne kiirelliseen jonoon ja soitat ennen klo 16.

Vierailija
12/15 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit, jos tikit ovat helpossa paikassa. Desinfioi sakset, leikkaa ompeleet pois ja puhdista haava.

Vierailija
13/15 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina poistanut itse

Vierailija
14/15 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mutta vain jos haava näyttää siistiltä ja kuivalta. Olen aina poistanut tikkini itse, paitsi yhden kerran kun haava ei näyttänyt paranevan kunnolla. Kävin tk:ssa näyttämässä sitä varmuuden vuoksi, ja siellä poistivat tikit, vaikka toivoin niiden saavan jäädä vielä muutamaksi päiväksi. Haava aukesi heti ja muistoksi jäi 1 cm leveä arpi.

Vierailija
15/15 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen poistanut kaikkialta minne vain olen itse ylettänyt. Onko ne arvet kovin kauniita? Ei mutta ei ne terveydenhuollossa hoidetut ole sen kauniimpia. Ihan ensimmäisestä leikkauksesta jäi jo niin ruma arpi että kaikki muu menee samaan syssyyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi