IS: Ritu 43 sovitti päälleen 20 vuotta vanhoja farkkujaan ja yllättyi
Nehän ovat edelleen hänelle sopivat. Miten muilla mammoilla?
https://www.is.fi/maastohiihto/art-2000008339027.html
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailimja kirjoitti:
En ole koskaan käsittänyt, miksi muka automaattisesti ihmiset lihovat kun ikää tulee. Ei mulle ainakaan ole niin käynyt. Nyt viisikymppisenä sopii mun 30 vuotta vanhat vaatteet siinä missä ennenkin, sikäli kun niitä vielä kaapissa sattuu olemaan.
Aineenvaihdunta hidastuu.
Entä sitten? Kai nyt normaaliälyinen osaa laskea 1+1 että mitä tehdä jos haluaa pysyä samoissa mitoissa?
Itse olen pysynyt samoissa mitoissa siitä lähtien kun pituuskasvu päättyi, bmi ~18-19, ja jos jostain syystä meinaa lähteä karkaamaan, teen vaadittavat korjausliikkeet joko ruokavalioon tai aktiivisuuteen, ei se mitään rakettitiedettä ole. Vuosikymmenet näillä menty ja en nää syytä miksi se mihinkään muuttuisi.Ei kaikki pysy samoissa mitoissa. Tuo riipuu paljolti geeneistä.
Ja niillä omilla teoilla ja valinnoila ei voi siihen lopputulokseen vaikuttaa?
Vierailija kirjoitti:
20 vuoden takaiset farkut olisi liian isot, painoa on 14 kg vähemmän kuin silloin.
Sama juttu täällä. Olen ollut lapsesta asti ylipainoinen, mutta vähän päälle kolmekymppisenä kyllästyin jatkuvaan ylipainon aiheuttamaan hankalaan oloon, ja laihdutin n. 35 kg. 20-vuotiaana painoin 90 kg, ja nyt nelikymppisenä 55 kg.
Miksi sillä lojuu kaapissa 20 vuotta vanhoja vaatteita joita se ei ole käyttänyt?
Vierailija kirjoitti:
Ei taitaisi av-mamma sopia 20 vuotta vanhoihin farkkuihin 😅
Av-mammalle sopivampi haaste olisi 2 kuukautta vanhat farkut 😅🙈
Minulla mahtuu teiniaikojen housut päälle. Olen ollut koko aikuisikäni kokoa 36 ja kahden raskauden jälkeen olen molemmilta vetänyt normikoon farkut päälle kun vauvat olivat pari viikkoa.
Kai tämäkin jotain itsetunnon kohotuksen tarvetta palvelee. Vaikka itsestään selväähän tuon pitäisi olla, jos kerran on huippu-urheilija.
Itse painan nyt 50v muutaman kilon enemmän kuin 20 vuotta sitten. Ei ole tullut mieleen tehdä aiheesta somepäivityksiä.
Olin 20 vuotta sitten 175 cm ja 50 kg. En haluaisi mahtua tuon ajan farkkuihin, nykyään painan 10 kg enemmän.
N40
"Miten muilla mammoilla?"
Jos ritu tuo farkkunsa tänne niin voin kokeilla sopiiko ne.
Muistatteko te kaikki tosiaan paljonko painoitte ja minkä kokoisia vaatteita käytitte 20 vuotta sitten?? Mulla ei ole mitään hajuakaan kummastakaan, en ole koskaan seurannut painoani tai laihduttanut, enkä edes tiedä mitä 18-vuotiaana painoin. Veikkaan että 38 on ollut se yleisin vaatekoko ja se mahtuu edelleen, eli kaipa ne vanhat housut mahtuisivat jos sellaisia vielä jäljellä olisi.
Olen 72 v ja mahdun hääpukuuni vuodelta 1971. Painoin silloin 55 kg ja nyt 57 kg.
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko te kaikki tosiaan paljonko painoitte ja minkä kokoisia vaatteita käytitte 20 vuotta sitten?? Mulla ei ole mitään hajuakaan kummastakaan, en ole koskaan seurannut painoani tai laihduttanut, enkä edes tiedä mitä 18-vuotiaana painoin. Veikkaan että 38 on ollut se yleisin vaatekoko ja se mahtuu edelleen, eli kaipa ne vanhat housut mahtuisivat jos sellaisia vielä jäljellä olisi.
Itse muistan, koska tulin tietyn ikäisenä raskaaksi ja vanha neuvolakortti kertoo silloisen painoni.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käsittänyt, miksi muka automaattisesti ihmiset lihovat kun ikää tulee. Ei mulle ainakaan ole niin käynyt. Nyt viisikymppisenä sopii mun 30 vuotta vanhat vaatteet siinä missä ennenkin, sikäli kun niitä vielä kaapissa sattuu olemaan.
Kyllä suurimmalle osalle niin käy että kiloja tulee iän mukana. Kyllä meillä ainakin suvussa ja lähipiirissä.
Sitä ei pahemmin vaatekaappeja siivoilla? Ei itseltä löydy edes 10 vuotta vanhoja farkkuja, mutta koon puolesta varmasti sopisivat.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän vieläkin huippu-urheilee HIIHDOSSA, joten olipa yllätys ettei ole lihonut.
Kun lopettaa, niin käy kuin Välbelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä suurimmalle osalle niin käy että kiloja tulee iän mukana. Kyllä meillä ainakin suvussa ja lähipiirissä.
Se johtuu siitä että syötte vähän liikaa ja jos kertyy vaikka muutama gramma painoa kuukaudessa niin kahdessakymmenessä vuodessa se "kiloja tulee iän mukana" maagisesti ihan itsestään :D
Sopii, kun olin silloin vähän ylipainoinen ja laihdutin, nyt on lihonut takaisin samaan :D. 10 vuotta vanhat taas ei mahdu.