Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kokemuksia silmien laserleikkauksesta

Vierailija
15.12.2014 |

Missä kävit, milloin, paljon kustansi kaikkinensa, oletko ollut tyytyväinen?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nämä kommentoijat jotain maksettuja silmäsairaaloiden puolestapuhujia? Itse olen kuullut taas kauhukertomuksia laserleikkauksista. Ärsyttää, koska itse haluaisin tehdä leikkauksen, mutten uskalla.

Samoja ajatuksia täälläkin. Tutulla meni kai hieman pieleen, sokeutui pariksi viikoksi ja toimenpide oli kuulemma tosi kivulias. Loppujen lopuksi näkö kuitenkin parani.

Vierailija
42/50 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin silmien (voimakas) kuivuminen on hyvin tyypillinen ja yleinen vaiva, joka operaatiosta voi koitua. Joillakin tämä saattaa jää pysyväksi olotilaksi. Itselläni on erittäin kuivat silmät ja se on eräs syy, miksen ole uskaltautunut leikkaukseen. Ajatus siitä, että silmäni kuivuisivat ja kirvelisivät vielä enemmän, kauhistuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Smile-leikkauksessa tämän viikon torstaina. Jännitin operaatiota ihan hirveästi. Esilääkityksenä annettu Diapam ei juuri jännitystä vähentänyt. Ennen toimenpidettä lääkäri tsekkasi vielä silmät ja laittoi puuduttavat tipat. Tippoja laitettiin lisää vielä ennen operaatiota.

Operaatio kesti vajaat 20min. Lääkäri selosti koko ajan mitä tekee ja mitä mun pitää tehdä. Muistutti jopa hengittämään välillä. Missään vaiheessa ei sattunut. Pientä painen tunnetta ehkä. Lääkäri tarkasti silmät vielä operaation jälkeen. Näkö oli utuinen.

Operaation jälkeen makoilin hetken lepotuolilla suojalasien kanssa. Sain tuoremehua ja suklaata sekä kotihoito-ohjeet. Kiva oli huomata, että näin seinäkellosta katsoa ajankin.

Kotimatkalla silmät valuivat vettä jonkun verran ja tuntuivat aroilta vaikka oli pilvistä. Illalla relasin ja kuuntelin äänikirjoja. Kostutustippoja tiputtelin tunnin välein. Eilen alkoi myös lääketipat. Toisessa silmässä oli eilen vielä pieni roskan tunne. Toisessa ei mitään. Näkö on hyvä. Välillä se vähän sameutuu. Nyt leikkauksesta on alle 2vrk. Näen lukea telkan tekstit yms. Aikas mahtava fiilis.

Vierailija
44/50 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
45/50 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

~2.5k € kaikkinensa Femtolasik menetelmällä, Silmäasema Helsingin silmäsairaala.  5 Päivää sitten leikattu.

Ei kipuja tai mitään ongelmia leikkauksessa. Teet mitä sanotaan = makaat selällään ja se on siinä!

Leikkauspäivänä ainoastaan ns. pakottava tunne laittaa tippoja helpottamaan, muuten ollut korkeintaan lievää kuivansilmän tuntua. Viikon ajan täytyy laittaa määrättyjä lääketippoja, eikä ylimääräistä kostutusta ole itsellä tarvinnut.. Pientä halo ilmiötä joissain tietyissä valoissa/valaistuksessa. 

Vierailija
46/50 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta leikkauksesta aikaa nyt reilu parisen vuotta. Smile-menetelmällä se taidettin tehdä, Tampereen silmäasemalla. Olin todella likinäköinen, piilolinssien vahvuudet olivat -5 luokkaa. Kustansi reilut 3000 ja ei voisi kyllä parempaa sijoitusta rahoille olla! Paransi elämänlaatua niin paljon, unohdin melkein heti että laseja oli koskaan ollutkaan. 

Kaikki sujui siis ongelmitta. Leikkaustilanne oli tosi jännittävä mutta täysin kivuton. Hammaslääkärissä käynti on oikeastaan epämiellyttävämpää kuin tuo... En kokenut edes silmien kuivuutta leikkauksen jälkeen, jotakin pientä aristusta vain. Tippoja olen käyttänyt niin vähän, että reseptillä leikkauksen jälkeen haettuja löytyy edelleen kaapin pohjalta. Oikean silmän näkö huononi ihan vähän leikkauksen jälkeen, mutta vasen on edelleen todella tarkka joten eroa ei edes huomaa, sillä parempi silmä "korjaa". Olen tosi tyytyväinen että uskalsin mennä!

Vierailija
47/50 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Eiran sairaalassa smile-laserleikkauksessa 5 päivää sitten, maksoi yhteensä 2600€. Lisäksi hintaan tulee 1 kk päästä jälkitarkastusmaksu (alle 200€). Kirurgi ja muu henkilökunta olivat supermukavia. Pelkäsin ja jännitin leikkausta kamalasti etukäteen, mutta näin jälkikäteen sanoen aivan turhaan, koska itse operaatio oli täysin kivuton (silmät puudutetaan tipoilla ensin) ja se meni todella nopeasti, sanoisin max 10min kokonaisuudessaan. Sain myös rauhoittavan esilääkkeen ennen sitä ja aika pian pystyi jo rentoutumaan leikkaustuolissa. Ainut asia, mitä itse täytyy tehdä on tuijottaa vihreää valoa ja pitää silmä mahdollisimman paikallaan silloin kun pyydetään.

Jo leikkauspäivän iltana näköni pikkuhiljaa tarkentui paremmaksi kuin koskaan ennen alkusumeuden jälkeen, tuntui aika uskomattomalta! Minulla oli siis molemmissa silmissä n. -4,25 ja vähän hajataittoa. Leikkauspäivää lukuunottamatta ei ole ollut juurikaan arkuutta, hieman kuivuutta ja sumeutta silloin tällöin, mutta se kuuluu paranemisprosessiin. Suosittelen kyllä kaikille harkitseville :)  

Vierailija
48/50 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakin tyypillä oli hajonnut kone kesken operaation. Sellainen on todella harvinaista mutta niinkin voi käydä.

Itselläni on sen verran näköä jäljellä että en tiedä olenko valmis ottamaan riskiä siitä että silmät jäävät kuiviksi tai että niihin jää halo tai starburst-ilmiöitä.

Toisaalta ärsyttää kun on silti niin riippuvainen laseista ettei autoa pysty ajamaan ilman niitä, eikä myöskään katsomaan tv:tä ilman että teksti näkyy kahtena.

Turhauttava tilanne

Vierailija
49/50 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollakin tyypillä oli hajonnut kone kesken operaation. Sellainen on todella harvinaista mutta niinkin voi käydä.

Itselläni on sen verran näköä jäljellä että en tiedä olenko valmis ottamaan riskiä siitä että silmät jäävät kuiviksi tai että niihin jää halo tai starburst-ilmiöitä.

Toisaalta ärsyttää kun on silti niin riippuvainen laseista ettei autoa pysty ajamaan ilman niitä, eikä myöskään katsomaan tv:tä ilman että teksti näkyy kahtena.

Turhauttava tilanne

Sama. Silmät todella kuivat jo ilman leikkaustakin, jonka vuoksi en enää harkitse, vaikka elämänlaatu varmasti kohenisi leikkauksella jos kaikki menisi ok ja kuivuus ei vaivaisi nykyistä enempää.

Vierailija
50/50 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tehty, näkö heikkeni aika nopeasti takas, toinen silmä leikattiin uusiksi, toista ei voinu leikata enää. Melkein kaikilla tutuilla joilta on leikatti silmät, on näkö pikkuhiljaa heikentynyt ja joutuu käyttää piilareita/ laseja ainakin välillä.