kokemuksia silmien laserleikkauksesta
Missä kävit, milloin, paljon kustansi kaikkinensa, oletko ollut tyytyväinen?
Kommentit (50)
Ei satu, pelottavaa kun hetkeksi "sokeutuu" kun silmänpaine(?) nousee. Muutama sekuntti siis vain.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 22:13"]
mitä jos leikkauttaisi vain yhden silmän ensi alkuun?ja 6 kk päästä toisen jos ei tullut sivuvaikutteita?
[/quote]
no mäkin oon tota funtsaillut, mutta miten se käytännössä onnistuis, jos molemmissa silmissä esim. -7 ja toinen korjataan ja toiseen vielä jää tuo voimakas likinäköisyys? Aina ei voi pitää piilareita, joten pitäis olla sankalasit, joissa toinen linssi vahvuuksilla ja toinen ilman. Hankalaa.
Kiitos vastauksista! Lisää kokemuksia?
Heippa! Itsekkin pohdin leikkaukseen menemistä. Mitä tuttavapiiristäni olen kuullut ja jotain lukenut, niin ainoa ongelma on ollut joillekin aiheutunut kuivasilmäisyys. Tämä johtunee siitä, että operaatio vaurioittaa jotain hermoja. No relex smile -menetelmällä tehtävässä leikkauksessa silmään kajotaan niin vähän, ettei siitä pitäisi tulla em. ongelmaa.
Harkitsen itse siis juuri tuota relex smile-menetelmää, joten kuulisin mielellään kokemuksia. Terveystalo mainostaa ko. menetelmää ja kampanjahinta vuoden loppuun asti on noin 3.500 € sisältäen kaiken (esitutkimuksen, operaation, jälkitarklastuksen, ja tietysti takuun)
Kävin tuolla katseenvanki sivulla ja minua ihmetyttää kovasti kuka tuota sivua ylläpitää? Yleensähän sivulla on aina esittely siitä, kenen sivu on kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Kävin tuolla katseenvanki sivulla ja minua ihmetyttää kovasti kuka tuota sivua ylläpitää? Yleensähän sivulla on aina esittely siitä, kenen sivu on kyseessä.
Jep. Jäi todella outo fiilis. Kokemukset leikkauksista -osastolla oli jonkun hieman epätasapainoisen ihmisen vuodatus ja linkki hello-lehteen.
Helsingissä Silmäasemalla, smile leikkaus maksoi noin 3000e + kontrollikäynti (reilu 90e, kela vähennyksineen), 3 kk päästä vielä yksi käynti. Olen todella tyytyväinen mutta korkeeaan hintaa kuuluisi mielestäni sisältyä kummatkin kontrolli käynnit.
Lauttasaaressa noin 10 vuotta sitten, maksoi noin 3000e. On ollut kannattava, pääsin myös päänsäryistä eroon. (oli laseilla hankala korjata)
Kävin toissapäivänä Femtolasik-leikkauksessa. Operaatio oli yllättävän nopea ja lääkärin mukaan sujui hyvin. Muutama tunti leikkauksen jälkeen silmät olivat tosi arat. Näkö oli kuitenkin jo kotiin lähtiessä hyvä ja pientä roskan tunnetta ja valonarkuutta lukuunottamatta oireita ei ollut. Pidin lähes koko päivän saamiani suojalaseja. Seuraavana päivänä näkö oli kirkastunut entisestään ja kuivuuskin vähentynyt, töistä pidin silti vapaan.
Tänään (2 yötä leikkauksesta) silmät olivat kuivahkot ja vasemmalla silmällä näki hetken aikaa utuisesti, mutta räpyttely ja tipat auttoivat.
Yksi asia mikä mietityttää on, että voiko silmien hierominen aiheuttaa haittoja, joita en itse heti huomaa? Olin jossain vaiheessa yötä riisunut suojalasit, ja on siis riski että olen hieraissut silmiä. Huomaisinko, jos olisin tehnyt hallaa, vai sumentaako/kadottaako esim. läpän siirtyminen /puristuminen näkökyvyn välittömästi😅Voiko aamuinen sumuinen näkökenttä johtua tästä 😲😧Viikko kun varoajaksi annettiin🤔
Hyvä että jotkut viitsivät vastata ap:n typerään kysymykseen. Itse en viitsi, kun se laserleikkaus ei kustanna kenellekään mitään! Opetelkaa käyttämään sitä sanaa oikein. Tosin eivät monet toimittajatkaan osaa käyttää sitä, kun kirjoittavat esim. kuinka paljon Harryn ja Meghanin häät kustansivat...
Tosiaan reilu 2t tulee lääkkeineen ja jälkitarkastuksineen hintaa Lahden medilaser-klinikalla tehdylle Femtolasik-leikkaukselle. 995e\silmä tais olla itse operaation hinta, joku kampanja kyseessä. 😅😅😅😅😅
Lisää kokemuksia Smile-leikkauksesta? Medilaserissa suositeltiin sitä femton sijaan, harkitsen vielä. Miinusta on molemmissa silmissä reippaasti, yli -7. Ei hajataittoa, silmät kuivuu piilolinssien kanssa mutta ei muuten. Ikänäköä ei vielä mutta pian on, ikä 41v.
Oletteko huomanneet tarjouksen silmien laserleikkauksesta mikä on Offerillalla?
https://offerilla.com/tuote/terveystaloruoholahti-silmien-laserleikkaus…
Onko kellään kokemusta smile leikkauksen korjauksesta, itsellä edessä 😒
Onko nämä kommentoijat jotain maksettuja silmäsairaaloiden puolestapuhujia? Itse olen kuullut taas kauhukertomuksia laserleikkauksista. Ärsyttää, koska itse haluaisin tehdä leikkauksen, mutten uskalla.
Sattuuko se? Ajatuksena kamala kun silmät ovat niin herkät. Aion minäkin kyllä joku päivä tän leikkauksen toteuttaa..