kokemuksia silmien laserleikkauksesta
Missä kävit, milloin, paljon kustansi kaikkinensa, oletko ollut tyytyväinen?
Kommentit (50)
Olen, 2990, ennen en nähnyt koko kärpästä, nyt näen sen munatkin!
No mUlla pyörähti silmät ulos kuopistaan. Harmittaa mutta elämä jatkuu.
Markka aikana 26 000 markkaa. Näkö heikentynyt huomattavasti leikkauksen jälkeen. Leikkauksessa pitäisi käydä +40 vuotiaana, jotta se kestäisi loppuelämän samana.
Silmien kuivuminen ja tuntohermojen katkominen on loppu elämän riesa
Memirassa kävin. 3500 maksoi sisältäen ihan kaiken, siis esitutkimuksen, jälkikontrollit (kävin 4 kertaa), kaikki silmätipat (niitä hain siis vielä puoli vuotta leikkauksen jälkeen). Älyttömän hyvä palvelu. Optikko jopa lainasi mulle aurinkolasinsa, kun en ollut tajunnut ottaa omia mukaan (lokakuu).
Niin.ja olen tosi tyytyväinen! Silmien kuivuus on pieni hinta.
T. 7
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 22:11"]
Memirassa kävin. 3500 maksoi sisältäen ihan kaiken, siis esitutkimuksen, jälkikontrollit (kävin 4 kertaa), kaikki silmätipat (niitä hain siis vielä puoli vuotta leikkauksen jälkeen). Älyttömän hyvä palvelu. Optikko jopa lainasi mulle aurinkolasinsa, kun en ollut tajunnut ottaa omia mukaan (lokakuu).
[/quote]
Kai tuohon hintaan olis lainannut kalsarinsakin!
mitä jos leikkauttaisi vain yhden silmän ensi alkuun?ja 6 kk päästä toisen jos ei tullut sivuvaikutteita?
Syksyllä smile-tekniikalla Hgin Silmäsairaalassa, n. 3000 e. Kokenut kirurgi, ihanan itsevarma ote. :) kannatti, tuolla tekniikalla tosi lyhyt toipumisaika ja kaikki sujui tosi hyvin. Ihanaa olla ilman laseja. Ei jäänyt mitään kuivumista yms haittaa. Hämäränäkö on ehkä kehno, mutta niin se oli ennen leikkaustakin.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 22:20"]Syksyllä smile-tekniikalla Hgin Silmäsairaalassa, n. 3000 e. Kokenut kirurgi, ihanan itsevarma ote. :) kannatti, tuolla tekniikalla tosi lyhyt toipumisaika ja kaikki sujui tosi hyvin. Ihanaa olla ilman laseja. Ei jäänyt mitään kuivumista yms haittaa. Hämäränäkö on ehkä kehno, mutta niin se oli ennen leikkaustakin.
[/quote]
Missä kävit?
Tre mehiläinen 10v sitten. Elämäni paras päätös. -7 lähtö ja edelleen nollilla. Ei sivuvaikutuksia. Hinta oli n. 3000e.
Tallinnassa kävin ja maksoi 2300 euroa matkoineen. Tyytyväinen olen ollut
Medilaser Espoo, lasik ja n. 2800€ ja supertyytyväinen. Mitään silmäongelmia ei ole, ei edes kuivumista.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 22:29"]
Medilaser Espoo, lasik ja n. 2800€ ja supertyytyväinen. Mitään silmäongelmia ei ole, ei edes kuivumista.
[/quote]
niin ja 5v sitten.
5 vuotta sitten Turun silmäexperteillä Brahenkadulla, maksoi 3000 euroa, hyvin sujui kaikki ja olen ollut todella tyytyväinen.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 22:20"]Syksyllä smile-tekniikalla Hgin Silmäsairaalassa, n. 3000 e. Kokenut kirurgi, ihanan itsevarma ote. :) kannatti, tuolla tekniikalla tosi lyhyt toipumisaika ja kaikki sujui tosi hyvin. Ihanaa olla ilman laseja. Ei jäänyt mitään kuivumista yms haittaa. Hämäränäkö on ehkä kehno, mutta niin se oli ennen leikkaustakin.
[/quote]
Missä kävit?
[/quote]
Katsos, minulla olisi näköjään todella tarvetta operaatiolle. Tuossahan se selvästi lukee...
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 22:22"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 22:20"]Syksyllä smile-tekniikalla Hgin Silmäsairaalassa, n. 3000 e. Kokenut kirurgi, ihanan itsevarma ote. :) kannatti, tuolla tekniikalla tosi lyhyt toipumisaika ja kaikki sujui tosi hyvin. Ihanaa olla ilman laseja. Ei jäänyt mitään kuivumista yms haittaa. Hämäränäkö on ehkä kehno, mutta niin se oli ennen leikkaustakin. [/quote] Missä kävit?
[/quote]
silmäsairaala @ makkaratalo
Medilaserilla kesällä 2013. Näkö oli -7,5 ja -5.75. Näön tasaantumisessa meni aika kauan, oikea silmä meni ensin hieman plussalle. Alkuun tuntui, että silmät on ihan eri paria ja aloin jo katua leikkausta. En nähnyt kunnolla kauas enkä lähelle. Meni 8-9 kk ennen kuin näkö tasaantui. Sen jälkeen olen ollut tosi tyytyväinen. Lääkäri sanoi sen olevan normaalia, kun noin suuria miinuksia aletaan korjaamaan. Alkuun oli silmien kuivumista ja hämäränäkö oli huonompi. Mutta nyt kostutustippoja ei ole enää tarvinnut aikoihin ja näen hämärässäkin nyt paremmin kuin viime talvena.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 22:13"]
mitä jos leikkauttaisi vain yhden silmän ensi alkuun?ja 6 kk päästä toisen jos ei tullut sivuvaikutteita?
[/quote]
Omat operoitiin samaan aikaan molemmat kun ei muka ollut aikaa odotella kahta kertaa paranemista. Suosittelisin hoitamaan yhden kerrallaan, eivät ainakaan mene molemmat silmät samalla kertaa pieleen. Itselläni ei mitään komplikaatioita ollut, operaatiosta on vuosia, Eiran sairaalassa.
Tampereella Silmäaseman Silmäsairaalassa tehtiin Femtolasik, hintaa noin 3500e ja olen hyvin tyytyväinen, taittovirheleikkaus onnistui täydellisesti ja paraneminen sujui ongelmitta.