Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikähän ihmisessä on ns. vialla kun yhtäkkiä yllättäen katkeaa pitkäkin ystävyyssuhde kuin seinään?

Vierailija
16.10.2021 |

Kyse siis entisestä ystävästäni ja yhtäkkiä tajusin että eihän hänelle käynyt näin edes ensimmäistä kertaa vaan olin jo kolmas tuttavuus joka katkaistiin lopullisesti. Niistä muista selitteli että johtui vastapuolesta mutta enpä oikein enää uskokaan.

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sosiaalisia taitoja selvittää mikä mättää. Aiemmin siis katkaisee ystävyyden kuin selvittäisi asian.

Vierailija
2/83 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei ota enää yhteyttä sinuun? Etkä itsekään ota yhteyttä häneen? Syytä teissä molemmissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai kukaan hyvää ystävyyttä katkaise. jokin mätti.

Vierailija
4/83 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sai tarpeekseen. Ei siinä tarvitse sen enempää vikaa olla. Elämä ja arvot vie eri suuntaan. Se vaan ei jaksanut enää. Kasvetaan erilleen. Ei tarvitse selittää omia tuntoja. Ei ole kenellekään tilivelvollinen.

Vierailija
5/83 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei kai kukaan hyvää ystävyyttä katkaise. jokin mätti.

Mitä tekee ystäville jotka eivät käyttäydy ystävän tavoin.

Vierailija
6/83 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävyyssuhteet ei ole ikuisia. Näitä tilanteita on moneen junaan.

Vierailija
7/83 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghostasi yhtäkkiä eikä vastaa enää sun viesteihin?

Vierailija
8/83 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttu muutti 15min päähän kaupungista jossa ystävystyimme,- ja 10vuotta tunnettiin , ei ole enää ikinä ottanut yhteyttä :D

9/83 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiin pettyy tai kyllästyy. Eläimet eivät petä ikinä.

Vierailija
10/83 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä kerron. Jos vuosien vastavuoroinen ystävyys muuttuu yksipuoliseksi "ystävyydeksi" ja olet enää olemassa vain toisen tarpeita varten, niin tämä pelkkä antaja-osapuoli saattaa lopettaa ystävyyden. Ei siinä muuta tarvita. 

Vierailija
11/83 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ehkä ollut niin hyvä kaveri kuin luulit.

Vierailija
12/83 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi ajattelet että vika on toisessa?

Vierailija
13/83 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäpä kerron. Jos vuosien vastavuoroinen ystävyys muuttuu yksipuoliseksi "ystävyydeksi" ja olet enää olemassa vain toisen tarpeita varten, niin tämä pelkkä antaja-osapuoli saattaa lopettaa ystävyyden. Ei siinä muuta tarvita. 

Meille kävi siis juurikin näin. Eli minä olin se antaja-osapuoli ja lakkasin pitämästä yhteyttä.

Vierailija
14/83 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä mulla ole yksikään muu ystävyyssuhde päättynyt noin. Ja hänellä siis jo ainakin kolmas. Enhän mä kaikista välttämättä edes tiedä mutta noista tiedän kun tunsimme silloin jo.

Vierailija
15/83 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä miksi lopetan yhteydenpidon: toinen valittaa koko ajan ja kaikesta. On aina ongelmia. Tai sairauksia. Juoruilee kaikkien asiat. Soittelee tai haluaa nähdä joka viikko. (emme ole enää lapsia). Jne...

Vierailija
16/83 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Ihmisiin pettyy tai kyllästyy. Eläimet eivät petä ikinä.

Katkeran ihmisvihaajan puhetta.

Vierailija
17/83 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille kävi siis juurikin näin. Eli minä olin se antaja-osapuoli ja lakkasin pitämästä yhteyttä.

Oliko tämä ap?

Vierailija
18/83 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä mulla ole yksikään muu ystävyyssuhde päättynyt noin. Ja hänellä siis jo ainakin kolmas. Enhän mä kaikista välttämättä edes tiedä mutta noista tiedän kun tunsimme silloin jo.

Kertoiko hän syytä?

Vierailija
19/83 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen katkaissut välit ystävään vain kerran. Se oli epätasapainoinen terapiaystävyys. Kuuntelin ja otin vastaan kaiken. Yleensä aiheina olivat hänen vanhempiensa hankaluus ja sairaat miessuhteet, joista lopputuloksena oli aina ero. Paloin loppuun kaksi kertaa häntä auttaessani. Kun kolmas uupumus kolkutteli ovella, niin oli pakko laittaa välit poikki.

Minun elämästäni ei ollut ystävyytemme aikana tärkeää keskustella. Olin esim. itse sinkku koko ajan, kun olimme yhdessä. Kun viimein löysin kumppanin, niin ystäväni ei halunnut kuullakaan aiheesta. Oli kuulemma kateellinen, kun minulla oli joku ja hänellä ei juuri sillä hetkellä ollut. Lisäksi toisteli usein, että "näitä miehiä nyt on ja menee, mutta onneksi minulla on sinut". Silloin todella ahdisti.

Hän tuskin ymmärsi, miksi laitoin välit poikki, vaikka yritin selittää, mikä ystävyydessämme rasitti. Hän suuttui niin paljon, että välien katkaisu oli ainoa ratkaisu. Saattaa kysellä jossakin, että mikähän minussa oli vialla, kun tämän tein. Niin, siinähän miettii. Minulle sillä ei ole enää mitään väliä.

Vierailija
20/83 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tämä ap?

Oli juu!