Kuinka kostonhimoinen olet?
Esimekiksi yksi kauppa myi minulle tavaran joka oli ala-arvoinen eikä suostu silti palauttamaan rahojani. En juurikaan liioittele mutta olen valmis käyttämään loppuelämäni siihen että joko firma ´tekee konkurssin tai silloinen firman tj. joka ei suostunut palauttamaan rahojani irtisanoutuu eli saa potkut. Se vaan on jotenkin luonteessani etten suostu olemaan uhri. Se vaan pyörii mielessäni loputtomiin jos luovutan eikä se siis ole vaihtoehto.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun lähdet kostamaan - kaiva kaksi hautaa - sanoi joku viisas joskus.
Onko tuo joku jenkki sanonta? Suomalainen taitaa mennä niin että ota mukaan mahdollisimman iso saatto joukkue. Jos lähdetään omalla aikataululla, kerätään kaikki vähänkin vittumaiset samalle lähdölle:)
Ja kuka helvetti kaivaa oman hautansa valmiiksi, kyllä joku muu ne kuopat kaivaa.
En sinänsä ole kostonhimoinen eli en asiasta elämäntehtävää ota. Mutta JOS tulee sopiva tilaisuus ja valintoja, valitsen tietysti vaihtoehdon, josta mahdollisimman paljon haittaa sille inhoamalleni ihmiselle. Vihaan ikuisesti sellaisia ihmisiä , joita satun vihaamaan. Tunteissa mikään haalea tai laimea ei tule kysymykseenkään. Kun vihaan niin täysillä ja ikuisesti
Erittäin kostonhimoinen, mutta vain itselleni merkityksellisistä asioista, kuten perhe.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Elän kostaakseni. Parasta on ns kylmä kosto, joka yllättää monen vuoden jälkeen.
Mutta olenkin skorpioni, jolle kuuluu kosto.
Juu, sinun koko elämäsi ja kohtalosi määrää sinun tähtimerkki. Itse et voi vaikuttaa mihinkään, tähdet ja vanhempasi määräävät mitä olet. Ihan normaalia syyttää omista ongelmista taika tähtiä.
Armollisuus, rakkaus, anteeksianto ja nöyryys.
Jumalaan luottaminen. Jumala näkee kaiken.
Ei minun tarvitse kostaa eikä juonia yhtään mitään. Jumala opettaa meitä jokaista ja tekee tahtonsa mukaan sen minkä on nähnyt hyväksi.
En ole pitkäjänteinen joten en vihaa helposti mutta sitten kun vihaan, vihaan loppuelämän. Siihen kyllä vaatii aika tavalla, yleensä mielummin väistän.
Voi kun tulisi vielä se päivä että tämän maailman eläimet saisivat kostaa sen kaiken ihmisille mitä he ovat kokeneet ihmisten taholta.
Tai että ihmiset vaan joutuisivat kärsimään joka ikisen tuskan jota ovat eläinkokeissa, tuotantoeläimille, metsäneläimille, lemmikkieläimille koskaan tuottaneet.
Jos et kuulu lähipiiriini olet täysin yhdentekevä.
Suuri osa ihmisistä on semmoisia puusilmiä etteivät edes tiedä mitä kostavat. Kostaminen kun oikeasti on harvoin edes tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Suuri osa ihmisistä on semmoisia puusilmiä etteivät edes tiedä mitä kostavat. Kostaminen kun oikeasti on harvoin edes tarpeen.
Juuri näin. Vikojen näkeminen omassa peilikuvassa vaan ei ole yhtä helppoa, kuin vikojen pelaaminen toisiin.
Vierailija kirjoitti:
Armollisuus, rakkaus, anteeksianto ja nöyryys.
Jumalaan luottaminen. Jumala näkee kaiken.
Ei minun tarvitse kostaa eikä juonia yhtään mitään. Jumala opettaa meitä jokaista ja tekee tahtonsa mukaan sen minkä on nähnyt hyväksi.
Sokea aivokuollut jeesustailainen voisi kyllä olla suomessa ihan oma uskontokuntansa. Kukaan ei kysynyt tai halunnut tietää mutta sokea aivokuollut jeesustalainen vastaa. Minulla ei ole mitään omaa aivotoimintaa mutta helluntai raiskaajat sekä muut väkivaltaiset uskovaiset aivopesivät minut ja nyt kerron mitä totuus on elämästä. Toivon että siellä taivaassa on joku joka antaa rauhan teidän sielulle ja pystytte unohtamaan asiat joita jouduitte kokemaan.
Kostaminen on todella alhaista, tulet sen vielä oppimaan ja ymmärtämään. Jos et tässä elämässä, sitten jossain vaiheessa myöhemmin.
Onneksi mä olen päässyt kaikesta yli ja olen erittäin kiitollinen nykyisestä tilastani. Siihen pääseminen vei vuoden verran töitä. Siunaan kiusaajiani ja rukoilen heidän puolesta. En kaipaa takaisin petomoodiin.
Kostaminen lämmittää mieltä. Parhaillaan seuraan koston tuloksia hyvällä omatunnolla. Hammurabin laki on oikeastaan hyvä, sitä saat mitä tilaat.
Vierailija kirjoitti:
Erittäin kostonhimoinen, mutta vain itselleni merkityksellisistä asioista, kuten perhe.
Olisiko mahdollista että alkaisit määrittämään itseäsi yhtenä ihmisenä maailmassa ja vain ainoastaan mitä todella olet itse. Älä anna perheen tai kenenkään muun määritellä itseäsi. Hyvyys ja pahuus löytyy meistä kaikista sisältä. Me voimme kuitenkin itse päättää mille annamme vallan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko mahdollista että alkaisit määrittämään itseäsi yhtenä ihmisenä maailmassa ja vain ainoastaan mitä todella olet itse. Älä anna perheen tai kenenkään muun määritellä itseäsi. Hyvyys ja pahuus löytyy meistä kaikista sisältä. Me voimme kuitenkin itse päättää mille annamme vallan.
Jos minulle tai perheelleni tehdään pahaa, teen samaa heille. Mikä tässä on ongelma? Uskoon en aio hurahtaa.
Ihmiset voi lässyttää keskenään mitä tykkää ja jatkaa sitä ikuisesti. Niin he tekeekin. Olen puhdistumut valtavasti kaikesta sakeiden lässytyksistä. Omalta näppäimistölä ei ole vuoteen lähtenyt negatiivista mihinkään. Olen tyytyväinen.
Jos jotain perheelle ja lapsille kävisi, se olisi menoa.
Ei sitä monta vuotta suomessa istu kuitenkaan
Olen kyllä äärimmäisen kostonhimoinen ollut syntymästä asti. Mutta huomasin jo lapsuudenkodissa etten ikinä pysty kostamaan tätä kaikkea "täydellisesti", kun päätin etten lähde vankilaan.
Päätinkin lähteä henkiselle tielle (huom. ei valtauskontoja) ja eläimet, luonto näyttivät mitä on totuus, vapaus ,tai ylipäänsä hyvyys ja rakkaus. Pääsin aika korkealle henkisellä tasolla, ja jostain kumman syystä monta kertaa kun ihmiset loukkasivat minua, kaikin mahdollisin tavoin, niin omaan maailmankatsomukseen ei todellakaan kuulu anteeksianto. Vaan jäin odottamaan tai päästin irti, keräsin tulisia hiiliä niiden ihmisten pään päälle, tai mitä siitä nyt haluaa käyttää kuvaannollisesti.
Ja jostain syystä näille ihmisille kävi aika pienenkin ajan sisällä todella ikäviä asioita, niin pahoja, etten omilla väkivaltaisilla tai muilla keinoin olisi ikinä pystynyt tuottamaan pahempaa pahaa oloa.
Mutta, nyt huomatkaa, että en koskaan jäänyt sitä odottamaan, sen ensi kiukun ,vihan ja kaiken "pahan sinulle haluan" jälkeen, päästin parissa minuutissa irti. Unohdin koko ihmisen. Sitten jälkeenpäin sain kuulla hänen onnettomuuksistaan.
Kaksi naista jopa kuoli vähän ajan kuluttua ,joka tuntui todella ihmeelliseltä.
Mutta ehkä ihminen joka käyttäytyy kuin "hullu", ala-arvoisesti, on fyysisesti ja psyykkisesti niin huonossa kunnossa että voi olla muutenkin jo lähempänä kuolemaa.