peskää ne lastenne kurahousut!!!
Ei vie kauaa aikaa kun suihkunalla huiluttaa tai pikapesulla koneessa,nopeat heittää kuivumaan. Lapselle hiekkaisia kuriksia on iham järkyttävää pukea päiväkodissa,työvaatteet on aivan hiekassa,hiekkaa pöllyää jne. Isompi lapsi joka harjoittelee pukemaan tuskailee myös likaisten kuristen kanssa kun monikaan ei tykkää koskea likaisiin..please!
Kommentit (72)
Yhden talven vein lapsenlasta päikkyyn. Kotiin tullessa suihkutin kurikset ja heitin pikapesuun koneeseen. Samassa meni eteisen kuramatot sillpin tällöin ja muota pikkumattoja. Ei ollut vaikeaa. Inhottavaa päiväkokodin henkilökunnan pukea lasta kuraisiin vaatteisiin. Meidän päikyssä oli kanssa ohje että kerran viikossa kotiin pesuun, mutta...ei kai se kivaa oo hoitajille eikä lapsille pulea niitä tökkökuraisia vaatteita .
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:56"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:54"]
Öh no kyllähän eka ja kolmasluokkalaisetkin leikkii maassa vielä..vai pelataanko teillä vain pleikkaa??
[/quote]
Meidän tyttö ei ikinä tarhassa ollut yhtä paskanen kuin nyt ekaluokalla koulupäivän jälkeen :) Perjantaina takin kauluksessa hupun alla oli pieni puhdas kohta. Kolmannet toppahousut ostin, että ehtii kuivua välillä... autoon en aamulla moista kurakasaa halua joten pestävä on :)
En ole tuo ylempi, mutta ei munkaan koululaiset enää mitään kurahousuja pidä. Tietenkin leikkivät ulkona ja maassakin, mutta osaavat olla jo siistimmin kuin päiväkotilaiset jotka makaa vesilammikoissa sun muuta.
[/quote]
Öh no kyllähän eka ja kolmasluokkalaisetkin leikkii maassa vielä..vai pelataanko teillä vain pleikkaa??
[/quote]
Meillä ei edes ole pleikkaa, mutta ei koululaiset missään lätäköissä makaile. Erityislapset ehkä mutta ei muut.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 22:36"]
[/quote]
Meillä ei edes ole pleikkaa, mutta ei koululaiset missään lätäköissä makaile. Erityislapset ehkä mutta ei muut.
[/quote]
Miten niin kurahousuja tarvitsee vain jos "makailee lätäköissä"? Roiskuuhan se kura muutenkin joka paikkaan. No, ehkä ei välttämättä kerrostalolähiöiden betonipihoilla.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 22:19"]
Minä en pessyt lasteni kuravaatteita kuin tyyliin keväisin. Nehän on seuraavana päivänä taas samannäköiset. Toisaalta vetisellä kelillä hiekat irtoaa (esim. lumiloska) ja taas ovat puhtaat.
Toisaalta toivon, että lapselleni ei turhaan laiteta kuriksia. Olen ostantu "kalliit" tec-vaatteet, joiden pitäisi hylkiä kosteutta. Niiden päälle ei tarvita kuriksia. Niihin ei edes hiekka tartu samalla laillaa kuin hieman kosteisiin kuriksiin jää kaikki kiinni.
Harjatkaa sisääntullessa lasten housut. Tai sitten laitatte kuivumaan kaikki Kun ovat kuivia, viet kasan terassille/ulkomatolle ja vähän liikuttelet esim autoharjoilla kasaa. Kuivana hiekat irtoaa ja jää ulos. Sitten taas kuravaateläjä sisälle ja valmiina puettavaksi. On yhtä turhuutta kastella ja pestä kurahousuja! Niiden tehtävä on olla kurainen ja suojata alla olevia vaatteita!!
Päiväkodissa tulee työpaikan puolesta olla hyvät tilat ja essut tai muut suojavaatteet noihin likaisiin hommiin. Esim. hanskat ja essu.
[/quote]
Jokainen tekee tietenkin kuten parhaaksi katsoo, mutta eikö sinua ollenkaan häiritse vaatteisiin tuleva haju? Toivottavasti ette tule samoissa vaatteissa esim. kauppoihin...
Mua et kyllä rupee neuvoon, olen av-MAMMA!
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 22:19"]
Minä en pessyt lasteni kuravaatteita kuin tyyliin keväisin. Nehän on seuraavana päivänä taas samannäköiset. Toisaalta vetisellä kelillä hiekat irtoaa (esim. lumiloska) ja taas ovat puhtaat.
Toisaalta toivon, että lapselleni ei turhaan laiteta kuriksia. Olen ostantu "kalliit" tec-vaatteet, joiden pitäisi hylkiä kosteutta. Niiden päälle ei tarvita kuriksia. Niihin ei edes hiekka tartu samalla laillaa kuin hieman kosteisiin kuriksiin jää kaikki kiinni.
Harjatkaa sisääntullessa lasten housut. Tai sitten laitatte kuivumaan kaikki Kun ovat kuivia, viet kasan terassille/ulkomatolle ja vähän liikuttelet esim autoharjoilla kasaa. Kuivana hiekat irtoaa ja jää ulos. Sitten taas kuravaateläjä sisälle ja valmiina puettavaksi. On yhtä turhuutta kastella ja pestä kurahousuja! Niiden tehtävä on olla kurainen ja suojata alla olevia vaatteita!!
Päiväkodissa tulee työpaikan puolesta olla hyvät tilat ja essut tai muut suojavaatteet noihin likaisiin hommiin. Esim. hanskat ja essu.
[/quote]
EI IHME ETTÄ NE SITTEN HAISEE IHAN KARSEELLE; OKSU TULEE!
Jokainen vanhempi joka pesee ja huoltaa lapsensa vaatteita, tekee siinä töitä oman lapsensa eteen ja oman lapsen parhaaksi. Jokainen aikuinen voi miettiä ja kokeilla kotona, älä imuroi eteistä viikkoon, pari kertaa voit häthätää lakaista, käy lattialle istumaan sukkahousut jalassa ja ala vetää jalkaa ulkohousuja joita et ole pessyt puoleen vuoteen. Jos olet pro, olet jättänyt housut hieman märiksi edellisen ulkoilun jäljiltä. Kun olet saanut housut jalkaan ilman inhoa ja ykää, voit miettiä pystyykö lapsesi, tai hänen hoitaja samaan. Tarvitseeko pystyä? Näemmä tämä on joillekin vanhemmille ihan luonnollista. On aina se "joku muu" joka tekee, ei mun tarvitse, ei edes oman lapsen hyvinvoinnin takia.
Kaikisa päiväkodeissa ei ole asianmukaisia tiloja, siivousta vähennetään joka vuosi, siivousvälineet on vanhoja. Eteiset on ahtaita, ylemmältä taholta kehoitus säästää vettä, kuivauskaapit vetelee viimeisään, saappaiden kuivatusteline on rikki kolmatta vuotta, uuteen ei ole varaa. Tätä on arki aika monessa päiväkodissa. Siihen päälle ylitäysi ryhmä jotta suhteet on paperilla hyvät, liian vähän henkilökuntaa ja kurainen syksy. Kyllä me hoitajat parhaamme teemme uskomattomissakin olosuhteissa, mutta kaikkeen emme pysty. Kiitos jos jaksat pestä kurahousut edes kerran viikossa kotona.
t. yliväsynyt hoitaja sairauslomalta
peskää myös ne isompien koululaisten vaatteet vaikka ne on kuinka kosteutta kestävää ja likaa hylkivää jne. Niihin pinttyy se kuran haju vaikka olisikin ihan ok näköiset (tummanharmaissa housuissa ei lika näy.). Joskus eteisessä haisee ihan hirveältä kun sinne on mätetty kasa niitä vieraiden lasten likaisia kenkiä ja vaatteita. Oikein inhottaa että miten joku vetää nuo kamat joka päivä päälleen. Kenkiäkin voi pestä ja jos ne haisee hirveälle niin eihän niitä voi käyttää!
Olen pph ja hoitolasten kurikset eivät jää päivänpäätteeksi kuraisena minun naulakkoon. Jos vanhempi päättää riisua kuraiset kurahousut ja jättää minulle niin jätän ne ulos (vanhemmat kyllä tietävät). Siellä ne sitten vetäisen seuraavana päivänä lapsen päälle jos on tarvis. Onneksi lähes poikkeuksetta vanhemmat vievät kurikset vaikka päivittäin kotiinsa pesuun.
Kehtaattekin syyllistää päiväkodin työntekijöitä, laiskat vanhemmat! TE kasvatatte ja hoidatte lapsenne. Päiväkodin työntekijät huolehtivat lapsistanne työpäivänne aikana.
Ohis, joka työskenteli hetken päiväkodissa kauan sitten ja ihmetteli laiskojen vanhempien tekoja ja kommentteja. Oma pieni ja ilkeä roisto oli aina oikeassa vanhempien lisäksi.
Nyt kaikki sanotte siellä päiväkodissa että ei tarvitse laittaa kuriksia. Työntekijät pelkäävät että suututte, jos kuriksia ei laiteta ja ne hienot kosteussuojapuvut vähän likaantuu!!