Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkotitädin typerä ilme...

Vierailija
15.12.2014 |

... kun puin väkisin uhmaikäistä lastani, kun eivät ilmeisesti tänäänkään viitsineet lähteä ulkoilemaan loppupäivästä, vaan olivat vielä sisätiloissa rennosti tultuani hakemaan lasta vaille klo 16. Päiväkotitäti vain istui, hymyili ja lässytti lapselleni tämän potkiessa ja vastustaessa pukemista. Vitutti niin paljon se, ettei lapseni ollut tänäänkään valmiiksi puettu saatika ulkoilemassa, etten edes katsonut päin. Minua ei kiinnosta paskan jauhaminen ja smalltalk heti työpäivän päätteeksi, ei pk-tätien eikä muiden vanhempien kanssa. Minun tavoitteeni on, että päästään päiväkodilta pois edes 15 minuutin sisällä. Olisi tehnyt mieli sanoa, että onko hänellä ollenkaan töitä vai lakisääteinen tauko, kun on varaa toljottaa lähtöämme tyhjän panttina eteisessä, kun oikeastaan meilläkin olisi ollut sitä hoitoaikaa jäljellä, mutta eihän ne mitään palvele sen jälkeen, kun vanhempi saapuu. Lähti siitä sitten, kun käänsin selkäni. Meillä olisi ollut vielä virallisesti hoitoaikaa jäljellä, mutta nämä laiskaperseet heittävät hanskat tiskiin heti, kun astun sisään, vaikka olisivat ennen tuloani olleet aloittamassa pukemista. Tajuanhan minä, että lapseni on varmasti rasittava. Niille edes maksetaan siitä hoidosta, joka kuukausi pari sataa, mutta missä palvelu? Päivän raportti: joo, ei sinun lapsi syönyt tänäänkään mitään, paskaahan se lapsen erityisruoka onkin, joten ei ihme (kertokaa tämä oma asenne vielä lapsen itsensä kuullen), eikä juonut edes maitoa, mutta on nukkunut tunnin päiväunet. Sehän se on pääasia, kun ei oo kuulemma resurssia hoitaa lapsia päikkäriaikaan, mutta minullako on resurssia valvoa puoleen yöhön? Eikä nämä laiskat ämmät viitsi edes ulkoiluttaa lapsia joka iltapäivä energian purkamiseksi päikkäreiden jälkeen.. On sanottu ihan suoraan, etteivät "viitsi" pukea kuriksia lapsille, niin ovat mieluummin sisällä suurimman osan päivästä, kun lapset tuntuvat viihtyvän hyvin niinkin...

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ; )

Vierailija
2/61 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua otti tuo myös aivoon päiväkodissa. Homeisessa päiväkodissa homehtuivat sisällä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä voit ihan itse mennä tonne rapakeliin lapsesi kanssa. Vai eikö huvita?

Vierailija
4/61 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei voisi vähempää kiinnostaa nähdä yhtään vaivaa kiukuttelevien lasten hoitoon, erityisesti jos niillä on noin vittumainen äiti kuin sinä.

Vierailija
5/61 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitätäkö lapsen likaisilla kurahousuilla autoilla?
Vai riisutko lapselta housut, peset ne laitat kuivumaan?
Vai riisuisit, jättäisit lattialle ja odott että "täti" omalla ajallaan jää niitä housuja pesemään?

Vierailija
6/61 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:08"]Sä voit ihan itse mennä tonne rapakeliin lapsesi kanssa. Vai eikö huvita?
[/quote]

Ei takuulla tuokaan ämmä perseään liikuta illalla. Joku toinen saa hoitaa lasten kasvatuksen ja sen kanssa olemisen. Sitten kun ei päiväkotityöntekijä Rouvan pillin mukaan tanssi, alkaa valitus.

Vierailija
7/61 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lapsi pitäisi pukea valmiiksi sun katsoessa vierestä? :D "hoitoaikaakin oli vielä jäljellä"

Vierailija
8/61 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sillä lailla. No onneksi itse kuitenkin nautit lapsesi kanssa puuhastella kun noin mukavasti menee. Tsemppiä tosiaan elämääsi sillä sitä  sinä tarvitset. 

Vierailija
9/61 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia. Valita päiväkodin johtajalle ulkoilun puutteesta. Musta on hyvä että päiväkodissa ulkoillaan pari tuntia päivässä, ei sitten illalla kotona tarvitse. Ja illat sujuvat paremmin kun lapsi ei ole yliväsynyt. Päiväunista: omani lopetti parivuotiaana, ei vaan nukahtanut enää. Jos lapsi nukahtaa, katsoisin hänen unensa tarvitsevan.

Vierailija
10/61 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:08"]

Sä voit ihan itse mennä tonne rapakeliin lapsesi kanssa. Vai eikö huvita?

[/quote]

paras valoisa aika päivästä ulkoilla menee töissä ja illalla on pimeää mutta viikonloppuna sitten..

Vierailija
11/61 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:11"]Heitätäkö lapsen likaisilla kurahousuilla autoilla?
Vai riisuisit, jättäisit lattialle ja odott että "täti" omalla ajallaan jää niitä housuja pesemään?
[/quote]

En ole apee, mutta on kurahousut pois vien ne sisälle naulakkoon misdä ne voi huomenna taas pukea päälle. Ne on kurahousut ei niitä tarvitse olla pesemässä koko ajan, kerran kuussaotan ne kotiin ja pesen. Siinä kun otta kurikset pois ja vie ne sisään naulakkoon menee vain pari minuuttia.

Vierailija
12/61 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi meillä on hyvä päiväkoti täällä,hoitajat on mukavia yhtä hapan naama lukuunottamatta,lapset aina pihalla aamu ja iltapäivällä,asiallisesti puettuna,kova pakkanen on ainut este ulkoilulle,vieressä koulu missä käyvät perjantaisin pelaamassa liikuntasalissa ja 2 ulkoilua+liikuntasalissa ryntäily on poika perjantaisin ihan valmis illalla.

sille ei voi mitään jos ei aina syö kunnolla.

meillä ei onneksi ole ollut ihmeemmin ongelmia pukemisen kanssa vaikka muuten kiukutteleekin kun itse haluaa aina ulos.

Vierailija
13/61 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:08"]Sä voit ihan itse mennä tonne rapakeliin lapsesi kanssa. Vai eikö huvita?
[/quote]
Rehellisesti sanoen ei huvita. Päiväkodin ohjelmaan ja heidän työnkuvaan se kuitenkin kuuluu. Ap

Vierailija
14/61 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa kumma että lapsi kiukkuaa kun äiti näyttää tuollaista esimerkkiä... ja teillähän on vielä hyvin aikaa ulkoilla ennen päivällistä ja iltapalaa, mistä oikein hermostut? Ainoa mihin puuttuisin, on tuo ruuan haukkuminen. Sellainen on sivistymätöntä käytöstä, tosin sinulla nyt ei ole kauheasti varaa arvostella.

Vierailija
15/61 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päiväkodin 'täti' pukisi lapsesi kun menet hakemaan, mitä itse tekisin, seisoisit ja toljottaisit vieressä vai? Jos on noin vaikeaa, mikset palkkaa lapsellesi kotiin hoitajaa?

Vierailija
16/61 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:15"]

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:11"]Heitätäkö lapsen likaisilla kurahousuilla autoilla?
Vai riisuisit, jättäisit lattialle ja odott että "täti" omalla ajallaan jää niitä housuja pesemään? [/quote] En ole apee, mutta on kurahousut pois vien ne sisälle naulakkoon misdä ne voi huomenna taas pukea päälle. Ne on kurahousut ei niitä tarvitse olla pesemässä koko ajan, kerran kuussaotan ne kotiin ja pesen. Siinä kun otta kurikset pois ja vie ne sisään naulakkoon menee vain pari minuuttia.

[/quote] Tiedätkö mikä määrä heikkaa niissä on? Ja siivoamiseen käytetty aika on sitten taas pois lasten kanssa vietetystä ajasta.

Vierailija
17/61 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut ihan hirveällä tavalla lapsesi hoitajista, eikä ne ole siellä palvelemassa ketään. Vaan huolehtivat sinun lapsestasi sen ajan kun olet töissä. Ehkä oli joku syy etteivät menneet ulos, kysyitkö? Vai kiukuttelitko vain kuin kuusi vuotias?

Vierailija
18/61 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:11"]

Heitätäkö lapsen likaisilla kurahousuilla autoilla?

[/quote]

minä käyn riisumassa kuravehkeet pois ja huuhtelen ne ennenkuin lähdetään kotiin,tuo meidän lapsi ainakin on niin kurainen kun ulkoilee näillä keleillä ettei sitä voi viedä autoon.

tv. mies

Vierailija
19/61 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tosi kiva jos ei huuhdo kuriksia! Sithän ne kaikki kurat on lattialla ja esim. leluissa, joita ipanat laahaa pitkin poikin.

Vierailija
20/61 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä viet lapsen noin huonoon hoitopaikkaan? Hoida ihmeessä kotona, niin lapsi saa laatuhoitoa - ulkoilua riittävästi ja maittavaa, terveellistä kotiruokaa, rakastavan äidin huolenpitoa ja hellimistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi