Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei sinä työtön äiti, jonka lapsi päiväkodissa!

Vierailija
15.12.2014 |

Mitä teit tänään lapsen hoitopäivän aikana työllistymisesi edistämiseksi? Paljonko aikaa kului aktiiviseen töiden hakemiseen tänään?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkö tämän aloituksen kirjoittaja, että ei työtön voi lähteä töihin puolen tunnin varoitusajalla, jos lapsella ei ole hoitopaikkaa? Silloin voi mennä sivu suun hyvinkin pitkäaikainen työ, esimerkiksi äitiysloman ja sen jatkoksi hoitovapaan sijaisuus.

Mitäkö tein työllistymisen edistämiseksi? Opiskelin silloin, kun olin työtön ja lapseni oli päivähoidossa. Nyt olenkin töissä.

Vierailija
2/53 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:05"]

Ymmärtääkö tämän aloituksen kirjoittaja, että ei työtön voi lähteä töihin puolen tunnin varoitusajalla, jos lapsella ei ole hoitopaikkaa? Silloin voi mennä sivu suun hyvinkin pitkäaikainen työ, esimerkiksi äitiysloman ja sen jatkoksi hoitovapaan sijaisuus.

Mitäkö tein työllistymisen edistämiseksi? Opiskelin silloin, kun olin työtön ja lapseni oli päivähoidossa. Nyt olenkin töissä.

[/quote]

Täysi komppi tälle! Minun lapseni aloittaa vuoden alussa päiväkodissa ja itse olen työttömänä. Työhaastatteluissa käyminen ja hakemusten rustaaminen helpottuu kuitenkin huomattavasti, kun lapsi on hoidossa, ja kun hyvä paikka tulee kohdalle, voin luvata aloittamisen työssä vaikka heti, ja lapsella on tiedossa jo hoito ja päivärytmi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hoitopaikka ole työttömyydestä tai sen torjumisesta kiinni. Hoitopaikan voi saada oli vanhemmat töissä tai kotona, ei sillä ole väliä.

Vierailija
4/53 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:05"]

[/quote]

Enpä kyllä haluaisi sellaiseen työpaikkaan, johon haetaan äitiysloman sijaista puolen tunnin varoitusajalla.

Vierailija
5/53 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En etsinyt töitä. Sen sijaan touhusimme kuopuksen kanssa, teimme mm. jouluaskarteluita ja huomiseksi piparitaikinan.

Vierailija
6/53 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä on kysymys myös lapsen edusta. Yli 3-vuotiaalla pitää olla jo virikkeitä. Ei työtön,mahdollisesti masentunut vanhempi voi sellaisia hirveästi tarjota. Lapset tarvitsevat seuraa ja muita lapsia ympärille... 

Vierailija
7/53 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään mitään, koska vaikka olen työtön, olen myös sairaslomalla ja työkyvytön toistaiseksi.

Vierailija
8/53 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:29"]Avoimet päiväkodit ja perhekerhot antaa tarpeeksi virikkeitä mutta ei nämä laiskat viiti niihin mennä!!
[/quote]

Asutko pk seudulla?

Vierailija
9/53 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan lapset hoitoon kun jään työttömäksi. Eipä tarvi työllistyttyä stressata miten murut pärjää hoidossa.

Vierailija
10/53 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään en mitään. Sn sijaan nukuin univelkaa pois.

Tässä olen kuitenkin tehnyt 21 päivää putkeen töitä, näistä noin 15 päivänä kahta vuoroa. Olen muutaman eri vuokratyöfirman listoilla, lisäksi minua kutsutaan lyhyellä varoitusajalla (parhaimmillaan olen päässyt puolessa tunnissa töihin, ja matkalla vienyt lapsetkin päiväkotiin) sijaiseksi.

Virallisesti olen siis työtön, vaikka välillä tulee tällaisia ruuhkahuippuja. Normaali viikko on sellainen, jolloin saan töitä 2-3 päiväksi.

Vierailija
11/53 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi, joka on saanut töitä koska lapsilla oli päiväkotipaikka valmiina. Ei ole enää meillä ajankohtaista, mutta silloin kävi noin. Tosin tilanne oli se, että olin ollut kurssilla, joka loppui, enkä sanonut hoitopaikkaa irti. Sitten kävi sama tilanne vielä toisen kerran, kun enää nuorempi oli hoidossa ja isompi jo koulussa. Haastattelu keskiviikkona, töihin seuraavana maanantaina. Tuossa vaiheessa olin ollut työttömänä vajaa 3 kk. Haastatteluja oli kyllä jonkin verran ja oli mukavaa, kun niihin pääsi helposti. Mulla kun vielä puolisolla oli matkatyö, eikä sellaisia läheisiä, jotka olisivat virka-aikaan olleet käytettävissä, samalla paikkakunnalla, niin olisi nuo työpätkät jääneet saamatta ilman valmiina ollutta hoitopaikkaa. Tosin mulla toinen oli puheenkehityksen viivästymisen vuoksi myös lääkärin lausunnolla, mutta toisella ei ollut sellaista. 

Vierailija
12/53 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 18:54"]

Mitä teit tänään lapsen hoitopäivän aikana työllistymisesi edistämiseksi? Paljonko aikaa kului aktiiviseen töiden hakemiseen tänään?

[/quote]

Tein yhden avoimen työhakemuksen ja yhden "tavishakemuksen" valtiolle.fi:ssä. Kirjoitin apurahahakemusta ja siihen liittyen soitin muutaman puhelun. Sitten kirjoitin loppuun yhden kesken jääneen esseen avoimen yliopiston opintoihini liittyen. Yhteenvetona: haen töitä yksityiseltä, julkiselta ja järjestöpuolelta, sekä avoimilla hakemuksissa että suunnatuilla hakemuksilla. Sen lisäksi yritän työllistyä apurahatutkijana. Viimeinen oljenkorsi on uuden ammattiin johtavan tutkinnon opiskelu avoimen yo:n kautta. Yritän siis t-o-d-e-l-l-a kovasti työllistyä!!

Aikaa noihin käytin tänään n. 4 tuntia. Osan tein vasta illalla, koska vauva oli kipeä ja kärttyinen.

esikoinen on siis tarhassa, mutta ehkä tämä aloitus ei koskenut minua, koska hoidan myös puolivuotiasta vauvaa tässä samalla!! 

Vierailija
13/53 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 lisää, että jos joka työpätkän välissä olisin ottanut kuopuksen pois hoidosta, niin olen laskenut, että hänelle olisi pitänyt hakea hoitopaikkaa yli 10 kertaa uudestaan. Jos joku haluaa, miksen saanut vakipaikkaa noista paikoista, niin siihen on monia syitä: Ei määrärahoja (valtio) eikä vapaita paikkoja, sain itse paremman paikan ennen kuin tuli uusi tarve, projektit, joiden loputtua ei vaan ollut mitä tehdä, ja yksi oli kokonaan väärä paikka mulle, mutta sinnittelin loppuun asti. Nykyään on vakipaikka. 

Vierailija
14/53 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:43"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 18:54"]

[/quote]

Tein yhden avoimen työhakemuksen ja yhden "tavishakemuksen" valtiolle.fi:ssä. Kirjoitin apurahahakemusta ja siihen liittyen soitin muutaman puhelun. Sitten kirjoitin loppuun yhden kesken jääneen esseen avoimen yliopiston opintoihini liittyen. Yhteenvetona: haen töitä yksityiseltä, julkiselta ja järjestöpuolelta, sekä avoimilla hakemuksissa että suunnatuilla hakemuksilla. Sen lisäksi yritän työllistyä apurahatutkijana. Viimeinen oljenkorsi on uuden ammattiin johtavan tutkinnon opiskelu avoimen yo:n kautta. Yritän siis t-o-d-e-l-l-a kovasti työllistyä!!

Aikaa noihin käytin tänään n. 4 tuntia. Osan tein vasta illalla, koska vauva oli kipeä ja kärttyinen.

esikoinen on siis tarhassa, mutta ehkä tämä aloitus ei koskenut minua, koska hoidan myös puolivuotiasta vauvaa tässä samalla!! 
[/quote]

Ei sä oot kans syntinen kun lorvit kotona vauvan kanssa ja hylkäät esikoisen päiväkotiin. Ruoja! ;)

Vierailija
15/53 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:43"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 18:54"]

[/quote]

[/quote]

Ei sä oot kans syntinen kun lorvit kotona vauvan kanssa ja hylkäät esikoisen päiväkotiin. Ruoja! ;)

Vierailija
16/53 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten työnhaku ja päiväkotipaikka liittyvät toisiinsa? Päivähoito-oikeus on subjektiivinen. Ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, onko lapsen vanhemmat töissä vai eivät. Pikemminkin asiaa pitäisi katsoa niin, että työssäkäyvillä jos kenellä, on varaa maksaa nykyistä paljon enemmän lastensa hoidossa ja voitaisiin  hyvin korottaa työssäkäyvien vanhempien hoitomaksuja.

Vierailija
17/53 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitkö ap itse paljon töitä? Jos teit, niin teitkö niin paljon, että lapsesi olis varaa laittaa yksityiselle hoitoon? Jos et, niin miksi et?

Vierailija
18/53 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain töitä, harrastin liikuntaa ja panostin hyvinvointiini. Hankin uusia vaatteita mm. kirppiksiltä. Kun palasin työelämään olin hyvässä kunnossa, jaksoin paremmin ja olin itsevarmempi. 

Vierailija
19/53 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap sitä mieltä, että päiväkodin työntekijöitä pitäisi laittaa "kortistoon", vai mistä moinen?

Vierailija
20/53 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän luen näitä työttämien nillityksiä sitä vähemmän heitä arvostan. Kiitos kuitenkin, kun avaatte ajatusmaailmanne.