Nainen ajaa suhteemme tuhoon!
Hei!
Olemme noin kolmissakymmenissä oleva lapseton pariskunta. Olemme olleet yhdessä kuusi vuotta. Ensimmäiset neljä vuotta parisuhteessa menivät loistavaasti ja ajattelin että tämä on se nainen jonka kanssa haluan naimisiin ja lapsia. Muutama vuosi sitten alkoivat asiat kääntyä ympäri. Samaan aikaan nainen on yhä kovemmin painostanut minua kihloihin.
Ensinnäkin ennen seksiä rakastanut (omien sanojensa mukaan) nainen tyytyy tällä hetkellä n. 1-2 kertaan kuussa. Nämäkin mielellään pikaisesti aika kylmällä tyylillä. Itse haluaisin esileikkejä ja hellimistä. Minun tekisi mieli seksiä lähes joka päivä, mutta hänellä on aina jokin selitys. Milloin on pää kipeä, huono olo ja kylmä jne... Seksi oli ensimmäisinä vuosinamme loistavaa!
Olemme myös sopineet että että hän voi käydä osa-aika töissä ja harrastaa pääpainoisesti rakastamaansa uhreiluharrastusta. Hän tienaa n. 1500 €/kk bruttona. Asumme pk-seudulla omakotitalossa. Itse tienaan yrittäjänä 5000-8000 €/kk bruttona, joten luonnollisesti maksan kaikki juoksevat kulut ja osan naisen omista kuluista. Itse teen 10-12 tunnin työpäiviä. Viikonloput ovat minulla "vapaat". Lopun aikani käytän asunnon siivoamiseen, ruuan tekemiseen, pyykinpesuun, koiran (naisen oma) ulkoiluttamiseen ym. Hoidan 95 % kaikista taloutemme asioista. Olen moneen kertaan sanonut naiselleni että nyt otat itseäsi niskasta kiinni ja hoidat oman osuutesi kotitöistä. Mitään ei ole tapahtunut. Jos hän ei ole töissä/harrastuksessa hän makaa sohvalla tai dataa koneella.
Nyt menneenä viikonloppuna itselläni meni kuppi nurin totaalisesti. Tyttöystäväni on jo pitkään haaveillut omasta autosta, mutta luonnollisesti hänellä ei ole rahaa sellaista ostaa. Ostin hänelle synttärilahjaksi uuden n. 25t € maksaneen Nissan Qashqain. Hän nosti ihan hirveän haloon että ei suostu tuollaisella p*skalla ajamaan (koska japski). Hän olisi halunnut BMWn X6:n!! Sanoin hänelle että tajuatko paljon sellainen maksaa ihan loppuun ajettuankin. Aloin meuhkaamaan siitä että ei meillä ole varaa sellaiseen ja jos sellaisen haluaa niin hän voisi siirtyä töissään kokopäiväiseksi eikä sekään riitä. Hän alkoi lopuksi syyttelemään minua siitä etten tue hänen harrastustaan tarpeeksi. Meinasin heittää naisen pihalle.
Olen nyt tämän päivän töissä miettinyt että teenkö liikkaa? Mielestäni minua ei enää arvosteta. Mietin vain että missä vaiheessa muutuin lompakoksi ja kotiorjaksi naiseni silmissä. En tiedä että rakastaako hän minua oikeasti. Hän on hyvä ihminen ja meillä on hauskaa yhdessä, mutta nämä kirjoittamani ongelmat vievät viimeisetkin haluni jatkaa tätä suhdetta. Onko naiseni oikealta minältään todella näin laiska ja kiittämätön ihminen? Alkaako kuoren alta vihdoin paljastua se hänen oikea minänsä? Itse olen todella kiltti ja hyväsydäminen mies joka haluaa vain hänen parastaan. Palvon häntä.... Tässäkö on palkkani?
-M-
Kommentit (157)
Voi mies hyvä. Nyt järki käteen ja mieti oikeasti, mikä elämässäsi on tärkeää. Tuo nainen ei muutu, ainakaan parempaan suuntaan.
Kyllä hyvään suhteeseen kuuluu seksiä viikoittain/päivittäin ja muukin läheisyys. Kuulostaa, että olet yksin suhteessasi.
Jos tuo peli jatkuu, huomaat olevasi myös lapsenvahti, rahoittajan ja kodinhoitajan lisäksi.
Toivottavasti pistät asioihin vauhtia ja hyvää jatkoa!
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:39"]
Kiitos kaikille vastauksista. Ehkä saatan olla hieman lapamato, sekin on yksi vioistani! Mitä mieltä olette siitä, että kun käymme keskusteluja edellä mainituista asioista ja hän kiukustuu ja sanoo että "hanki sitten parempi" ym. Muutaman kerran kun olen huomauttanut että hän on muuttunut kovasti suhteemme aikana hän toteaa että "entä sitten, ihmiste muuttuu!"
Myönnän että olen esteetikko mutta vaadin myös luonnetta ja sisäisiä ominaisuuksia. Hänellä oli näitä kaikkia, mutta jotenkin sisin on piilossa tai kadonnut.
Niille jotka heittävät ulkonäkökommentteja: Elämme vain kerran niin miksi en viettäisi sitä kaunis nainen rinnallani. Ihminen rupsahtaa kuitenkin ja kauneuskin on katoavaista. Joten miksi ei edes sen hetken?
-M-
[/quote]
Joo, no hyväksy sitten se, että se on erittäin todennäköisesti hetkellistä. Ja totta kai nainen sanoo, että hanki sitten parempi, koska a) hän luottaa, ettei sinusta siihen ole ja b) hän ei rakasta sinua niin paljon, että tajuaisi arvosi, joka ei nyt aivan selvä olekaan, koska mikä hän oikein on sinulle???
Mäkin sanoin kaikille miesystävilleni noin kunnes rakastuin. Todella rakastuin. Halusin silloin miettiä, miten mä toista kohtaan käyttäydyn, ajatella asioita hänenkin kantiltaan ja vaikka - tattada daa - koittaa MUUTTUA hänen vuokseen ja iso prosessi siinä käynnistyikin kun aiemmin olin ollut just tuollainen hemmoteltu (ja toisaalta kylmähkö) prinsessa.
En sano, että suhteenne on tuhoon tuomittu henkisellä tasolla (materialistisella tasolla sillä toki vielä on mahkuja, sulla rahaa, naisella the looks) mutta TÖITÄ SE VAATII että oikeasti ihmisinä kohtaatte, ettekä materiaalina. Oletko edes halukas siihen?
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:59"]
Kyllä hyvään suhteeseen kuuluu seksiä viikoittain/päivittäin ja muukin läheisyys. Kuulostaa, että olet yksin suhteessasi.
[/quote]
Haluan todella tietää, onko keskivertoparisuhteessa seksiä tosiaan päivittäin, vai onko tämä vain AV-legendaa.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:48"]
Osan mukaan tällaista tilannetta ei voi olla olemassa... joten olen provo jesh! Uskokaa mitä haluatte.
Ja kyllä, parhaimmat naiset on jo varattu. Yleistän ehkä, mutta minä vain kerron miltä minusta tuntuu. Minusta vaan tuntuu että parhaimmat ovat varattuja!
En kyllä nää mitä onanointi tästä asiasta saisi.. on lähes sairasta edes olettaa moista..!
Mutta tosissaan naiseni osaa välillä edelleen olla tosi ihana....mutta moni sanoo että tämä on menetetty tapaus? Pelkään sitä että mitä tapahtuu jos jätän hänet.. Sekoaa? Rauhottuu?
[/quote]
Pelkäät, että nainen sekoaa? Öö.... Mä luulen, että se kiroaa sut alimpaan helvettiin ja koittaa sitten saada takaisin. Mihinkäs noin kallista kultakimpaletta menettää kannattaisi? Jos sulla olis toinen ja tarunne olisi todellakin lopussa, pelkäätkö naisen puolesta, että sydän särkyy vai itsesi, että saat stalkkerin?
Luota minuun: sydän hänellä ei taatusti ainakaan säry. Siitä kielii lause: ota sitten joku muu!
Mun täytyy myöntää, että olen kohdellut miestäni varsin samanlaisesti kuin kuvailemasi maine nyt. Ymmärsin lopulta syyn, en enää rakastanut häntä. Olin pettynyt häneen erinäisistä syistä ja jotain väliltämme oli kuollut. Käyttäydyin lapsellisen paskasti häntä kohtaan...lopulta sitten erosimme.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 21:06"]Mun täytyy myöntää, että olen kohdellut miestäni varsin samanlaisesti kuin kuvailemasi maine nyt. Ymmärsin lopulta syyn, en enää rakastanut häntä. Olin pettynyt häneen erinäisistä syistä ja jotain väliltämme oli kuollut. Käyttäydyin lapsellisen paskasti häntä kohtaan...lopulta sitten erosimme.
[/quote]
Maine=nainen
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 21:01"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:59"]
[/quote]
Haluan todella tietää, onko keskivertoparisuhteessa seksiä tosiaan päivittäin, vai onko tämä vain AV-legendaa.
[/quote]Tuota, tuota. Ap:n aloituksessa puhuttiin myös seksin vähyydestä, joten tartuin myös siihen. Meillä kyllä on seksiä välillä päivittäin tai muutaman kerran viikossa. Mutta sehän ei nyt ollut minun juttuni ydin :D T. 123 (nimim.yhdessä 27 vuotta)
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:59"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:55"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:49"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:27"] [quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:19"] [quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 18:54"]Hei! Ikävä kyllä käytössä vain e-pillerit. Tiedän mokani tässä, mutta kun kerran pääsen harrastamaan asiaa 1-2 krt kuukaudessa ei tee mieli vetää kondomilla... -M- [/quote] No vedä kakkoseen ni sitpä näet mitä hunajapupu siitä tykkää. [/quote] Hah! Tästä jopa lohkesi naurut :D Kiitos! -M- [/quote] Noni alkaa sun todellinen luonne paljastua... [/quote] Mitä pahaa anaalissa muka on, ei kuule mitään. Jatakuulla jää vauvelit tulematta. T. Nainen
[/quote]
Ei siinä ole mitään pahaa jos molemmat tykkää. Tuollainen yllämainittu kommentointi ei ehkä ihan viitannut siihen suuntaan, vaan enemmän epäkunnioittavaan ehkä jopa yllätykseen... "sitpä näet mitä hunajapupu tykkää" ei kuulosta romanttisessa yhteisestä suunnitelmasta tapahtuvasta intiimihetkeltä, vai mitä luulet?
[/quote]
No ei kaikkien seksifantasiat ihan sillä tasolla ookaan... Mmmjam jos mies haluaisi kovana kokeilla mua kakkoseen...
Siis minusta tuo oli ihan vitsi ja olen nainen. Ihan peppuneitsyt ja osaan sanoa ei kun en jotain halua. Mua ei "vain vedetä kakkoseen", kuten tuskin 99%:a naisista, joten luulis aikuisten siksi tajuavan, että se oli vitsi.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:01"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:48"]
Mun mielestä on ihan ok haluta hyvännäköinen puoliso. Mut se ei ole ok et maksaa siitä puolisostaan kuin jostain kehitysmaasta tuodusta tytöstä tai pojasta.
[/quote]
Mielestäni on eri asia auttaa kuin maksaa. Jos kyse olisi prostituoidusta voisit käyttää termiä maksaa ja kehitysmaa samassa lauseessa.
-M-
[/quote]
Ei se ole eri asia, jos sä maksat, kun sä autat. Sä oot tehnyt siinä hölmösti. Ei varakkaan kannata maksaa auliisti toiselle juttuja, siinä käy just noin, jos se toinen ei niin paljon sua rakastakaan, että hän on siinä kuitenkin apusi takia. Ei sinun ihmisenä, takia. Sama se on oikeastaan kaikessa auttamisessa. Jos vain toinen auttaa ja toinen ei voi auttaa takaisin, niin suhde äkkiä kärsii ja vääristyy.
Anna vain sen verran, mistä todella olet valmis luopumaan ilman vastinetta. Silloin ei toinen voi käyttää sua hyväkseen, koska sä antaessasi saat. Nythän tilanne ei ole ollut enää aikoihin sellainen. Tai saat sä vielä jotain,... sen naisen näyttävyyttä. Ilmeisesti se ei aivan riitä?
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:50"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:07"]Ajattelin ehdottaa naiselleni pariterapiaa... kuulostaa jotenkin kovin kornilta, mutta yrittänyttä ei laiteta. Onko kukaan oikeasti hyötynyt tuosta kovin "mainostetusta" pariterapiasta?[/quote]
Meidän ongelmamme oli hyvin toisenlainen kuin teillä on, mutta koemme molemmat, että muutama käynti pariterapeutilla paransi suhdettamme.
[/quote]
Meillä sama, siitä oli apua. Tosin osittain siksi olen tässä ketjussa, että mietin edelleen, voinko riittävän hyvin tässä suhteessa, mutta nyt tiedän, että jos lähtisin, minun ei tarttisi tehdä sitä ovat paukkuen ja itseni haavoittaen. Olen siis ikään kuin tuo tilanteen nainen (paitsi rahan suhteen), paitsi että oon kyllästynyt kilttiin mieheeni ja ennen kaikkea omiin ongelmiini, joita pelkään etten saa ratkaistua tässä suhteessa ja pelkään että mies jo kohta kärsii... Itsekin kärsin, kun miehen niskaan kaatuu tavallaan kaikki... :(
Tajusin kuitenkin terapiassa, ettei kaikki olekaan mieheni vikaa.
Ei helvetti mikä pilalle lellitty pikku prinsessa, jonka prinsessasyndroomaa sä olet ruokkinut, en todellakaan uhraisi elämääni tai rahaani tuollaiseen nulikkaan.
Tarinassa on aina kaksi puolta, emmekä ole kuulleet toista....
Mies voi olla aina töissä, ja nainen kokea sen ettei toinen välitä. Ihan sama, mutta niin naismaista, että heti lynkataan heti se nais-osapuoli asiassa.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 21:01"]Haluan todella tietää, onko keskivertoparisuhteessa seksiä tosiaan päivittäin, vai onko tämä vain AV-legendaa.[/quote]
Eikö se ollut jotain reilut sata kertaa vuodessa. Mutta ihmisten halut vaihtelevat paljon, eikä kerta päivässä ole mikään erikoinen juttu, vaikka onkin keskiarvoa useammin.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:58"]Eräät nyt saa kiksejä täällä palstalla provoilusta. Sun kertomusta on hyvin vaikea uskoa todeksi. Olet jo saanut kaikki neuvot sitä paitsi. [/quote]
Sen ymmärtää, mutta sitä ei, kun joku saa kiksinsä siitä, että huutaa joka aloitukseen provo provo. Ei tuo aloittajan kuvaama tilanne ole mikään harvinaisuus, että hyvätuloinen työorientoitunut mies ja nuori kaunis nainen alkavat seurustella. Alussa menee hienosti, kun kumpikin saa mitä haluaa, mutta sitten tottumus voittaa, kaunis nainen ja ylemmän keskiluokan vauras elämä tulevat itsestäänselvyydeksi. Ja kun parilla ei ole muuta yhteistä kuin tietynlainen vaihtokaupan käynti, niin sitten toinen alkaa vituttaa ja homma kaatuu. Tai sitten muuttuu molemmin puolin katkeraksi hyväksikäyttösuhteeksi.
Miehen näkökulma on juuri tuo. Nainen kylmenee seksuaalisesti ja muuten. Mies yrittää paikata tilannetta keinolla, joka toimi alussa ja ainoalla keinolla, jonka osaa, rahalla. Se on kuitenkin menettänyt viehätyksensä ja mies tuntee naisen hyväksikäyttäjäksi. Nainen näkee tilanteen ehkä niin, että mies ei välitä, kun on aina töissä, ei mene naimisiin ja halua lapsia, eikä järjestä naiselle viihdettä ja virikettä. Ja alkaa lopulta vielä pihiksi.
Tuskin tuohon on muuta ratkaisua kuin ero. Ennen lapsia se on helppo juttu. Lasten kanssa helvetin ikävä.
Yks juttu, mitä muut ei oo vielä kommentoinu. Mitä hormoneita se nainen napsii? Yhdistelmäehkäisypillerit? Mitä merkkiä?
Onko se kärttyisä? Haluton? Masentunut? Tympääntynyt? Ärsytyskynnys matalalla? Ällöttää läheisyys?
Noi kaikki oli mun oireet e-pillereistä. Koen, että hormonit vaikuttivat mielialaani ja reaktioihin, ja tajusin sen vasta, kun olin pidemmän aikaa testannut: pillereillä - ilman - pillereillä - ilman - toisilla pillereillä - ilman, vielä kerran - ja nyt ilman. (Testailu ei oo terveellistä, mutta välillä ei esim. ollut rahaa ostaa niitä muutamaan kuukauteen jne.) Mieheni mielestä ero oli vielä selvempi, ja hän pystyi toiminnastani ja reaktioistani päättelemään, söinkö niitä vai en. Tämäkin suhde oli vaakalaudalla, ja syy taisi löytyä.
Naiset inhoaa sitä, jos mies mainitsee naisen toimivan hormonien vallassa, mutta kuinka moni meistä ihan oikeasti elää niin, että ylimääräiset hormonit lisää päivittäin vitutusta, eikä sitä edes itse tajua?
Tässäkin kohtaa se kumi on ok. Seksiä on huomattavasti enemmän, kun halut on palanneet!
Useissa kulttuureissa miehen tehtävä on elättää perhe. Rikas mies, kaunis ja itsestään huoltava nainen jne.. Sano naisellesi, että jos hän haluaa olla kotiäidin roolissa (sinä elätän) hänen täytyy tehdä kotityöt ja tyydyttää sinua enemmän. Sinä löydät varmasti uuden hottiksen ja naisesi löytää varmasti uuden elättäjän, joten älä ole tuollainen vässykkä vaan hyväksy how the cookie crumbles :D
No muu keino olis just se kondomi, jota ap ei omassa mukavuudenhalussaan suostu käyttämään, joten... Musta tuo vitsi oli mauton. Eihän siinä mitään sanakäännettä edes ollut.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:47"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:18"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:52"] [quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:49"] [quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:27"] [quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:19"] [quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 18:54"]Hei! Ikävä kyllä käytössä vain e-pillerit. Tiedän mokani tässä, mutta kun kerran pääsen harrastamaan asiaa 1-2 krt kuukaudessa ei tee mieli vetää kondomilla... -M- [/quote] No vedä kakkoseen ni sitpänäet mitä hunajapupu siitä tykkää. [/quote] Hah! Tästä jopa lohkesi naurut :D Kiitos! -M- [/quote] Noni alkaa sun todellinen luonne paljastua... [/quote] Eli odottamasi sovinistisika jotta pääset lynkkaamaan ja räyhäämään? Mikäli luonnetta tarkoitat olen huumorimiehiä. -M- [/quote] No ei sit auta ku toivoo et joku vetäsee sua peffaan nähdäkseen miten suhauduta kun ajatus noin tuntuu viihdyttävän. [/quote] ? Öööh, kuulehan, ehkäpä se vitsi oli noissa sanankäänteissä eikä siinä, että ois kyse väkivaltaan kehotuksesta. Pointtihan oli se, että ehkäisystä ei voi olla varma, joten on mietittävä muita keinoja, jos kuitenkin haluaa. T. Eräs toinenkin jota nauratti
[/quote]
Kuinkahan moni mies nauraa myös hyvänä vitsinä omalle kohdalleen tuollaista..Miestä voi vetää kakkoseen kans ju nou...
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 21:12"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:59"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:55"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:49"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:27"] [quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:19"] [quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 18:54"]Hei! Ikävä kyllä käytössä vain e-pillerit. Tiedän mokani tässä, mutta kun kerran pääsen harrastamaan asiaa 1-2 krt kuukaudessa ei tee mieli vetää kondomilla... -M- [/quote] No vedä kakkoseen ni sitpä näet mitä hunajapupu siitä tykkää. [/quote] Hah! Tästä jopa lohkesi naurut :D Kiitos! -M- [/quote] Noni alkaa sun todellinen luonne paljastua... [/quote] Mitä pahaa anaalissa muka on, ei kuule mitään. Jatakuulla jää vauvelit tulematta. T. Nainen
[/quote]
Ei siinä ole mitään pahaa jos molemmat tykkää. Tuollainen yllämainittu kommentointi ei ehkä ihan viitannut siihen suuntaan, vaan enemmän epäkunnioittavaan ehkä jopa yllätykseen... "sitpä näet mitä hunajapupu tykkää" ei kuulosta romanttisessa yhteisestä suunnitelmasta tapahtuvasta intiimihetkeltä, vai mitä luulet?
[/quote]
No ei kaikkien seksifantasiat ihan sillä tasolla ookaan... Mmmjam jos mies haluaisi kovana kokeilla mua kakkoseen...
Siis minusta tuo oli ihan vitsi ja olen nainen. Ihan peppuneitsyt ja osaan sanoa ei kun en jotain halua. Mua ei "vain vedetä kakkoseen", kuten tuskin 99%:a naisista, joten luulis aikuisten siksi tajuavan, että se oli vitsi.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 22:08"]
Tarinassa on aina kaksi puolta, emmekä ole kuulleet toista....
Mies voi olla aina töissä, ja nainen kokea sen ettei toinen välitä. Ihan sama, mutta niin naismaista, että heti lynkataan heti se nais-osapuoli asiassa.
[/quote]
Miten joku ylipäätää uskoo vielä tähän ja säälii ap:ta?
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:56"]
--
Ja kotitöistä. Se tekee, jota eniten sotkuisuus jne. häiritsee.
[/quote]
Ohis, mutta minusta kaikilla saman katon alla asuvilla on vastuu siitä, millaista siellä katon alla on. Ei ole reilua sälyttää kotitöitä vain toisen vastuulle, vaikka itseä ei sekaisuus häiritsisikään.
Toki se siivon taso on varmasti neuvoteltavissa. Tuskin kenenkään tarvitsee puunata hammasharjalla kaakelin reunoja, vaikka jonkun mielestä niin kuuluisi tehdä joka toinen päivä.