Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korkeasti koulutetut, miten suhdaututte siivoojiin?

Vierailija
16.10.2021 |

Halveksitteko siivoojia?

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin? Suhtaudun samalla tavalla kuin kenen tahansa. Moikkaan, jos katseet kohtaavat. Juttelen säästä, jos satumme samaan hissiin. Muuten aika evvk.

Vierailija
82/90 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaan oven jos satumme samaan aikaan menemään ovesta sisään ja siivoojalla kärryt mukana. Muuten sen verran ajatuksissani kuljen käytävillä, etten suhtaudu oikein mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti sillä tavalla arvostan, että löytyy henkilö, joka haluaa ammatikseen siivota kaikkien ralliraidat pöntöistä mutta olisin oikeasti pettynyt jos lapsestani tulisi siivooja. 

Onpas teillä moukkia töissä töissä, ralliraidat huh huh.

Vierailija
84/90 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan suuresti, jos he ymmärtävät itse arvostaa työtään. He ovat tärkeä osa työpaikkaamme. Ilman heitä emme pystyisi tekemään sitä tulosta, jonka nyt teemme siistiussä ympäristössä.

Vierailija
85/90 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä idea tässä aloituksessa oli taas kerran?

Vierailija
86/90 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle siivoojana oli oikeastaan ihan sama miten porukka suhtautuu siihen että olen siivooja. Kunhan eivät olleet sottapyttyjä tai muuten kusipäitä. Ei tullut mieleenkään että joku halveksisi siivoojaa, ihan perus työ.

T. Matemaatikko

Vierailija
87/90 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudun kuten muihinkin työpaikalla, moikkaan, juttelen jos ollaan hississä tai muuten samassa tilassa kauemmin. Tyttökin oli siivoojana välivuotenaan, monet siivoojat ovat hänen kaltaisiaan nuoria, käyttäydyn kuten toivoin muiden käyttäytyvän tyttöäni kohtaan. Muutama vanhempi siivooja jonka kanssa jutellaan aina pidempään, hauskoja tyyppejä, samanlaiset harrastukset. t FT yliopistolta

Vierailija
88/90 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse siivooja useita vuosia ennen kuin kouluttauduin. Yleensä senkin takia työpaikan siivoojien kanssa on ollut juteltavaa alan asioista ja sellaisesta.

Vierailija
89/90 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan ammattia, koska maksoin omat opintoni siivoamalla ja ei ollut helppoa rahaa. Eikä helppoa työtä. Mutta arvostus riippuu persoonasta. Meidän työpaikalla käy viisi eri siivoojaa ja yhtä heistä en arvosta. Olen kuullut hänen puhuvan ikävästi odotushuoneessa oleville asiakkaillemme todella ikävästi tiuskien kolme eri kertaa. Asiakkaamme ovat lapsiperheitä ja kaksi kertaa tiuskaisu on liittynyt lapsiin ja heidän leikkeihinsä (odotustilassa on leikkinurkka). Hän ei myöskään aina tervehdi takaisin. 

Suurempi ongelma on mielestäni, että siivoojat eivät arvosta itseään. Yksi heistä ehti söi lounaansa pitkään autossaan, ennenkuin työkaverini näki hänet ja kysyi miksi ei tule meidän kanssa kahvihuoneeseen lounaalle. Hän oli luullut, että se ei ole sallittua tai että hänen seuransa ei ollut toivottua. 

Vierailija
90/90 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailen heitä, sillä he kykenevät elämään hyvin suoraan, kun itse tarvitsen vuosikausia enemmän opetusta