Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korkeasti koulutetut, miten suhdaututte siivoojiin?

Vierailija
16.10.2021 |

Halveksitteko siivoojia?

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hölmö kysymys. En todellakaan halveksi siivoojia, päinvastoin. Yksi tärkeimmistä ammateista yhteiskunnassa. Olen ollut itsekin siivoojana opiskeluaikoina ja tiedän että se on raskasta fyysistä työtä.

-korkeasti koulutettu M41

Vierailija
22/90 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ansoja siivoojille. Laitan euron kolikoita, sekä villakoiria tiettyihin paikkoihin. Sitten ilmiannan pomolleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En arvosta. Olen parempi kuin joku siivooja.

Vierailija
24/90 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun siivooja tulee ja alkaa huoneessa hommiin niin menen ja päästän mojovan pierun hänen nokkansa edessä, pahoittelen tätä ja lähden pois tieltä.

Vierailija
25/90 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suhtaudu siivoojiin mitenkään. He ovat näkymättömiä ja toivottavasti myös pyysivät sellaisina.

Vierailija
26/90 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oli taas niin tyhmä kysymys.Millaisenkohan ihmisen aivoista syntyy noin tyhmiä aloituksia.Ei voi ymmärtää.Suhtaudun niinkuin muihinkin ihmisiin.Olin juuri sairaalassa ja siistijät vai mitä laitoshuoltajia ovatkaan ,olivat erittäin mukavia(kuten muukin henkilökunta)

Vierailija
27/90 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi halveksisin?

Vierailija
28/90 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistähän avaus johtuu onko jollekkin eloapinalle tarjottu siivous työtä. huonolla itsetunnolla varustettu tarvii aina politrukin neuvomaan. onhan se vaikeaa kun lapsesta asti on opetettu että työn antaja on aina riisto kapitalisti. meidän siivoojat ovat ilo pillereitä ja erittäin luotettavia heille kahvi huone tarjottavineen on aina korvauksetta käytössä. tärkeän työnsä saavat tehdä silloin kuin heille parhaiten sopii

Vierailija
29/90 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetan väistellä työtään tekeviä siivoojia. 

Vierailija
30/90 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli siivooja.

T.Tohtori

Vierailija
31/90 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin itse rahoittaakseni opiskeluni.

-Tohtori

Vierailija
32/90 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halveksi. Ovat tärkeä osa toimivaa yhteiskuntaa.

Vierailija
33/90 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nämä työpaikat on, joissa henkilökunnalla TAI siivoojilla on aikaa ”pysähtyä juttelemaan”?

Mun työpaikalla ei ole ollut tuollaiseen mitään mahdollisuutta ainakaan kymmeneen vuoteen, ei omalla henkilökunnalla eikä ulkopuolelta ostetuilla siivoojilla. Kaikilla on töitä joka minuutille. Eikä ne siivoojat todellakaan olisi kiitollisia siitä, että heidän työtään häirittäisiin juuri muulla kuin kellonaikatervehdyksellä.

Vierailija
34/90 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan, kuin mitä tahansa muutakin ammattia. Olen ollut siivoja 6 vuotta, kouluttautunut siivoamalla ansaituilla varoilla toisen alan maisteriksi. Siivoaminen on elintärkeää, varsinkin näin korona-aikana. Yhteiskunnan arvostus ei näy mm. palkoissa, kuten ei muillakaan alipalkatuilla naisvaltaisilla aloilla.

Vierailija
35/90 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekevät tärkeää työtä. Olin itsekin siivooja aikoinani.

Vierailija
36/90 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nämä työpaikat on, joissa henkilökunnalla TAI siivoojilla on aikaa ”pysähtyä juttelemaan”?

Mun työpaikalla ei ole ollut tuollaiseen mitään mahdollisuutta ainakaan kymmeneen vuoteen, ei omalla henkilökunnalla eikä ulkopuolelta ostetuilla siivoojilla. Kaikilla on töitä joka minuutille. Eikä ne siivoojat todellakaan olisi kiitollisia siitä, että heidän työtään häirittäisiin juuri muulla kuin kellonaikatervehdyksellä.

Olen insinöörinä raksalla.

Valehtelematta voin sanoa että päivästä puolet menee kahvia juoden ja mukavia jutellen. Toki sitten kun on tilanne päällä, niin lausunnot tulevat kuin apteekin hyllyltä.

Ei tähän rahaan (5000€/kk) enempää viitti tehdä.

Vierailija
37/90 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan heidän työtään suuresti. Raskasta ja (liian) huonosti palkattua työtä. Suuri kiitos siivoojille.

Entisellä työpaikallani todella taitava toimitusjohtaja halusi tutustua kaikkiin työntekijöihinsä (noin 50 ihmistä), joten vei joka ikisen erikseen kahville. Siivoojakin sai kutsun <3

Vierailija
38/90 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan ja kunnioitan siivoajia paljon. Tekevät oikeasti työtä, jolla on tarkoitus. Esimerkiksi poliittiset broilerit ja erilaiset "asiantuntijat" ja monet korkeakoulutetut tekevät paljon turhaa työtä, pahimmillaan vieläpä verovaroilla.

Vierailija
39/90 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan samoin, kuin muihinkin ihmisiin. Tietenkin.

Jos kysyt, miten suhtautuisin siivoojaan seurustelumielessä, niin vastaus on sama. Minua kiinnostaa nainen, hänen luonteensa, ulkonäkönsä jne, ei hänen ammattinsa, koulutuksensa tai tulotasonsa.

Oikeat kumppanit laittavat minun periaatteideni mukaan tulonsa yhteen kassaan, josta yhteinen elämä maksetaan. Kumppanin tuloilla ei sen vuoksi ole merkitystä. Kumpikin harrastaa edelleenkin mitä harrastaa ja tekee kavereiden kanssa mitä haluaa. Kaikki maksetaan yhteisestä kassasta. Tasa-arvo.

Tarvitsen tietyn alan ammattilaisen vain tekemään jonkun työntehtävän ja maksan siitä rahalla.

Vierailija
40/90 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilokseni huomannut, että nykyään suhtaudutaan kuten muihinkin ihmisiin. Paljon on alanvaihtajia siivoamassa, ihan normaalijärkistä porukkaa. Mulle siivous on maksanut asuntolainan jo poiskin, korkeakoulutuksellani siitä ei olisi tarvinnut edes haaveilla.

Ja sille yhdelle kirjoittajalle, jota kohdellaan asiattomasti töissä: vaihda paikkaa, olet työvoimapula-alalla.

Laitoshuoltaja & FM