Ihmettelen: lastenvihaajat vauvapalstalla
Monessa ketjussa näkyy kommentteja, joissa ihmetellään miksi kukaan tekee lapsia, vain idiootit tekee lapsia, paljon parempi ilman lapsia jne. Kysymys kuuluu, miksi paatuneet lapsivihaajat tai muutenvaan lastenteosta täysin kiinostumattomat ihmiset pyörivät silti vauvapalstalla? Täällä lähtökohtaisesti jutut pyörii aika paljon lasten ja lapsiperheiden ympärillä kuitenkin. Onhan niitä muitakin keskustelupalstoja ties miten paljon, joten miksi ette mene sinne?
Jos kuvittelen itse itseni lapsettomaksi, ja sellaiseksi joka olisi vakaasti päättänyt että lapsia en koskaan aio tehdä koska en pidä lapsista eikä vanhemmuus kiinnosta, niin en kyllä keksi yhtäkään syytä miksi pyörisin vauvapalstalla julistamassa vakaumustani. Kyllä mä sitten pysyisin ihan kokonaan erossa kaikesta lapsiin ja lapsiperheisiin liittyvästä.
Kommentit (74)
Minusta kuoriutuu ns lapsivihaaja vain, jos sitä lapsientekoa tuputetaan, tai minua väitetään KATEELLISEKSI lapsista.
Kyllä sä sitten ymmärrät, kun on omia lapsia, lapset ovat elämän suola, nainen ilman lapsia on kuin.., sulla ei olekaan mitään tärkeää elämässäsi, joulu on lasten juhla, ole lapseton siis töissä, 40 v ja lapseton, onpas kurja elämä, onko kiva olla vanhana yksin, oletko vähän katkera... Ja listaa voisi jatkaa vielä pitkään.
Oikeasti lapset on ihan kivoja ja luultavasti myöhemmin tulen niitä hankkimaan (en nyt 22-vuotiaana), mutta tuollaiset kommentit saa kiehumaan.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 14:30"]
Minusta kuoriutuu ns lapsivihaaja vain, jos sitä lapsientekoa tuputetaan, tai minua väitetään KATEELLISEKSI lapsista. Kyllä sä sitten ymmärrät, kun on omia lapsia, lapset ovat elämän suola, nainen ilman lapsia on kuin.., sulla ei olekaan mitään tärkeää elämässäsi, joulu on lasten juhla, ole lapseton siis töissä, 40 v ja lapseton, onpas kurja elämä, onko kiva olla vanhana yksin, oletko vähän katkera... Ja listaa voisi jatkaa vielä pitkään. Oikeasti lapset on ihan kivoja ja luultavasti myöhemmin tulen niitä hankkimaan (en nyt 22-vuotiaana), mutta tuollaiset kommentit saa kiehumaan.
[/quote]
No rehellisesti sanoen, KUKAAN ei ota vakavasti 22-vuotiasta velaa. 20 vuotta lisää ikää ja samat puheet, niin sitten alkaa jo olla painoarvoa sanoilla. Näin se vain on, monessa muussakin asiassa.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 14:17"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 11:46"] [quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 11:34"] Mikä voisi olla parempi palsta kertoa avuttomille vanhemmille, että heidän lapsensa ovat huonosti kasvatettuja. Näin he voivat ottaa opikseen ja luopua siitä harhasta, että kaikki ihmiset pitävät aivan ihanana ja suloisena heidän räkänokkiensa rääkymistä ja kuritonta käyttäytymistä. [/quote] No siinähän se motiivi tuli. Ja mukavasti muotoiltuna siten, että annetaan ymmärtää, että aivan kaikki lapset olisivat huonosti kasvatettuja, räkänokkia, rääkyviä ja kurittomia. [/quote] No, otetaan sen verran takaisin, että ei niillä kaikilla ole räkää nokassa. [/quote] Tässä on hyvä esimerkki niille jotka halusivat tietää että miten tällä palstalla ilmenee tuo vihamielisyys lapsia kohtaan. Ei kovin asiallisesti kirjoitettu aikuiselta(?) ihmiseltä. Ja en ole ap, voi olla että ap tekee päivän aikana muutakin kuin istuu koneella. Ja esimerkkejä löytyy päivittäin jo pelkästään aloituksissa, Ja monet ehdottavat julmia "kasvatus tapoja" jos joku erehtyy muilta vauva av-palstalaisilta kysymään asiallista neuvoa.
[/quote]
No ne äidithän just niitä neuvoja antaa, julmia ja ei julmia.
[/quote]
Eli kun joku kysyy esim "miten kannattaa toimia kun lapsi kiukuttelee kylässä?" Aina joku tuntee tarpeelliseksi kertoa ettei lapsia kuulu tuoda kodin ulkopuolelle ja miksi pitää tehdä lapsia jos ne eivät ole remmiin pelossa hiljaa nurkassa istumassa. Ja toki monet vanhemmatkin osaavat antaa niitä ilkeitä "neuvoja" tai toteavat että HEIDÄN lapset eivät koskaan ole päästänyt ääntäkään kylässä, mutta se ei tarkoita että muutkin voivat lytätä apua kysyvän. Todella asiatonta tekstiä tulee kummaltakin taholta! Tähänkin ketjuun.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 14:31"]
Minusta kuoriutuu ns lapsivihaaja vain, jos sitä lapsientekoa tuputetaan, tai minua väitetään KATEELLISEKSI lapsista. Kyllä sä sitten ymmärrät, kun on omia lapsia, lapset ovat elämän suola, nainen ilman lapsia on kuin.., sulla ei olekaan mitään tärkeää elämässäsi, joulu on lasten juhla, ole lapseton siis töissä, 40 v ja lapseton, onpas kurja elämä, onko kiva olla vanhana yksin, oletko vähän katkera... Ja listaa voisi jatkaa vielä pitkään. Oikeasti lapset on ihan kivoja ja luultavasti myöhemmin tulen niitä hankkimaan (en nyt 22-vuotiaana), mutta tuollaiset kommentit saa kiehumaan.
[/quote]
No rehellisesti sanoen, KUKAAN ei ota vakavasti 22-vuotiasta velaa. 20 vuotta lisää ikää ja samat puheet, niin sitten alkaa jo olla painoarvoa sanoilla. Näin se vain on, monessa muussakin asiassa.
[/quote]
Eikä KUKAAN ota vakavasti 22-vuotiasta äitiä, eiks niin?
Minusta tuntuu vain siltä että ainoat jotka niitä vihamielisiä viestejä kirjoittavat, on mammoja, jotka teeskentelee olevansa veloja, vain jotta päästäisiin näpäyttämään "naapurin akan kakaraa koska se on huonompi kuin minun oma lapseni".
Kaikki tuntemani velat ovat todella hyviä tyyppejä, eivät tuomitse ketään ja tulevat toimeen kaikkien kanssa, vauvasta vaariin.
Kukaan ei ota vakavasti edes tätä ketjua.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 14:33"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 14:31"]
[/quote]
[/quote]
Eikä KUKAAN ota vakavasti 22-vuotiasta äitiä, eiks niin?
[/quote]
Miksei ottaisi? 22-vuotias äiti tietää ainakin lastenhoidosta ja -kasvatuksesta enemmän kuin 22-vuotias vela. Molemmat ovat tosin vielä niin nuoria, että ihan yleinen elämänkokemus on vielä puutteellista.
Lisään vielä, että mulla ei ole autoa enkä aio sellaista varmaan koskaan hankkiakaan. Auto on mielestäni kaupungissa asuvalle pelkästään epäekologinen ja kallis turhake. En kuitenkaan pyöri missään auto-palstoilla lukemassa autokesksteluja ja tuputtamassa tätä mielipidettäni kaikille autollisille...
Koska tämä ei ole edelleenkään vauvapalsta, vaan AIHE VAPAA!
Moneskohan sadas aloitus aiheesta. Laskepa huviksesi montako prosenttia aloituksista koskee lapsia.
Eli jos sulla ei oo lasta niin et mitenkään voi käydä tällä sivustolla? Kai sä tajuat että täällä av:llä puhutaan aika paljon muistakin asioista kun lapsista.
Lapsivihaajat ovat koulukiusattuja, rumia ihmisiä, jotka purkavat pahaa mieltään. Älä ota henkilökohtaisesti.
Katsopa vaikka palstan ensimmäistä sivua ja laske, kuinka monta aloitusta liittyy lapsiin. Eipä ole monta. Tämä on aihe vapaa -palsta.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 10:21"]
Monessa ketjussa näkyy kommentteja, joissa ihmetellään miksi kukaan tekee lapsia, vain idiootit tekee lapsia, paljon parempi ilman lapsia jne. Kysymys kuuluu, miksi paatuneet lapsivihaajat tai muutenvaan lastenteosta täysin kiinostumattomat ihmiset pyörivät silti vauvapalstalla?
[/quote]
En tosiaan halua itse lapsia, koska elämä on paljon parempaa ilman niitä. Tästä ei kuitenkaan millään muotoa voi päätellä, että vihaisin lapsia. En minä ottaisi ikimaailmassa kissakaan mutta en silti vihaa kissoja. Omituinen aloitus kerta kaikkiaan.
Miksi jotkut kuvittelevat AV:n olevan vauvapalsta? Ettekö te oikeasti seuraa, mitä täällä kirjoitellaan?
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 10:43"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 10:21"]
Monessa ketjussa näkyy kommentteja, joissa ihmetellään miksi kukaan tekee lapsia, vain idiootit tekee lapsia, paljon parempi ilman lapsia jne. Kysymys kuuluu, miksi paatuneet lapsivihaajat tai muutenvaan lastenteosta täysin kiinostumattomat ihmiset pyörivät silti vauvapalstalla?
[/quote]
En tosiaan halua itse lapsia, koska elämä on paljon parempaa ilman niitä. Tästä ei kuitenkaan millään muotoa voi päätellä, että vihaisin lapsia. En minä ottaisi ikimaailmassa kissakaan mutta en silti vihaa kissoja. Omituinen aloitus kerta kaikkiaan.
[/quote]
Miksi luulet aloituksen koskeneen nimenomaan sinua? Onko sinulla useinkin tunne, että av:n ketjuissa puhutaan sinusta ja nimenomaan vääristellysti, koska et ole ollenkaan sellainen kuin ketjussa väitetään?
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 14:29"]
Kummat Suomessa laiminlyövät, alistavat, pahoinpitelevät ja tappaavat enemmän lapsia: vanhemmat vai lapsettomat?
Aivan.
[/quote]
Ja miten tämä liittyy ketjun aiheeseen?