Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan exän lopettamaan haukkumiseni?

Vierailija
15.12.2014 |

exä siis otti aikoinaan sivusuhteen, johon avioliittomme kariutui. Tästä on jo moneta vuotta. Mutta haukkuminen sen kun pahenee. Syynä on jokin mitätön asia, en edes tiedä mikä, niin sieltä tuleee koko täyslaidallinen. Olen kaikkea mahdollista, myös vanhempani haukutaan ja saan kuulla olevani aidosti mätä ihminen. Hän kirjoittaa asiat niin, ettei niillä voi olla muuta tarkoitusta kuin loukata.

Lopetin aikanaan puhelinsoitot, jotta minun ei tarvitse kuunnella. Lopetin sähköpostit, jotta hän ei voi kirjoittaa niin pitkiä haukkumisia. Mutta onhan noita tekstareita. 

Olen ilmoittanut, etten keskustele muista kuin lasten asioista, käytännön jutuista. Eikä me muuten ollakaan yhteydessä, paitsi kun tulee tilanne, että hän löytää jonkin asian josta syyttää - niin sitten tulee täyslaidallinen. 

En ota niitä ihoni alle, mutta en haluaisi niitä kuullakaan. Vinkkejä? 

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele tää nyt niin että sun exällä on ongelma, sulla ei. Suhtaudu siihen ikuiseen uhmaikään jääneenä pellenä, jonka haukkumisen ja ilkeilyn voit yksinkertaisesti vaan sulkea pois. Mulla täysin samanlainen kokemus entisestä avomiehestä (lähti toisen naisen matkaan) mutta meillä ei vaan ole lapsia eikä onneks ole enää asuntoa tai muuta mikä pakottais meidät olemaan tekemisissä. Terapian kautta tajusin että se haluaa pysyä huonoissa väleissä koska ei oo itse löytänyt tasapainoa meidän eroon ja omiin valintoihinsa liittyen. No can do, paitsi voit tietty pelotella lain kouralla lähettämällä miehelle tän http://oikeusministerio.fi/fi/index/julkaisut/julkaisuarkisto/1354110742388/Files/Sananvapausrikokset_vainoaminen_viestintarauhan_rikkominen.pdf ja kertomalla että säilytät kaikki sen viestit.

Se mistä mä oikeasti olisin huolissani on se että jos mies puhuu sulle noin rumasti niin onko lapsille samanlainen suuttuessaan.

Vierailija
22/23 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 10:23"]

tajusin että se haluaa pysyä huonoissa väleissä koska ei oo itse löytänyt tasapainoa meidän eroon ja omiin valintoihinsa liittyen. [/quote]Tällainen exä minullakin on. Häntä kaivelee näemmä myös pahasti, että minä olen onnistunut perhe-elämässäni häntä paremmin. Niinpä minua pitää yrittää halventaa. Terve ja normaali ihminen pystyisi myöntämään reilusti, että toinen on nyt näissä isoissa asioissa itseä parempi, mutta ei minun exäni, jonka koko elämänhistoriasta onkin terveys ja normaalius kaukana. Sääli että jotkut eivät voi edes yrittää mitenkään kehittyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 ja 21

Jep, olette oikeassa. Olen tässä  tilanteessa vielä pitkään ja that's my life.

Tajuan kyllä, että ongelma on hänen eikä minun. Jos otan haukkumisen henkilökohtaisesti, niin otan hänen ongelmansa itselleni.

Olenkin huolissani siitä, että mies syyllistää lapsia samalla tavalla kuin minua...Luulen, ettei hän hauku samalla tavalla,  mutta syyllistämäinenkin tekee ihmiseen pahaa jälkeä.

Näinköhän uskaltaisin  joskus lähettää tuon linkin hänelle.... vai mitäköhän siitä seuraisi??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi