Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan exän lopettamaan haukkumiseni?

Vierailija
15.12.2014 |

exä siis otti aikoinaan sivusuhteen, johon avioliittomme kariutui. Tästä on jo moneta vuotta. Mutta haukkuminen sen kun pahenee. Syynä on jokin mitätön asia, en edes tiedä mikä, niin sieltä tuleee koko täyslaidallinen. Olen kaikkea mahdollista, myös vanhempani haukutaan ja saan kuulla olevani aidosti mätä ihminen. Hän kirjoittaa asiat niin, ettei niillä voi olla muuta tarkoitusta kuin loukata.

Lopetin aikanaan puhelinsoitot, jotta minun ei tarvitse kuunnella. Lopetin sähköpostit, jotta hän ei voi kirjoittaa niin pitkiä haukkumisia. Mutta onhan noita tekstareita. 

Olen ilmoittanut, etten keskustele muista kuin lasten asioista, käytännön jutuista. Eikä me muuten ollakaan yhteydessä, paitsi kun tulee tilanne, että hän löytää jonkin asian josta syyttää - niin sitten tulee täyslaidallinen. 

En ota niitä ihoni alle, mutta en haluaisi niitä kuullakaan. Vinkkejä? 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex yritti pompottaa minua soittelemalla ja tekstailemalla. En vastannut. Lähetin sähköpostia, että tästä lähtien ollaan yhteydessä pelkästään sähköpostitse ja silloinkin vain asiasta. Olen tallentanut viestit siltä varalta, että jotakin sattuu. En siis poista viestejä vaan annan niiden olla. Se ei nakerra minun voimiani. Ihme kyllä, ex uskoi minua eikä ole soittanut minulle kuin kerran asiasta ja silloinkin käyttäytyi ihan asiallisesti. 

Ap, kerrot, että exäsi käyttäytyy törkeästi sinua kohtaan vaikka olet kieltänyt häntä useasti. Asia vaivaa sinua niin paljon, että olet puhunut siitä läheisillesi,ystävillesi ja nyt myös täällä. Arvelit, ettei sinun exäsi häirintä olisi rikollista ja tuomittavaa. Mielestäni voisit kuitenkin kysyä poliisin neuvoa. Neuvo ei maksa mitään. Arvelet, että exäsi vain yltyy entisestään, mikäli ryhdyt hakemaan itsellesi oikeutta. Niin voi tosiaankin käydä. Tosin voi käydä niinkin, että miehesi lopettaa häiriökäytöksensä, kun huomaa, että sillä on seuraamuksia hänelle. Mitä merkittävämmässä asemassa hän on, sitä tarkempi hän on maineestaan ja siitä, että julkisivut ovat kunnossa. Tee exästä rikosilmoitus. 

P.S. Joku jo kysyikin, miten exäsi kohtelee lapsianne. Tämä kiinnostaa myös minua. Tuollainen manipulatiivinen paskiainen ei välttämättä ole kovin hyvää seuraa keskenkasvuisille lapsille. 

Vierailija
2/23 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ignooraa tai nosta syyte

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 08:43"]

Ignooraa tai nosta syyte

[/quote]

ignoorausta olen tehnytkin. En provosoidu.

syyte kunnainaloukkauksesta? Mitä siitä käytännössä seuraa?

Vierailija
4/23 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä lapsenne on? Sen verran sinun varmaan tarvii enää sietää, kun ne pystyvät hoitamaan isäsuhteensa itsekseen. Ikävä juttu. Ilman lapsia erot on helppoja, mutta lapset mutkistaa asiat. Voisiko mitenkään mitään lähestymiskieltoa miettiä? En tiedä onnistuuko se, mutta etsi tietoa.

Vierailija
5/23 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on Samsungin puhelin niin paina exän nimeä pitkään niin tulee valikko, josta saat hänen numeronsa roskapostinumeroihin, niin eipä tekstaile enää.

Vierailija
6/23 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat vasta yläkoulussa. Joudun vielä 7 vuotta kuuntelemaan.... Lapset kyllä pystyvät hoitamaan isäsuhteensä, ja tämä on yksi syy, miksi exä haukkuu. Eli kun pyydän lapsia kysymään isältään jonkin asian (voiko mennä lomalla jonnekin tai milloin haemme jotkut kamat tms),  niin exä tulee lankoja pitkin, kun laitan lapset asialle enkä kysy itse suoraan, olen niin itsekeskeinen ja omaan napaani tuijottava, että haluan pilata lastemme elämän.... ja sitten seuraavassa lauseessa exä ihmettelee, kun en itse halua olla häneen yhteydessä....

Vierailija
7/23 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtasit aikoinaan jättää Herran ja Hidalgon, siinä se syy. Nyt kun hän ei voi enää kontrolloida sinua ja pelata peliä, niin edes haukkua voi ja tuottaa pahaa mieltä.

Selvitä tosiaan, onko tuollainen häirintä asiallista poliisin mielestä. Ja ehdottaisin, että jos joskus hoidat asiat puhelimitse, ja jos ex alkaa haukkua, suljet heti luurin ja laitat äänettömälle. Perään viesti, että "lasten asioista keskustelu jatkuu, kun käytös on asiallista. Asiattomiin tekstiviesteihin en vastaa". Koiraakin opetetaan periaatteella, että ei toivottu käytös-> en leiki sun kanssa.

Voimia. Jos asioiden hoito käy ihan mahdottomaksi haukkumisen vuoksi, niin onko teillä yhteishuoltajuus vai yksinhuoltajuus? Yksinhuoltajana sinun ei tarvitse olla yhteydessä ainakaan virallisista asioista lasten isään. Minulla on yksinhuoltajuus.

terv. kolmen yh

Vierailija
8/23 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häirintä on rikollista muistaakseni tämän vuoden alusta. Tuommoinen tekstittely ja jatkuva pommitus menee luultavasti häirinnän puolelle. jos siinä ei ole muutakin rikollista (uhkailuja, solvausta, yms.). Ota yhteyttä poliisiin, tarvitset kuitenkin todistusaineistoa, toivottavasti sinulla on tallessa niitä sähköposteja ja tekstiviestejä. Netissä on noita lomakkeita joista voi varmaan aloittaa?

Vierailija
9/23 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä sanoin herrojen hildalgolle aikanaa, että olen valmis antamaan anteeksi, jos hän jättää toisen naisen. Mies sanoi, ettei koskaan jätä sitä naista. Ja niin minä lähdin.

Olen yrittänyt kouluttaa... Olen lyönyt luuria kiinni sanoen, että minulle ei kukaan huuda. Kerran löin kymmenen kertaa, ja kun soitti vain niin itse sitten soitin toisen puhelun ettei hän päässyt enää läpi. Olen ilmoittanut, että hoidan lasten asiat, mutta en keskustele mistään muusta. En koskaan, en ikinä, lähde mukaan haukkumiskilpailuun, en siis koskaan ole sättinyt takaisin. En puolustele itseäni tekstareissa, enkä siis vastaa samalla mitalla.

Olen tätä koiraa kouluttanut näillä tavoilla, mutta peli vain kovenee vuosi vuodelta. Miehen pitää aina saaada sanoa se viimeinen sana.

Meillä on yhteishuoltajuus. Isä on paljon lasten kanssa tekemisissä, asumme lähekkäin.

Vierailija
10/23 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se exä jatkuvasti minua häiritse,. Kyse on henkisen väkivallan kehästä: höyrykattilassa nousee paine pikkuhiljaa, sitten se purkautuu ja kehä alkaa alusta. Kehän pituus näyttää olevan aika tarkkaan 2- 3 kuukautta. Eli suht harvakseltaan näitä tulee, mutta sitten kun tulee, niin ammutaan kovilla.

Vierailija
11/23 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein valmistautuisin sinun pöksyissäsi hakemaan sitä yksinhuoltajuutta. Säästä ihan kaikki viestit, myös sähköposti. Eli puhelinyhteys on tosiaan ollut viisainta katkaista. Yksinhuoltajuutta haet sillä periaatteella, ettei isän kanssa asioiden hoitaminen onnistu vanhempien huonojen ja neuvottelukyvyttömien välien vuoksi. Mutta tarvitset häirintäviestejä todisteeksi, joten palaappa siihen sähköpostiin...ja houkuttele herra kirjalliseen ansaan.

Vierailija
12/23 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue tekstiviestistä pari ekaa riviä, siitä varmaan selviää millä "asialla" mies sillä kertaa on. Jos asiatonta haukkumista, poista viesti saman tien, tai niin halutessasi tallenna se johonkin kansioon lukemattomana. Älä lue niitä - ongelma ratkaistu.

Toinen vaihtoehto: kun olet ystäviesi kanssa kahvilla tms., niin tee jutusta vitsi. "Hei, haluutteks kuulla viimeisimmän aivopierun eksältä?!" Sitten nauratte ukolle porukalla.

Vierailija
13/23 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kokeillut sitruunapantaa?

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 08:42"]

exä siis otti aikoinaan sivusuhteen, johon avioliittomme kariutui. Tästä on jo moneta vuotta. Mutta haukkuminen sen kun pahenee. Syynä on jokin mitätön asia, en edes tiedä mikä, niin sieltä tuleee koko täyslaidallinen. Olen kaikkea mahdollista, myös vanhempani haukutaan ja saan kuulla olevani aidosti mätä ihminen. Hän kirjoittaa asiat niin, ettei niillä voi olla muuta tarkoitusta kuin loukata.

Lopetin aikanaan puhelinsoitot, jotta minun ei tarvitse kuunnella. Lopetin sähköpostit, jotta hän ei voi kirjoittaa niin pitkiä haukkumisia. Mutta onhan noita tekstareita. 

Olen ilmoittanut, etten keskustele muista kuin lasten asioista, käytännön jutuista. Eikä me muuten ollakaan yhteydessä, paitsi kun tulee tilanne, että hän löytää jonkin asian josta syyttää - niin sitten tulee täyslaidallinen. 

En ota niitä ihoni alle, mutta en haluaisi niitä kuullakaan. Vinkkejä? 

[/quote]

Vierailija
14/23 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisikohan sitruunapanta?

Vierailija
15/23 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 ja 12

En halua provosoida exää, ja jos alan yksinhuoltajuutta hakemaan, niin siitähän se suuttuu oikein kunnolla....

Luetutan kaikki exän viestit sekä omalla miehelläni että ystävilläni. Luetutan myös omat viestini, ja olen pyytänyt ystäviäni sanomaan, miten kirjoitan väärin, kun tuollaista kohtelua saan osakseni. Ystäväni ovat vähän sitä mieltä, että näinköhän exä on menettämässä mielenterveyttään.

Vierailija
16/23 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 10:05"]

[/quote]

:-). Mähän kokeilen ihan mitä vaan :-). Miten sitruunapantaa kokeillaan?

Vierailija
17/23 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksälle kaulaan vaan. Se on kuulema aika raju keino, mutta jos haukkumista ei millään hyvällä saa kuriin, niin pakkohan se on kokeilla. Voit toki ensin kokeilla suihkauttaa sumutinpullolla aina naamalle kun aloittaa haukkumisen. Mutta on toki hankalaa, jos haukkuu muutenkin kuin sinun läsnäollessa.

Jätä ex myös täysin huomiotta. Voi pikkuhiljaa tajuta.

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 10:08"]

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 10:05"]

[/quote]

:-). Mähän kokeilen ihan mitä vaan :-). Miten sitruunapantaa kokeillaan?

[/quote]

Vierailija
18/23 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt neuvoja mitä voisit tehdä, sitten kun saat neuvoja niin yksikään ei kelpaa koska et halua muuttaa nykytilaa. No kärsi sitten. Tiedät ainakin mitä pitää tehdä jos haluat oikeasti muutosta. Jos puhuminen auttaisi, ongelma olisi jo loppunut aikoja sitten.

Vierailija
19/23 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

18

Olen oppinut tästä ketjusta paljon, kiitos teille. Olen tajunnut tässä, että en halua provosoida exää enempää. Ja yksinhuoltajuuden hakeminen olisi sellaista. Enkä usko, että rikosilmoituksen tekeminen täyttää kriteereijä ja etenkin, koska exä ampuu kovilla, niin hän ei koskaan jättäisi sellaista asiaa kostamatta. En halua koston kierrettä.  Sitruunapantakin on vähän vaikeaa tehdä etänä.

Ennen kaikkea olen tajunnut, etten halua laittaa yhtään enää ajatuksia exän pohtimiseen. Jos alan tekstareita tallentamaan ja viestejä kaivamaan esiin, niin laitan vain energiaa exän ajattelemiseen. En jaksa enkä sellaista halua. Eli minun pitänee ignoorata vieläkin enemmän ja tehokkaammin?

Vierailija
20/23 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, toista kun ei voi muuttaa, niin vastaus kysymykseen miten SINÄ SAAT exäsi lopettamaan ko. toiminnan, on, että et mitenkään. Luuria kiinni vaan ja kommunikointi sähköpostilla/tekstarilla. Ja kasvata ittelle itsetuntoa, ex haukkuu joka tapauksessa, mutta so?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä