Onko kotisi aina siinä kunnossa, että voit
Kommentit (61)
Yllätysvieraat tulee omalla vastuulla.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 22:54"]Ei todellakaan ole ja tämä ärsyttää ja hävettää itseäni. Olen niin kovassa työputkessa, etten jaksa kotona ollessani muka evääni liikauttaa siivotakseni, mutta sotkemiseen kyllä näyttää energia riittävän.
[/quote]
Eläisit sotkua tekemättä niin ei olisi siivottavaa. Eli kun tekee esim tiskiä niin hoitaa ne heti pois
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:19"]No on meillä suhteellisen siistiä. Imuroin koko kämpän kerran päivässä, lattiat pesen muutaman kerran viikossa. Tiskit tiskaan/laitan tiskikoneeseen heti kun niitä tulee. Pyykit heti kuivuttuaan paikoilleen. Laitan aina käytön jälkeen tavarat paikoilleen.
[/quote]
Ja voisikos alapeukuttaja kertoa mitä väärää tässä oli?
Juuri olen siivonnut pitkän ajanjakson jälkeen. Imuroida pitää vielä vähän tänään.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:26"]
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:19"]No on meillä suhteellisen siistiä. Imuroin koko kämpän kerran päivässä, lattiat pesen muutaman kerran viikossa. Tiskit tiskaan/laitan tiskikoneeseen heti kun niitä tulee. Pyykit heti kuivuttuaan paikoilleen. Laitan aina käytön jälkeen tavarat paikoilleen. [/quote] Ja voisikos alapeukuttaja kertoa mitä väärää tässä oli?
[/quote]
No ei mitään väärää, mutta tyylinsä kullakin.
Ehei. Monesti tiskivuori on jo messevä ennenkuin saan itseni tekemään sille jotain. Myöskin pölypalleroita juoksee nurkissa ja sekalaista sälää siellä täällä, jos joku homma on jäänyt kesken, esim olen purkanut jonkun lootan sisällön ja loppu sälä jää lattialle. Vointini aaltoilee. Välillä vaan en jaksa / saa aikaiseksi mitään. Tai siis kausittain. Usein siivoan viimeistään kun tiedän tai arvelen että tulee vieraita.
Talo elää tavallaan, vieras tulee ajallaan.
Ei todellakaan. Siivoan kun tiedän että joku tulee ja sen jälkeen pysyy muutaman päivän koti järjestyksessä ja silloin jaksan siivota kerran seuraavalla viikolla ja ehkä sitä seuraavalla viikolla. Sen jälkeen hidastuu tahti eikä kiinnosta siivota jos vieraita ei ole tulossa. Seuraavan kerran sama rumba kun joku on tulossa. Tuossa välissä saattaa olla parikin viikkoa etten siivoa. Jep, hävettää kyllä myöntää. Mutta ne kerrat kun vieraita tulee kylään, on koko asunto nuoltu lattiasta kattoon puhtaaksi, eli vieraat ei todellakaan tiedä miltä meillä oikeesti näyttää. Jos joku pimpottaa yllättäen ovikelloa, en avaa ovea. Oon sanonut kaikille tutuille että meillä käy niin paljon jehovia et siks en avaa ovea jos en tiedä kuka tulee. Tuo pitääkin osittain paikkansa, niitä nimittäin näkee aika usein soittelemassa naapureiden ovikelloa.
Mä en edes haluaisi meille sellaisia yllätysvieraita jotka ei kestä likaisia astioita tiskipöydällä tai vaatekasaa tuolilla.
Ps. Onni on mies jonka kanssa jakaa saman siisteyskäsityksen ja kotityöt selvästi tasan! Mikään ei ole älyttömämpää kuin tuhota parisuhde riitelemällä imuroinnista!
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:32"]
Juuri olen siivonnut pitkän ajanjakson jälkeen. Imuroida pitää vielä vähän tänään.
[/quote]
Vaikka, kuten aina, mietinkin, että miksi vaivaudun, kun eihän tänne koskaan kukaan tule. Koti on nätisti sisustettu ja siivottu, ruokaakin valmiina jne. Pitää itsekseni ihailla.
Eli täällä peukutetaan vain niitä koteja jotka ovat törkyisiä?
Kyllä. Lasten sängyt yleensä petaamatta, mutta muuten aina yleissiistiä, lelut raivataan illalla ja tiskit laitetaan suoraan koneeseen. Kodinhoitohuone on tosin aina sekaisin, mutta eipä sinne vierailla ole asiaa yleensä...
Ei OMASTA mielestäni, mutta tiedän että muiden kyllä. Itse vaan oon sellanen, että pitää vähintään päivä siivota jos tiedän että vieraita on tulossa.
Ei todellakaan ole, tarvii vähintään tunnin varoajan.
Ei ole. Tosin pieni epäjärjestys ei ole este yllätysvieraiden tulla mutta se hävettää jos eteinen on täynnä hiekkaa ja keittiön lattialla leivänmuruja ja tahmeita mehuläikkiä. Ja usein näin onkin. En juurikaan välitä siivoamisesta, raivaan paikat sitten kun tarpeeksi alkaa itseäni ärsyttämään.
On. Kaikki astiat menevät heti koneeseen tai kaappiin ja kaikki tavarat omalle paikalleen. Siivous kerran viikossa. Ei pölyä tai rojuja missään joten aina kehtaa ottaa vieraat vastaan. En viihdy epäsiistissä ympäristössä ja pidän siksi paikat siistinä. Ainoa poikkeus on lelut, joita saattaa olla siellä täällä, mutta ne eivät minua tai vieraita häiritse.
Voi tulla milloin vain. Mielellään varoitus viisi minuuttia aiemmin, että ehdin tarkastaa onko missään rojua levällään koululaisten jäljltä, mutta yleensä on aina siistiä. Harmi että vieraita käy kovin harvoin.