Onko kotisi aina siinä kunnossa, että voit
Kommentit (61)
Tottakain voin. Meillä ramppaa yllätysvieraita jatkuvasti, paljon useammin kuin kutsuttuina. Kotimme on yleensä siisti, mutta jos ei jollain kertaa ole, niin mitä väliä. Eivät ne vieraamme tule tupatarkastusta tekemään, vaan viettämään aikaa kanssamme. Sekaan mahtuu aina ja ovat tervetulleita.
Meilläkin riippuu vieraista. Viime viikolla palotarkastaja soitteli yllättäen ovikelloa ja tuli katsomaan paloturvallisuuteen liittyvät asiat. Kotimme oli lähes tiptop kodinhoitohuonetta lukuunottamatta ja sielläkin oli vain pyykkejä kuivumassa telineellä. Myös lastenhuoneet olivat siistit. Jos joku olisi tullut pari tuntia sitten, niin tilanne olisi ollut lähes samanlainen.
on. omasta mielestäni meillä on epäjärjestystä mutta muiden mielestä tosi siistiä. oon liiankin tarkka järjestyksestä.
Ei koska meillä kaksi aikuista ihmistä työskentelee kotoa käsin. Pelkkä ajatuskin keskeneräisten töiden raivaamisesta uteliaiden silmistä ärsyttää.
Kyllä. Kodin siisteyttä ylläpidetään päivittäin muun muassa laittamalla tavarat omille paikoilleen, ja kerran viikossa koko perhe siivoaa yhdessä.
On aina. Olemme hyvin siistejä, ja kaunis koti on meille ylpeyden aihe.
Ei omasta mielestäni, eikä meillä yleensä käykään yllätysvieraita. Se ei meidän ystävä- ja tuttavapiirissä ole tapana. Jos jossakulla olisi jotain yllättävää ja tärkeää asiaa, niin kyllä tänne voisi tulla, mutta en olisi siitä kovin mielissäni.
Olen siivousmielessä hiukan boheemi ja saatan jättää astioita vaikka seuraavaan päivään pöydälle. Laitan tiskit yleensä kerran päivässä koneeseen ja siivoan keittiön, pyyhin pöydät yms. Pyykitkin saattavat joskus roikkua kuivaustelineessä monta päivää, kunnes saan inspiraation korjata ne kaappiin. Meillä on kuitenkin aina melko puhdasta, vaikka tavarat olisivatkin vähän levällään. Siivooja käy kerran kuussa ja järjestelen kunnolla + imuroin itse sillä välin kerran pari. Pientä järkkäilyä ja pintojen pyyhkimistä teen joka päivä.
Ei todellakaan ole ja tämä ärsyttää ja hävettää itseäni. Olen niin kovassa työputkessa, etten jaksa kotona ollessani muka evääni liikauttaa siivotakseni, mutta sotkemiseen kyllä näyttää energia riittävän.
Aina on kuin pommin jäljiltä. Mutta aina otetaan vieraat vastaan, varsinkin jos ne tulevat siivoamaan.
Aina saa tulla kylään, mutta vastassa voi olla kaaos. Jos ei kestä mun asuntoa ja elämäntyyliä just sellasina kuin ne on, ei ole pakko tulla kylään.
Aina voi tulla. Ainoa hetki jolloin on kamaa lattialla ja keittiö sotkuinen on lasten kouluuntulosta siihen, kun itse tulen töistä. Ja nuokin on hoidettu viidessä minuutissa.
On. Enintään miehen kahvikuppi on väärässä paikassa lojumassa, mutta muuten meille voi siisteyden puolesta tulla koska vaan. :)
On. Pahimmillaan makkarissa joitain vaatteita sängyllä mutta aika harva vieras sinne menee, varsinkaan yllätysvieras.
On. Paitsi lastenhuone. Mutta sen varmaan vieraat tajuaa.
Ei ole ollut kymmeneen vuoteen siinä kunnossa, että vieraita voisi tulla.
On. Sen opin jo mummolla nuorena, että astioita ei tarvi kiillottaa, mutta aina pitää olla niin siistiä että yllätysvieraat voi tulla. Ei oo kovin vaikeeta pitää kotia siistinä kun tekee siitä tavan että likaiset tiskit koneeseen heti jne... Sit kun vaikka kerran viikossa tekee isomman siivouksen (ei kokopäivää tietty!) niin hyvin on siistiä :)
No on meillä suhteellisen siistiä. Imuroin koko kämpän kerran päivässä, lattiat pesen muutaman kerran viikossa. Tiskit tiskaan/laitan tiskikoneeseen heti kun niitä tulee. Pyykit heti kuivuttuaan paikoilleen. Laitan aina käytön jälkeen tavarat paikoilleen.
Meillä voisi koska tahansa tulla kuvaamaan aukeamaa johonkin sisustuslehteen.
On. Aina kehtaa päästää vieraita.