AUTTAVA AP LINJOILLA KLO 23 JÄLKEEN
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 22:53"]Miten oppisin rakastamaan ja hyväksymään itseni? Puutteita minussa on vaikka muille jakaa ja olen tehnyt paljon vääriä valintoja elämässäni (muita miellyttääkseni) ja nyt joudun elämään sen mukaista elämää.
[/quote]
Tässä täytyy hieman "käyttää hyväksi" muita ihmisiä: kun joku nauraa vitsillesi, niin palaa asiaan yksin kotona ollessasi ja ajattele, että hän nauroi, koska sinä olit hauska. Kun joku kehuu sinua, USKO se ja kiitä hymyillen.
Kun joku kehuu asuvalintaasi, ajattele että osaat pukeutua hyvin ja voit olla ylpeä siitä. Harvoin kukaan huvikseen kehuu tarkoittamatta sitä.
Sinun täytyy kerätä positiivisia asioita pienimmistäkin asioista ja huomata, että sinussa on paljon hyvää. Itserakkaaksi ei kannata ryhtyä, mutta RIPAUS sitä voi olla hyväksi. - AUTTAVA AP
PS. Lopeta TÄHÄN paikkaan muiden miellyttäminen, ennen kuin katkeroidut liikaa.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 22:53"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 22:42"]Lapsella ei ole käytännössä isää. Murehtiminen tuskin auttaa? ?
[/quote]
Sinun täytyy avata asiaa enemmän. AUTTAVA AP. PS. PALAAN LINJOILLE NOIN KLO 23:30.
[/quote]
Saa nähdä oonko hereillä sitten.
[/quote]
Avaa ongelmaasi ja palaa ketjuun herättyäsi =) AUTTAVA AP
[/quote]
Kiitos. Lapsella on elossa oleva isä mutta ei juuri tapaa lastaan. Lapsemme on jo teini.
Itse luulen että koska hän jätti minut, jätti myös lapsenkin.
Eikä ole käsitellyt tunteitaan.
Ikävää.
Kiitos etukäteen.
[/quote]
Auttava ap on itse samassa tilanteessa, siis elossa oleva isä on tuolla jossain, mutta läsnä hän ei ole kuin ehkä... kerran vuodessa? Auttava ap on vuosien saatossa sopeutunut elämään "isättömänä", vaikka ainahan se sattuu.
Mikäli isäukko ei näytä ilmaantumisen merkkejä, kannattaa sinun mielestäni tuoda kotiin jotain mukavia mieskavereita (siis ihan kavereita) ja antaa teinin saada osansa aikuisen miehen huomiosta, vaikkei se oma isä olekaan. Syökää vaikka yhdessä ja pitäkää kivaa. Minusta tuli huomionkipeä ihminen, koska isä ei ollut koskaan läsnä ja hukuttanut minua huomioon. - AUTTAVA AP
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:02"]Pelottaa, että saan tiistaina paniikkikohtauksen kun aloitan uudessa työpaikassa
[/quote]
Auttava ap on ph-tapaus itsekin. Käy lääkärissä ja mikäli sinulla on jo lääkitys niin ehdota annoksen nostoa tai lääkkeen vaihtoa. Jos et ole hommannut lääkkeitä niin hommaa ihmeessä! Ne eivät poista ongelmaa mutta auttavat edes. Ja muista nukkua tarpeeksi ja vältä kofeiinia. Älä siis lipittele energiajuomaa pitkin päivää, se kostautuu! - AUTTAVA AP
Ahdistaa. Tunnen etten ole hyvä missään...epävarma, väsynyt ja saamaton.
Pitäisi jo pikkuhiljaa keksiä elämälleni suunta...kouluttautua ja siirtyä työelämään, mutta mikään ala ei tunnu olevan minua varten. Tunnen itseni huonoksi ja epäpäteväksi kaikkeen. Osaatko neuvoa..?
Haenko yliopistoon aineenopettajaksi vai luokanopettajaksi?
Entäs haenko vain omalle paikkakunnalle (ja jos en pääse pidän välivuoden) vai muuttaisinko suoraan opintojen perässä muualle?
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:06"]Rakas AAP, miten löydän elämänilon ja -halun? A
[/quote]
Auttava ap painii saman asian kanssa säännöllisesti itsekin. Sanoisin, että sinun täytyy miettiä, mikä tekee sinut onnelliseksi, ja sitten vain mennä kohti sitä. Kirjoita vaikka ylös paperille kaikki pienimmätkin asiat, joista voisit saada iloa. Ja sitten toteuta niitä. Hyväksy myös, että joskus elämä on kamalaa. Mutta pohjalta on suunta vain ylöspäin ja vielä sinäkin koet monta onnenhetkeä elämässäsi. - AUTTAVA AP
Meillä on kaikin puolin ihana parisuhde. Pian 20v yhdessä. Mutta anaaliseksi puuttuu. Haluaisin nuolla vaimoni pyllyä, sormettaa sitä, laittaa liukuvoidetta hänen pyllyynsä, työntää sinne hellästi pienen anustapin ja salaisimmissa unelmissani ehkä jopa rakastella häntä peräaukkoon. Mutta hän ei ole innostunut koko aiheesta. Välillä tulee surullinen olo kun hänen peppureikänsä on niin lähellä mutta silti niin kaukainen haave. Mikä neuvoksi? En halua pettää enkä käydä maksullisissa, sillä vaimoni pyllyä ihanampaa peppua ei maailmassa ole. En halua seksielämältämme pelkästään anaalia mutta haluaisin sen olevan yksi tärkeä mauste siinä.
Miten saan oman epäilyttävän alkoholin käyttöni kuriin? Haluaisin elämänkumppanin mutta baareissa on vain alkoholisteja.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:25"]Miten saa uskonsa takaisin jos on menettänyt luottamuksensa ihmisiin/rakkauteen ja asioihin/ihanteisiin? Pystyn kyllä toimimaan tehokkaasti, mutta mikään ei kosketa enkä näe minkään asian tuovan syvempää, pysyvää onnellisuutta. Olen lukenut kirjallisuutta, liittynyt uskontokuntiin, tavannut pappeja, terapeutteja, sairaanhoitajia, lääkäreitä, guruja ja hohhoijaa mitä vielä. Elämä sujuu muttei se varsinaisesti kehity minnekään ilman uskoa. En jaksa yrittää mitään suurta tai riskialtista. Tasaisen varmaa ja yllätyksetöntä.
[/quote]
Ihmiset osaavat olla inhottavia. Mutta oletko sinä sellainen? Jos itse olet kiltti ja luotettava ihminen, niin satavarmasti et ole ainoa sellainen ihminen maapallolla. Sinun täytyy vain löytää kaltaisesi. Hyväksy se, että se ihminen ei tule elämääsi välttämättä huomenna. Mutta sinun täytyy vielä valitettavasti tavata persläpiä ennen kuin löydät jotain ihanaa. Mutta sitten, kum se ihana löytyy osaat arvostaa sitä koko sydämestäsi. Sitä kannattaa odottaa. AUTTAVA AP
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:29"]Meillä on kaikin puolin ihana parisuhde. Pian 20v yhdessä. Mutta anaaliseksi puuttuu. Haluaisin nuolla vaimoni pyllyä, sormettaa sitä, laittaa liukuvoidetta hänen pyllyynsä, työntää sinne hellästi pienen anustapin ja salaisimmissa unelmissani ehkä jopa rakastella häntä peräaukkoon. Mutta hän ei ole innostunut koko aiheesta. Välillä tulee surullinen olo kun hänen peppureikänsä on niin lähellä mutta silti niin kaukainen haave. Mikä neuvoksi? En halua pettää enkä käydä maksullisissa, sillä vaimoni pyllyä ihanampaa peppua ei maailmassa ole. En halua seksielämältämme pelkästään anaalia mutta haluaisin sen olevan yksi tärkeä mauste siinä.
[/quote]
Voit ehdottaa vaimollesi pyllypanoa, jos hän saa vuorostaan tehdä sinulle ihan mitä ikinä hän haluaa. Mutta luultavasti anaaliseksi puuttuu suhteestanne siksi, että vaimosi inhoaa sitä ja se tuntuu pahalta hänestä. Ei on ei ja se täytyy hyväksyä. Et ehkä saa anaalijutskia suhteessasi, mutta se on loppujen lopuksi aika mitätön asia mikäli suhde on muuten kaikin puolin ihana. AUTTAVA AP
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:44"] [quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:29"]Meillä on kaikin puolin ihana parisuhde. Pian 20v yhdessä. Mutta anaaliseksi puuttuu. Haluaisin nuolla vaimoni pyllyä, sormettaa sitä, laittaa liukuvoidetta hänen pyllyynsä, työntää sinne hellästi pienen anustapin ja salaisimmissa unelmissani ehkä jopa rakastella häntä peräaukkoon. Mutta hän ei ole innostunut koko aiheesta. Välillä tulee surullinen olo kun hänen peppureikänsä on niin lähellä mutta silti niin kaukainen haave. Mikä neuvoksi? En halua pettää enkä käydä maksullisissa, sillä vaimoni pyllyä ihanampaa peppua ei maailmassa ole. En halua seksielämältämme pelkästään anaalia mutta haluaisin sen olevan yksi tärkeä mauste siinä.
[/quote]
Voit ehdottaa vaimollesi pyllypanoa, jos hän saa vuorostaan tehdä sinulle ihan mitä ikinä hän haluaa. Mutta luultavasti anaaliseksi puuttuu suhteestanne siksi, että vaimosi inhoaa sitä ja se tuntuu pahalta hänestä. Ei on ei ja se täytyy hyväksyä. Et ehkä saa anaalijutskia suhteessasi, mutta se on loppujen lopuksi aika mitätön asia mikäli suhde on muuten kaikin puolin ihana. AUTTAVA AP
[/quote]
PS. auttava ap itse INHOAA anaaliseksiä ja ei saa siitä muuta kuin inhottavan olon. Ymmärrän hyvin naista, joka ei halua kakkoseen.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:33"]Miten saan oman epäilyttävän alkoholin käyttöni kuriin? Haluaisin elämänkumppanin mutta baareissa on vain alkoholisteja.
[/quote]
Etsi netistä =)
Alkoholinkulutuksesi saat kuriin puuttumalla asiaan NYT. Älä ajattele, että "ei se niin paha ole, joskus sitten..." vaan hanki apua jo nyt. Päätä, ettet mene baariin. Ajattele, että alkoholi lihottaa. Et varmaan halua paisua ja pöhöttyä? Ja lisäksi tuhlata rahojasi ja maata darrassa puolta päivää. AUTTAVA AP
Voitko kertoa miten pääsen eroon rakkauden tunteista? Rakastan liikaa, miestä joka ei ansaitse rakkauttani.
Olen 19v tyttö ja neitsyt. Mulla on kyllä ollut poikaystäviä muutamakin mutta olen lykännyt ekaa kertaa vuositolkulla, koska pelkään sitä kipua. Mun immenkalvo on niin tiukka että en aina saa edes yhtä sormea sisään, suuaukko on myös arka ja sattuu jos yritän laittaa useampaa sormea. Nykyinen poikaystäväni alkaa kyllästyä odotteluun ja pelkään jääväni taas yksin ongelmani kanssa. Mua ei vaan huvita edes yrittää enää, pelottaa ja ahdistaa. Alan jo kyseenalaistaa omaa seksuaalisuuttani kun ei seksi kiinnosta tässä iässä. Alkaa vituttaan aina kun kaveriporukassa puhutaan seksistä ja olen ainoa neitsyt(en ole kertonut heille).
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:19"]Ahdistaa. Tunnen etten ole hyvä missään...epävarma, väsynyt ja saamaton.
Pitäisi jo pikkuhiljaa keksiä elämälleni suunta...kouluttautua ja siirtyä työelämään, mutta mikään ala ei tunnu olevan minua varten. Tunnen itseni huonoksi ja epäpäteväksi kaikkeen. Osaatko neuvoa..?
[/quote]
Tee ammatinvalintatesti =) Googlettele sinulle sopivia aloja ja sen jälkeen kouluja joista saisit tarvittavan koulutuksen. Helppoa ei ole aina löytää sitä omaa alaansa mutta VARMASTI se löytyy kun vain ryhdyt tuumasta toimeen.
Ole vähän itsekäs ja tee asioita, jotka voisivat auttaa sinua olemaan vähän iloisempi. Ota omaa aikaa, älä yritä repeytyä joka suuntaan ja olla terapeutti, hauskuuttaja, kuuntelija, lohduttaja... älä uuvuta itseäsi. AUTTAVA AP
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:34"]
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:25"]Miten saa uskonsa takaisin jos on menettänyt luottamuksensa ihmisiin/rakkauteen ja asioihin/ihanteisiin? Pystyn kyllä toimimaan tehokkaasti, mutta mikään ei kosketa enkä näe minkään asian tuovan syvempää, pysyvää onnellisuutta. Olen lukenut kirjallisuutta, liittynyt uskontokuntiin, tavannut pappeja, terapeutteja, sairaanhoitajia, lääkäreitä, guruja ja hohhoijaa mitä vielä. Elämä sujuu muttei se varsinaisesti kehity minnekään ilman uskoa. En jaksa yrittää mitään suurta tai riskialtista. Tasaisen varmaa ja yllätyksetöntä. [/quote] Ihmiset osaavat olla inhottavia. Mutta oletko sinä sellainen? Jos itse olet kiltti ja luotettava ihminen, niin satavarmasti et ole ainoa sellainen ihminen maapallolla. Sinun täytyy vain löytää kaltaisesi. Hyväksy se, että se ihminen ei tule elämääsi välttämättä huomenna. Mutta sinun täytyy vielä valitettavasti tavata persläpiä ennen kuin löydät jotain ihanaa. Mutta sitten, kum se ihana löytyy osaat arvostaa sitä koko sydämestäsi. Sitä kannattaa odottaa. AUTTAVA AP
[/quote
Kiitti auttava AP. Yllättävän hyvä vastaus. Syvällisempi kuin tavalliset kliseet. Käänsin sen englanniksi juuri kaverilleni. Ajattelin että tarvitsisit jonkin kiitoksen muuta kuin peukun.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:09"]Usko, löydät sen!
AUTTAVA AP
[/quote]
Älä kiitos esiinny minuna. Nyt paneudun viesteihin ja AUTAN! -AUTTAVA AP