Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sanoa teinille, että syömistä pitää vähentää?

Vierailija
14.12.2014 |

Teinimme ei ole koskaan mikään erityisen hoikka ollut, normaalipainoinen kuitenkin. Nyt patin kuukauden aikana paino on selkeästi noussut. Housut puristavat ja vaatteet kiristävät. En tiedä miten ottaisin asian puheeksi. Hän kyllä syö kohtalaisen terveellisesti, mutta ruoka vain maistuu. Jos kiloja tulee vielä, mennään jo ylipainon puolelle. Juuri kysyi miksi taas syö, kun päivällistä syötiin vasta klo 20. Vastasi, että nyt syö iltapalaa ja söi kaksi ruisleipää kinkulla ja juustolla. Auttakaa!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 02:52"]

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 02:41"]

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 02:16"]

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 02:06"]

Nuoresi on kasvuiässä. Et kerro, onko lapsesi tyttö vai poika. Kokemusteni mukaan ainakin pojat syövät kuin hevoset, koska he kasvavat vielä. Tämä tarkoittaa myös sitä, että vaatteet jäävät pieniksi tämän tästä ja uusia pitää ostaa. Tytöillä kasvu pysähtyy usein samoihin aikoihin, kun kuukautiset alkavat. 

Ole tyytyväinen, ettei lapsesi syö karkkia vaan oikeaa ruokaa. Rukiinen kinkku-juustoleipä on terveellinen iltapala, eikä pitäisi haitata, jos hän syö kaksi voileipää. Käske vaan laittaa päälle vielä salaattia ja kurkkua tai tomaattia, jotta olisi vieläkin terveellisempää. 

Puhut myös ylipainosta. Liikkuuko lapsesi? Kannusta häntä terveellisen liikuntaharrastuksen pariin.  

[/quote]

Siitä ruisleivästä saa ihan törkeästi suolaa, sitten teiniä janottaa ja se vetää litran mehutonkan leipien kaveriksi. Ei kovin terveellinen iltapala.

[/quote]

Eipä aloituksessa mainittu mitään mehupurkeista. Oletko edes ap?

Meillä juodaan rasvatonta maitoa, vettä ja sokeritonta teetä iltapalalla. 

[/quote]

En ole ap. Justhan tuossa pari viestiä taaksepäin kerrottiin, että suola lihottaa, koska tulee jano ja sitten juodaan sokerijuomia. Eikö se nyt sitten pitänytkään paikkaansa?

[/quote]

Ei ainakaan meillä. Johan kerroin, että meillä ei juoda limuja eikä sokerimehuja. 

Vierailija
2/27 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No teineillä on aina nälkä. Älä sano mitään. Parempi että syö kuin että olisi anorektikko. Kyllä se siitä tasaantuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala vaan huomauttelemaan, niin saatpahan anoreksian/bulimian aikaiseksi teinillesi

Vierailija
4/27 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna syödä. Älä osta kotiin karkkeja yms höttöä. Osta liikuntavälineitä ja maksa kuntosalikortti.

Vierailija
5/27 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie terveystarkastukseen ja anna hoitajan valistaa. Sopikaa asiasta etukäteen?

Vierailija
6/27 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 21:51"]No teineillä on aina nälkä. Älä sano mitään. Parempi että syö kuin että olisi anorektikko. Kyllä se siitä tasaantuu.
[/quote]

Entä jos käy niinkuin meillä, että en sanonut mitään ja nyt teini on selkeästi ylipainoinen :(

Vierailija
7/27 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sano mitään. Varmasti itse huomaa kyllä. Tietenki voit kattoa, ettei kotona ole herkkuja vaan terveellistä ruokaa, jota voi syödä.

Vierailija
8/27 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 21:51"]No teineillä on aina nälkä. Älä sano mitään. Parempi että syö kuin että olisi anorektikko. Kyllä se siitä tasaantuu.
[/quote]

Ei tasaannu!!!
Minä olin lapsena pyöreä ja teininä aloin lihomaan. Nyt olen 116kg/174cm
Loppu lihomiselle ennen kuin on myöhäistä!

Vierailija
9/27 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:33"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 21:51"]No teineillä on aina nälkä. Älä sano mitään. Parempi että syö kuin että olisi anorektikko. Kyllä se siitä tasaantuu.
[/quote]

Ei tasaannu!!!
Minä olin lapsena pyöreä ja teininä aloin lihomaan. Nyt olen 116kg/174cm
Loppu lihomiselle ennen kuin on myöhäistä!
[/quote]
Olisin ollut teininä mielummin lihava kuin syömishäiriöinen. Vanhemmat huomauttelivat "lihavuudestani" niin kauan että laihduin alipainoiseksi. Olen sairastanut nyt 9 vuotta syömishäiriötä ja olen vasta 20-vuotias. Mielummin ylipainonen kuin mt-potilas.

Vierailija
10/27 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellistä ruokaa täytyy syödä aivan helvetisti jotta lihoo, varsinkin teinin joka on kasvavassa iässä. Ettet vain kantaisi kotiin valkoista leipää, kermaa ja karkkia tai hukuttaisi kaikkea ruokaa suolaan? Muutos lähtee sinusta.

Vierailija
11/27 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa, ap, ruokasi on sellaista, että nälkä on melkein heti syömisen jällkeen.

Vierailija
12/27 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten varsin normaalia, että teinille pitää ostaa uusia vaatteita, kun KASVAA. Lapsen kokoseksiko pitäisi jäädä?
-9

Vierailija
13/27 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro lapsellesi molempien, alipainon ja ylipainon haitoista.

Moni vanhempi tekee sen virheen että kieltävät tai valittavat erilaisista asioista, mutta unohtavat perustella todellisin syyn kiellolle tai valitukselle.

Vierailija
14/27 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko perhe ruokaremonttiin? Uskoisin, että paras tapa on se, että koko perhe syö terveellisesti ja kevyesti. Muutos ei ehkä onnistu kertaheitolla, mutta ehkä ruoka-aika kerrallaan. Ensin arkipäivien illalliset kuntoon, kuukauden kuluttua arki-iltojen iltapala jne.

Vierailija
15/27 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:55"]Koko perhe ruokaremonttiin? Uskoisin, että paras tapa on se, että koko perhe syö terveellisesti ja kevyesti. Muutos ei ehkä onnistu kertaheitolla, mutta ehkä ruoka-aika kerrallaan. Ensin arkipäivien illalliset kuntoon, kuukauden kuluttua arki-iltojen iltapala jne.
[/quote]
Musta tää on hyvä idea kun ei vain syyllistetä ja painosteta nuorta vaan otetaan yhteiaeksi projektiksi.

Vierailija
16/27 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vielä lisää: voit myös ehdottaa yhteisiä kävelylenkkejä nuoren kanssa. Yhteistä aikaa ja molemmille ulkoilmaa ja liikuntaa!

Vierailija
17/27 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lihoin äiti kulki selvittämässä kuinka meidän kotona syödään terveellistä. (Hopon Hopon kaikki ruoka voi kerma ja suola höystettynä. ) haukkui minua kuinka olen läski. No 18v tuli täyteen aikoja sitten lähin kotoa ja läskit lähti myös ja äiti on jäänyt yksin omien läskiensä kera.

Vierailija
18/27 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolako se on nykyisin lihavuuden syy? Niin monessa viestissä ainakin mainittu. Voisiko joku suolaa parjaava selventää miten se suola muuttuu läskiksi vyötärölle?

Vierailija
19/27 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lihoin 14-15 vuotiaana ihan pelkällä syömisellä vaikka harrastin liikuntaa samalla. Oisko hormonit heitelly kun ruoka maistui niin hyvin. Syöminen tasoittui parissa vuodessa.

Eli älä sano mitään. Ja Tee terveellistä ruokaa ennemmin.

Vierailija
20/27 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:48"]

Terveellistä ruokaa täytyy syödä aivan helvetisti jotta lihoo, varsinkin teinin joka on kasvavassa iässä. Ettet vain kantaisi kotiin valkoista leipää, kermaa ja karkkia tai hukuttaisi kaikkea ruokaa suolaan? Muutos lähtee sinusta.

[/quote]

Ihan hiton uskottavaa, että joku teini kiskoisi suolalla maustettua kermaa välipalaksi ja siksi lihoisi. Valkoinen leipä ja karkit menee kyllä läpi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi