Erikoinen / rasittava kaveri :/
Tämä tyttö siis roikkuu minun ja ystävieni mukana. Hän ei koskaan sano mitään, ja muutenkin tuntuu olevan jotenkin eksyksissä koko ajan. Hän puhuu aina matematiikasta :D ja yleensä vaan istuu hiljaa.
Tajuan että hän saa olla just sellainen kun haluaa mutta en ymmärrä mitä hän hakee seurastamme. Meillä ei ole juuri mitään yhteistä, hän tuntuu olevan todella fanaattisen kiinnostunut matematiikasta mutta eikö hän tajua että on RASITTAVAA kun hän alkaa selittää jotain mitä minulla eikä muilla kavereilleni ole lyhyen matikan lukijoina toivoakaan ymmärtää ja on ihan kun olisi juuri selittänyt jotain ihan yksinkertaista.
En halua olla hänelle ilkeä mutta jotenkin tuntuu että hän on väärässä porukassa :/ mitä tekisitte tällaiselle "kaverille"
Kommentit (65)
Pyydä että se lopettaisi matikasta puhumisen teidän seurassa :)
En usko että hän mitään pahaa tarkoittaa, hän vain yrittää jutella siitä mikä häntä kiinnostaa :)
Älä ainakaan yritä pudottaa häntä porukasta tai ole tyly, ihan reilulta ihmiseltä tämä tyttö kuitenkin kuulostaa.
Hanki sille poikaystävä niin se ei enää vaivaa sua. Mun kaverit ainakin muuttui etäisemmäksi seurustellessaan
No jos hän yleensä on hiljaa, niin ei se matikasta puhuminen niin kauheeta kai ole. Pitäkää hänet porukassa. Olkaa ystäviä.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:54"]
Sehön voisi opettaa teille matematiikkaa?
[/quote]
Opettaa jo :D hänelle kuuluu kiitos että läpäisin MAB2 kurssin. H
Siitä huolimatta minusta tuntuu että hänkään ei oikein saa mitään kaveruudestamme.
Jotkut porukkamme tytöt ovat häntä kohtaan jopa tylyjä, ja ilman minua ja erästä toista tyttöä jota tämä matikkatyttö on opettanut hänet olisi varmasti jo pudotettu porukasta. Jotkut kaverini myös puhuvat hänestä paskaa. Minulla ei siis todellakaan ole mitään tätä tyttöä vastaan, minulla on vain olo että hänkään ei ole tyytyväinen ja että hän ei oikein sovi porukkaamme.
Kiinnostaa, miten hän on alunperin teidän porukkaan päätynyt? Aloitatte koskaan keskustelua hänen kanssaan?
Hanki sille muita kavereita? Olisko teidän koulussa ketään muuta luonnontiede-suuntautuneita ihmisiä ? :)
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 18:13"]
Kiinnostaa, miten hän on alunperin teidän porukkaan päätynyt? Aloitatte koskaan keskustelua hänen kanssaan?
[/quote]
Matikan opettaja pyysi häntä tukiopettamaan yhtä porukkamme tyttöä ja siitä hän sitten jäi meidän mukaamme :/
Kerro asiallisesti "matikkatytölle" että hänen on joko muutettava kiinnostuksen kohteitaan tai hankittava muita ystäviä.
Mitä hän tekeekään onglema ratkeaa. Jos hänestä tulee "tavallinen" teini hän on varmaan ihan siedettävä kuitenkin, ja jos (ja jos hän on tosiaan niin kiinnostunut matikasta, niin kun) hän ei halua muuttua hänestä ei enää ole harmia.
käske pukea stringit jalkaan ja laskette matikan laskuja pikku siidereissä
Onhan se sata kertaa parempi puhua matematiikasta kuin pahaa. Kaikki ei vain ymmärrä paremman päälle...
Hän voi nauttia ihan vaan siitä, että saa olla seurassa.
Koettakaa kysellä hänen näkemyksiään asioista, jotka teitä kiinnostavat. Jos se on hänestä liian ahdistavaa, hän todnäk poistuu.
Jos minun pitäisi veikata kuka teistä tulee menestymään veikkaisin matikkatyttöä.
Onko teineille oikeasti näin kova paikka jos jota kuta kiinnostaa jokin ei niin tavallinen?
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 18:24"]käske pukea stringit jalkaan ja laskette matikan laskuja pikku siidereissä
[/quote]
tämä loisi juuri sitä yhteenkuuluvuuden tunnetta puolin ja toisin. Meikatkaa hänet porukalla ja pyytäkää laskemaan meikkien hintoja yhteen.
Tulee aika ressukka fiilis tästä matikkatytöstä. Hän on varmaan yksinäinen ja kaipaa seuraa, siksi lyöttäytynyt porukkaanne. Hänellä raukalla on vielä kovin huonot sosiaaliset taidot, jos ei osaa miettiä yhtään sitä, puhuuko liikaa asioista jotka eivät muita kiinnosta. Voi olla jopa Asperger-piirteinen tämä tyttö. Toivon, että olisitte niin kilttejä että antaisitte matikka-tytön pyöriä kanssanne. Siten hän saisi opetella sosiaalisia taitoja, jotka ovat kuitenkin tärkeitä elämässä pärjäämiselle. Ja toivottavasti te muutkin saisitte tämän tytön ystävyydestä jotakin, ainakin sitten sitä matikan tukiopetusta.
Olet sille kiltti ja asiallinen, etkä tee yhtään mitään. Tämä on nyt siedätysterapiaa sulle, ota siltä kannalta! :D