Kuinka sotkuinen koti pitää olla että lasu puuttuu asiaan?
Kuulin juuri että tuttavan perheessä on lastensuojelu puuttunut kun on ollut niin sotkuinen koti. En tiedä mitä toimenpiteitä on aloitettu, mutta mietin voiko syy olla vain sotkuinen koti? Ja kuinka sotkuinen sen on täytynyt olla? En ole itse koskaan heillä käynyt, mutta ulkona tavattu.ä ja ihan ulkoisesti kaikki hyvin.
Kommentit (67)
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:37"]Mä en ymmärrä, että ihmiset eivät vie roskia päivittäin.... Hei, ei sen pussin tarvi olla täynnä, voi sen vajaanakin viedä. Yhtälailla se vajaa pussi löyhkää kuin täysikin. Itse vien viimeistään iltapalan jälkeen roskat, kaikki, mitä on tullut päivän aikana. Jos lapsi on tyytyväisenä ja turvallisessa paikassa, esim sängyssä, kyllä hän kestää vaikka yksinkin sen hetken, kun vie roskat. Siihen ei paria minuuttia kauempaa mene.
[/quote]
Minä taas mieluummin annan roskapussien odottaa ovenpielessä seuraavaa uloslähtöä, kuin jättäisin vauvan yksin kotiin. Ulkoiltua tulee kuitenkin vähintään kerran päivässä, jolloin ne roskatkin voi viedä. Asumme 7 kerroksessa ja hissien odotteluineen päivineen roskien viennissä menee helposti yli 5 minsaa. En jättäisi pientä lasta täysin yksin kotiin niin pitkäksi aikaa jonkun roskapussin takia.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:35"]
Tämän ketjun perusteella vahvistuu käsitys siitä, miksi lastensuojelijat ovat ylityöllistettyjä ja oikeisiin tapauksiin ei sitten riitä aikaa, kun vahditaan jotain roskapusseja. Tämä on sellaista naisten keksimää vallankäyttöä, millä kaikki saadaan samaan ruotuun. Joku on keksinyt jonkun standardin sille, kuinka sotkuista saa olla. Toisaalla jossain putipuhtaassa kodissa lasta saatetaan alistaa henkisesti vaikka kuinka paljon, eikä sitä näe kukaan.
[/quote]
Ymmärsit ihan väärin. Ne, jotka täällä vaativat piilottamaan roskapusseja, ovat av-mammoja.
Sen sijaan tänne vastaillut sossu kertoo, millainen on lasun mielestä sotkuinen koti: kakkavaippoja lojumassa siellä täällä, vanhentuneita ruokia ja likaisia astioita pöydät täynnä, lääkkeitä, tupakkaa, huumeruiskujakin lapsen ulottuvilla.
Mutta mammat vain lietsovat toisensa kauhistelemaan lastensuojelua!
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:02"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 16:48"]kävä tuottaa pettymys , niin paljon kun tahtoisit tuttavasi kustannuksella mässäillä, mutta ei tarvitse olla edes sotkuinen, mulla oli kaks roskapussia odottamassa ovella että lähden vaunuilemaan vauvan kanssa niin neuvolan parikymppinen pikkuterkka teki lasuilmoituksen koska heräsi huoli siitä että en jaksa viedä roskia :D Ja ei todellakaan ollut muuta syytä ilmoitukselle, sen myönsi itsekin. Ja koti todella siisti, olin samana päivänä siivonnut koko huushollin lattiasta kattoon :D
Ihan syystä tekikin, yksi roskapussi voisi olla ok mutta että 2 kpl ehtinyt jo kertymään? Ja susta tämä on hauska juttu. Ei herranjestas ...
:D se tapahtuu kuusi henkisellä perheellä aika vikkelästi ;) Edelleen on hauska juttu!
Meillä kertyi aika useinkin kaksi tai jopa kolme roskapussia kerralla. Keittiön roskia, vaipparoskis ja työhuoneen paperiroskis. Ai niin ja pikkuvessan riskiä, erillinen biojäteastia ja paperin keräys laatikko. Vai onko kaikilla kotonaan vain yksi roskis, johon kaikki kannetaan? Ja olisitte nähneet sen kun olin viimeisilläni raskaana, jouduin varomaan liikkumista ja remontti kesken. Siinä oli roskia ja purkujätteitä säkkikaupalla.
Ei käynyt lasi, joten en tiedä olisivatko tulleet tekemään remonttiavuksi vai mitä. me ei lajitella,kaikki samaan isoon jätesäkkiin menee. Lälläälöää.
Lapsiperheessä sotkuisuus tarkoittaa leluja siellä täällä, vaatteita siellä täällä jne. Siivottomuus on ihan eri asia.
Pitää kyllä olla jo oikeasti saastainen ja paloriskissä oleva koti, että puututaan.
Vierailija kirjoitti:
Pitää kyllä olla jo oikeasti saastainen ja paloriskissä oleva koti, että puututaan.
Tämä!
T: sossu myös
Mä en ymmärrä, että ihmiset eivät vie roskia päivittäin.... Hei, ei sen pussin tarvi olla täynnä, voi sen vajaanakin viedä. Yhtälailla se vajaa pussi löyhkää kuin täysikin. Itse vien viimeistään iltapalan jälkeen roskat, kaikki, mitä on tullut päivän aikana. Jos lapsi on tyytyväisenä ja turvallisessa paikassa, esim sängyssä, kyllä hän kestää vaikka yksinkin sen hetken, kun vie roskat. Siihen ei paria minuuttia kauempaa mene.