Kuinka sotkuinen koti pitää olla että lasu puuttuu asiaan?
Kuulin juuri että tuttavan perheessä on lastensuojelu puuttunut kun on ollut niin sotkuinen koti. En tiedä mitä toimenpiteitä on aloitettu, mutta mietin voiko syy olla vain sotkuinen koti? Ja kuinka sotkuinen sen on täytynyt olla? En ole itse koskaan heillä käynyt, mutta ulkona tavattu.ä ja ihan ulkoisesti kaikki hyvin.
Kommentit (67)
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:07"]
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:05"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 16:48"] kävä tuottaa pettymys , niin paljon kun tahtoisit tuttavasi kustannuksella mässäillä, mutta ei tarvitse olla edes sotkuinen, mulla oli kaks roskapussia odottamassa ovella että lähden vaunuilemaan vauvan kanssa niin neuvolan parikymppinen pikkuterkka teki lasuilmoituksen koska heräsi huoli siitä että en jaksa viedä roskia :D Ja ei todellakaan ollut muuta syytä ilmoitukselle, sen myönsi itsekin. Ja koti todella siisti, olin samana päivänä siivonnut koko huushollin lattiasta kattoon :D [/quote] Miksi jätit _kaksi_ roskapussia ovenpieleen, vaikka tiesit, että terkka on tulossa? Tuskin hän yllärikäynnille tuli? Mahtoi tuoksua hyvälle. [/quote] Koska olin lähdössä vaunulenkille vauvan kanssa :) ja ei itseasiassa haissut millekkään :D terkkakin pyysi anteeksi hätäisyyttään ja lasun kanssa saatiin makoisat naurut lapsettomille pikkutytöille.
[/quote]
Eiköhän nämä "lapsettomat pikkutytöt" tiedä asioista enemmän kuin sinä lapsia porsiva elämänkoululainen. Joillain on katsos elämässään päämääränä mm. käydä kouluja, kun taas jotkut jäävät kotiin persettä kasvattamaan sossun tuella ja siihen puklaamaan ulos pentuja vuoden välein.
[/quote]
Lapsia porsiva elämänkoululainen sattuu maksamaan sinunkin himassa lusimisesi :D Voin vannoa että on korkeampi koulutus- ja tulotaso kuin sinulla :D
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:37"]
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:07"] [quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:05"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 16:48"] kävä tuottaa pettymys , niin paljon kun tahtoisit tuttavasi kustannuksella mässäillä, mutta ei tarvitse olla edes sotkuinen, mulla oli kaks roskapussia odottamassa ovella että lähden vaunuilemaan vauvan kanssa niin neuvolan parikymppinen pikkuterkka teki lasuilmoituksen koska heräsi huoli siitä että en jaksa viedä roskia :D Ja ei todellakaan ollut muuta syytä ilmoitukselle, sen myönsi itsekin. Ja koti todella siisti, olin samana päivänä siivonnut koko huushollin lattiasta kattoon :D [/quote] Miksi jätit _kaksi_ roskapussia ovenpieleen, vaikka tiesit, että terkka on tulossa? Tuskin hän yllärikäynnille tuli? Mahtoi tuoksua hyvälle. [/quote] Koska olin lähdössä vaunulenkille vauvan kanssa :) ja ei itseasiassa haissut millekkään :D terkkakin pyysi anteeksi hätäisyyttään ja lasun kanssa saatiin makoisat naurut lapsettomille pikkutytöille. [/quote] Eiköhän nämä "lapsettomat pikkutytöt" tiedä asioista enemmän kuin sinä lapsia porsiva elämänkoululainen. Joillain on katsos elämässään päämääränä mm. käydä kouluja, kun taas jotkut jäävät kotiin persettä kasvattamaan sossun tuella ja siihen puklaamaan ulos pentuja vuoden välein. [/quote] Lapsia porsiva elämänkoululainen sattuu maksamaan sinunkin himassa lusimisesi :D Voin vannoa että on korkeampi koulutus- ja tulotaso kuin sinulla :D
[/quote]
Itsehän olen lottomiljönääri ja Clintonin perillinen.
Eikö olekin mukavaa, kun netissä voit olla mitä tahansa, kuten sinäkin nyt korkeakoulutettu ja kovatuloinen. Harmittaa varmaan tosin astua takaisin siihen toimeentulotuen varassa elävän masentuneen mamman elämään, mutta elämä on!
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:01"]
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 16:56"]
Likainen koti kielii elämänhallinnan ongelmista. Koti voi olla sekaisin (esim. leluja ympäriinsä), mutta likaisuus on eri asia. T. Ls-työntekijä
[/quote]
Ei välttämättä. Se voi kertoa myös siitä, että perhe haluaa noudattaa nykyisiä allergioiden ehkäisysuosituksia. Ei siis pitäisi olla liian puhdasta. Pieni likaisuus on lapsille hyväksi.
[/quote]
Allergialääkäri suositteli kodin puhtaustason alentamista hyperallergisen lapsemme siedättämiseksi. Lääkäri on yksi Suomen huipuista.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:41"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:37"]
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:07"] [quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:05"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 16:48"] kävä tuottaa pettymys , niin paljon kun tahtoisit tuttavasi kustannuksella mässäillä, mutta ei tarvitse olla edes sotkuinen, mulla oli kaks roskapussia odottamassa ovella että lähden vaunuilemaan vauvan kanssa niin neuvolan parikymppinen pikkuterkka teki lasuilmoituksen koska heräsi huoli siitä että en jaksa viedä roskia :D Ja ei todellakaan ollut muuta syytä ilmoitukselle, sen myönsi itsekin. Ja koti todella siisti, olin samana päivänä siivonnut koko huushollin lattiasta kattoon :D [/quote] Miksi jätit _kaksi_ roskapussia ovenpieleen, vaikka tiesit, että terkka on tulossa? Tuskin hän yllärikäynnille tuli? Mahtoi tuoksua hyvälle. [/quote] Koska olin lähdössä vaunulenkille vauvan kanssa :) ja ei itseasiassa haissut millekkään :D terkkakin pyysi anteeksi hätäisyyttään ja lasun kanssa saatiin makoisat naurut lapsettomille pikkutytöille. [/quote] Eiköhän nämä "lapsettomat pikkutytöt" tiedä asioista enemmän kuin sinä lapsia porsiva elämänkoululainen. Joillain on katsos elämässään päämääränä mm. käydä kouluja, kun taas jotkut jäävät kotiin persettä kasvattamaan sossun tuella ja siihen puklaamaan ulos pentuja vuoden välein. [/quote] Lapsia porsiva elämänkoululainen sattuu maksamaan sinunkin himassa lusimisesi :D Voin vannoa että on korkeampi koulutus- ja tulotaso kuin sinulla :D
[/quote]
Itsehän olen lottomiljönääri ja Clintonin perillinen.
Eikö olekin mukavaa, kun netissä voit olla mitä tahansa, kuten sinäkin nyt korkeakoulutettu ja kovatuloinen. Harmittaa varmaan tosin astua takaisin siihen toimeentulotuen varassa elävän masentuneen mamman elämään, mutta elämä on!
[/quote]
Kuulostatpa katkeralta ja yksinäiseltä ihmiseltä. Toivottavasti saat apua.
Huhhuh millasta valvontaa suomessa nykyään. Mun mielestä se on joka perheen oma asia, kuinka siistiä tai sotkuista kotona on. Omassa lapsuudenkodissa oli taatusti liian törkyistä nykysossun standardeihin, mutta en mä olisi toivonut että kukaan olis tullut sieltä mua hakemaan, tai jotain sossua pyörimään ja arkeamme järkyttämään.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:36"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:14"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:09"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:07"]
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:05"]
Ei ole aiheettomia ilmoituksia. On vain ilmoituksia, joiden perusteella ei esim. asiakkuutta aloiteta. Ilmoitus voi silti olla ihan aiheellinen.
[/quote]
Tämä on yksi vittu!aisimmista ja vaarallisimmista sossu/holhousyhteiskunnan jankutuksista. Aiheetonta ilmoitusta tulee voida sanoa reilusti aiheettomaksi. Aiheeton, turha, ei tarvetta, ei mitään syytä. Aiheeton. Muuten kaikki joista esim entinen puoliso kiusamielessä tehtailee ilmoituksen ovat jotenkin syyllisiä. Ihan kuin aina löytyisi sitten kuitenkin joku syy jonka mukaan huoli on aiheellinen ja ihmisten elämään voidaan alkaa puuttua. Kuule ei löydy.
Joko tämä holhousyhteiskunta on mennyt niin pitkälle, että roskapussejakin kytätään.
No meilläkin saattaa olla roskapussi eteisessä odottamassa seuraavaa ulosmenijää. Asutaan kerrostalossa, enkä todellakaan lähde viemään sitä erikseen, kun olen vauvan kanssa kotona. Vien sen sitten kun mennään muutenkin ulos. Ei se parissa tunnissa ala millekään haista ja ulos mennään kuitenkin pari kertaa päivässä. Eikä meillä aina niin siistiä ole muutenkaan. Leluja on lattialla, vaatteita kasassa nojatuolissa ja puhtaat pyykit ei yleensä ehdi kaappiin asti. Ikkunoitakaan en muista pesseeni ainakaan vuoteen.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:02"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 16:48"]kävä tuottaa pettymys , niin paljon kun tahtoisit tuttavasi kustannuksella mässäillä, mutta ei tarvitse olla edes sotkuinen, mulla oli kaks roskapussia odottamassa ovella että lähden vaunuilemaan vauvan kanssa niin neuvolan parikymppinen pikkuterkka teki lasuilmoituksen koska heräsi huoli siitä että en jaksa viedä roskia :D Ja ei todellakaan ollut muuta syytä ilmoitukselle, sen myönsi itsekin. Ja koti todella siisti, olin samana päivänä siivonnut koko huushollin lattiasta kattoon :D
[/quote]
Ihan syystä tekikin, yksi roskapussi voisi olla ok mutta että 2 kpl ehtinyt jo kertymään? Ja susta tämä on hauska juttu. Ei herranjestas ...
[/quote]
:D se tapahtuu kuusi henkisellä perheellä aika vikkelästi ;) Edelleen on hauska juttu!
[/quote]ei mene montaa tuntia.
Kun olin laps, terv.hoitaja merkkas papereihin: "hyvä perhe".
Joo ja puunattu oli.
Oikea totuus oli että meillä kidutettiin lapsia.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 21:03"]
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:41"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:37"] [quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:07"] [quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:05"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 16:48"] kävä tuottaa pettymys , niin paljon kun tahtoisit tuttavasi kustannuksella mässäillä, mutta ei tarvitse olla edes sotkuinen, mulla oli kaks roskapussia odottamassa ovella että lähden vaunuilemaan vauvan kanssa niin neuvolan parikymppinen pikkuterkka teki lasuilmoituksen koska heräsi huoli siitä että en jaksa viedä roskia :D Ja ei todellakaan ollut muuta syytä ilmoitukselle, sen myönsi itsekin. Ja koti todella siisti, olin samana päivänä siivonnut koko huushollin lattiasta kattoon :D [/quote] Miksi jätit _kaksi_ roskapussia ovenpieleen, vaikka tiesit, että terkka on tulossa? Tuskin hän yllärikäynnille tuli? Mahtoi tuoksua hyvälle. [/quote] Koska olin lähdössä vaunulenkille vauvan kanssa :) ja ei itseasiassa haissut millekkään :D terkkakin pyysi anteeksi hätäisyyttään ja lasun kanssa saatiin makoisat naurut lapsettomille pikkutytöille. [/quote] Eiköhän nämä "lapsettomat pikkutytöt" tiedä asioista enemmän kuin sinä lapsia porsiva elämänkoululainen. Joillain on katsos elämässään päämääränä mm. käydä kouluja, kun taas jotkut jäävät kotiin persettä kasvattamaan sossun tuella ja siihen puklaamaan ulos pentuja vuoden välein. [/quote] Lapsia porsiva elämänkoululainen sattuu maksamaan sinunkin himassa lusimisesi :D Voin vannoa että on korkeampi koulutus- ja tulotaso kuin sinulla :D [/quote] Itsehän olen lottomiljönääri ja Clintonin perillinen. Eikö olekin mukavaa, kun netissä voit olla mitä tahansa, kuten sinäkin nyt korkeakoulutettu ja kovatuloinen. Harmittaa varmaan tosin astua takaisin siihen toimeentulotuen varassa elävän masentuneen mamman elämään, mutta elämä on! [/quote] Kuulostatpa katkeralta ja yksinäiseltä ihmiseltä. Toivottavasti saat apua.
[/quote]
Joko sossun rahat tipahti tilille?
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 16:48"]kävä tuottaa pettymys , niin paljon kun tahtoisit tuttavasi kustannuksella mässäillä, mutta ei tarvitse olla edes sotkuinen, mulla oli kaks roskapussia odottamassa ovella että lähden vaunuilemaan vauvan kanssa niin neuvolan parikymppinen pikkuterkka teki lasuilmoituksen koska heräsi huoli siitä että en jaksa viedä roskia :D Ja ei todellakaan ollut muuta syytä ilmoitukselle, sen myönsi itsekin. Ja koti todella siisti, olin samana päivänä siivonnut koko huushollin lattiasta kattoon :D
[/quote]
Ihan syystä tekikin, yksi roskapussi voisi olla ok mutta että 2 kpl ehtinyt jo kertymään? Ja susta tämä on hauska juttu. Ei herranjestas ...
[/quote]
Häh?? Jos perheessä on vauva, niin kai vaipparoskis pitää jo hajuhaittojen takia viedä päivittäin? Siihen lisää biojäte, joka pitäisi myös viedä ainakin joka toinen päivä. Ja jos sattui samana päivänä keittiön sekajätekin täyttymään, on yhden päivän aikana kertynyt jo kolme roskapussia kerralla vietäväksi. Vai miten sinä huolehdit siitä, ettei sulla koskaan ole yhtä useampaa roskapussia ulkoroskikseen vietävänä?
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 16:58"]
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 16:48"]kävä tuottaa pettymys , niin paljon kun tahtoisit tuttavasi kustannuksella mässäillä, mutta ei tarvitse olla edes sotkuinen, mulla oli kaks roskapussia odottamassa ovella että lähden vaunuilemaan vauvan kanssa niin neuvolan parikymppinen pikkuterkka teki lasuilmoituksen koska heräsi huoli siitä että en jaksa viedä roskia :D Ja ei todellakaan ollut muuta syytä ilmoitukselle, sen myönsi itsekin. Ja koti todella siisti, olin samana päivänä siivonnut koko huushollin lattiasta kattoon :D [/quote] Ihan syystä tekikin, yksi roskapussi voisi olla ok mutta että 2 kpl ehtinyt jo kertymään? Ja susta tämä on hauska juttu. Ei herranjestas ...
[/quote]
Vien aina kaksi kerrallaan. Sekajäte, energiajäte, paperi, pahvi, biojäte. Joskus on kolmekin pussia.
Taidankin taas laittaa pari pussia ulko-oven viereen, niin naapuri voi kiikaroida ne tai käydä iltahämärissä katsomassa ne koiran kusetuslenkillä, kun emme sopivasti ole kotona:D
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:05"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 16:48"]
kävä tuottaa pettymys , niin paljon kun tahtoisit tuttavasi kustannuksella mässäillä, mutta ei tarvitse olla edes sotkuinen, mulla oli kaks roskapussia odottamassa ovella että lähden vaunuilemaan vauvan kanssa niin neuvolan parikymppinen pikkuterkka teki lasuilmoituksen koska heräsi huoli siitä että en jaksa viedä roskia :D Ja ei todellakaan ollut muuta syytä ilmoitukselle, sen myönsi itsekin. Ja koti todella siisti, olin samana päivänä siivonnut koko huushollin lattiasta kattoon :D
[/quote]
Miksi jätit _kaksi_ roskapussia ovenpieleen, vaikka tiesit, että terkka on tulossa? Tuskin hän yllärikäynnille tuli? Mahtoi tuoksua hyvälle.
[/quote]
Minä taas ihmettelen, että miksi normaalit arkiseen kodinhoitoon kuuluvat asiat, kuten uloslähtöä ovella odottavat roskapussit pitäisi siivota näkymättömiin terkkarin takia? Onko se terkka joku VIP-henkilö, jonka silmille ei arkipäivän askareiden jäljet sovi? Ja jos äiti on yksin vauvan kanssa kotona, voi roskien vieminen just ennen terkan vierailua olla aika vaikeaakin. Luulisi neuvolaterkkarin jos jonkun sellaisen asian ymmärtävän.
Tämän ketjun perusteella vahvistuu käsitys siitä, miksi lastensuojelijat ovat ylityöllistettyjä ja oikeisiin tapauksiin ei sitten riitä aikaa, kun vahditaan jotain roskapusseja. Tämä on sellaista naisten keksimää vallankäyttöä, millä kaikki saadaan samaan ruotuun. Joku on keksinyt jonkun standardin sille, kuinka sotkuista saa olla. Toisaalla jossain putipuhtaassa kodissa lasta saatetaan alistaa henkisesti vaikka kuinka paljon, eikä sitä näe kukaan.
Ei se likaisuus ja sotkuisuus, mihin lasu kiinnittää huomiota, ole mitään normikotien perussotkuisuutta. Kuten joku jo aiemmin sanoi, se on sitä kun lattialla on eläinten jätöksiä, p*skavaippoja, ruuantähteitä, roskia, homehtuvia astioita, tupakantumppeja, tyhjiä pulloja ja vielä mahdollisesti huumeruiskuja. Huonekaluja ei välttämättä ole yhtään - tai ehkä joku repaleinen sohva ja telkkari. Lapset nukkuvat patjanrähjällä tai jonkin viltin päällä.