Peruskouluun on saatava kaikkiin oppiaineisiin arvosteluasteikoksi HYVÄKSYTTY/HYLÄTTY!
Numeroarvostelu latistaa monen oppilaan itsetunnon, joka johtaa pahimmillaan jopa syrjäytymiseen. Sitä paitsi silloin voisi paremmin päästä opiskelemaan esimerkiksi Etelä-Tapiolan tai Ressun lukioon, kun kaikki ovat samalla viivalla.
Kommentit (58)
Ei todellakaan pitäisi. Numerot käyttöön ekalta luokalta lähtien, niin oppivat opiskelemaan. On ihan outoa, ettei ensimmäisillä luokilla ole numeroita.
Numerot tekevät hiljalleen yhä enemmän paluuta. Nyt pitää antaa numerotodistus 4. luokalta lähtien. Jokin aika sittenhän siihen oli siirryttävä vasta 8. luokalla.
Hyväksytty/ hylätty asteikolla ei pysty näkemään omaakaan edistystä tai osaamisen heikkenemistä.
Mihin se sinun lapsi tarvitsee sitä Ressua? Jos ei ole viitsinyt lukea tähänkään asti kokeisiin?
Olipas taas huono idea. Pettymyksiin on hyvä oppia ja erityisesti sieltä alhon pohjalta nousemiseen ja yrittämään enemmän.
No miten ne hylätyt nostaa itsetuntoa? Tolloja on noin 20% populaatiosta ja sen havaitsee muillakin mittareilla.
Numerot pois, todistukset pois! Luokkiin sohvat ja joogamatot, joiden päällä on mukava opiskella makuuasennossa. Istuminen tappaa.
Vierailija kirjoitti:
Numerot pois, todistukset pois! Luokkiin sohvat ja joogamatot, joiden päällä on mukava opiskella makuuasennossa. Istuminen tappaa.
Tai selällään.
Miksi ahkeria opiskelijoita pitää rangaista siitä että kaikkia ei kiinnosta?
Vierailija kirjoitti:
Luokissahan on jo sohvat ja joogamatot.
kakaa lattioille ja siihen istumaan. pysyy keskityminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai selällään.
Tietsikat kivasti sinne sohvalle. Johtokasa johtaa sinne ja tänne.
Vierailija kirjoitti:
No miten ne hylätyt nostaa itsetuntoa? Tolloja on noin 20% populaatiosta ja sen havaitsee muillakin mittareilla.
Ei ketään koskaan tietenkään hylättäisi. Lopputulos sama kuin nykyään.
Vierailija kirjoitti:
No, sinullehan voidaan antaa erinomaisesta koesuorituksesta vaikkapa hyväksytty +, vaikka todistukseen tulisikin pelkkä hyväksytty.
Minä tarvitsen torkkupeiton!
T. Tarkkiksen Stefa
Opo sano että mä pääsen metallilinjalle eli kai mä pääsen läpi.
Vierailija kirjoitti:
Samaa meinasin sanoa.
Miksi kaikki pitäisi taas tasapäistää siten, että lahjakkaammat vedetään lahjattomampien/laiskempien tasolle.
Ei ole kyllä itsetunto ollut koskaan kiinni koulunumeroista.
Vierailija kirjoitti:
Opo sano että mä pääsen metallilinjalle eli kai mä pääsen läpi.
Tuosta stereotypiasta pitäis kyl päästä että alalle hakeutuisi nuoria enemmän.
T. 9.2 keskiarvolla metallilla, pidin kuitenkin enemmän tekemisestä kuin lukemisesta ☺️
Opeta se penikka käsittelemään pettymyksen ja häviämisen tunteita ettei isona tarvi heittäytyä studion lattialle kun on häädetty BB-talosta.