Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jumalauta! Miehen exä kärttää miestä koko ajan koiranulkoiluttajaksi -.-

Vierailija
13.12.2014 |

Miehen exällä siis koira jonka hankkivat joskus yhdessä.. Viime kuussa pyysi kaksi kertaa että käyttäisikö mies koiran ulkona, kun hänellä on pitkä työvuoro/jotain menoja!

Tänään taas! Ei edes mennyt kaaliin vaikka mies sanoi että EI, meillä on omia menoja. Kuulemma alkuperäinen koiranhoitaja perunut ja on kysellyt kaikki tutut läpi... -.- Kärtti niin kauan että mies sitten suostui aamulla ensimmäisenä viemään rakin pihalle.

Exä asuu siis melkein naapurissa. Meillä on oma koira, jota mies ei ulkoiluta uhkailemallakaan (pentukoira). Vittu mulla on sellainen olo, että tuo akka hyppyyttää miestäni miten sattuu. Mies kuulemma luvannut hoitaa yhteisenä hankittua koiraa silloin tällöin, mutta c'moon! Koira on KOIRA!! Ymmärtäisin jos kyse olisi lapsesta...

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 21:46"]

Haitanneeko tuo jos ukkos ei exänsä perään haikaile. Jos olet epävarma, mene itse ulkoiluttamaan se piski. Lyöt kaikki ällikällä. Pääasia ettei viaton koira kärsi.

[/quote]

Sen koiran kärsimyksistä on yksin vastuussa se, joka koiran on erossa ottanut! Koira ei ole perheenjäsen, jolta kysytään erossa, että kummalle haluat mennä, vaan se on omaisuutta, joka erossa jaetaan. Jos sitä ei kumpikaan halua niin silloin se annetaan pois, tai viime kädessä lopetetaan, jos on jo niin iäkäs, tai sairas, tai jotain muuta, joka pois antamista rajoittaa, tai sen estää.

Kuitenkin eron jälkeen, jos koira jommalle kummalle menee, niin sen jälkeen se on vain sen toisen omaisuutta ja myös puhtaasti sen toisen vastuulla. Koiran avulla voi aivan yhtä vähän kiristää ja toista velvoittaa, kuin eron jälkeen hankitulla koirallakaan. Tämän nyt pitäisi olla jokaiselle täysin pässinselvää kauraa. On erittäin alhaista touhua, yrittää exää syyllistämisen kautta koiran hoitamisella nakittaa.

Vierailija
22/42 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 09:18"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 21:46"]

Haitanneeko tuo jos ukkos ei exänsä perään haikaile. Jos olet epävarma, mene itse ulkoiluttamaan se piski. Lyöt kaikki ällikällä. Pääasia ettei viaton koira kärsi.

[/quote]

Sen koiran kärsimyksistä on yksin vastuussa se, joka koiran on erossa ottanut! Koira ei ole perheenjäsen, jolta kysytään erossa, että kummalle haluat mennä, vaan se on omaisuutta, joka erossa jaetaan. Jos sitä ei kumpikaan halua niin silloin se annetaan pois, tai viime kädessä lopetetaan, jos on jo niin iäkäs, tai sairas, tai jotain muuta, joka pois antamista rajoittaa, tai sen estää.

Kuitenkin eron jälkeen, jos koira jommalle kummalle menee, niin sen jälkeen se on vain sen toisen omaisuutta ja myös puhtaasti sen toisen vastuulla. Koiran avulla voi aivan yhtä vähän kiristää ja toista velvoittaa, kuin eron jälkeen hankitulla koirallakaan. Tämän nyt pitäisi olla jokaiselle täysin pässinselvää kauraa. On erittäin alhaista touhua, yrittää exää syyllistämisen kautta koiran hoitamisella nakittaa.
[/quote]

Oletpa yksinkertainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä koira hankittiin yhdessä, ja molemmat ovat omistajia. Eron jälkeen olen pääasiassa huolehtinut siitä, esim. rokotukset. Mutta kyllä ex hoitaa uos mulla hankala työvuoro, ja usein koir saattaa olla myös lapsen kanssa vuoroviikoin exän luona.

Vierailija
24/42 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 09:21"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 09:18"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 21:46"] Haitanneeko tuo jos ukkos ei exänsä perään haikaile. Jos olet epävarma, mene itse ulkoiluttamaan se piski. Lyöt kaikki ällikällä. Pääasia ettei viaton koira kärsi. [/quote] Sen koiran kärsimyksistä on yksin vastuussa se, joka koiran on erossa ottanut! Koira ei ole perheenjäsen, jolta kysytään erossa, että kummalle haluat mennä, vaan se on omaisuutta, joka erossa jaetaan. Jos sitä ei kumpikaan halua niin silloin se annetaan pois, tai viime kädessä lopetetaan, jos on jo niin iäkäs, tai sairas, tai jotain muuta, joka pois antamista rajoittaa, tai sen estää. Kuitenkin eron jälkeen, jos koira jommalle kummalle menee, niin sen jälkeen se on vain sen toisen omaisuutta ja myös puhtaasti sen toisen vastuulla. Koiran avulla voi aivan yhtä vähän kiristää ja toista velvoittaa, kuin eron jälkeen hankitulla koirallakaan. Tämän nyt pitäisi olla jokaiselle täysin pässinselvää kauraa. On erittäin alhaista touhua, yrittää exää syyllistämisen kautta koiran hoitamisella nakittaa. [/quote] Oletpa yksinkertainen.

[/quote]

Kerroppa kaksinkertainen, mikä tuossa lainaamassasi tekstissä on mielestäsi yksinkertaista, tai juridisesti tai muutenkin väärin? Erossa jaetaan ihan kaikki omaisuus, jota myös koira on. Se kenelle koira jaossa menee, omistaa koiran 100 prosenttisesti ja myöskin vastaa siitä 100 prosenttisesti.

Jos erossa jompikumpi jää eron jälkeen pariskunnan asuntoon asumaan, niin voiko hän mielestäsi nakittaa exäänsä silloin tällöin hoitamaan asuntoa? Sehän oli joskus heidän yhteinen asunto.

Vierailija
25/42 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 09:32"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 09:21"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 09:18"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 21:46"] Haitanneeko tuo jos ukkos ei exänsä perään haikaile. Jos olet epävarma, mene itse ulkoiluttamaan se piski. Lyöt kaikki ällikällä. Pääasia ettei viaton koira kärsi. [/quote] Sen koiran kärsimyksistä on yksin vastuussa se, joka koiran on erossa ottanut! Koira ei ole perheenjäsen, jolta kysytään erossa, että kummalle haluat mennä, vaan se on omaisuutta, joka erossa jaetaan. Jos sitä ei kumpikaan halua niin silloin se annetaan pois, tai viime kädessä lopetetaan, jos on jo niin iäkäs, tai sairas, tai jotain muuta, joka pois antamista rajoittaa, tai sen estää. Kuitenkin eron jälkeen, jos koira jommalle kummalle menee, niin sen jälkeen se on vain sen toisen omaisuutta ja myös puhtaasti sen toisen vastuulla. Koiran avulla voi aivan yhtä vähän kiristää ja toista velvoittaa, kuin eron jälkeen hankitulla koirallakaan. Tämän nyt pitäisi olla jokaiselle täysin pässinselvää kauraa. On erittäin alhaista touhua, yrittää exää syyllistämisen kautta koiran hoitamisella nakittaa. [/quote] Oletpa yksinkertainen.

[/quote]

Kerroppa kaksinkertainen, mikä tuossa lainaamassasi tekstissä on mielestäsi yksinkertaista, tai juridisesti tai muutenkin väärin? Erossa jaetaan ihan kaikki omaisuus, jota myös koira on. Se kenelle koira jaossa menee, omistaa koiran 100 prosenttisesti ja myöskin vastaa siitä 100 prosenttisesti.

Jos erossa jompikumpi jää eron jälkeen pariskunnan asuntoon asumaan, niin voiko hän mielestäsi nakittaa exäänsä silloin tällöin hoitamaan asuntoa? Sehän oli joskus heidän yhteinen asunto.
[/quote]Aamen. Juurikin näin.

Vierailija
26/42 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 20:59"]

Hui kamala kun kerran kuussa on kehdannut pyytää koiranhoitoapua :D Ymmärtäisin ongelmasi jos kyse olisi kerran viikkoon...

Enemmän mua ihmetyttää tää teidän kuvio: MIKSI exä asuu melkein teidän naapurissanne? JA miksi ovat tekemisissä miehesi kanssa?

[/quote]

yhteinen koira niin kerran viikkoonkaan ei ole liian usein.

Vierailija
27/42 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ex ei hoida pentua mutta kyllä "exän koiraa"?

Vierailija
28/42 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tänään taas! Ei edes mennyt kaaliin vaikka mies sanoi että EI, meillä on omia menoja. Kuulemma alkuperäinen koiranhoitaja perunut ja on kysellyt kaikki tutut läpi... -.- Kärtti niin kauan että mies sitten suostui aamulla ensimmäisenä viemään rakin pihalle."

Pitäähän teidän viedä oma koirakin ulos, vaikka on menoja. Eikö samalla mene naapurin koira? 9

Vierailija
29/42 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, siis mies ei hoida pentua...

:D 28

Vierailija
30/42 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 09:23"]

Millä koira hankittiin yhdessä, ja molemmat ovat omistajia. Eron jälkeen olen pääasiassa huolehtinut siitä, esim. rokotukset. Mutta kyllä ex hoitaa uos mulla hankala työvuoro, ja usein koir saattaa olla myös lapsen kanssa vuoroviikoin exän luona.

[/quote]

Sillä ei ole mitään merkitystä, onko se koira yhdessä hankittu vai ei. Niinhän se kaikki muukin omaisuus, joka erossa jaetaan on yhdessä hankittu.

Se onkin sitten kokonaan toinen juttu, jos erossa yhteisesti sovitaan, että koiran osalta yhteisomistusta jatketaan ja sovitaan koiran hoitovuorot. Kuitenkaan ketään ei voi erossa pakottaa eläimen ottamiseen, tai sen osittaiseen hoitamiseen, eikä kaikilla tietenkään ole siihen resurssejakaan.

Vierailija
31/42 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 20:58"]Koira ja lapsi on sama asia ihan yhtälailla
[/quote]Silkkaa, rehellistä, lyhentämätöntä ja ehtaa paskapuhetta! Lapsi>koira.

Vierailija
32/42 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aivan järkkyä! Mulla oli viime viikonloppuna exän ja sen nyxän yhteinen lapsi yökylässä, saivat vähän lapsivapaata aikaa yhdessä. Mukava muksu ja multa säästyi tekemisen vaiva. Mulla ja exällä ei siis ole yhteisiä lapsia. Ex taas vaihtoi mulle talvirenkaat. Ehkä me kaikki kolme ollaan vaan sitten niin vapaamielisiä ja hyvällä itsetunnolla varustettuja aikuisia ihmisiä, että tulemme kaikki hyvin toimeen keskenämme ilman mustasukkaisuusdraamoja. 

Vierailija
33/42 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies edelleen koiran osaomistaja?

Vierailija
34/42 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 09:46"]

Siis aivan järkkyä! Mulla oli viime viikonloppuna exän ja sen nyxän yhteinen lapsi yökylässä, saivat vähän lapsivapaata aikaa yhdessä. Mukava muksu ja multa säästyi tekemisen vaiva. Mulla ja exällä ei siis ole yhteisiä lapsia. Ex taas vaihtoi mulle talvirenkaat. Ehkä me kaikki kolme ollaan vaan sitten niin vapaamielisiä ja hyvällä itsetunnolla varustettuja aikuisia ihmisiä, että tulemme kaikki hyvin toimeen keskenämme ilman mustasukkaisuusdraamoja. 

[/quote]

Kirjoituksellasi ei ole yhtään mitään tekemistä ketjun aiheen kanssa. On tottakai hieno asia, että te olette pysyneet eron jälkeenkin hyvissä väleissä. On myös ihan ok ja kiva juttu että sinä tykkäät sitä exäsi ja sen nyxän mukavaa muksua hoitaa. Sinä teet sen kuitenkin ihan vapaaehtoisesti, eikä sinua kukaan velvoita, tai pakota niin toimimaan.

Itse lähdin aikoinani kälppimään avoliitostani. Ero oli siis minun päätökseni. Meillä kuitenkin säilyi exäni kanssa hyvät välit eron jälkeenkin ja minä häntä auttelin monessa asiassa ja hänkin minua. Yhteinen lapsemme sai olla niin paljon kun lystäsi kummalla vaan, eikä mitään rajotteita ollut. Kaikki toimi niin kauan ihan ok, kunnes kehiin tuli ensin minun silloinen kumppani ja hieman myöhemmin hänen nyksänsä. Molemmat oli mustasukkaista sorttia ja kokivat minun ja exäni välit mielestään liian hyviksi ja siis heille jotenkin uhaksi. Minun suhde sitten päättyikin tämän silloisen kumppanin sairaalloisen mustasukkaisuuden vuoksi, mutta exä jatkoi kyseisen kumppanin kanssa ja jatkaa siis edelleenkin. 

Kuitenkin, vaikka minulla säilyikin hyvät välit exääni ja olisin ilmanmuuta häntä eläimen hoidossa auttanut, jos meillä sellainen olisi ollut, niin olen sitä mieltä, että eron jälkeen kukaan ei voi toista yhtään millään muotoa nakittaa ja yhtään mihinkään velvoittaa, vaan kaiken pitää tapahtua vapaaehtoisuuden pohjalta. Yhteiset lapset ovat tietenkin oma asiansa.

Vierailija
35/42 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille koira on perheenjäsen, toisille vain pala jaettavaa omaisuutta siinä missä sohvakin. Juridinen puoli lienee jo väännetty kaikille selväksi. Kaikki eivät kuitenkaan suhtaudu koiraan kuin huonekasviin tai telkkariin.

Vierailija
36/42 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juridisesti koira rinnastetaan omaisuuteen, esim taloon. Sen sijaan osa ihmisistä rinnastaa sen tunteidensa puolesta ennemminkin perheenjäseneen, lapseen. En sano että koira ja lapsi ovat sama asia. Koiraankin kuitenkin kiintyy, uutta samanlaista ei saa ostamalla tilalle (vaikka tunnekylmät ehkä näin voivatkin väittää) ja myös koira kiintyy omistajiinsa. Jos eron molemmat osapuolet näkevät asian näin, en näe mitään vikaa koiran hoitamisessa puolin ja toisin. Jos taas koira on toiselle vain elukka, joka jaetaan siinä missä se sohvakin, ei kannata mitään järjestelyjä edes yrittää, koira ja hoitovastuu on sen joka koiran nyt omistaa.

Vierailija
37/42 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 20:54"]

Miehen exällä siis koira jonka hankkivat joskus yhdessä.. Viime kuussa pyysi kaksi kertaa että käyttäisikö mies koiran ulkona, kun hänellä on pitkä työvuoro/jotain menoja!

Tänään taas! Ei edes mennyt kaaliin vaikka mies sanoi että EI, meillä on omia menoja. Kuulemma alkuperäinen koiranhoitaja perunut ja on kysellyt kaikki tutut läpi... -.- Kärtti niin kauan että mies sitten suostui aamulla ensimmäisenä viemään rakin pihalle.

Exä asuu siis melkein naapurissa. Meillä on oma koira, jota mies ei ulkoiluta uhkailemallakaan (pentukoira). Vittu mulla on sellainen olo, että tuo akka hyppyyttää miestäni miten sattuu. Mies kuulemma luvannut hoitaa yhteisenä hankittua koiraa silloin tällöin, mutta c'moon! Koira on KOIRA!! Ymmärtäisin jos kyse olisi lapsesta...

[/quote]

Miksei mies ulkoiluta teidän yhteistä koiraa?

Vierailija
38/42 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässäkin kyseessä psykoexä ja nalkuttajanyxä? :D Samoja piirteitä tuon toisen "miehen exä" ketjun kanssa.

Vierailija
39/42 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa kuussa, onpa kamalaa. Koira on perheenjäsen siinä missä lapsikin. Oma eksä olisi vaatinut erossa koiran itselleen, mutta hänen nimeään ei ollut papereissa. Piti koiraa joka toinen viikonloppu luonaan sovitusti. Koira kuitenkin valitsi itselleen uuden isännän uudesta kumppanistani, eikä totellut enää eksää, niin ei enää pyytänyt koiraa luokseen.

Vierailija
40/42 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 11:07"]

Toisille koira on perheenjäsen, toisille vain pala jaettavaa omaisuutta siinä missä sohvakin. Juridinen puoli lienee jo väännetty kaikille selväksi. Kaikki eivät kuitenkaan suhtaudu koiraan kuin huonekasviin tai telkkariin.

[/quote]

Mitä tällä kirjoituksella oli tekemistä aloituksen kanssa? Esimerkiksi asunto voi olla voi olla täysin ainutlaatuinen puutarhoineen rantoineen ja itse istutettuine kasveineen ja siihen voi liittyä erittäinkin voimakkaat tunnesiteet. Silti siitä on jommankumman, tai molempien eron jälkeen luovuttava. Ei siinä tunnesiteet auta. Ei kai sinunkaan mielestä ole hyväksyttyä, että asunnon eron jälkeinen omistaja käyttäisi hyväksi entisen asukkaan tunnesiteitä ja nakittaisi tätä aina sopivan paikan tullen asunnon hoitamisella?

On erittäin alhaista käyttää exän tunnesiteitä hyväksi eron jälkeisessä elämässä. Se mitä jokainen tekee omasta vapaasta tahdostaan on kokonaan eri juttu, eikä kuulu millään muotoa tämän ketjun aloitukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi