Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Oletko törmännyt vuosien jälkeen kiusaajaasi?

Vierailija
13.12.2014 |

Siis joka kiusasi sinua esimerkiksi kouluaikoina.

Minkälaisissa tilanteissa olet törmännyt?

Itse elän joka päivä, enemmän tai vähemmän, vieläkin vuosien jälkeen kiusaamisesta, pelossa, että törmään jonain päivänä kiusaajiini tai edes yhteen kiusaajaani, heitä oli paljon ja sössin sillon myös itse asioita. En uskalla elää, kyttään facebookissakin koko ajan, missä menevät, mitä tekevät, jotta voisin välttää yhteen törmäyksen... Tiedän ainakin, että yksi kiusaajistani asuu jo samassa kaupungissa minun kanssa, mutta en ole onneksi törmännyt häneen koskaan! Pelkään aina, että elämäni menee uudestaan ja uudestaan pilalle, vaikka olen oppinut jo virheistäni. Tämä on ihan kauheaa, en jaksa enää elää näin. ;( Jälki on suuri, ja syvä.

Miten olette oppineet elämään tälläisten asioiden kanssa, te muut entiset kiusatut?

Kiusaajat voi myös vastata, pelottaisiko heitä törmätä kiusaamaansa henkilöön. Jos hävettää esim. niin paljon oma käytös.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Näin entisen kiusaajani kaupassa - hän ei nähnyt minua tai ei tunnistanut. Ahdistuin hänen näkemisestään todella paljon ja purskahdin kotona itkuun. 

Vierailija
22/76 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 21:41"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 21:35"]

Ei kiusaajat muistele menneitä, pois lukien ne jotka on joutuneet kokemaan itsekin kovia ja "pysähtymään", ne saattaa kokea häpeää ja pyytää anteeksi. Kiusaaminen on kivaa ja useimmilla niillä menee lujaa aikuisenakin. Varsinkin jos on ollut kiusaaja vielä lukiossakin.

[/quote] No "lujaa" tosiaan. Niin lujaa että ollaan pää jäässä lähiöbaarissa jo puolilta päivin.

[/quote]

Tai sitten menestyvänä yrittäjänä ja uutta naista riittää käsikynkkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiusaajat muistele menneitä, pois lukien ne jotka on joutuneet kokemaan itsekin kovia ja "pysähtymään", ne saattaa kokea häpeää ja pyytää anteeksi. Kiusaaminen on kivaa ja useimmilla niillä menee lujaa aikuisenakin. Varsinkin jos on ollut kiusaaja vielä lukiossakin.

[/quote] Mikä siitä muka tekee kivaa???? sairasta se on.

Vierailija
24/76 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 21:47"]

[/quote] No "lujaa" tosiaan. Niin lujaa että ollaan pää jäässä lähiöbaarissa jo puolilta päivin.

[/quote]

[/quote] ...and then you woke up.

Vierailija
25/76 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattumalta huomasin että yksi seuraamani helsinkiläinen blogaaja seurustelle yhden tälläisen ääliön kanssa. 29v mies (=poika) on ihan yhtä lapsellinen kun ylä-asteella. Vilkasin nopeasti sen twitter tiliä. Niin on vaan selfietä ja typeriä mukahauskoja viedoita. Esim kuvannut työpaikallaan videon, missä potkii jalkapalloa työpaikan sisällä, ja pallo osuu seinälle, mikä on täynnä kahvikuppeja ja laseja.. Ja osa tippuu niistä tietysti alas, kun pallo osuu niihin. jne. Luulis että ton ikänen osais jo käyttäytyä.. Mutta samanlainen omahyväinen ja lapsellinen "teini-jonne"

Plussaa oli huomata että sillä on pälvikalju, ja on joutunut leikkaamaan tukan siiliksi. Ylä-asteella värjäsi aina hiuksia, ja oli aina tarkka hiuksistaan. Niissä oli aina pullo lakkaa yms.

Vierailija
26/76 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 21:51"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 21:47"]

[/quote]

[/quote] ...and then you woke up.

[/quote]

Ei vaan törmäsin koulun yhteen pahimmista kiusaajista.

Vierailija
27/76 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun vanhempainillassa. Hän oli oppilaan vanhempi ja minä hänen lapsensa luokanvalvoja.

Vierailija
28/76 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkakiusaajaan (esimies), olen törmännyt muutaman kerran (asutaan samassa kaupungissa ja yhteisiä tuttuja on),kuulemma sairas ja raihnainen . Tehohoidoitoa on joutunut ottamaan vaivoihinsa. Vanhentunut niin ettei meinaa tunnistaa. Onneks luoja pitää huolen, paha saa palkkansa.

En oo tuntevinaan kun "törmätään".

Vierailija
29/76 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen törmännyt, kouluaikoina niin urheilullinen tyttö olikin nyt muodoton paksukainen ja vaatetus suoraan tyyliin Europe house/ Anttilan alelaari. Morjestin, katsoin päästä varpaisiin ja samalla naurahdin ja puistin päätäni. Tuli aivan järkyttävän hyvä mieli, varsinkin kun käännyin katsomaan taakseni ja näin hänen kääntyneen tuijottamaan. Hymyilin pepsodent-hymyä ja käännyin kulman taakse tietäen näyttäväni paremmalta kuin hän.

Tätä kirjoittaessakin meinaa väkisin hymyilyttää. Ihmisestä joka teki koulusta helvettiä (levittämällä perättömiä huhuja, syrjimällä, uhkailuilla joko hakata tai tappaa), ei ollutkaan tullut mitään superihmistä, päinvastoin.

Vierailija
30/76 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse törmäsin kiusaamaani tyttöön baarissa 20 vuoden jälkeen. Samanlainen pelokas nörtti oli vieläkin. Meinasin käydä puhuttamassa mutta hyppi seinille kun lähestyin. Miten joku voi aikuisena olla tuollainen lapanen?
t ammattivalittaja

Vierailija
31/76 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 21:49"]

[/quote] Mikä siitä muka tekee kivaa???? sairasta se on.

[/quote]

Miksi sitten kukaan tekee sitä jos se ei tuntuisi kivalta?

Vierailija
32/76 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se kiva haastatella töihin sellaista. Päästin hänet tahallani kolmen viimeisen joukkoon ja pudotin sitten kuviosta. Osaamiseltaan hän ei ollut paras, joten en olisi palkannut häntä kuitenkaan mutta sain suorastaan sadistista tyydytystä roikottaessani häntä löysästi. Ilmoittaessani "ei jatkoon", pienen vienon hymyn kera hänen katseestaan näki että sai sitä mitä tilasi 25 vuotta sitten. Minä en unohda, enkä anna edes anteeksi.

Vierailija
33/76 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös esimies, nainen.

Aivan uskomaton ajatusmaailma ja vallan väärinkäyttöä, työyhteisöössä oli kuitenkin 12 alaista.

Kiusattuja meistä oli useita.

Huhut kertoo, on alkoholisoitunut.

Törmään aika ajoin em. kaupassa, en tervehdi. Läski, ryhditön ja turvoksissa.  Oma mieli kohenee:)

Vierailija
34/76 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin erään kiusaajani yläasteajoilta. Tämähän siis tapahtui kun kyseinen muija yritti änkeä seurueesemme yöelämässä. Ei aluksi tunnistanut, mutta kun kuuli nimeni ja näki minkälaisen äijän kanssa olen ja mitkä vaatteet oli päällä niin se ämmä kävi päälle. Sillä välin kun luin itseni finanssialan asiantuntijaksi, tämä muikkeli vietti päivänsä työttömänä duunarina. Vituttaishan tommonen melkein ketä tahansa. 

Vierailija
35/76 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt ja näen viikoittain. Muutamasta on tullut ihan tavan tallaajia, työssä käyviä ihmisiä. Muutamasta tullut päivittäis pulsuja ja ainakin yksi on laitettu kuoppaan. Ite jaksoin tarpoa paskassa 5 vuotta, olla sylkykuppina noille apinoille. Ehkä jotain pientä mielihyvää tunnen siitä, että ne pahimmat löytyvät sieltä räkälän nurkista. Mädäntykööt siellä rauhassa.

Vierailija
36/76 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajelee sillä samalla toyota corollalla, minkä on saanu 18v:nä. Sama nahkatakki ja "hiustyyli" tekee jotain perusduunia raksatöissä. Hommannu kunnon wt-äitimammasen ja sen kans 2 lasta ja kolmas tulossa. Nyt on pitkäaikasella saikulla masennuksen vuoksi.

Vissiin vituttaa se työ ja tuo vaimomammanen joka oli kiellosta huolimatta hommannu sen kolmannen lapsen. :D Tämä mammanen on 34v eikä ole koskaan ollut palkkatöissä, eikä ole lähikaikoina menossakaan kerta raskaana.

Ei sillä, ymmärrän kyllä jos on ottanut tuollaisen helpon mammasen, joka on loisinut vajaa 10v sen nurkissa ja loisii varmaan vielä toiset 10v. (mammasella ei ole edes mitään "järkevää" koulutusta, asunut ennen vanhemmillaan, ja sieltä suoraan tän "sankarin" luokse avoiseen perhe-elämä idyyliin)

Kuulin vaan juttuja yhteiseltä tuttavalta, ja ei voi muuta kun nauraa. :)

Vierailija
37/76 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jokainen teistä kiusatuista olisi itse kiusannut jos olisi rahkeet riittänyt? Ihmeen kaksinaamaista porukkaa.t ammattivalittaja

Vierailija
38/76 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entinen koulukiusaaja tappo vaimonsa ja lapsensa muutama vuos takaperin. Oli aina todella äkkipikainen, suuttui helposti, kunnon sadisti. En yhtään ihemettele että on päättänyt elämänsä näin. Harmi vaan että siitä "valinnasta" joutui kärsimään myös muut. :(

Vierailija
39/76 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 18:54"]

Mä törmäsin jonkun aikaa sitten tyttöön, jonka kiusaajien kanssa liikuin. Itse en kiusannut, mutta kuuluin tosiaan samaan porukkaan. Kysyin häneltä kuulumisia ja pyysin anteeksi sitä, että en ollut hänen puolellaan. Ollaan muutaman kerran sen jälkeen nähty ihan tarkoituksella, meistä on tulossa ystäviä :)

[/quote] Miksi et ollut hänen puolellaan?
[/quote]
Juttelin hänelle kyllä jo kouluaikana, enkä koskaan sanonut tai tehnyt pahasti. Olen monta kertaa myöhemmin miettinyt ja tuntenut syyllisyyttä miksi en puolustanut, mutta ehkä ajattelin itsekkäästi, että minua itseänikin olisi saatettu kiusata. Väärin, ehdottomasti kyllä. Olin lapsi ja nykyään tekisin toisin.

Vierailija
40/76 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työharjottelussa, pienessä yrityksessä.

Siellä vakkarityöntekijä kiusas, kun silmä vältti, kaikkia. Itkettin yhdessä ja erikseen, useita kertoja.

Yrittjät eivät huomanneet.

Koulu viimein pisti yrityksen "harjoittelukieltoon". Onneksi.

Kiusaaja on kuulemma eronnut, mies alkoholisoitunut ja lapselle ilmaantunut joku vaikea sairaus.

Nähtiin sattumalta, en tervehtinyt, nuolkoon näppejään. AIVAN SAMA