Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikennekamera välähti, paljonko sakkoja?

Vierailija
13.12.2014 |

Paljonko tulee sakkoja, jos ajoi 70 km/h alueella 60 km/h? Miehen mokoma ei huomannut rajoitusta ja nyt on mennä reissu pilalle.. :/

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikesakko..oliko se 70€ muistaakseni.

Vierailija
2/24 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alinopeudesta tietääkseni sakoteta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tarkoitti varmaan 60 rajoituksella ajettu 70.

Vierailija
4/24 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 12:08"]Paljonko tulee sakkoja, jos ajoi 70 km/h alueella 60 km/h? Miehen mokoma ei huomannut rajoitusta ja nyt on mennä reissu pilalle.. :/
[/quote]

Miksi reissu menee pilalle?

Vierailija
5/24 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ajettiin 70 km/h, ja rajoitus oli 60 km/h. Yritin laskea sakkolaskurista paljonko tulee, ja siellä ei edes ollut kohtaa sille, jos ylinopeus oli alle 15 km/h??
Lisäksi kismittää täällä liikenteessä, kun lumi on peittänyt kaikki liikennemerkit. Hyvä yrittää noudattaa sääntöjä, kun ei näe nopeusrajoituksia.

Ap

Vierailija
6/24 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissu meinaa mennä pilalle sen takia, että miestä ärsyttää tuo sakko sekä tämänhetkinen ajokeli. Siis lähinnä ilmapiiri on tällä hetkellä huono.

Ap

Vierailija
7/24 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä yhtään. Vähentävät vielä sen 3km/h.

Vierailija
8/24 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

85 euron rikesakko tuosta taitaa tulla, kun nopeusrajoitus enintään 60 km/h ja ylinopeus on alle 15 km/h.

Vierailija
9/24 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 12:18"]

Siis ajettiin 70 km/h, ja rajoitus oli 60 km/h. Yritin laskea sakkolaskurista paljonko tulee, ja siellä ei edes ollut kohtaa sille, jos ylinopeus oli alle 15 km/h?? Lisäksi kismittää täällä liikenteessä, kun lumi on peittänyt kaikki liikennemerkit. Hyvä yrittää noudattaa sääntöjä, kun ei näe nopeusrajoituksia. Ap

[/quote]

Alle 15km/h ylinopeus 85€ ja alle 20km/h 115€, ei sen enempää.

Vierailija
10/24 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, no pitää odotella kirjettä ja toivoa, etteivät sakota ainakaan tuon enempää. Harmittaa kyllä, mutta eipä tälle enää voi mitään. :/
Ajetaan tällä hetkellä melkoista etanavauhtia, kun ei uskalla ajaa kovin lujaa tuntemattomalla tiellä ilman mitään tietoa rajoituksista. Aamulla olin iloinen lumen tulosta, mutta nyt se lähinnä ärsyttää! :D

Ap

Vierailija
11/24 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 12:27"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 12:18"]

Siis ajettiin 70 km/h, ja rajoitus oli 60 km/h. Yritin laskea sakkolaskurista paljonko tulee, ja siellä ei edes ollut kohtaa sille, jos ylinopeus oli alle 15 km/h?? Lisäksi kismittää täällä liikenteessä, kun lumi on peittänyt kaikki liikennemerkit. Hyvä yrittää noudattaa sääntöjä, kun ei näe nopeusrajoituksia. Ap

[/quote]

Alle 15km/h ylinopeus 85€ ja alle 20km/h 115€, ei sen enempää.

[/quote] Pitäskö tehdä valitus kun joskus sain vähemmän sakkoa kovemmalla nopeudella kun edelliskerralla. 

Vierailija
12/24 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kamera välähti syyslomalla ,syyskuussa. Vieläkään ei ole sakkolappua kuulunut, kauanko se oikein kestää?

Vierailija
13/24 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli pelkkä huomautus/varoitus. Olin ajanut 80 alueella 87km/h. Ehkä olivat vähentäneet sen 3km/h en tiedä.

Vierailija
14/24 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 12:39"]

Mulla kamera välähti syyslomalla ,syyskuussa. Vieläkään ei ole sakkolappua kuulunut, kauanko se oikein kestää?

[/quote] 2 vko

Vierailija
15/24 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lumi oikeasti peittänyt liikennemerkit niin asiasta pitää soittaa, joku käy varmistamassa asian -> ei sakkoa.

Vierailija
16/24 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 12:45"]

Jos lumi oikeasti peittänyt liikennemerkit niin asiasta pitää soittaa, joku käy varmistamassa asian -> ei sakkoa.

[/quote] Höpsis! Vaikka merkit olis maalattu katuun lumen alle, niin sun pitää vaan tietää.

Vierailija
17/24 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskat, kiistät sakon koska liikennemerkit lumisia etkä tiennyt rajoitusta.

Ei autoilija voi tietää rajoitusta jos merkit piilossa, pöntöt ottaneet varmaan 20kpl kuvia ja sakot tullut 2kertaa.

Mitä oikein nipotat ap? Joskus sakkoja tulee, mitä sitten?

Vierailija
18/24 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sakotustapahan on oikeastaan veroluonteinen maksu valtion kassaan, se pitää vain hyväksyä. Lumiset liikennemerkit eivät ole riittävä syy sakon perumiseen, ei edes se, että liikennemerkki olisi kokonaan kaatunut tms. Vielä teillä on se pieni toivonkipinä, että kuva olisi epäonnistunut eikä sakkoa tulisi, niin minulle on käynyt yhden kerran.

Vierailija
19/24 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei antanut mun linkata, mutta Googlen luminen liikennemerkki, niin selviää ettei ole syy olla saamatta sakkoa.

Vierailija
20/24 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 13:57"]

Tuo sakotustapahan on oikeastaan veroluonteinen maksu valtion kassaan, se pitää vain hyväksyä. Lumiset liikennemerkit eivät ole riittävä syy sakon perumiseen, ei edes se, että liikennemerkki olisi kokonaan kaatunut tms. Vielä teillä on se pieni toivonkipinä, että kuva olisi epäonnistunut eikä sakkoa tulisi, niin minulle on käynyt yhden kerran.

[/quote]

Mun vakioreitillä oli viime kesänä varmaan kuukauden verran yksi rajoitusliikennemerkki kaatunut tai luultavasti kaadettu. Siinä ei ole tosin kameraa, mutta joskus on ollut partio. Hiljensin aina kun tiesin sen ja toiseen suuntaan merkit olivat pystyssä. Helposti näki, kuka on paikallinen, kun kaikki paikalliset osasivat hiljentää. Syy rajoitukseen on ymmärrettävä, koska se on taajama-alueen lähellä. Kyllä siitä jotkut soittivat lehteenkin, mutta kauan kesti ennen kuin laitettiin takaisin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän