Pitkä tyttö
Olen 14vuotias tyttö, painan 47 ja pituutta on 171, sanotaan että menkkojen alun jälkeen kasvaa vielä 5 senttiä ja mä en halua kasvaa 175 yhtään enempää. Te jotka kauhistelette painoani, mulla ei ole mitään ongelmia syömisen kanssa, päinvastoin ruoka on hyvää. Vihaan laihoja käsiäni ja ylipäätään laihaa olemustani ja sitä kun menkat eivät ala yms. Mutta sillekkun en mitään voi. Ongelmana on se, että en halua kasvaa jättiläiseksi. 180 olisi jo ihan liikaa, onko jollain omakohtaisia kokemuksia? Haluaisin tietää onko ne kasvun pysäyttävät lääkkeet haitallisia yms. Ja ne jotka tulee sanomaan että pituus on hyvästä, ei kiinnosta enää
Kommentit (13)
Ei tuo 5 sentin kasvu menkkojen alkamisen jälkeen mikään kiveen hakattu sääntö ole :) Se on yksilöllistä, kuinka paljon kasvaa vielä ko tapahtuman jälkeen ja luulisin että tyttö voi kasvaa vielä 5 senttiä. Itse kasvoin noin 2 senttiä, ja kaverini ei enää ollenkaan. Ei kannata huolehtia asiasta, kyllä se kasvu jossain vaiheessa loppuu :)
Ja itse näin 175 senttisenä voin sanoa, että tämä on kyllä ihan hyvä pituus :)
Rakastan pitkiä naisia! 175- cm.. ah! <3
Missä sä asut? Itä-Suomessa tai Pohjois-Suomessa? Täällä lounaisrannikolla 171-senttinen on korkeintaan keskipituinen. Itse 175-senttisensä tunnen oloni usein lyhyeksi, 180-senttisiä naisia on paljon.
Toisaalta olet vasta 14-vuotias ja samanikäiset pojat ovat monet lyhyempiä, ehkä siksi kuvittelet olevasi hujoppi. Älä huolehdi, kyllä ne kohta ohi kasvaa.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 10:52"]
Sorge, mutta muista silti että pitkä ihminen on aina kaunis sanoi minun jumppamaikka. (Oli itse jotain 155.)
terveisin täti 178 cm + korot
[/quote]
Buah hah hah hah hah hah hah hah haa!!!
Asun Etelä-Suomessa, on pojat mua pidempiä, mut kaikki tytöt lyhyempiä. Haluun olla ketterä ja sopusuhtanen.
Moi. Mäkin olin 14-vuotiaana sun pituinen ja aina vähintään 2 päätä tyttökavereitani pidempi. En silloin kiinnittänyt asiaan huomiota vaikka aina sainkin sukulaisilta ja terveydenhoitajilta kuulla pituudestani - ymmärsin todella olevani pitkä tyttö vasta täytettyäni 18. Olen nyt 20-vuotias ja 178cm.
Älä mieti pituuden huonoja puolia - mieti hyviä puolia. Pitkästä naisesta tulee monelle ensimmäsenä mieleen esim. arvokkuus, missit/mallit jne. Elä odotusten mukaan. En meinannut sitä itsekään aluksi uskoa todeksi, mutta myös valtava osa miehistä syttyy pitkistä naisista :))
Mä kasvoin enemmän kuin 5 cm menkkojen alettua, reilusti enemmän. Lopulta olin ja olen 182 cm. Koska et halua kuulla siitä mitään hyvää, en kerro. Sen kuitenkin sanon, että pituudesta kärsiminen loppui n 22 v, nykyisin muistan asiaa vain harvoin. Olen kohta 50 v eikä vois vähempää kiinnostaa minkä pituisia ihmiset on. Ymmärrän kyllä sua, olisin itsekin alta 20v ollut mielellään lyhyempi. Laiha olen ollut aina kuten sinäkin, nytkin painan 62 kg. En tunne itseäni kohta viisikymppiseksi kun vartalo on samanlainen kuin nuorena. Ehkä sulla käy yhtä hyvä tuuri.
Itselläni kuukautiset alkoivat 13-vuotiaana, jolloin olin 172cm pitkä. Kasvoin sen jälkeen vielä 6cm ja nyt aikuisena olen 178cm. Ja ylpeä jokaisesta sentistäni. Miesseuraa oli nuorena baareissa liikaakin, olen myös kaunis kasvoiltani. Mutta muistissa on hyvin tuo vaihe, kun tunsin itseni kirahviksi muiden tyttöjen rinnalla, itselläni tuo vaihe sijoittui lukioon. Muut tuntuivat pieniltä ja siroilta.
Mutta ajan kuluessa olen huomannut sellaisen jutun, että ne lyhyet ja sirot ovat muuttuneet palleroiksi. Monet ovat lihoneet lasten saamisen myötä jopa kymmeniä kiloja lukioajoista ja muistuttavat palloa. Minä taas olen yhtä hoikka kuin ennenkin. En tiedä, johtuuko se siitä, että isompi saa syödä vähän enemmän lihomatta mutta nyt nelikymppisenä olen erittäin tyytyväinen ulkomuotooni.
Sinä ap olet upea! Pidä siitä kiinni. Pituus on positiivinen tapa erottua massasta.
Me kaikki pitkät naiset olemme kasvaneet läpi tuon kehitysvaiheen, joten emmeköhän ymmärrä tunteesi. Meistä "rumista ankanpoikasista" on kasvanut niitä upeita joutsenia, joilla kuitenkin sisällä asuu se liian pitkä tyttö, joka liian usein on saanut nuorena kuulla kommentteja ulkonäöstään. Siksi olemme kauniita myös sisältä, koska tiedämme, miltä tuntuu olla kiusattu erilaisuuden takia.
Älä ihmeessä sorru mihinkään kasvu rajoittaviin lääkkeisiin, vaan ota jokainen sentti vastaan. Tervetuloa joutseneksi ;)
Pitkät naiset ovat upeimpia. Ole ylpeä pituudestasi.
t. 180cm joka käyttää korkeita korkoja.
Suurimman osan miehistä pää kääntyy ja kasvoille nousee ihaileva ilme, kun pitkä, sopusuhtainen nainen kulkee ohi. Tulet tämän vielä huomaamaan itsekin. Muista huolehtia, että ryhtisi säilyy hyvänä, huono ryhti voi pilata kokonaisvaikutelman.
Älä lankea noihin kasvua rajoittaviin lääkkeisiin, niiden sivuvaikutuksena on mm. lapsettomuus. Enkä usko kenenkään lääkärin niitä sinulle edes kirjoittavan, pituutesi on nimittäin normaali.
Tämä naisen elämä on täynnä paradokseja; lyhyet ihmiset haluaisivat olla pitkiä, pitkät lyhyitä. Tummat värjäävät hiuksensa blondeiksi ja päinvastoin.
Keskity pituuden ja ulkonäköseikkojen sijasta kehittämään itseäsi - älykäs nainen herättää aina eniten ihailua.
Et voi vaikuttaa pituuteesi, joten sitä on turha murehtia. Eikä 175cm edes ole pitkä nykyään.
Sorge, mutta muista silti että pitkä ihminen on aina kaunis sanoi minun jumppamaikka. (Oli itse jotain 155.)
terveisin täti 178 cm + korot