Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tulee palstalaisilta turpaan, mutta pakko avautua!

Vierailija
12.12.2014 |

Mikä ihme siinä on, että ihmiset antavat lastensa ja itsensä lihoa muodottomaksi?? Jos nyt sillä omalla kropalla ei ole niin suurta väliä, niin miksi antaa sen lapsen mössätä syödä epäterveellisesti ja läskistyä? Eikö sillä lapsen terveydellä ole mitään väliä?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 09:54"]

miten estät lasta syömästä, jos tämä on ruualle perso & hakee kaupasta salaa herkkuja? on saarnattu, on loptettu viikkoraha.. ei auta :( kyseessä siis 10v tyttö, 140cm/45kg. söisi aina mäkkärissä jos saisi ja onkin käyyt siellä salaa,energiajuomaa on pari kertaa onnistunut saamaan kioskilta mutta nyt se toivon mukaan loppui kun kävi saarnaamassa asiasta! huoneesta löytyy piilotettuja karkkipapereita, muun hyvän puutteessa saattaa mussuttaa leipää (mikä kyllä väheni, kun aloimme ostaan ruista ranskanleivän asemasta) tai muroja.

pienempänä ratsasti, sai kammon kun tippui ja satuti itsesä eikä ole halunnut uutta harrastusta. koulun jälkeen lähinnä nyhjää tabletin kanssa lattialla, vaikka olen yrittäyt houkutella muun peheen kanssa ulkoilemaan. ei kuulemma halua kun "kylmää ja märkää," kesällä taas oli" liian kuuma ja ampiaisia.." minä, mies ja 6v poika olemme siis hoikkia kaikki ! poika pelaa jalkapalloa ja tykkää myös hiihtämisestä, mies käy pelaamassa sulkapalloa ja itse lenkkeilen. emme siis ole himoliikkujia, mutta emme sohvaperunoitakaan. paitsi tytär..

rakastan tytärtäni ja toki hän kelpaisi tuollaisenakin, mutta kun ei se ylipaino ole leikin asia! pelkään, että tilanne vielä pahenee tuosta enkä tiedä mitä tehdä asialle :(

[/quote]

Anna sille tytölle ravitsevaa ruokaa, niin ei mässytä makeaa.

Vierailija
42/61 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 00:22"]No minä olen reilusti ylipainoinen, joka yrittää laihduttaa. Kumpikaan asiastani ei ole ylipainoinen, pidän siitä tarkan huolen, vaikken omasta syömisestäni aina otetta saakaan :/. Lapseni syövät erittäin terveellisesti ja liikumme paljon koko perhe. 

Olen samaa mieltä siitä, että aikuinen olkoon mitä kokoa sattuu olemaan, mutta lapset on pidettävä terveinä!
[/quote] Olen niin samaa mieltä. Joku vetosi myös vaikeisiin elämäntilanteisiin. Ei. Aikuinen ei välttämättä jaksa huolehtia vaikeissa tilanteissa itsestään, mutta siitä lapsesta pitää silti huolehtia. Aikuinen on itse valinnut lapsen teon ja hänellä on vastuu huolehtia siitä lapsesta. Lapsi ei liho vahingossa. Se on vanhemman valinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 09:10"]

oon järkyttynyt jos oku mamma ei muka oikeesti tiedää sipsien yms.haittoja!!!!Ravitsemusoppia raskaana oleville pakollisena kurssina vaikka neuvolaan..voi huh huh..vaarallista touhua!! T: Ravintoterapeutti

[/quote]

Neuvolassako muka saisi oikeaa ravintoneuvontaa??

Vierailija
44/61 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo vanhemmilla on tietenkin vastuu, mutta koko yhteiskunnan tasolta tulee viestiä syödä liikaa ja epäterveellistä safkaa. Kun katsoo kouluikäisiä lapsia, huomaa että todella monella on vatsaa, varmaan puolilla.

Ongelma on koskee koko yhteiskuntaa ja vastuun ja syyn vierittäminen ainoastaan vanhemmille on vaarallista.

Vierailija
45/61 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, esim. 12 vuotiaat ei käy koulun jälkeen keskenään kaupassa. Se on jännä, kun se pullukka KEHTAA ostaa herkkuja, niin juun tikkulaiha samanikäinen, missä on kieltäymyksen täyttymys ja kansanterveysvelvoite?? Olen ope ja aloitamme jokaisen aamun niin, että pyydän pullukan eteen ja 15 min hoemme läski, läski, läski. Sitten sovimme, että kaverit syövät kaikki ko lapsen ruuat. Iltapäivisin teen lasuja läskeistä lapsista.

Vierailija
46/61 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 00:03"]En ymmärrä myöskään sitä että annetaan lapsen lihoa. Pitäis sen verran olla kiinnostunu lapsen terveydestä. Lisäks lasta saatetaan kiusata koulussa ylipainosta. Miten ne jaksaa edes touhuta ja liikkua niin kun muut lapset.
[/quote] meillä lapset alkoi lihoa eskariin ja kouluun mennessä. Väitän, että osalla lapsista lihominen johtuu liikunnallisen lapsuuden loppumisesta, kun ei koulussa saa juosta, kiivetä, hyppiä vaan täytyy istua neljä tuntia päivässä.

Huono homeinen kouluilma väsyttää, eikä meillä poika uskalla olla enää illalla pimeällä ulkona.

Ei meillä kyllä lapset lihavia ole, mutta paino on noussut molemmilla eskarin ja koulun alettua.

Vierailija
47/61 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xdddx

Vierailija
48/61 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 10:07"]Joo vanhemmilla on tietenkin vastuu, mutta koko yhteiskunnan tasolta tulee viestiä syödä liikaa ja epäterveellistä safkaa. Kun katsoo kouluikäisiä lapsia, huomaa että todella monella on vatsaa, varmaan puolilla.

Ongelma on koskee koko yhteiskuntaa ja vastuun ja syyn vierittäminen ainoastaan vanhemmille on vaarallista.
[/quote] Vanhemmat nyt kuitenkin ovat niitä jotka voivat asialle jotain tehdä. On paljon muitakin laajempia ongelmia mutta sekö sitten on ratkaisu että vanhemmat vain levittävät kätensä voimattomina, et kun tää nyt on tällainen yhteiskunnallinen ongelma?

Vierailija
49/61 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
50/61 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 10:10"]Joo, esim. 12 vuotiaat ei käy koulun jälkeen keskenään kaupassa. Se on jännä, kun se pullukka KEHTAA ostaa herkkuja, niin juun tikkulaiha samanikäinen, missä on kieltäymyksen täyttymys ja kansanterveysvelvoite?? Olen ope ja aloitamme jokaisen aamun niin, että pyydän pullukan eteen ja 15 min hoemme läski, läski, läski. Sitten sovimme, että kaverit syövät kaikki ko lapsen ruuat. Iltapäivisin teen lasuja läskeistä lapsista.
[/quote]

Mitä sä horiset siellä?

Vierailija
51/61 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kyllä on ikävämpää, että lapsista annetaan kasvaa nirppanokkia ja muita arvostelevia, itseään parempana pitäviä.

Vierailija
52/61 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 10:21"]

Minusta kyllä on ikävämpää, että lapsista annetaan kasvaa nirppanokkia ja muita arvostelevia, itseään parempana pitäviä.

[/quote]

Miten tämä liittyy aiheeseen??

Vierailija
53/61 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeahan tuollaiseen on puuttua. Usein ylipainoiset ihmiset eivät ole kamalan vastaanottavaisia ja he ovat luonteeltaan lepsumpia. Eivät pysty tekemään pitkän tähtäimen ratkaisuja. Usein vanhemmat, joilla ei ole itsekuria pitää huolta edes omasta syömisestään, eivät kykene myöskään sanomaan lapselle ei.

Vierailija
54/61 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 10:18"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 10:07"]Joo vanhemmilla on tietenkin vastuu, mutta koko yhteiskunnan tasolta tulee viestiä syödä liikaa ja epäterveellistä safkaa. Kun katsoo kouluikäisiä lapsia, huomaa että todella monella on vatsaa, varmaan puolilla.

[/quote] Vanhemmat nyt kuitenkin ovat niitä jotka voivat asialle jotain tehdä. On paljon muitakin laajempia ongelmia mutta sekö sitten on ratkaisu että vanhemmat vain levittävät kätensä voimattomina, et kun tää nyt on tällainen yhteiskunnallinen ongelma?
[/quote]

Ei tietenkään. Mutta pitäisi herätä todellisuuteen ihan eri tasolla kuin av:lla ja kahvipöytäkeskusteluissa haukkumassa äitejä. Ei ongelma poistu syyllistämällä vanhempia. Toki jokainen vanhempi on vastuussaan oman lapsen hyvinvoinnista ja terveydestä, mitä se kullekin tarkoittaa..

Vierailija
55/61 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä ruoka oli lohduke ja ainoa asia joka yhdisti meitä - ja oikeastaan ainoa hyvä asia elämässä. Tosin olen kuullut myös että jotkut vanhemmat antavat lapselle ruokaa pitääkseen tämän tyytyväisenä ja helpommin käsiteltävänä. Lapsella paha mieli niin annetaan ruokaa lohdukkeeksi, koska vanhemmat eivät osaa auttaa tätä käsittelemään tunteitaan muuten. Ruokaa iloon ja ruokaa suruun. Ja tosiaan kun katselin omia lapsuuden aikaisiani lihavia kuvia, niin toisinaan mietin että tuotako minun äitini "rakasti". Hän ei äitinä nähnyt sitä totuutta vaan omiaan.

Vierailija
56/61 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 10:01"]

miten estät lasta syömästä, jos tämä on ruualle perso & hakee kaupasta salaa herkkuja? on saarnattu, on loptettu viikkoraha.. ei auta :( kyseessä siis 10v tyttö, 140cm/45kg. söisi aina mäkkärissä jos saisi ja onkin käyyt siellä salaa,energiajuomaa on pari kertaa onnistunut saamaan kioskilta mutta nyt se toivon mukaan loppui kun kävi saarnaamassa asiasta! huoneesta löytyy piilotettuja karkkipapereita, muun hyvän puutteessa saattaa mussuttaa leipää (mikä kyllä väheni, kun aloimme ostaan ruista ranskanleivän asemasta) tai muroja.

pienempänä ratsasti, sai kammon kun tippui ja satuti itsesä eikä ole halunnut uutta harrastusta. koulun jälkeen lähinnä nyhjää tabletin kanssa lattialla, vaikka olen yrittäyt houkutella muun peheen kanssa ulkoilemaan. ei kuulemma halua kun "kylmää ja märkää," kesällä taas oli" liian kuuma ja ampiaisia.." minä, mies ja 6v poika olemme siis hoikkia kaikki ! poika pelaa jalkapalloa ja tykkää myös hiihtämisestä, mies käy pelaamassa sulkapalloa ja itse lenkkeilen. emme siis ole himoliikkujia, mutta emme sohvaperunoitakaan. paitsi tytär..

rakastan tytärtäni ja toki hän kelpaisi tuollaisenakin, mutta kun ei se ylipaino ole leikin asia! pelkään, että tilanne vielä pahenee tuosta enkä tiedä mitä tehdä asialle :(

[/quote]

[/quote]

on annettu, ei auta. esim. eilen söi aamupalaksi puuroa mehukeitolla, lounaaksi munakasta  & päivälliseksi  täysjyvä-pastaa kirjolohikastikkeella sekä raejuustoa, siitä huolimatta oli kuljettamassa  huoneeseensa myslikuppia sekä kaakaomukillista (kun mulla on nälkä!).. ja illemmasta, kun lähti "kaverin luo" niin oli käynyt ostamassa ison pussin irtiksiä! :O

Vierailija
57/61 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 10:15"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 00:03"]En ymmärrä myöskään sitä että annetaan lapsen lihoa. Pitäis sen verran olla kiinnostunu lapsen terveydestä. Lisäks lasta saatetaan kiusata koulussa ylipainosta. Miten ne jaksaa edes touhuta ja liikkua niin kun muut lapset. [/quote] meillä lapset alkoi lihoa eskariin ja kouluun mennessä. Väitän, että osalla lapsista lihominen johtuu liikunnallisen lapsuuden loppumisesta, kun ei koulussa saa juosta, kiivetä, hyppiä vaan täytyy istua neljä tuntia päivässä. Huono homeinen kouluilma väsyttää, eikä meillä poika uskalla olla enää illalla pimeällä ulkona. Ei meillä kyllä lapset lihavia ole, mutta paino on noussut molemmilla eskarin ja koulun alettua.

[/quote]

Kannattaa varmaan opettaa uskaltamaan olemaan ulkona. Totta kai kiloja kertyy, jos illat menevät kotona kökkiessä. Omassa lapsuudessani lähdettiin heti läksyjen teon jälkeen ulos ja puuhailtiin siellä pari-kolme tuntia, kesällä enemmänkin. Ajettiin pyörällä, leikittiin rosvoa ja poliisia tai kirkonrottaa, kiipeiltiin puissa, tehtiin lumiukkoja ja -linnoja, pulkkailtiin tai ajettiin potkukelkalla... kaloreita paloi varmaan saman verran kuin kevyessä kuntosaliharjoittelussa.

Vierailija
58/61 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 09:28"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 08:37"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 01:56"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 01:47"]

en ymmärrä vanhempia ketkä syöttää esim.sipsejä lapselleen..tapon yritys..oksettavaa,säälittäää ja kusipäistä touhua..pistää nyt kyllä vihaks.

[/quote]

Eihän sipseissä mitään niin pahaa ole. Tai kerro toki mikä niissä niin kamalaa on.

[/quote]

Et voi kysyä tosissasi. Lue kerran elämässäsi sipsipussista tuoteseloste ja ota selvää, mitä ne kaikki pussin sisältämät aineet ovat.

[/quote]

Peruna, auringonkukkaöljy ja suola. Mitä näistä nyt pitää ottaa selvää? Ei sipsejä pidä koko ajan syödä eikä kerrallakaan liikaa mutta mikä niissä on niin ultimate huonoa?

t. Eri kuin aiemmin lainattu

[/quote]

Voisiko joku vastata tähän?

Vierailija
59/61 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 10:46"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 10:01"]

[/quote]

[/quote]

on annettu, ei auta. esim. eilen söi aamupalaksi puuroa mehukeitolla, lounaaksi munakasta  & päivälliseksi  täysjyvä-pastaa kirjolohikastikkeella sekä raejuustoa, siitä huolimatta oli kuljettamassa  huoneeseensa myslikuppia sekä kaakaomukillista (kun mulla on nälkä!).. ja illemmasta, kun lähti "kaverin luo" niin oli käynyt ostamassa ison pussin irtiksiä! :O

[/quote]

Ja kuitenkin jäi nälkä? Eikö kellot soita?

Vierailija
60/61 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lihavuus on tämän palstan jatkuvasti kiihkosta kuolaa valuvien kirjoittajien lempiaihe? Jokin perversio?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän