Antaisitko miehellesi luvan ottaa annoksen alkoa ollessaan lapsenvahtina?
Eli jos itse olisit lähdössä ulos ystäviesi kanssa ja miehesi olisi jäämässä kotiin lapsen (taapero) kanssa. Olisiko sinulle ok, että mies ottaa yhden viskin perjantai-illan kunniaksi, kun lapsi on mennyt nukkumaan?
Kommentit (41)
No meillä sen saunakaljan/siiderin voi ottaa vaikka lapsi olisi hereillä. Vai pitääkö sitä olutta jotenkin piilotella lapselta?
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 00:35"]Mä oon samaa mieltä että yks ajokuntoinen pitää olla kotona. Vaikka se ei käytännössä tarkottaisi sitä että autolla pitäis ajaa, mutta kuitenkin sitä että missä kunnossa autoa VOISI lähteä ajamaan. Jos otat yhden siiderin ja voisit lähteä sen jälkeen auton rattiin, on se ok määrä lasten kans yksin kotona ollessa.
[/quote]
Siis VOISINHAN mä toki ajaa autoa, mutta se taitaa olla vaarallisempaa kuin promillen humalassa ajaminen koska en ole koskaan ajanut tai saanut siihen opetusta...
Miksi ei saisi ottaa vaikka kaksi? aika pirttihirmu saa olla, jos toinen ei saisi juoda mitään kun lapsi on jo nukkumassa:D
Onneksi en ole parisuhteessa, jos kerran oikein täytyy aikuisille antaa lupa. Sanon, että tehkööt mitä haluaa, kunhan ei vahingoita muita tai aseta ketään muuta vaaraan.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 10:40"]
Ei ole väliä onko autoa, mutta ajokuntoisuus on aika hyvä ja virallinen mittari siitä, ettei alkoholi vaikuta harkintakykyyn. Siksi se on hyvä sääntö lastenhoitoonkin.
[/quote]
Vertaat autoilua ja lastenhoitoa :D :D :D
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 15:18"]Miksi ei saisi ottaa vaikka kaksi? aika pirttihirmu saa olla, jos toinen ei saisi juoda mitään kun lapsi on jo nukkumassa:D
[/quote]
En jättäisi lastani yhdenkään humalaisen vastuulle, vaikka lapsi olisi nukkumassa. Lapsi voi herätä tai voi tapahtua vaikka ja mitä. Humalaisen havainnointi- ja reagointikyky on aina laskenut. Ottakoot viskiä silloin kun minäkin olen kotona, selvinpäin.
Eikö sinua haittaisi jos esim lapsi on jätetty lastenhoitajan hoiviin joka ottaa viskin tai kaksi kun lapsi nukkuu? Miksi vanhempi saisi toimia yhtään eri tavalla, vastuu on sama?
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 15:47"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 10:40"]
Ei ole väliä onko autoa, mutta ajokuntoisuus on aika hyvä ja virallinen mittari siitä, ettei alkoholi vaikuta harkintakykyyn. Siksi se on hyvä sääntö lastenhoitoonkin.
[/quote]
Vertaat autoilua ja lastenhoitoa :D :D :D
[/quote]
Kummassakin muiden henki on sinunkin vastuullasi, lapsenhoidossa jopa vain ja ainoastaan sinun ja siinä vain sinun tekemilläsi virheillä on merkitystä.
Saa ottaa ja on ottanutkin. Saatan itsekin joskus ottaa lasillisen viiniä, kun vauva mennyt yöunille. Muuten en ota koska imetän, mutta poika nukkuu 12-13h putkeen niin tiedän ettei tarvitse maidon promilleja miettiä. Vaikkei yhdestä lasillisesta mitään haittaakaan kai olisi. Humalaa en suvaitse, se on taas asia erikseen.
Täh? No totta kai. Saa ottaa pari lisääkin.
En ole koskaan ajokunnossa koska minulla ei ole ajokorttia! Osaan tilata taxin tai ambulanssin tarpeen vaatiessa.
Mies ei kysy minulta lupaa mitä saa ja ei saa tehdä omassa kodissaan enkä minä myöskään kysele lupaa mieheltäni mihinkään. Olemme aikuisia ihmisiä ja osaamme itse tehdä omat päätöksemme.
Kyllä sen yhden saunakaljan tai lasillisen viiniä voi ottaa. Kai yksinhuoltajatkin saavat, niin miksei hoitovuorossa oleva vanhempi? Mutta mielestäni vain yksi annos.
Nimenomaan, isä lapsenvahtina.
Meillä otti kaljan pari, asiasta ei kuulemma saanut nalkuttaa. Minkäs teet. Kovin harvoin kävin yhtään missään.
Jos tiedät että jää siihen yhteen.
Yhden annoksen kyllä kun lapsi on nukkumassa.
Siis kenen lapsia mies on menossa vahtimaan? Palkatun vahdin ei sovi ottaa alkoholia, mutta kai nyt mies voi illalla kotona vaikka oluen ottaa, kun omat lapset nukkuu. Ihan ihme aloitus.
Siis miksi ihmeessä ei saisi ottaa jos lapsi nukkuu????
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 22:45"]
isä lapsenvahti? :D
[/quote]
No oli kuule aika helvetin vaikea keksiä otsikkoa, joka mahtuisi 80 merkkiin. Siksi tuo "lapsenvahti" vaikka itseänikin se häiritsi. -ap
Totta kai on ok. Kyllä mieheni tietää mitä tekee, eikä minun tarvitse häntä vahtia tai hänelle lupia antaa.