Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitko miehellesi luvan ottaa annoksen alkoa ollessaan lapsenvahtina?

Vierailija
12.12.2014 |

Eli jos itse olisit lähdössä ulos ystäviesi kanssa ja miehesi olisi jäämässä kotiin lapsen (taapero) kanssa. Olisiko sinulle ok, että mies ottaa yhden viskin perjantai-illan kunniaksi, kun lapsi on mennyt nukkumaan?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokunnossa pitää olla. En tiedä miten yksi viski nostaa promilleja. Mutta yleispätevä sääntö että pienten lasten kanssa aina vähintään yksi ajokuntoinen kotona.

Vierailija
2/41 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 00:19"]Ajokunnossa pitää olla. En tiedä miten yksi viski nostaa promilleja. Mutta yleispätevä sääntö että pienten lasten kanssa aina vähintään yksi ajokuntoinen kotona.
[/quote]
Miksi ajokunnossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulkeehan taksi, eikä kaikilla ole edes ajokorttia autosta puhumattakaan. Haja-asutusalueilla tilanne tosin saattaa olla erilainen, parempi ottaa varman päälle.

Mutta siis minun puolesta saisi ja otin itsekin terästetyn glögin, vaikka olen lasten kanssa keskenään kotona.

Vierailija
4/41 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemman täytyy kyetä huolehtimaan lapsesta,ajokunnosta laki ei puhu mitään.Itse voin ottaa vaikka 6 kaljaa ku lapset on menny nukkumaan.Lapsen ollessa sairas en ota yhtään.

Vierailija
5/41 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todelkakin. Vaikķa useammman

Vierailija
6/41 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitää olla ajokunnossa? Minulla ei ole edes ajokorttia. Miehellä on, mutta autoa meillä ei ole. Relatkaa nyt ihmiset! Ei koko elämä voi olla jatkuvaa onnettomuuteen valmistautumista. Tottakai kotona voi ottaa oluen tai viskipaukun, oli lapsia tai ei, hereillä tai ei. 

Vierailija
7/41 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä hyvä vanhempi voi olla ajokunnossa sen yhen illan jos toista autollista ei kotona ole, kaiken varalta

Vierailija
8/41 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon samaa mieltä että yks ajokuntoinen pitää olla kotona. Vaikka se ei käytännössä tarkottaisi sitä että autolla pitäis ajaa, mutta kuitenkin sitä että missä kunnossa autoa VOISI lähteä ajamaan. Jos otat yhden siiderin ja voisit lähteä sen jälkeen auton rattiin, on se ok määrä lasten kans yksin kotona ollessa.

Vierailija
9/41 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia en hoida itselleni koskaan ajokorttia. Meidän perheessä käydään töissä ja ostetaan tarvittaessa taksi, jos kyytiä tarvitaan.

Iskä, joka ottaa sopivasti

Vierailija
10/41 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh ja olen ottanut muutaman. Ja olen mennyt äkkiä kuumekohtauksen saaneen lapsen kanssa päivystykseen. Taksilla. Ei mulla ole autoa anyway. Kukaan mitään kysellyt. Ja hoito lapselle saatiin.

Mutta kännissä ei saa olla.

Vierailija
11/41 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokunto on hyvä mittari siihen ettei käyttäydy lapsen mielestä oudosti jos se lapsi sieltä herääkin ja tarvii syliä tai muuten apua. Pari kaljaa tms on ihan ok mutta sikspäkki ei mun mielestä.

Vierailija
12/41 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
13/41 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on väärä, en aio kysyä lupaa jos haluan ottaa muutaman oluen. Olen aikuinen ihminen ja tiedän rajani, en ole mikään holhottava lapsi suhteessa.

Vierailija
14/41 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet näyttää tekevän alkoholista mörön lapselle.

Vierailija
15/41 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi. Huolestuttavammalta näyttää että useamman mielestä on ok ajaa yhden tai parin alkoannoksen jälkeen...?

Vierailija
16/41 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 15:59"]

En ole koskaan ajokunnossa koska minulla ei ole ajokorttia! Osaan tilata taxin tai ambulanssin tarpeen vaatiessa.

Mies ei kysy minulta lupaa mitä saa ja ei saa tehdä omassa kodissaan enkä minä myöskään kysele lupaa mieheltäni mihinkään. Olemme aikuisia ihmisiä ja osaamme itse tehdä omat päätöksemme.

[/quote]

Ei tuo ole normaalia. Yleensä kumppani tulee tölkin avauksen jälkeen naputtamaan viereen ja uhkaa erolla. Missä te oikein asutte?

Vierailija
17/41 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väliä onko autoa, mutta ajokuntoisuus on aika hyvä ja virallinen mittari siitä, ettei alkoholi vaikuta harkintakykyyn. Siksi se on hyvä sääntö lastenhoitoonkin.

Vierailija
18/41 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/41 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mamma ei koskaan juo mitään.

Vierailija
20/41 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 22:44"]Eli jos itse olisit lähdössä ulos ystäviesi kanssa ja miehesi olisi jäämässä kotiin lapsen (taapero) kanssa. Olisiko sinulle ok, että mies ottaa yhden viskin perjantai-illan kunniaksi, kun lapsi on mennyt nukkumaan?
[/quote]Huh. Mistä näitä älynväläytyksiä tupsahtelee. Maalaisjärki. Kysyykö mies oikein luvan. No totta hitossa voi ottaa. Vaikka parikin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä