Sinä nainen joka et *lähtökohtaisesti* ole minusta kiinnostunut, miten voisin lähestyä sinua?
Ihan tavallisessa arjessa, eli kaupassa, kahvilassa, terveyskeskuksessa jne...
Kommentit (261)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan älyttömän angstisia kommentteja joiltain naisilta!
"turha tulla kyselemään mitään, en noteeraa"
Hyi että miten masentava asenne. Tuskin tollasilta kukaan menee mitään kyseleenkään, yleensä näkyy naamasta toi asenne. Eli älkää pelätkö, ei teiltä kukaan mitään haluakkaan kysyä!
Itsekkin naisena tietysti vastustan kaikkea ahdistelua ym, mutta se että keskustelunavaus tai joku kysymys vieraalta ihmiseltä olisi ahdistelua on kyllä todella överiksi mennyttä "voimaantumista".
Ei vaikuta kovin hyvinvoivilta tai onnellisilta nämä, jotka kokevat kaikki puskista tulevat kontaktit jotenkin ahdisteluna tai ylipäätään negatiivisena?
Tässä on tietysti sekin, että kaikki eivät ole niin sosiaalisia ihmisiä, ja se on ihan ok. Ei tarvitse olla valmis juttelemaan tuntemattomien kanssa, jos se ei tunnu hyvältä.
Omasta mielestäni on aivan yks ja sama onko ihminen sosiaalinen vai ei. Jotkut käytöstavat pitää olla hallussa ja onhan se nyt absurdia että ei kykene selviytymään satunnaisesta kysymyksestä vieraalta. Kukaan ei elä täällä yhteiskunnassa yksinään omassa kuplassaan. Ei se vaadi mitään sosiaalisuutta, että pystyy kommunikoimaan kohteliaasti silloin kun tilanne tulee.
Niin, voihan tämänkin ymmärtää halutessaan väärin mutta väännetään nyt rautalangasta.
Keskustelunavauksia joihin pitää vastata kohteliaasti:
-Anteeksi, voisitko kertoa minulle mitä kello on?
-Hei, osaatko sanoa missä on lähin pankkiautomaatti?
-Voisitkohan sinä ystävällisesti ojentaa minulle tuon hernekeiton ylähyllyltä.Keskustelunavauksia joihin ei ole mitään valtakunnan velvollisuutta vastata kohteliaasti:
- Hyvä perse
- Tosi kivat tissit, mentäiskö meille?
- Kyl mä sua naamasta huolimatta panisinMutta eiväthän noi jälkimmäiset olekkaan mitään keskustelunavauksia. Vaikea uskoa että tuollaista kuulisi missään muualla kuin jossain juottolassa pikkutunneilla tai teinipoikien huuteluina. Oma keskusteluni ei pitänyt sisällään em tilanteita.
Yllättyisit koska kyllä kuulee! Nyt olen jo yli kolmekymppinen eli jo täti-ihminen mutta parikymppisenä tuli vastaan toistuvasti vastaavia tosi tökeröitä kokemuksia enkä edes ole kovinkaan kaksisen näköinen. Röyhkeimmästä päästä oleva kehui vaimonsa vieressä (!) minua unelmiensa naiseksi ja kehui antavansa kuun taivaalta. Tämä siis työpaikallani, keskellä päivää, päivittäistavarakaupassa. Olen myös tullut seksuaalisesti häirityksi tilanteessa jossa asiakas lukitsi minut kanssaan suljettuun tilaan kahdestaan ja kouri, tullut joukkoliikennevälineessä kourituksi keskellä päivää, saanut todella törkeää kommenttia keskellä päivää ihmisten keskellä, tultu kadulta pyytämään treffeille arkipäivällä kävellessä, bussissa ollessa jne. Yleensä mies jäi myös viereen seuraamaan, jankkaamaan puhelinnumeroa tai vääntämään tikusta asiaa. Enkä jaksa edes aloittaa sosiaalisesta mediasta ja dick-pickeistä ilman että koskaan on yhtään tissivakoa tai vartalokuvaa ollut näkyvissäkään. Siksi tätä varmasti väheksytäänkin jatkuvasti koska "tuskin nyt kukaan tuollaista tekisi" mutta KYLLÄ TEKISI! Jopa yli 70v äitini on kokenut seksuaalista häirintää. Näihin peilatessa en yhtään ihmettele ettei tuntemattomien lähestymiseen suhtauduta positiivisesti. Ja kuten sanottua, minä olen ihan tuikitavallinen tallaaja niin millaista kohtelua mahtaa ne oikeasti kauniit naiset saada?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi että miten masentava asenne. Tuskin tollasilta kukaan menee mitään kyseleenkään, yleensä näkyy naamasta toi asenne. Eli älkää pelätkö, ei teiltä kukaan mitään haluakkaan kysyä!
Itsekkin naisena tietysti vastustan kaikkea ahdistelua ym, mutta se että keskustelunavaus tai joku kysymys vieraalta ihmiseltä olisi ahdistelua on kyllä todella överiksi mennyttä "voimaantumista".
Ei vaikuta kovin hyvinvoivilta tai onnellisilta nämä, jotka kokevat kaikki puskista tulevat kontaktit jotenkin ahdisteluna tai ylipäätään negatiivisena?
Mitä ihmeen "voimaantumista" on siinä että Suomessa saa jokainen nainen asettaa omat rajansa ja osalle ne menevät siinä että tuntemattomien lähestymisiin ei reagoida? Newsflash: yksikään ihminen ei ole ventovieraalle velkaa jaksaa pokaamisyrityksiä tai suhtautua niihin mitenkään kannustavasti tai positiivisesti. Minua juttelu ei haittaa ja jos joku yrittää pokata, niin pokailkoot (turhaan), mutta ihan yhtälailla kunnioitan sen ettei kaikki pidä sitä mukavana. Voimaantuminen on kyllä viime aikojen misogynistisin sana mitä tiedän. Täydellinen antikliimaksi keskustelussa mistä jo tietää että keskustelijan kanssa jaeta samaa arvomaailmaa :D
Ihmisen kuin ihmisen mielenterveydessä on pahasti jotain vialla, jos kokee tarvetta vetää omat rajansa siihen, että ei vastaa mitään, kun mies/mummo/lapsi/ulkomaalainen = toinen ihminen lähestyy julkisella paikalla kysyäkseen jotain/tarvitessaan apua/ehdottaessaan tutustumista.
Sairas maailma kun mielenterveysongelmista tennjotain pyhiä lehmiä, ihmisen rajoja, mitä ei saa ylittää, vaan niitä pitää vaalia. Voi voi.
Jos joku tarvitsee apua tai kysyy neuvoa, on kohteliasta ja asiallista vastata. Mutta jos joku ehdottaa tutustumista, ei ole pakko vastata mitään. No, toki itsekin silloin sanoisin "ei nyt", mutta mitään velvollisuutta ei ole alkaa jutella tutustumishaluisen kanssa.
Hahaha, aivan uskomaton kommentti! Nyt sitten niitä perusteluja kehiin! Miksi avunpyyntöön on kohteliasta vastata, mutta tutustumisoyyntöön ei päde sama logiikka?! Siitä olen samaa mieltä, että mitään keskustelu velvollisuuksia ei kenelläkään ole, mutta eettinen kohteliaisuusvelvollisuus kyllä on, tilanteessa kuin tilanteessa.
Enhän sanonutkaan, etteikö tutustumispyyntöön vastaaminenkin olisi kohteliasta - sanoin vain, ettei ole pakko vastata mitään. Mutta kuten kirjoitin, kyllä itsekin vastaisin varmaan jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen "voimaantumista" on siinä että Suomessa saa jokainen nainen asettaa omat rajansa ja osalle ne menevät siinä että tuntemattomien lähestymisiin ei reagoida? Newsflash: yksikään ihminen ei ole ventovieraalle velkaa jaksaa pokaamisyrityksiä tai suhtautua niihin mitenkään kannustavasti tai positiivisesti. Minua juttelu ei haittaa ja jos joku yrittää pokata, niin pokailkoot (turhaan), mutta ihan yhtälailla kunnioitan sen ettei kaikki pidä sitä mukavana. Voimaantuminen on kyllä viime aikojen misogynistisin sana mitä tiedän. Täydellinen antikliimaksi keskustelussa mistä jo tietää että keskustelijan kanssa jaeta samaa arvomaailmaa :D
Ihmisen kuin ihmisen mielenterveydessä on pahasti jotain vialla, jos kokee tarvetta vetää omat rajansa siihen, että ei vastaa mitään, kun mies/mummo/lapsi/ulkomaalainen = toinen ihminen lähestyy julkisella paikalla kysyäkseen jotain/tarvitessaan apua/ehdottaessaan tutustumista.
Sairas maailma kun mielenterveysongelmista tennjotain pyhiä lehmiä, ihmisen rajoja, mitä ei saa ylittää, vaan niitä pitää vaalia. Voi voi.
Nyt oli kyse ap:n yksipuolisesti väkisin ja vastentahtoisen naisen, vastoin naisen tahtoa, pokaamisesta.
Kyllä se yleinen velvollisuus ja odote normikäytöstavoista koskee myös tätä (millä tahansa (teko)syyllä) lähestyvää (tyrkky)tahoa. Lähestyvän tahon ulkoinen ja sisäinenkin olemus on täysin merkityksetöntä, jos tuppaa framille toisen (ahdistelun uhrin) juuri tältä tuppaajalta (mummopapparappa..) niin toivomatta.
Ei kellään ole vastoin omaa tahtoaan velvollisuutta infota/palvella/sietää ketään (pokaajauli tms)tyrkkyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku tarvitsee apua tai kysyy neuvoa, on kohteliasta ja asiallista vastata. Mutta jos joku ehdottaa tutustumista, ei ole pakko vastata mitään. No, toki itsekin silloin sanoisin "ei nyt", mutta mitään velvollisuutta ei ole alkaa jutella tutustumishaluisen kanssa.
Hahaha, aivan uskomaton kommentti! Nyt sitten niitä perusteluja kehiin! Miksi avunpyyntöön on kohteliasta vastata, mutta tutustumisoyyntöön ei päde sama logiikka?! Siitä olen samaa mieltä, että mitään keskustelu velvollisuuksia ei kenelläkään ole, mutta eettinen kohteliaisuusvelvollisuus kyllä on, tilanteessa kuin tilanteessa.
Miksi et katsot jollain ihmisellä, tässä tapauksessa miehellä, olevan kohteliaisuusvelvoitetta Olla häiritsemättä toisia ihmisiä eli tässä tapauksessa naisia. Miksi vain naisella on kohteliaisuusvelvoite tätä häiritsijää kohtaan?
Miksi ap ei kestä sitä kiistatonta tosiasiaa, että kaikki naiset eivät hänestä kiinnostu (ja tuskin edes kukaan)? Tämä tosiasia ei ole käännettävissä muuksi yhtään millään temppuilupelaamisvenkuroinnilla, lopeta jankka!
Vierailija kirjoitti:
Vanha kunnon "negaaminen" toimii aina. Avaa keskustelu vaikka siten, että tivaat miksi kukaan haluaisi olla sen naisen kanssa parisuhteessa, mitä sillä on tarjottavaa muka, ja että netissä on paljon kauniimpia ja nuorempia naisia. Plussaa jos saat siihen mukaan myös juttua aasialaisista ja itäeurooppalaisista naisista ja niiden paremmuudesta. Myös naisen hiuksista ja vaatteista voi sanoa jotain tyyliin "Näyttäisit paljon paremmalta hiukset auki" tms. tai "Sun kropalla ei kannata käyttää tuommoisia housuja." Naiset on sulaa vahaa tän setin jälkeen.
Mä vastaisin vaan, että ei kukaan haluakaan olla mun kanssa parisuhteessa ja keskustelu päättyisi siihen.
Jos
"lähtökohtaisesti", = epärelevantti tilkesössö, jonka voi jättää pois/säilyttää, muttei sekään muuta mitään.
niin sitten myös
"lähestyä" = älä lähesty.
Älä lähesty naisia, jotka eivät ole sinusta kiinnostuneita. Älä keksi tekosyitä/takerru lillukanvarsiin/vänkää.
En hae elättäjää. Painan katseen visusti maahan ettei tulla kyselemään mitään. Haluan olla yksin.
Vierailija kirjoitti:
Hmm jos joudut kysymään asiaa täältä palstalta, niin suosittelen että esim teet käyntikortteja ja aina kun tulee kiinnostavan tyyppinen nainen, viet vaan sen käyntikortin ja toteat että olisi kiva käydä kahvilla.
Niitä pitää valmistautua jakamaan melko paljon, mutta joku luultavasti soittaa takaisin.
Älä jää höpöttämään muuta siinä tilanteessa, koska näemmä jännität.
Hyvä idea! Ei häiritse vastapuolta, ja joku varmaan kiinnostuukin. Itsekin voisin lähteä, jos tyyppi olisi päällisin puolin edes vähän miellyttävän oloinen. Olisi niin virkistävä lähestymistapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo "negaaminen" kyllä ole minun juttuni. Minulle sopisi paremmin kehuminen. Voisin ennemmin vaikka kehaista naisen ulkonäköä, vaatteita, vartaloa.
ap
Ei, ei, ei. Negaaminen on karmea idea, mutta tuo on lähes yhtä huono. Jos joku mies, josta en ole kiinnostunut, kehuu ulkonäköäni, se on hyvin vastenmielistä. Vartalo menee jo ahdistelun puolelle. Kehu naisen älyä, huumorintajua, ystävällisyyttä, jotain, mitä oikeasti arvostat hänessä.
En ole aloittaja, mutta kysyn retorisesti silti. Jos tapaa kadulla naisen, niin silloinhan ei voi kehua naisen ystävällisyyttä, huumorintajua tai älyäkään, koska niistä ei vielä tiedä mitään? Tuollaisiahan ei voi arvostaa ellei toista tunne edes hieman.
Okei, mutta jos tulen sinua vastaan ja olemme esimerkiksi kävelleet aamuisin toisiamme vastaan vuoden verran ja olen huomannut sinut, niin mitä olet mieltä tällaisesta yrityksestä? (Tämä on muuten tositilanne vuodelta 2016) "Hei, olen huomannut sinut vuoden ajan tällä kadulla, ja olet tehnyt aikamoisen vaikutuksen minuun..."
Tulos oli se että nainen hymyili, ja sanoi sitten olevansa parisuhteessa. Harmi. Vuosien aikana hyvin harva nainen on tehnyt minuun minkäänlaista vaikutusta. Mutta kun näin hänet ensimmäisen kerran, hän oli aivan uskomattoman kaunis, pukeutui tyylikkäästi, asteli tyylikkäästi. Aika harvoin menen niin tilttiin, mutta hänen kohdallaan häkellyin täysin. Siksi minulta kestikin vuoden verran kerätä rohkeutta pysäyttää hänet ja yrittää onneani. Mutta, vaikka siitä ei tullut mitään, se on vuosi jolloin hän sai aamuisin hymyn kasvoilleni ja toi iloa päivään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha kunnon "negaaminen" toimii aina. Avaa keskustelu vaikka siten, että tivaat miksi kukaan haluaisi olla sen naisen kanssa parisuhteessa, mitä sillä on tarjottavaa muka, ja että netissä on paljon kauniimpia ja nuorempia naisia. Plussaa jos saat siihen mukaan myös juttua aasialaisista ja itäeurooppalaisista naisista ja niiden paremmuudesta. Myös naisen hiuksista ja vaatteista voi sanoa jotain tyyliin "Näyttäisit paljon paremmalta hiukset auki" tms. tai "Sun kropalla ei kannata käyttää tuommoisia housuja." Naiset on sulaa vahaa tän setin jälkeen.
Hmmmmh...näinköhän on?
ap
Kaikki tosipelimiehet vannoo negaamisen nimeen.
Tuo ei kaikille sovi. Pitää olla tietynnäköinen ja oloinen karski kovanaama, niin naiset alistuu. Jonnen tekemänä jää luu kouraan.
mies53v
En kyllä tiedä toimiiko se kellään. Silloin kun olin nuori ja pyörin paljon yöelämässä ja olin enemmän miesten iskuyritysten kohteena, aina välillä tuli miehiä jotka sanoi ihan hirveitä asioita. Just pointtina tölviä itsetuntoa ja saada naiselle huono fiilis. Käsitin nämä tilanteet vain siten, että kyseinen mies vihaa mua jostain syystä. Vasta myöhemmin ymmärsin, että kyseessä on iskutaktiikka.
Ei toimi muhun. Mä en tajua iskuyrityksiä ylipäänsä koskaan. Useimmiten on mennyt niin, että olen itse ihastunut henkilöön ja asiat edenneet siitä, ja henkilön, johon ihastun, olen tuntenut entuudestaan. Ainoastaan kerran on käynyt niin, että eräs tuttu mies teki tuttavuutta ja toi itseään tykö pidempään, monta kuukautta, ennen kuin tajusin, mitä hän ajaa takaa ja miksi lähellä jatkuvasti pyörii. Sitten kyllä asiat etenivätkin melkoisen nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä jäätävää paskaa. Muhun ei toimi edes hyvässä mielessä tehdyt iskuyritykset, saati sitten tällaiset. Sanoisin varmaan, että ei ole pakko katsella, täällä on varmasti paljon sun tasollesi sopivia naisia, että herra on hyvä ja jatkaa seuraavaan, ja jos ei lopettaisi niin lähtisin menemään. Hitto mikä dorka. Olen siis myös mukavia juttelemaan tulleita pyytänyt nätisti vaihtamaan pöytää, että mulla meni ihan kivasti niin kauan kun tää tyyppi tuli paikalle. En vaan yhtään jaksa tuommoista. Mistä musiikista tykkäät, ja koitetaan kalastella mistä toinen pitää. Mun pitää lähtökohtaisesti kiinnostua henkilöstä ja tuntea hänet ennen kuin edes huomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo "negaaminen" kyllä ole minun juttuni. Minulle sopisi paremmin kehuminen. Voisin ennemmin vaikka kehaista naisen ulkonäköä, vaatteita, vartaloa.
ap
Ei, ei, ei. Negaaminen on karmea idea, mutta tuo on lähes yhtä huono. Jos joku mies, josta en ole kiinnostunut, kehuu ulkonäköäni, se on hyvin vastenmielistä. Vartalo menee jo ahdistelun puolelle. Kehu naisen älyä, huumorintajua, ystävällisyyttä, jotain, mitä oikeasti arvostat hänessä.
En ole aloittaja, mutta kysyn retorisesti silti. Jos tapaa kadulla naisen, niin silloinhan ei voi kehua naisen ystävällisyyttä, huumorintajua tai älyäkään, koska niistä ei vielä tiedä mitään? Tuollaisiahan ei voi arvostaa ellei toista tunne edes hieman.
Okei, mutta jos tulen sinua vastaan ja olemme esimerkiksi kävelleet aamuisin toisiamme vastaan vuoden verran ja olen huomannut sinut, niin mitä olet mieltä tällaisesta yrityksestä? (Tämä on muuten tositilanne vuodelta 2016) "Hei, olen huomannut sinut vuoden ajan tällä kadulla, ja olet tehnyt aikamoisen vaikutuksen minuun..."
Tulos oli se että nainen hymyili, ja sanoi sitten olevansa parisuhteessa. Harmi. Vuosien aikana hyvin harva nainen on tehnyt minuun minkäänlaista vaikutusta. Mutta kun näin hänet ensimmäisen kerran, hän oli aivan uskomattoman kaunis, pukeutui tyylikkäästi, asteli tyylikkäästi. Aika harvoin menen niin tilttiin, mutta hänen kohdallaan häkellyin täysin. Siksi minulta kestikin vuoden verran kerätä rohkeutta pysäyttää hänet ja yrittää onneani. Mutta, vaikka siitä ei tullut mitään, se on vuosi jolloin hän sai aamuisin hymyn kasvoilleni ja toi iloa päivään.
Randomeja vastaantulijoita ei kannata häiritä jutuillaan. Jos tilanne on se, että silloin tällöini nähdään toisemme esim töissä, työmatkalla ,julkisissa kulkuneuvoussa, harrastuksissa tai sitten lähikaupassa tai tiedetään toisemme töistä, opiskeluista tai muusta niin silloin on ok alkaa juttelemaan. Todennäköisesti sekään ei johda yhtään mihinkään, mutta lähestymisestä ei tulle niin ällöttävä olo.
Älä häiritse ja painosta naista! Jos hän ei ole kiinnostunut, usko nyt vaan et se tosiaan on totta.
Mikset pelaa omalla kentälläsi ja lähesty sellaista, joka lähtökohtaisesti (sinun termisi) voisi olla sinusta kiinnostunut. Jos kukaan ei ole, unohda koko juttu.
Otsikon tilanteessa et mitenkään.
Ei missään nimessä kaupassa tai terveyskeskuksessa. Se on ahdistavaa. Miksi niin monet miehet tuntuvat luulevan, että naisesta on jotenkin kiva että lähestytään tuollaisessa tilanteessa?
Sanoin juuri tämän toiseen ketjuun mutta sanotaan uudestaan. Sinun pitää mennä sellaiseen tilanteeseen, jossa miehet ja naiset tekevät jotain yhdessä, esim. vapaaehtoistyöhön. Sitä kautta kun juttelet luonnollisesti naisten kanssa, sinulla on mahdollisuus hurmata joku persoonalla ja käytöksellä.
Mitään pikakonstia ei ole, monet naiset tykkäävät että tutustutaan ensin ja mietitään vasta sitten seurustelua.
Mikään ei ole rasittavampaa kuin mies, joka jää roikkumaan perään ja jankkaamaan, vaikka yrität kävellä tilanteesta pois. "Mikä sun nimi on? Onko sulla Instagramia? Anna puhelinnumero? No anna sähköposti? Lähetkö sinne ja tänne? Minne oot menossa? Sulla on kiva hattu/takki/tukka/perse/tissit. Oot nätti."
Sain kerran jankkaajan perääni, kun istuin täydessä junassa miehen viereen. En noteerannut häntä matkalla mitenkään eikä hän minua, mutta junasta pois tullessa juoksi kiinni ja jäi jankkamaan, vaikka miten yritin mutkitella karkuun tuppisuuna. Onneksi ymmärsi yskän jossain vaiheessa.
Yhdestä jankkaajasta pääsin eroon, kun sain hänet antamaan sähköpostiosoitteensa minulle ja lupasin ottavani yhteyttä. HAH.
Yhtä jankkaaja-seuraajaa piti paeta R-kioskille, koska hän olisi taatusti seurannut minua kotiin asti.
Kaikki nämä ihan normaalien työmatkojen varrella ihmisten aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
En ole edellinen mutta kaiketi saan vastata. Kerroin jo tuolla aiemmin miehestä joka keksi juttua vaatteistani ja kuulokkeistani. Ei siis suoraan kehunut vaan esim vaan "onko jo niin kylmä että tarvitsee villapaitaa, se näyttää kyllä mukavalta" tyyppisesti. Vaatteista puhuminen ei ole ainakaan minulle toisen ulkonäön kehumista.
Mitä tulee sinun tapaukseen niin itse saattaisin vain hämmentyä enkä osaisi ottaa tuota varmasti kohteliaisuudeksi tarkoitettua vastaan. Hieman liian ylistävä ehkä.
Mutta saattaisin moikata jatkossa sinua jos osaisit "perääntyä" silloin kuin en itse tuntisi oloa mukavaksi.
anna vaikka käyntikortti mahdollisimman kattavilla tiedoilla, niin osaan kohdistaa metooni täsmällisesti sinuun
Miten sinä sitten eroaisit tuosta miehestä..viha on lapsellista käytöstä..säälittävää ja osoittaisit vain olevasi samanlainen luuseri kuin tämä mies.
mies53v