Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotiäiti. Kuinka usein ja miten paljon olet erossa lapsistasi?

Vierailija
05.09.2006 |

Ja tällä kertaa en tarkoita juhlimista, matkustelua tms. (toki nuokin voitte kertoa, jos on säännöllistä) vaan ihan tavallisena arkena ja viikonloppuna lapsista erossa olemista. Eli esim. kaupassa käyntiä ilman lapsia, suihkussa käyntiä niin, että ovi on kiinni ja joku toinen katsoo lasten perään, omia harrastuksia tms. siis yleensä ottaen asioita joita teet niin, että et katso etkä voi katsoa lastesi perään. Ts. esim. siivoamista, ruoanlaittoa tms. ei lasketa jos sinä aikana esim. mies vahtii lapsia näköetäisyydellä ja sinullakin on mahdollisuus puuttua heidän tekemisiinsä tai ainakin pyytää miestäsi tekemään niin.

Ja onko mielestäsi tuo aika minkä saat olla ilman lapsia riittävä? Jos ei, niin paljonko tarvitsisit lisää ja mihin tarkoitukseen?

Mulla tuo aika on 15-20 min / viikko!!! Ehkä kerran viikossa pääsen suihkuun niin, että mies on lapsen kanssa ja veden pauhu hukuttaa äänetkin... Juu tiedän. On ihan liian vähän ja apua olemme asiaan hakemassa :). Mietin vaan paljonko ja kuinka usein apua tarvitsisimme... Mieheni siis ei ole hulttio vaan hänellä sen verran vaativa työ ja pitkät työpäivät, että arkena nähdään tuskin lainkaan ja viikonloppuisinkin joutuu usein töitä tekemään ja se minkä on vapaalla ollaan koko perhe yhdessä.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt syksyllä tulee tenttejä joissa käyn, ne ns. omaa aikaa, muttei rentouttavia..

Vierailija
2/28 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei ole lapsistaan erossa viikossa ku ehkä puoli tuntia... meillä neljä lasta, mies päivätyössä... en kyllä hirveästi kaipaakaan omaa aikaa jotenkin olen tottunut tähän pyöritykseen. Nyt kyllä päätin aloittaa jumpan joten hieman omaa aikaa tiedossa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupassa käyn harvoin yksin. Suihkussa ja vessassa saan onneksi käydä rauhassa. KOiran kanssa lenkillä käyn joskus yksin. Joskus myös mies ja lapsi lähtevät pyöräilemään joten saa hetken hengähtää.

Vierailija
4/28 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

erossa lapsista noin 9 tuntia. Useamminkin pitäisi osata ottaa sitä omaa aikaa..

Vierailija
5/28 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vien päivällä lapset lapsiparkkiin joka maksaa muutaman euron kauppareissun tai esim kampaajan ajaks.

Ihan kivasti omaa aikaa on järjestynyt. Kavereitten kanssa tehdään myös niin, että kaverin lapset välillä meillä ja kaveri voi tehdä mitä haluaa ja joku toinen päivä toisin päin. Itse pysyy virkeänä ja jaksaa kun on omiakin juttuja.

Vierailija
6/28 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn kuntoilemassa kerran viikossa

Vierailija
7/28 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisopiskelemassa. kyllä tekee hyvää henkisesti, vaik välil väsyttäskin

Vierailija
8/28 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti silloin kun lapset saadaan nukkumaan...viimeisin klo 23-24. Kyllä mulla kulkee katras joka paikassa mukana, minne vaan jaksaa liikkua neljän pienen tenavan kanssa. Suihkussakin istuvat vieressä tuijottamassa. Tällasta se on täällä.

Vierailija
9/28 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa jumppa poissa noin 2 tuntia. Kerran viikossa isoäiti hoitaa vanhempaa. Muuten mies kotona ollessaan voi ottaa toisen tai molemmat kävelylle, joten saan suihkuttaa rauhassa.

Vierailija
10/28 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erossa heistä ainoastaan suihkun ajan joka toinen ilta, kun mies katsoo heidän perään..

Eipä se kuitenkaan mitenkään ahista...rentouttava suihku riittää hyvin mulle " omaksi ajaksi" ...:O)

Vierailija
11/28 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki kotiaskareet sun muut kaupassakäynnit, on tyttö mukanani. Eikä oikeastaan ole valittamista, olen tottunut siihen ja kivaa on.

Noin kerran parissa kuukaudessa käyn miehen kanssa ulkona syömässä tms jolloin lapsi on mummolassa.

Vierailija
12/28 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei juuri omaa aikaa ole, ellei sitten satu joku pakottava meno ja silloin mies on lasten kanssa.

Vierailija
13/28 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tapana että melkein joka päivä miehen tultua kotiin teen jotain yksin vähintään puolituntia ja parina iltana viikossa käyn jumpalla tai salilla. Usein viikonloppuisin mies järjestää mulle ns. vapaapäivän jolloin voin tehdä mitä huvittaa. Jos olen tuolloin kotona minulla ei ole hoitovastuuta ollenkaan. Eli silloin käyttäydyn niinkuin tyypillinen isä (ei omani) eli surffaan netissä, röhnötän sohvalla tai teen muita omia juttuja.

Vierailija
14/28 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä kyllä on omaa aikaa. Keskimäärin joka päivä 1-5 tuntia.

Olen kotiäiti ja tarvin välillä omaakin aikaa. Olen tyytyväinen saldooni :)

Vierailija
15/28 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee reissuhommia, joten on kotona viikonloppuisin. Itse hoidan kaikki asiat kuten kaupassa käynnit, lääkärit sun muut lapset mukana. Lapsilla on ikää 9kk, 2v, 4v ja 6v. Viikonloppuisinkaan en sitten osaa pyytää miestä katsomaan lastenperään, koska olen tottunut sen itse tekemään.

Vierailija
16/28 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lisäksi käyn ehkä kerran viikossa yksin jossain kauppakeskuksessa ostoksilla, kerran viikossa laulutunnilla ja silloin tällöin olen opiskelemassa avoimessa yliopistossa (monimuoto-opiskelua). Lapset ovat 1- ja 4-vuotiaat. Joo, mulla on ihana mies! Tosin mieskin käy omissa harrastuksissaan. Kavereita tapaamme vain jos he tulevat meille tai jos meidät kutsutaan koko perheenä.

Vierailija
17/28 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on miehen päivätyön lisäksi viljatila hoidettavana, eli peltotöiden aikaan olen käytännössä yksinhuoltaja. Talvella omaa aikaa on enempi mahdollista ottaa.

n. 2krt/vk käyn lenkillä yksin 30-60min. Talviaikaan harrastamaan pääsen 1½h/vk. Jos alkaa ahdistaa, niin saan mummin hoitamaan lapsia. Keskimäärin olen viikossa ilman lapsia jotain 2h ja olen ihan tyytyväinen.

-6v, 4v ja 1½v-

Vierailija
18/28 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erossa n. 20 tuntia viikossa. Pojat ovat 3 x 5 h hoidossa ja sitten vkonloppuisin usein muutamia tunteja isänsä kanssa puistossa, pihalla tms. Toisin oli vielä puoli vuotta sitten, jolloin olin lähes koko ajan lasten kanssa, nukuinkin heidän kanssaan. Hiukan on muuttunut kuviot mutta vain paremmaksi kaikkien kannalta ;-)

Vierailija
19/28 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienistä pätkistä se kertyy jos kertyy; lenkkiä koiran kanssa, kauppareissuja miehen kanssa niin että mummo vahtii lasta.

Mä en kaipaa niinkään ihan tuota sooloaikaa vaan enemmänkin sitä että voin olla lapsen seurassa mutta en ole vastuussa hänestä, eli mies hoitaa ruokinnat ja vaipanvaihdot ja sellaiset.

Vierailija
20/28 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on 4 lasta, joista 3 alle kouluikäistä. Mies päivät töissä ja välillä hän tekee muutaman päivän työmatkoja. omaa aikaa llähes joka päivä... käyn lenkillä, jumpassa, ostoksilla ja ruokakaupassa yksin. Kaupassa käyntiä en tosin laske " omaksi" ajaksi. Muutaman kerran vuodessa ystävien kanssa reissussa. Meillä on tuttu tyttö välillä lapsenlikkana jotta päästään yhdessä lenkille tai kaupungille syömään. Ilman näitä henkireikiä minä en kotiäitinä olemista jaksaisi....