Ei ole rahaa joululahjoihin ja saan sen takia hermoromahduksen!!
Olen ostanut lahjat omille lapsille (4 lasta) jokaiselle pari lahjaa. Kummilapsillekin oon saanut lahjat. Nyt puuttuu siskoni lahja, mummien ja ukkien ja kummien. Ei oo oikeesti rahaa. Ja ne odottaa kuitenkin lahjoja. Oon joka vuosi niille jotain ostanut. Ja tiedän että kaksi noista on umpihullua jotka varmasti suuttuvat jos jätän lahjan antamatta. Ei helvetti mä haluun lähtee ja kauas joulun viettoon.
Kommentit (19)
Leivo jotain ja pakkaa nätisti. Ei ole kallista ja pipareita osaa leipoa kuka vaan.
Ja taas köyhällä on iso liuta lapsia
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 21:20"]Ja taas köyhällä on iso liuta lapsia
[/quote]
tai jos vaikka iso liuta lapsia köyhdyttää ihmisen?
Tekisin vaikka jotain tuplasuklaacookieita ja pakkaisin sellofaaniin isojen lahnarurusettien kanssa. Tai jos edes vähän enemän rahaa, niin ostaisin kekseille Ikeasta sellaiset lasipurkit joihin laittaisin narua koristeeksi ja keksit sisälle.
Mä teen sukkia ja lapasia. Ei maksa paljoo ja netistä saa kyllä tilattua lahjat ja maksettua myöhemmin...
Osta esim. kynttiläntekotarvikkeet tai huovutusvillaa ja tee lahjat itse edullisesti. Alle 20e:lla saat kaikille jtn pientä.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 21:22"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 21:20"]Ja taas köyhällä on iso liuta lapsia [/quote] tai jos vaikka iso liuta lapsia köyhdyttää ihmisen?
[/quote]
Selitys, se on köyhällä aina valmiina.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 21:37"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 21:22"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 21:20"]Ja taas köyhällä on iso liuta lapsia [/quote] tai jos vaikka iso liuta lapsia köyhdyttää ihmisen?
[/quote]
Selitys, se on köyhällä aina valmiina.
[/quote]
en tiedä, villisti päättelin että jos pariskunta tienaa kuukaudessa määrän x niin hiukan eri määrä jää "tuhlattavaa" riippuen elättääkö sillä ne kaksi vai kuusi henkilöä.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 21:23"]Tekisin vaikka jotain tuplasuklaacookieita ja pakkaisin sellofaaniin isojen lahnarurusettien kanssa. Tai jos edes vähän enemän rahaa, niin ostaisin kekseille Ikeasta sellaiset lasipurkit joihin laittaisin narua koristeeksi ja keksit sisälle.
[/quote]
Kiva idea noi kalarusetit =)
Jos joku on niin hullu että suuttuu, jos ei saa joululahjaa, jättäisin periaatteesta ilman nyt ja aina. Lahja on lahja, ei mikään luovuttamaton etuoikeus.
Eiks pikavipit ole just näitä tilanteita varten
Mikset sano suoraan, että tänä jouluna ei ole varaa antaa heille lahjaa ja varmasti he aikuisina ihmisinä ymmärtävät asian ja oikeastaan voisitte kokonaan luopua sukulaislahjoista aikuisten kesken. Millainen aikuinen loukkaantuu, jos ei saa lahjaa köyhältä sukulaiselta? Minä itse annoin lahjaksi ristikkolehden, pokkarin ja kalenterin, niihin meni hiukan yli kymppi.
Jos aikuisille on PAKKO hankkia jotain, leivo kuivakakku tai osta levyt suklaata per naama.
Tee esim. siskollesi lahjakortti, jossa lupaudut vaikka pesemään ikkunat hänelle tms.
Isovanhemmille ostat kirpparilta parilla eurolla korin ja haet siihen jonkun viiden euron joulukukan, paketoit kauniisti ja kirjoitat korttiin lämpimiä ajatuksia. Siskolle ostat jotain hyvää teetä, villasukat ja kirpparilta jonkun hömppä dvd: n parilla eurolla.
Kuule kun lapsilisät ( huom. monikossa) tulee ennen joulua.
Citymarketista saa 5 kpl Fazerin suklaakonvehtirasioita 15 eurolla. Osta sellaiset ja paketoi aikuisille lahjansaajille. Itse teen näin ja kaikki ovat tyytyväisiä.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 21:23"]
Tekisin vaikka jotain tuplasuklaacookieita ja pakkaisin sellofaaniin isojen lahnarurusettien kanssa. Tai jos edes vähän enemän rahaa, niin ostaisin kekseille Ikeasta sellaiset lasipurkit joihin laittaisin narua koristeeksi ja keksit sisälle.
[/quote]
Kiitos ei yhtään ylimääräistä lasipurkkia tänne ainakaan, sellofaaniin ennemmin.
Ihan oikeasti sovitte ettei aikuisille osteta lahjoja. Minä päätin tänä vuonna niin ja ilmoitin asiasta, lapsille ostetaan, mutta ei aikuisille.
Mikäli on varaa niin leivo vaikka pipareita tai kuivakakku.