Olen raskaana ja join
Olutta tänään kaksi tölkkiä, nyt kamala morkkis. Raskaus viikolla 14+2. Tupakoinutkin olen, mutta siitä ei vissiin kamalasti haittaa, kun poltan vain 4-6 tupakkaa päivässä. Tuli raskaus ihan yllätyksenä kuusi viikkoa sitten, vaikea lopettaa juomista ja sauhuttelua yhtäkkiä... :(
Kommentit (24)
Voit soittaa neuvolaan jo vaikka huomenna ja ainakin puhelimessa jutella asiasta. Onko riskiä, että viikonloppuna retkahtaisit juomaan (tai polttamaan enemmän)? Olisiko sinulla joku läheinen, jolle voisit puhua asiasta ja saada tukea? Mieti ne tilanteet, tunteet ja ihmiset, joiden vuoksi juot ja poltat. Koita välttää niitä.
Älä vähättele ongelmaa, vaan hae apua juomiseen ja polttamiseen.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:15"]
Oikeesti. Tuskin lapsi muutanasta oluesta pilalle menee. Enemmän olisin huolissani röökaamisesta.
[/quote]
Oikeasti alkoholi on tupakkaa vaarallisempaa raskausaikana. Kyllä tupakkakin on pahaksi, mutta alkoholi vammauttaa ja humalluttaa sikiötä pieninäkin annoksina.
Voi kauheeta, apua. Toivottavasti pikkuisella on kaikki kunnossa. Todellakin lopetan juomisen tähän ja huomenna käyn ostamassa nikotiinipurkkaa, saako muuten raskaana oleva syödä sitä? Sähkötupakkaakin voisin harkita. Kiitos kun kerroitte minulle järkeä. Ap
Oikeesti. Tuskin lapsi muutanasta oluesta pilalle menee. Enemmän olisin huolissani röökaamisesta.