Kännipanosta raskaaksi, pidänkö lapsen?
Lapsen isä siis ihan ventovieras (en nimeäkään tiedä), ehkä suunnilleen 20-vuotias ulkomaalainen mies, jonka mukaan lähdin baarista. Ei olla tavattu sen jälkeen. Nyt sain siis tietää olevani raskaana. Kannattaisiko pitää lapsi? Minusta olisi ihan mukavaa tulla äidiksi, mutta opinnot kesken, ja lapsi joutuisi elämään ilman isää. Tapailen kyllä yhtä miestä, muttei se ole mitään vakavaa, ainakaan vielä. Ja jos pidän lapsen (ja päädymme tämän tapailemani miehen kanssa esim. naimisiin), niin kerronko lapselle, ettei mies ole hänen oikea isänsä?
Itse olen muuten 24-vuotias.
Kommentit (20)
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:54"]
et todellakaan kuseta jotain toista miestä! tee abortti, huolimaton nainen. Miksi tällaiset ihmiset tulevat raskaaksi? :(
[/quote]Ei ap miestä meinannu kusettaa vaan lasta.
Päätös on sinun, mutta muistuttaisin että abortti saatta johtaa masennukseen. Miten olisi jos synnyttäisit lapsen ja antaisit pois? Adoptiojonossa on monia rakastavia aikuisia odottamassa lasta.
Joo ja se adoptioki ei saata johtaa masennukseen? Nyt vähän valoja päälle noille tyhmille ehdotuksille.
AP, kukaan muu ei voi päättää asiaa siun puolestasi. Kuuntele omaa sydäntäsi.
Vain sinä tiedät, että haluatko sen lapsen vai et.
Muista, että nuoria miehiä ei kiinnosta kovin usein leikkiä isää toisen lapselle. Tuota sinun uutta säätöäsi ajatellen.
Pidä lapsi. Sanoit itse että susta ois ihan ok tulla äidiksi.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:54"]
et todellakaan kuseta jotain toista miestä! tee abortti, huolimaton nainen. Miksi tällaiset ihmiset tulevat raskaaksi? :(
[/quote]
Eli taas syytetään naista ja mieshän on vain viaton uhri. Kyllä aikuinen mies tietää mitä voi tuollaisista panoista syntyä.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:58"]Päätös on sinun, mutta muistuttaisin että abortti saatta johtaa masennukseen. Miten olisi jos synnyttäisit lapsen ja antaisit pois? Adoptiojonossa on monia rakastavia aikuisia odottamassa lasta.
[/quote] Ehdin yläpeukuttaa ennen kuin ehdin lukea koko viestin. Adoptiota ei pitäisi edes mainita vaihtoehtona jos raskaana oleva on suurin piirtein normaali eikä ole esim. mt -tai päihdeongelmia. Toisin kuin abortti, adoptio seuraa koko loppuelämän eikä se ole koskaan ohi. Voin kertoa että bioäideillä on ties millaisia nimenomaan adoptiosta johtuvia ongelmia joita heillä ei muuten olisi.
hih- hih hii ja nauraen kuljen :D en tietenkään pitäisi.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:01"]
Joo ja se adoptioki ei saata johtaa masennukseen? Nyt vähän valoja päälle noille tyhmille ehdotuksille.
[/quote]
Lapsen tappaminen ja pois antaminen hyvään kotiin on ihan kaks eri asiaa. Kummastakohan vois helpommin ihmisen herkkä mieli järkkyä?
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:01"]
[/quote]
Lapsen tappaminen ja pois antaminen hyvään kotiin on ihan kaks eri asiaa. Kummastakohan vois helpommin ihmisen herkkä mieli järkkyä?
[/quote]
Ei se ole tappo
Ulkomaalainen mies ja nyt suomalainen, meinaatko että lapsen piirteet eivät tule esille ja suomalainen mies luulisi omakseen...
Ei kukaan täällä, eikä missään muuallakaan, voi kertoa sinulle "kannattaako" lapsi pitää. Sinä itse punnitset nyt kaikki vaihtoehdot läpi.
Onko neekeri? Helppo kusettaa miestä ja poikaa jos uusi mies on valkoihoinen, mutta jos sekin neekeri niin sitten helpompaa. Tuliko HIV samalla?
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:25"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:21"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:01"] Joo ja se adoptioki ei saata johtaa masennukseen? Nyt vähän valoja päälle noille tyhmille ehdotuksille. AP, kukaan muu ei voi päättää asiaa siun puolestasi. Kuuntele omaa sydäntäsi. [/quote] Lapsen tappaminen ja pois antaminen hyvään kotiin on ihan kaks eri asiaa. Kummastakohan vois helpommin ihmisen herkkä mieli järkkyä? [/quote] Ei se ole tappo
[/quote]
Anteeksi, tarkoitin murhaa. Hyvä että huomautit että voin korjata.
[/quote]
Lääkkeet.
Itse pitäisin. Ja oikeastaan pidinkin. Lapsen isän kanssa tosin yritin liittoakin, mutta alkoi siis juuri noin. Olin kolmikymppinen.
Lapsi on ihana, ja toi elämääni aivan uutta potkua ja ryhtiä. On syy ponnistella eteenpäin elämässä.
Olen sen jälkeen opiskelut myös.
Mutta ei tällaista asiaa voi av-palstan ohjeiden mukaan päättää. Tee niinkuin parhaaksi tiedät.
Kiitos neuvoista! Vieläkin tosin kahden vaihella, pidänkö lapsen. Abortti, adoptio ja kasvattaminen ovat kaikki vaihtoehtoja. Lisää vinkkejä? :)
Ja sille yhdelle tiedoksi, tämä kännipano ei ollut tummaihoinen. Ap