Raskausuutisia kuullessani onnittelen ja tahdon hyvää. Samalla mielessäni
hyvästelen ystävän. Perhe ja lapsi menee ystävyyden edelle. Turha piiskata kuollutta hevosta vaan antaa ystävän mennä.
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 16:57"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 16:51"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 16:44"] Mitä se sitten on? Miksi muuten haet tälle asialle huomiota? Mikset voi vain toimia haluamallasi tavalla ja jättää täällä valittamisen? [/quote] En mä valita mistään. Sua selvästi suututtaa tämä aihe. [/quote] Olen kiinnostunut. Vastaa nyt vain kysymykseen.
[/quote]
Ai että miksi haen tälle huomiota? Halusin purkaa ajatukseni ja katsoa mitä tapahtuu. Täällä on pari todella hienoa kirjoitusta joten aloitus oli sen arvoinen.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 16:59"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 16:51"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 16:43"]
Hylkäät ystäväsi elämäntilanteessa jossa ystäviä tarvitaan.
[/quote]
Jaa mihinkä niin?
[/quote]
Esim. lapseton voisi auttaa siivoamisessa, ruokaakin voisi tehdä meille jääkaappiin valmiiksi (lasten kanssa ei aina ehdi), meidän koiran voi kans ulkoiluttaa.
Kyllä lapsettomia ystäviä tarvitaan, kun on saanut lapsen!
[/quote]
Haha. Tältäkö olen siis välttynyt?
Ei ole ollut vaikeuksia pitää lapsettomia ystäviä ympärillä vaikka vauvan 4v sitten sainkin. Muunlaisia ystäviä minulla ei ollutkaan, eikä edelleenkään ole. Sain poikani nuorena ja kyllä minulla ainakin pysyi samat jutut kuin ennen lastakin. En ole ikinä lapsestani juuri ystäville puhunut, mitä nyt on kysytty. Muut asiat yhdistää eikä lapsi ole erottava tekijä. Toisaalta taas ihmettelin erään 40v äidin kommenttia siitä miten olen edelleen niin kuin muut nuoret, eikä äitiys ja rouvuus mitenkään hengi minusta vapaalla. No miksi pitäisi, jos olen vapaalla olen vapaalla. Ja jos lapsen kanssa ystäviä näen, silloin joudutaan vähän sumplimaan että saadaan kafferauhaakin. Äitiystäviä ei ole, enpä tiedä miten se eroaisi muunlaisesta. Todennäköisesti ystäväni saavat lapsia lähivuosina, sitten on hetken rajoittuneempaa.
Ja ehkä ystäväni ovat joustavia ja myötämielisiä lapsellisuuden suhteen kun kaikki tekevät vuorotyötä/pitkää viikkoa niin eipä noita yhteisiä hiihtoreissuja ja ravintolaillallisia noin vain sovitanaan ;) Olemme n 25 vuotiaita. Nro 43
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 17:04"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 16:51"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 16:44"] Mitä se sitten on? Miksi muuten haet tälle asialle huomiota? Mikset voi vain toimia haluamallasi tavalla ja jättää täällä valittamisen? [/quote] En mä valita mistään. Sua selvästi suututtaa tämä aihe. [/quote] Olen kiinnostunut. Vastaa nyt vain kysymykseen.
[/quote]
Ai että miksi haen tälle huomiota? Halusin purkaa ajatukseni ja katsoa mitä tapahtuu. Täällä on pari todella hienoa kirjoitusta joten aloitus oli sen arvoinen.
[/quote]
Jos huomasit, niin ensimmäinen kysymykseni kuului: mitä muuta se on kuin ystävien hylkäämistä.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 17:37"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 17:04"]
[/quote]
[/quote]
Jos huomasit, niin ensimmäinen kysymykseni kuului: mitä muuta se on kuin ystävien hylkäämistä.
[/quote]
En usko olevani velvollinen toistamaan jo sanottuja asioita.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 16:59"]
[/quote]
Jaa mihinkä niin?
[/quote]
Esim. lapseton voisi auttaa siivoamisessa, ruokaakin voisi tehdä meille jääkaappiin valmiiksi (lasten kanssa ei aina ehdi), meidän koiran voi kans ulkoiluttaa.
[/quote]
No ei todellakaan näin! Ei se lapseton ystävä mikään piika ole!
Ystävää tarvitaan sen takia, että pienen lapsen äidin elämänpiiri on niin rajoittunut, ettei muita aikuiskontakteja juurikaan ole. Ne aikuiskontaktit ovat lähinnä jotain kerhossa tai puistossa olevia muita äitejä, joiden kanssa keskustellaan siitä, miten Markku lähti kävelemään jo kuusikuisena ja Mirkku alkoi puhua jo viisikuisena. Ystävää tarvitaan juttelemaan tavallisia arkisia asioita, jotta lapsen äidin korvien väli pysyy kunnossa.
[/quote]
Jaa mihinkä niin?
[/quote]