Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Av -psykologitohtorit: Diagnisoikaa isälleni joku häiriö/sairaus!

Vierailija
11.12.2014 |

Okei tyhmä otsikko, mutta tarkoitan siis, että voisiko isälläni olla esimerkiksi add tai joku muu vastaava. Alkaa mennä hermo ja nyt veljellenikin (ala-asteella) on muodostunut samantyylisiä piirteitä. Voisiko adhd/add olla siis perinnöllistä?

Tässä "oireet":
Puhuu päälle, kuuntelee silloin kun haluaa, ei jaksa keskittyä yhteen asiaan, jättää asioita puolitiehen, hermostuu helposti, huutaa miltei mitättömistä asioista, inttää vastaan, mielialat muuttuu nopeasti, sanoo ensin ja sitten vasta ajattelee (jos ajattelee), yleensä hänen oma mielipiteensä on oikea, nauraa pilkkaamalla jos joku meistä lapsista/nuorista on väärässä tai tekee jotain noloa tms. (mulla ainakin huono itsetunto), ei siivoa jos ei ole pakko ja jos siivota pitää niin huutaa meitä lapsia siivoamaan hänen sotkunsa, hänen isänsäkin huutaa ja on muka aina oikeassa.. tulikohan tuossa kaikki..
.
Kuulostaa hirviöltä, mutta hyviä puolia kuitenkin: Välittää meistä lapsista paljon, on vieraiden aikana normaalin oloinen (naamasta kyllä näkee ettei jaksa kuunnella kaikkia juttuja), antaa autoa lainaan jos olemme isän luona tai sitten kuskaa meitä.. Apua, onpas vaikea keksiä hyviä puolia!
Ääh.. No veljelläni on tuosta lievemmät "oireet" ja ei jaksa keskittyä läksyihin, jättää asioita puolitiehen, sanoo mitä sattuu välillä..jne.
Jotain saattoi jäädä sanomatta, mutta kyselkää jos joku on epäselvä :D
Mainitsin jos äidilleni, että veljeni pitäisi laittaa johonkin testeihin, mutta mulle vaan naurettiin ettei sillä mitään ole.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:32"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 16:08"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 16:00"]Normaali, mutta huonot sosiaaliset tavat. Temperamenttitaipumuksena impulsiivinen käytös. [/quote] On todellakin temperamenttinen.. En ymmärrä, että onko käytös opittu vai ns. periytyvää. Hänen isänsä huutaa vaimonsa päälle, koska on muka aina oikeassa ja häntä ei saa ärsyttää, eikä hänelle saa ääntä korottaa. Selvää naisen alistamista! Sitten raivotaan, että miksi se mun leipäni ei oo pöydässä, vaikka sitä joka päivä syön?! Ja alkoholi maistuu. -ap

[/quote]

Olisit heti kertonut ton oleellisen, että alko maistuu..
[/quote]
No siis en tiedä onko isä vähentänyt alkoholin käyttöään, mutta kyllä se on ollut ongelma. Ja hänen isä taas saattaa olla kännissä meidänkin aikana, mutta molemmat on piilojuoppoja. Aina pitää käydä salaa juomassa jostain piilosta ja väittää, että en mä mitään oo ottanu -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla